K&N -putsari
Valvoja: Moderaattorit
Re: K&N -putsari
Dominaattorissa K&N päästi hienojakoista pölyä läpi ja muodosti huohotuksen mukana tulleen öljyn kanssa mielenkiintoisen näköistä hiomatahnaa putsarikotelon seinille. Sen jälkeen kun vaihdoin Pipercross vaahtomuovisuodattimeen ei tuota hiomatahnaa ole enää löytynyt kotelosta.
K&N varmaan virtaa hyvin ja toimittaa virkansa kun olosuhteet on kevyet mutta omissa hiekkaleikeissä on valinta kallistunut vaahtomuovisiin suodattimiin.
K&N varmaan virtaa hyvin ja toimittaa virkansa kun olosuhteet on kevyet mutta omissa hiekkaleikeissä on valinta kallistunut vaahtomuovisiin suodattimiin.
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: K&N -putsari
Ihan mielenkiinnosta, onko tosiaan noin että K&N suodattimien rakenne ja käytettävät öljyt ja muut kemikaalit ovat samoja mitä 30 vuotta sitten? Vai onko noissa tapahtunut jotain kehitystä kuitenkin? Se on kyllä selvää että metalliverkkojen välissä oleva öljytty kangas ei voi olla likimainkaan yhtä tehokas mitä likemmäs sentin paksuinen öljytty vaahtomuovisuodatin. Toisaalta sekin on tullut huomattua, että se käyttäjän itse suorittama öljyäminen vaikuttaa ehkä kaikkein eniten tuohon suodattimen toimintaan. On tullut havaittua että reilusti öljytyn K&N:n kanssa mopo ei ole tahtonyt käydä kunnolla tyhjäkäyntiä ja taas toisaalta pahimmillaan noita vaahtomuovisuodattimia on "öljytty" ruokaöljyllä, lisäksi noiden päälle kaikki muut variaatiot oikein suoritetusta päin persettä tehtyyn. Melkosen paljon jää siis kuitenkin käyttäjän vastuulle. Katumopoissa mulla on ollu K&N:iä ja kuramopoissa vaahtomuovisia, ja samoilla systeemeillä meinaan jatkaa tulevaisuudessakin koska olen riittävän varma että molemmat toimivat niille tarkoitetuissa ympäristöissä, kun vaan puhdistamiset ja öljyämiset tekee ohjeiden mukaan.make kirjoitti:80-luvulla speedwayta harrastaessani näitä käytettiin olemattomasta suodatuskyvystä huolimatta koska rakenne oli riittävän tukeva ettei kone imaissut suodatinta sisäänsä.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: K&N -putsari
Tollanen K&N suodatin on muuten oikeasti tarkka siitä öljyn määrästä. Kaveri noiden virtauksia joskus mittaili ja jos öljyä menee yhtään "liikaa" niin virtaa selkeästi huonommin mitä puhdas orkkis paperisuodatin. Varsinkin tuolla katupyörä maailmassa missä näillä jotkut havittelee valtavia tehonlisäyksiä niin tosiasiassa saattaa tehot tippua tuolla liikaa öljytyllä vaparilla.
Re: K&N -putsari
Jo afrikaanon tehoilla huomasi, että pesun jälkeen jos jää yhtään märäksi kangas ennenkuin laittaa öljyn eli ei antanut kuivaa yötä, niin ei jaksanut kiertää yli 5000, ahdistus oli sitä luokkaa.
Nyt bemarissa unifilterin foami ja jotenkin helpompihoitoiselta tuntuu.
Nyt bemarissa unifilterin foami ja jotenkin helpompihoitoiselta tuntuu.
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: K&N -putsari
No mää on noitten kans laittanu sitä öljyä kahdessa osassa, eli ensin viirut ja sitten uus kerta alusta loppuun silleen että puna leviää niihinkin mihin on jääny vaaleempia laikkuja. Domin kans meni sit hermo ja pistin öljyn sumutinpulloon, K&N oma se isompi pesuainepullo. Sillä sai kyllä helposti ja nopeasti taisaista jälkeä, sit viimeistely/tarkastuskierros vielä normaalipullolla.
