Pystyy kohtalaisesti, eihän se katumopossa olevan TomTom Riderin veroinen ole, mutta nuo maastokartat ovat aivan loistavat.
Jos on vanha reittipiirto tai Ozilla tehty reitti, niin vauhdissa pystyy riittävästi kyllä lukemaan.
Se on se 5.0 Gift box.
Ostin suoraan sieltä verkkokaupasta, boxitin sivuilta.
ID:n voit keksiä itse, joku patonki-poikien systeemi, kenttä on kuitenkin täytettävä.
Tankokiinnike ja kotelo kaikkine lekkeineen tuli n. viikossa ja hintaa kertyi toimituskuluineen n. 45 euroa.
timop kirjoitti:kerrotko miten tuo reitin lataus oikein onnistuu ?
olen yrittäny vaikka miten niin ei se vaan pelitä, aktivointia siis smartcomista.
Reitin nimeksi piti ainakin minun jättää sama kuin ozissa eli R3, R4, R5, jne. Reitin avauksen jälkeen samalla reittinimellä aktivointi ja onnistui.
Pitää tehdä enemmän reittiejä ja testailla lisää, hankalaa on kun reiteille en onnistunut antamaan selkokieisiä nimiä, kuten esim. talletetuille reittiviivoille voi antaa.
Onhan asetuksissa reittiviivan leveydet ja värit valittu oikein ?
Ajattelin itse rakentaa juuri samanlaisen systeemin 6220 classic + boxit + smartcomgps maastopyörää varten.
Homma tyssää kuitenkin siihen, että en saa asennettua millään smartcomgps ohjelman kokeiluversiota puhelimeeni.
Kaikki menee hyvin siihen asti, että käynnistän ohjelman ensimmäisen kerran. Silloin ruutu välähtää ja ohjelma sammuu.
Voisitko auttaa?
anssi.tervonen kirjoitti:
Homma tyssää kuitenkin siihen, että en saa asennettua millään smartcomgps ohjelman kokeiluversiota puhelimeeni.
Kaikki menee hyvin siihen asti, että käynnistän ohjelman ensimmäisen kerran. Silloin ruutu välähtää ja ohjelma sammuu.
Voisitko auttaa?
Stetson/Sleeve menetelmällä, mutta onko sulla muistikortti puhelimessa ja tilaa sillä kortilla? Jonkun puhelimeen ladattavan applikaation kanssa tuli meinaan vastaava oire kun muistikortti ei ollukaan paikallaan.
Pitihän sitä kokeilla ittekin. Ja sama oire, sama luuri - smartcom asentuu kyllä mutta kun yrittää käynnistää ohjelma käy ruudulla ja kaatuu.
Klassinen 6220 kostaa enää öpaut 250 EUR, joten nykyisen lennättimen voinee kohta korvata tällä.
Kuinkas hyvin tuo tomtom asentuu ja pelaa tuossa säteilylähteessä? Jotenkin olen antanut itseni ymmärtää, että noissa puhelimissa, joissa on gps sisuksissa, niin pitää joku rituaali suorittaa ennenkuin homma pelaa.
Ja kaippa tuossa vehkeessä sitten toimii jotkut pluutuutti korvanapit samanaikaisesti navikaattorin kanssa?
Ja mitäs nämä kaikki SmartComGPS 1.55 on? Onko tuo joku erillinen navikointisofta vai mikä? Voihan näitä kuuklettaa, mutta täältä saa kuitenkin yleensä paremman vastauksen asioihin kuin mitä puolen päivän kuuklettamisella saa aiheesta ymmärrettävästi kasaan.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
TomTom ei edelleenkään toimi sis. GPS:llä 6220 Classicissa, mutta SmartComista tuli uusi vakaampi versio sisäiselle GPS:lle ja se on ladattavissa ihan smartcomin omilta sivuilta.
1.56 on nyt ollut hetken puhelimessa ja toimii todella moitteetomasti.
Samoin Garmin mobile XT pelaa tosi vakaasti ja karttoina mahtuu helposti opastava Suomi ja sitten kaikki 18 maastokarttaosiota.
SmartComin karttoja vaan ei voita mikään ja nyt kun vielä pystyy Ozilla tekemään reittipiirron etukäteen, näppärää !
Vielä kun oppisi kääntämään nuo .plt reittipiirrot TomTomille TTMapsia varten...
A KTM might not be your first motorcycle, but it will be your last. When you've tried the rest, buy the best KTM.
Kun nyt sais Tomtomin toimimaan edes ulkoisella. Olen saanut tommin asennettua, mutta se ei käynnisty!
Garmin XT toimii hyvin, mutta se on jotenkin syvältä verrattuna Tomtomiin. Ainut toistaiseksi löytämäni parempi fiitsöri on se, että zoomaus pysyy siinä mihinkä sen laittaa. Suurin epäkohta on juuri POI tiedostojen ja reittien teko. Pitää varmaan saada joku Ossi exploitedin lyhytoppimäärä ja kokeilla tuota Smartcomia.
Mun klassikin firmware on 3.23
Siis tämä olis kyllä ihan ehdoton matkaenduronavigaattori kunhan sen tomin saisi toimimaan. Esimerkiksi 5 Mpix kamera aukee akkiä ja siinä on gps tieto talletettuna kuvaan saman tien kun kerran gps on päällä navikoinnin takia. Tilanteet tulee niin äkkiä kun tuolla jossain mopoilee. Samaten videon laatu on ihan kohtalainen. BT-103 kuulokkeet istuu hyvin kypärän alle ja ne blokkaa suhinatkin aika hyvin pois. Toimivat hyvin classicin kanssa.
mopopoitsu kirjoitti:Kun nyt sais Tomtomin toimimaan edes ulkoisella. Olen saanut tommin asennettua, mutta se ei käynnisty!
Jos saat sen Tompan käynnistymään joskus, niin matkapuhelinfoorumilla on juttua sellaisesta softan pätkästä, minkä avulla ainakin joidenkin mallien sisäinen antenni ja Tomppa toimivat yhteen. Ainaoa haitta on, että tuon softan tekemä BT-laitteelta näyttävä GPS pitää joka käynnistyksen jäkeen käydä aina hakemassa BT-laitelistalta. Niin ja kun lakkaat käyttämästä navigointiohjelmaa, niin se antenni pitää käydä sammuttamassa erikseen. Muuten on akku pian tyhjä, kun GPS-antenni jää käyntiin.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito