Surauttelusaappaista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

heisku
Pyörä: transalp 600-----

Re: Surauttelusaappaista

Viesti Kirjoittaja heisku »

Mulla ollu kesän käytössä noi s-typet , mun kapeaan ja pitkään jalkaan sopii oikein hyvin.kaikinpuolin laadukkaan oloiset saappaat.
Mulla jalka 44 ja 46 on sopiva koko mulle sopii vähän paksumpaa sukkaakin jalkaan.
Itse ollu tosi tyytyväinen noihin saappaisiin ei kyllä muista crossisaappaista ole kokemusta.
Itse ostin maastomotosta nykyään nimi tais olla sporttikone jos oikein muistan, siellä oli ylivuotista sinisalon ajokamaa halvalla.
timpe99
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja timpe99 »

Oletteko huomanneet uudet Sidi adventure gore-tex saappaat: http://www.duell.fi/product_info.php?products_id=105286

Tää vois olla SE matkaendurosaapas. Onko kukaan koittanut jalkaan tai nähnyt luonnossa?
JuhaA
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja JuhaA »

Kattelin kanssa Sidejä netistä, mutta niitä ei ollut maassa vielä kun kyselin. Meinasin ensin odotella, että niitä tulee, mutta tänään tuli käytyä Hanxin kaupassa, josta löyty sopuhintaan nämä Windin Adventurebootsit:
http://www.hanx.fi/kauppa_noframe/index ... tuoteid=58

Oli ihan hyvän olonen lesti mun jalkaan ja vaikuttivat suht tukevilta. Ei tietysti yhtä järeät kun oikeat crossikengät, mutta en ollut sellaisia hakemassakaan. Noiden ainakin pitäs pitää vettäkin. Myyjän mukaan myös poliisin ajokouluttajat käyttää noita. Kokemukset menee kevääseen kun ei oo bemarissa nastakumeja.
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

JuhaA kirjoitti:Kattelin kanssa Sidejä netistä, mutta niitä ei ollut maassa vielä kun kyselin. Meinasin ensin odotella, että niitä tulee, mutta tänään tuli käytyä Hanxin kaupassa, josta löyty sopuhintaan nämä Windin Adventurebootsit:
http://www.hanx.fi/kauppa_noframe/index ... tuoteid=58

Oli ihan hyvän olonen lesti mun jalkaan ja vaikuttivat suht tukevilta. Ei tietysti yhtä järeät kun oikeat crossikengät, mutta en ollut sellaisia hakemassakaan. Noiden ainakin pitäs pitää vettäkin. Myyjän mukaan myös poliisin ajokouluttajat käyttää noita. Kokemukset menee kevääseen kun ei oo bemarissa nastakumeja.

Minkä malliseen jalkaan noiden lesti on tehty? Pitkä ja kapea (italialainen), vai (meikäläisen) leveä räpylämalli? Onko noissa kunnolla tilaa pohkeille, ilman että joutuu rikkomaan lukot kun yrittää ährätä niitä kiinni?

Kesän pidempiä matka-ajeluja varten olisi suotavaa olla yhdet hiukan joustavammat monot, kuin krossisaappaat... Tavalliset nahkaiset ajosaappaat taas ovatten ehkä vähän turhan joustavat, jos jalka johonkin osuu.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
JuhaA
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja JuhaA »