Varmaan siitä huollosta ne ongelmat yleensä johtuu, pl. pyörät joihin se ei istu kunnolla ja jää huomaamatta ennen kuin on paskat puhtaalla puolen. Mulla oli toinen vaihtarina just siltä varalta ettei kerkiä antaa toisen kuivua kunnolla.
Varmaan siitä huollosta ne ongelmat yleensä johtuu, pl. pyörät joihin se ei istu kunnolla ja jää huomaamatta ennen kuin on paskat puhtaalla puolen. Mulla oli toinen vaihtarina just siltä varalta ettei kerkiä antaa toisen kuivua kunnolla.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: K&N -putsari
Minulle ei ole vielä kirkastunut se että mitä hyötyä tästä ns. K&N suodattimesta on tavalliselle motoristille.
Kauppiaalle tietysti hyöty on konkreettinen.
Kauppiaalle tietysti hyöty on konkreettinen.
Re: K&N -putsari
No jos oletetaan että moottori ei sen käytöstä hajoa, on halvempaa pestä ja öljytä sitä K&N:ää kuin ostaa uusi paperisuodatin
Riippuu tietty pyörästä tämäkin. Sen takia minä ainakin sellaisen ostin.
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
- Pallokala
- Viestit: 937
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör, 450MT
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: K&N -putsari
Mulla on kai sitten Domi niissä "kevyissä olosuhteissa". Itse olen tasaisin väliajoin kurkannut putsarikoteloon ja siellä kotelon seinillä on vähän sitä huohotusöljyä. Mutta vain öljyä, minä en siitä seasta pölyä/hiekkaa/soraa/sepeliä/kiviä löydä...Jari kirjoitti:Dominaattorissa K&N päästi hienojakoista pölyä läpi ja muodosti huohotuksen mukana tulleen öljyn kanssa mielenkiintoisen näköistä hiomatahnaa putsarikotelon seinille. Sen jälkeen kun vaihdoin Pipercross vaahtomuovisuodattimeen ei tuota hiomatahnaa ole enää löytynyt kotelosta.
K&N varmaan virtaa hyvin ja toimittaa virkansa kun olosuhteet on kevyet mutta omissa hiekkaleikeissä on valinta kallistunut vaahtomuovisiin suodattimiin.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: K&N -putsari
Mitä se kauppias siittä hyötyy sitten? Se myy yhden suodattimen noin 60-80 euroa ja sitten putsaus setin n. 18 euroa eikä saa siltä potilaalta latiakaan sen jälkeen. Siihen liittyen.
Mun vanhasa raadosa joka tosiaan otti imuilman suoraan takarenkaalta oli tuo putsari paikallaan noin 7 vuotta koko sen ajan sama suodatin ja sama huoltosetti. Samalla vauhdilla kertakäyttösiä ois menny melko paljo isomman rahan edestä kun mitä tuo setti makso.
Plus sitten kun se asiakas lukee täältä tietotoimistosta että sitä on kusetettu niin eihän se tulis koskaan enään ostaan mitään.
Mun vanhasa raadosa joka tosiaan otti imuilman suoraan takarenkaalta oli tuo putsari paikallaan noin 7 vuotta koko sen ajan sama suodatin ja sama huoltosetti. Samalla vauhdilla kertakäyttösiä ois menny melko paljo isomman rahan edestä kun mitä tuo setti makso.
Plus sitten kun se asiakas lukee täältä tietotoimistosta että sitä on kusetettu niin eihän se tulis koskaan enään ostaan mitään.
