JJ kirjoitti:Joitain keskimääräisiä aukioloaikoja on listattu myös täällä, (Stelvio = Stilfser Joch). Keskiarvot on toki vain keskiarvoja, yhtä kaikki kannattaa varautua siihen, että joku voi olla kiinni (lyhytaikaisesti) vaikka juhannuksena ja reitti menee siltä osin uusiksi. Välttäisin myös kovin kiveen hakattuja suunnitelmia ja reittejä, koska oikeasti esim. säätilan vuoksi ei ole välttämättä järkeä ajaa jotain must see -paikkoja. Lähtökohtaisesti kaikki on hienoa.
Tällainen kaikki kerralla -turnee on aika raskas, itse jakaisin kohteita useammalle reissulle, mutta meitähän on moneksi ja kuka tykkää mistäkin. Heittäisin kuitenkin lyhennysehdotuksena Luxemburgista paluuta Saksanmaalle vaikka Moselin kautta Kölniin isolle kirkolle ja kohti pohjoista. Hollanti ja Belgia osuisivat hyvin seuraavaan reissuun, jos Britteihin on aikomus mennä.
Kiitoksia noista aukioloajoista. Olen alkanut lähtemään siitä ajatuksesta, että reitti heitetään joka tapauksessa toisinpäin kuin aloituksessa on mainittu. Enemmän pelivaraa alppien päässä. Ja joo mitään kiveenhakattua ei ole tarkoitus tehdä suunnitelmat muuttuvat sen mukaan mitä reissussa tapahtuu.
Raskaus on tiedossa ja siitä on entuudestaan kokemusta. Toissakesän norjan reissu oli ~4800km, joka tuli ajettua neljään päivään, joten sinällään en ole jaksamisesta huolissani. Tässä reissussa päivämatkat ovat itselleni jopa varsin maltillisia. Ironbutt ja Saddle Sore on molemmat tullut ajettua useampaan otteeseen ( vaikka niistä ei virallista hyväksyntää ole koskaan tullut haettua) Nää mun reissut on monen mielestä aika extremeä, mutta tosiaan keskimäärin mulla on päivämatka reissuillani 1000km pinnassa...
Hobes kirjoitti:Raskaus on tiedossa ja siitä on entuudestaan kokemusta. Toissakesän norjan reissu oli ~4800km, joka tuli ajettua neljään päivään, joten sinällään en ole jaksamisesta huolissani. Tässä reissussa päivämatkat ovat itselleni jopa varsin maltillisia. Ironbutt ja Saddle Sore on molemmat tullut ajettua useampaan otteeseen ( vaikka niistä ei virallista hyväksyntää ole koskaan tullut haettua) Nää mun reissut on monen mielestä aika extremeä, mutta tosiaan keskimäärin mulla on päivämatka reissuillani 1000km pinnassa...
En lähtökohtaisesti ajatellut kilometrimääriä, vaan mitä muuta ajamisen lisäksi on suunnitteilla. Oma kokemus reissaamisesta on se, että jossain vaiheessa vain tuo pääkopan kovalevy alkaa täyttyä ja liikaa ei kannata yrittää ahtaa yhdellä kerralla. Mutta levyjä on toki erilaisia ja eri kokoisia
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
JJ kirjoitti:
En lähtökohtaisesti ajatellut kilometrimääriä, vaan mitä muuta ajamisen lisäksi on suunnitteilla. Oma kokemus reissaamisesta on se, että jossain vaiheessa vain tuo pääkopan kovalevy alkaa täyttyä ja liikaa ei kannata yrittää ahtaa yhdellä kerralla. Mutta levyjä on toki erilaisia ja eri kokoisia
Joo. Nää ei itselle yleensä ole ongelma. Viime vuoden kohokohta oli jenkkien läpi ajo vähän reilussa viikossa. Lisäksi tuli visiteerattua Alaskassa, Washingtonissa, Philadelphiassa ja Nykissä. Tiedän kyllä että osalle tämä ei todellakaan ole sopiva tapa matkustaa, mutta itsellä iskee tylsistyminen jos joutuu liian pitkään tuijottamaan samoja maisemia