No mun mielestä itelläni ei oo kovin kapea jalka ja noi istu hyvin kun otin numeroa suuremman koon kun normikengissä. Tosin näihin otin sen verran varaa, että mahtuu hiukan paksummat sukat viileillä keleillä.
Pohkeista en muuten osaa sanoa kun että jouduin suht pienelle asetukselle säätään lukot, että tuli sopivat, eikä omat pohkeetkaan kai ihan ohuimmat narut ole, tosin ei paksuimmastakaan päästä.
Suojia noissa tuntu olevan jonkun verran enemmän kun vanhoissa Alpinestarin katusaappaissa ja jäykkyyttäkin enemmän. Pohjat on lähellä vaelluskengän vastaavia.
Ainakin Riihimäen ABC:n Hanxilla noita oli ihan hyvin hyllyssä, jos kokeilemaan haluaa.
vtwin
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Tämän ketjun innoittamana kävin Humppilan Hanxilla ja katsastin nuo em. saappaat. Minun mielestäni nilkan kohdalta vähän liian hempulat (=ei suojausta) muuten tuntui hyvältä. Varren saa auki hyvin, ja uskoisin että sinne mahtuu paksumpikin pohje. Sitten kokeilin saman valmistajan mustaa MX kenkää, ja se oli minusta parempi, Kävely varmaan vaikeampaa kun ekoilla kengillä, mutta muuten ok. Samoin varsi aukeaa hyvin ja soljissa riittä pituutta. Päätin ottaa nämä jälkimmäiset. Hinta oli 129 EUR (HUOM. netissä lukee näiden hinta 149) Kokeilemaan olis kiva päästä, mutta tällähetkellä lämpömittari näyttää yli 20 astetta pakkasta, liikaa minulle.. :-(
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

[quote Noiden ainakin pitäs pitää vettäkin.[/quote]
Noita samoja kenkiä kattelin reilu vuosi sitten ja silloin ei myyjä uskaltanut luvata niiden pitävän vettä.
Toivottavasti kuitenkin pitävät.

Kohta tulee 5 vuotta täyteen noilla Windin crossisaappailla ja väittäisin hinta/laatusuhteen olevan enemmän kuin
kohdallaan.Maksoi muistaakseni n.130€.
Ja tosiaan,taidetaan myös Hanxin sivuillakin suositella tilaamaan yhtä kokoa isompi kuin normaalikenkä.
Itellä se tarkoittaaa miehekästä 47:kaa :P
Braa-aab!
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

amaunu kirjoitti:
rainerb kirjoitti:Mikähän noista saappaista menisi jalkaan jossa on kunnon pohkeet, eikä mitään tulitikkuja? Ostin poistosta Diadoran MX-3:t, mutta aika piukan oloiset ne ovat, ja varren kiristämisessä meinaa usko loppua kesken. :evil:
Sama vika, kunnes hommasin TCX pro2 sisäkengällisen. Tilavan tuntuinen lestiltäänkin verrattuna Crossfireihin. Alpinestarin kenkiin taas jalakaa ei meinannut saada sisään muuten kuin jättisuuriin ja sitten sitä pituutta kengässä oli vähän turhankin kanssa.
Pitävät hyvin vettä kun sika T2lla pohjan sauman ja päälivahvikkeen tikkaukset liquisolella tiivisti.
Hintavathan nuo mutta niinku kaikessa harrastuksessa,, ne väärät ekat hankinnat sitten extra kalliiksi tulee.
Nyt tuli vihdoin postissa Ebaystä haalatut käytetyt OXTAR TCX PRO2:et, koko 46. Loistavan oloiset stiflut - nämähän mahtuvat jalkaan!

Meikäläisen oikea pohje, joka on vielä kesän lippojen jälkeen turvoksissa :evil: mahtui hyvin, eikä kiristyksistä ollut vielä edes säätövarata loppu!! :P Ja kävelemäänkin näillä pystyy paremmin kuin poistosta ostetuilla Diadoran edullisilla saappailla. Ja lukot ovat alumiinia. Ei Diadorassa olisi ollut mitään vikaa, jos vain olisin saanut ne pohkeista suljettua.

Uudenkarheat Diadorat ovat tulossa myyntiin halvalla.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Sakkeus
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Onko kukaan rakennellut crossikenkiin sellaisia liukupohjia jotka sais kesäksi pois kengän suuremmin kärsimättä?
Ei raskis ostaa toisia saappaita talvikäyttöön, oon ymmärtänyt että kun kenkiin laitetaan liukupohjat niin kesäkäytön kengillä saa unohtaa. :roll:
tonys
Pyörä: KTM GS250

Viesti Kirjoittaja tonys »

