Oulun kurapyöräilijät

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pietro
Pyörä: Cube efatbike

Oulun kurapyöräilijät

Viesti Kirjoittaja Pietro »

Löytyiskö enskailijoita arki-iltoina ja miksei viikonloppuisinki pieni muotoiseen soratie ajeluun Oulun lähialueella.

t. Pete
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Pari kesää sitten käväisimme ajelemassa keskiviikkoiltaisin. Kokoontuminen oli linnasaareessa, jossa muutoinkin on prätkiä tuohon aikaan. Siellähän voi käväistä vieläkin pyörähtämässä, jos löytyisi joku muukin nappulakumeilla ajava.

Surautteluja viikonloppuisin on harvakseltaan tarjolla, koska vetäjiä on tällä hetkellä vain pari-kolme, jospa joku muukin innostuisi?
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Jarmo
Pyörä: Puimuri

Re: Oulun kurapyöräilijät

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Pietro kirjoitti:Löytyiskö enskailijoita arki-iltoina ja miksei viikonloppuisinki pieni muotoiseen soratie ajeluun Oulun lähialueella.
No mikä ettei, tosin nyt on sattuneista syistä muutaman viikon tauko menossa mutta tuossa juhannuksen tietämissä on tarkoitus hypätä taas pyörän päälle.
Minkä tyyppisiä teitä tykkäät ajella? minä viihdyn sitä paremmin mitä pienempi ja kivikkoisempi reitti ja etukäteen en paljonkaan ole viitsinyt suunnitella minne ajelen.
-Jarmo
Pietro
Pyörä: Cube efatbike

Viesti Kirjoittaja Pietro »

Kaikenlaiset tiet, polut, urat käy. Ei niin väliä kunhan eivät ole kestopäälysteisiä.
Eiköhän sitä sitten kesemmällä käydä enskaileen.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mainos:

Taivalkosken turneelle saa vielä ilmoittautua:

viewtopic.php?t=2494

sinne on lähdössä moniaita oululaisie
tapolo

Oulun enskat?

Viesti Kirjoittaja tapolo »

Enskakuume tässä pikkasen polttelee, ja yritin linnansaaressa käydä ihan katsomassakin enskoja asiakseni, mutta eipä siellä ketään näkynyt.

Onko Oulun kurapyöräilijöillä jokin muu kokoontumispaikka / -aika, johon voisi tulla kyselemään vinkkejä? :-)

--
BMW R1100RS -97
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Taitaa olla ettei Linnasaaressa kukaan kurapyöräilijöistä kokoonnu. Ja surautteluja ei ole ollut tarjolla, kun vetäjät ovat muissa puuhissa. Tase vetäisi reissun viikonloppuna, mutta ilmoitus tuli niin myöhässä, ettei siihen ehtinyt monikaan tarttua.

Minulla olisi postituslista kun vain löytyisi vetäjiä ajeluille, mutta näemmä perässä on mukavampaa ajella. Paras ajankohta porukka-ajeluille on jokatapauksessa kevät ja syksy, ainakin minusta, koska silloin on yleensä pöly aisoissa ja ei tule niin helposti ylikuumenemistä ajopuvun sisällä :)
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jos olen oikein ymmärtänyt, ovat Oulun surautukset tavallisesti sunnuntaisin. Koska surautuksen toteutuminen riippuu säästä ja vetäjän vapaa-ajasta, kannattaa aina lauantaisin ennen itsensä ja pyörän laajamittaista huoltoa tarkistaa onko ajoja tiedossa. Eli periaatteena "varhainen lintu madon löytää". Ensimmäinen porukka-ajo johon minä osallistuin, ilmoitettiin tällä foorumilla lauantai-iltapäivällä noin klo 17. Seuraavana aamuna oli lähtöpaikalla kello 8:00 7 osallistujaa, joista 5 tuli yleisen kutsun perusteella.

Joten olkaa hereillä ja suunnitelkaa ja toteuttakaa porukka-ajoja. Keulilla ajaminen on hauskaa ja kaikkein helpointa. Siihen ei tarvita GPS:ssiä vaan riittää että osaa reitin. Osallistujat ovat aikuisia täyspäisiä ihmisiä jotka ajelulla pitävät toisistaan huolta, tämä touhu ei ole mitään poikasten haparointia. Reitti ei tarvitse olla ainutlaatuinen, sillä on ihan varma että joku osallistujista on kumminkin joskus ajanut samoilla teillä. Meillä Oulunseudulla on lisäksi ongelmana että puuttuu puolet maa-alueesta, toinen puoli kun on merta. Osallistumiseen ja vetämiseen ei tarvita vuosien kokemusta, vaikka Raimon ja JPT:n vetäessä kokemuksen kyllä huomaa.

T. Tase

Kesällä 2005 20 vuoden tauon jälkeen uudelleen aloittanut motoristi. Porukka-ajokokemusta: 3 perässä ajoa ja 1 kerta keulilla.
rytila
Pyörä: Bemu F650

Viesti Kirjoittaja rytila »

Vei jalat suustani,

Olen itsekin luvannut vetää surauksen kaks tai kuus kertaa, mutta on tullu vähän rimakauhua kun Raimo ja JP vetävät reitit kellontarkasti. Itse kun olen estimoinut oikeaa risteystä joskus niin laajalla amplitudilla, että en ole kehdannut ottaa kovin pitkää letkaa perään. Niin paljon aikaa ei harrastukselle liikene, että ehtisi ajamalla tutustua reittiin. Kartan mukaan se on kiireisen mentävä.

No lopulta vanha suunnistajakin joutui pitkin hampain tunnustamaan, että geepeeässä se on hankittava. Nyt löytyy risteykset vaikka silmät kiinni, mutta ajoa haittaa kipsissä oleva oikea takajalka. Ajaminen onnistuu, mutta tuen otto on tuskallista.

No ehkä tässä vielä ennen lumia surautellaan, ellei sitten joku lainaa vähintään viidenkymmenen numeron oikeaa ajokenkää, johon kipsattu koipeni mahtuisi. Toisaalta kesä on ollut aivan liian kuiva letka-ajoon, kun meinaa yksin ajaessaankin tukehtua kotimatkalla itse menomatkalla nostattamaansa pölyyn :-o
Hanski ja enska
Vastaa Viestiin