Viimeksi muokannut Peltsi, La Loka 08, 2011 1:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: K&N -putsari
Moi,
mulla on AT:ssa(rd07) KN, oli kun ostin. 30 000 ajeltu kaikenlaista maastoa, välillä pesty ja öljytty..
mulle kelpaa. Ainakaan kirsisääsket ei ole lävitte menny
mulla on AT:ssa(rd07) KN, oli kun ostin. 30 000 ajeltu kaikenlaista maastoa, välillä pesty ja öljytty..
mulle kelpaa. Ainakaan kirsisääsket ei ole lävitte menny
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: K&N -putsari
Onko kukaan käyttänyt ohutta vaahtomuovista öljyttyä esisuodatinta K&N:än päällä/edessä hiekkaisissa/pölyisissä olosuhteissa?
Mönkijässä tuli käytettyä esisuodatinta joka poimi osan pölystä ja se oli helppo/nopea vaihtaa jos ajettiin pölyävissä paikoissa.
Mönkijässä tuli käytettyä esisuodatinta joka poimi osan pölystä ja se oli helppo/nopea vaihtaa jos ajettiin pölyävissä paikoissa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Korruptio
- Viestit: 182
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
- Pyörä: KTM Adventure 990
- Paikkakunta: Baltimore
Re: K&N -putsari
Ainakin tämmöisessä isossa kottaraisen katiskassa jotkut käyttää esisuodatinta. Itsehän en uskalla kun peloteltiin että jos sen laittaa paikalleen niin pakoputkista virtaa bensa raakana ulos kun ei kone enää saa ilmaa ja kuskilla pamahtaa ahdistuksesta verisuonet päästä. Näyttäisi jopa olevan maan mainio bolt-on osa (Joka yksinkertaisesti loksahtaa lähes itsestään paikoilleen.) mutta ei ole kyllä omakohtaisia kokemuksia että miten se vaikuttaa.
http://www.ktmtwins.com/uni-ktm-pre-filter
Melkein minkälaisiin vaan putsareihin saa niitä "filter skins" kyrväkkeitä päälle, eli vähän sellainen Pirkan sukkahousuniksin oloinen systeemi joka venytetään siihen putsarin päälle pahimmat karstat imemään ennenkuin tärvelevät itse ilmanputsarin. Ei ole niistäkään kokemuksia. Aina kun ajan niin sataa joko vettä tai olen asfaltilla eli mistä sitä pölyä nyt sinne putsariin menisi...
http://www.ktmtwins.com/uni-ktm-pre-filter
Melkein minkälaisiin vaan putsareihin saa niitä "filter skins" kyrväkkeitä päälle, eli vähän sellainen Pirkan sukkahousuniksin oloinen systeemi joka venytetään siihen putsarin päälle pahimmat karstat imemään ennenkuin tärvelevät itse ilmanputsarin. Ei ole niistäkään kokemuksia. Aina kun ajan niin sataa joko vettä tai olen asfaltilla eli mistä sitä pölyä nyt sinne putsariin menisi...
--Sent from my computer using a keyboard
- Kipa
- Viestit: 1946
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: K&N -putsari
SE:ssä koitin tuota Univiltteriä, ja tulos oli juuri edellä kuvattu. Tuolla ADV-voorumilla ovat kehittäneet tuolle sopivan suutinsetin, jossa on paljon pienemmät suuttimet kuin orkkiksessa. Itse jätin tuon Unisuodattimen kaapin hyllylle keräämään kaapin pölyt.
- taas kahden mopon taktiikalla -
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: K&N -putsari
Ne esisuodattimet mitä olen käyttänyt on olleet noin 3-4mm paksuja eikä ole ahdistaneet millään tavalla, mittausmenelmänä tositarkka persdyno 
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: K&N -putsari
Olen niin vikkelä käänteissäni etten meinaa itsekään pysyä mukana. Päätin vaihtaa pyörää, ja Englannista tilattu putsari kävi yhtäkkiä tarpeettomaksi ja myydään pois,
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=21979
Eli kun täällä on hintoja valitettu, niin tässä sen pitäisi olla suunnilleen kohdallaan eli 40 €.
*MYYTY*
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=21979
Eli kun täällä on hintoja valitettu, niin tässä sen pitäisi olla suunnilleen kohdallaan eli 40 €.
*MYYTY*