Kaveri joskus vahingossa keksi vedenpitävät ajosaappaat. Kansipahvi sumutti öljyä ja sen seurauksena toinen jalka aina kuiva.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Sakkeus kirjoitti:Onko kukaan rakennellut crossikenkiin sellaisia liukupohjia jotka sais kesäksi pois kengän suuremmin kärsimättä?
Ei raskis ostaa toisia saappaita talvikäyttöön, oon ymmärtänyt että kun kenkiin laitetaan liukupohjat niin kesäkäytön kengillä saa unohtaa. :roll:
Monissa kalliimmissa saappaissa on ruuveilla kiinnitettävät pohjat. Niiden tilalle voi tehdä talvipohjan tai ostaa toiset pohjat, joihin liimaa liukupohjat ja rei'ittää ne ruuvien kantojen kohdalta. Jos käyttää vain esimerkiksi joka toisen ruuvin, niin reikiä ei tule niin paljoa. Ei ne tosin tunnu juuri vaikuttavan liukkauteen.
Viimeksi muokannut Jani M, Pe Tammi 08, 2010 8:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Sakkeus kirjoitti:Onko kukaan rakennellut crossikenkiin sellaisia liukupohjia jotka sais kesäksi pois kengän suuremmin kärsimättä?
Mulle väitti yksi enskapena,että liukupohjilla voi ajaa kesät talvet.
Saa nähdä kuhan saa noi omat suutarille.
Braa-aab!
MViktor
Pyörä: R 850 GS

Viesti Kirjoittaja MViktor »

Mitenkäs nämä, pikemminkin surauttelukengät, kuin saappaat?

http://www.superbikers.fi/index.php?pag ... &Itemid=37

Tuommoiset tuli haettua konejönneiltä lauantaina. Koko siro 49. :shock:

Kun ei mahdu vasen pohje niin minkäänmoiseen saappaaseen, kas kun se on jo särjetty vuosien mittaan niin monesti, nuokin pitää vielä viedä suutarille pikku modifikaatioita varten, jotta saa yläosan kiinni, hmh, millaisia tikkujalkoja nuo italiaanot oikein on...

Tuntuu suht mukavilta eikä hirveän painavat.
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
-W-
Pyörä: Dune RR

Viesti Kirjoittaja -W- »

MViktor kirjoitti:Mitenkäs nämä, pikemminkin surauttelukengät, kuin saappaat?

http://www.superbikers.fi/index.php?pag ... &Itemid=37

Tuommoiset tuli haettua konejönneiltä lauantaina. Koko siro 49. :shock:

Kun ei mahdu vasen pohje niin minkäänmoiseen saappaaseen, kas kun se on jo särjetty vuosien mittaan niin monesti, nuokin pitää vielä viedä suutarille pikku modifikaatioita varten, jotta saa yläosan kiinni, hmh, millaisia tikkujalkoja nuo italiaanot oikein on...

Tuntuu suht mukavilta eikä hirveän painavat.
Samoja kenkiä olen kahtellut kesäksi "työmatka-ajoihin" kun ei noihin Rukkan housuihin mahdu sisään korkeavartiset crossisaappaat ja sisäänkään ei voi lahkeita tunkea kun tulee polvisuoja niin alas (=menis kenän sisään).

Onko noissa erillinen irrotettava sisäkenkä? Entäpä varren korkeus, montako senttiä korkealle nousee maasta mitattuna..?

Kuinka hirveen kokoinen kavio sulla muuten on ihan normi kengissä kun ostit 49 kokoiset..? :shock:
leppis
Pyörä: RaIli-lehmä

Viesti Kirjoittaja leppis »

Kevät painaa päälle ja kenkgät pitäis saada,
kellään kokemuksia Polon PHARAO PT-P :stä ?
http://www.polo-motorrad.de/shop/Beklei ... ils.0.html

Tähän mennessä ollu tyytyväinen muuhun pharao-sarjaan, joten tuo on melkovarma ostos jo mutta kengän koko pohdituttaa, eikä päse kokeilemaankaan ennen kevättä...
joten jos jollakulla olis ja kertois mitotus suhteet auttais kovasti.
Vastaa Viestiin