Onko hienompaa kuin Norjasssa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Onko hienompaa kuin Norjasssa
Olen niin ollut Norjan lumoissa että haluan tietää kokemuksista euroopasta muualtakin,
mihin kannatta mennä ollakseen parempaa kuin Norja.
Pikku gessulla kunnen viitsi ajaa tuhansia kilsoja katselemaan jotain olematonta.
Äxsonia pitää olla koko ajan. Jotunheimissa sitä kyllä riittää.
Ens vuodelle vois miettiä muutakin.
mihin kannatta mennä ollakseen parempaa kuin Norja.
Pikku gessulla kunnen viitsi ajaa tuhansia kilsoja katselemaan jotain olematonta.
Äxsonia pitää olla koko ajan. Jotunheimissa sitä kyllä riittää.
Ens vuodelle vois miettiä muutakin.
Re: Onko hienompaa kuin Norjasssa
Hmm... Sanoisin, että täällä Odessassa on kyllä paljon sellaista, mikä palkitsee matkan vaivat 
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Ei paha,ei paha!
N. 1800km ja 48 h ajoa,
täytyykin olla vaivan arvoiset misut ja euroopan parhaat munkit!
N. 1800km ja 48 h ajoa,
täytyykin olla vaivan arvoiset misut ja euroopan parhaat munkit!
-
rasse
- Pyörä: Ktm Super Enduro 950 R
Eikös Ukraina ole tunnettu naiskauneudestaan?
Ja tokihan siellä paljon sotahistoriaa ja neuvostoaikaista nähtävää lienee myöskin? Ajatuksena olis ens kesänä lähtä tutustuun maahan paremmin..
Ukrainalaiset naiset ovat todella kauniita. Ja moldovalaiset vielä kauniimpia! 
Uskokaa minua, olen käynyt siellä niitä katsomassa jo kuusi kertaa. Äh, ei kun siis enhän minä nyt tietenkään sitä varten siellä...

Uskokaa minua, olen käynyt siellä niitä katsomassa jo kuusi kertaa. Äh, ei kun siis enhän minä nyt tietenkään sitä varten siellä...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
jaa
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Joo, sama vika Libanonissa. Mutta kun katsoo mitä niistä tulee lopuksi niin... No toki kuka käskee katsella niitä vanhempia... 
Itseä ei ainakaan Norja kiinnosta piirun vertaa hintatasonsa vuoksi, mieluusti suuntaa katseet tuonne itään ja etelään.
Balkanin alue pyörii tällä hetkellä yhtenä vaihtoehtona ensi kesälle. Jäi vielä sen verran paljon suunniteltuja teitä ajettavaksi tämän kesän reissusta että pakko ottaa revanssia.
Matkan varrelle voi sitten ottaa jotain lisukkeita vaikka Karpaattien vuoristoalueesta ja eihän sitä tiedä mitä kautta sitten takaisin sieltä, Georgiastakin jäi vielä monta tietä ajamatta... Ja se Krimin niemimaa...
Balkanin alue pyörii tällä hetkellä yhtenä vaihtoehtona ensi kesälle. Jäi vielä sen verran paljon suunniteltuja teitä ajettavaksi tämän kesän reissusta että pakko ottaa revanssia.
Matkan varrelle voi sitten ottaa jotain lisukkeita vaikka Karpaattien vuoristoalueesta ja eihän sitä tiedä mitä kautta sitten takaisin sieltä, Georgiastakin jäi vielä monta tietä ajamatta... Ja se Krimin niemimaa...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Minua viehättää uuden kohtaaminen, erilaisuus. Norjassa se on hyvin rajallista. Kun maisemat on nähty, huomaa kaiken muun olevan hyvin samanlaista kuin Suomessa. Täällä vähän idempänä (katsokaa kartasta, niin huomaatte, miten idässä Suomi on, taitaa olla Moldovan kanssa samoilla viivoilla?) on sentään toistaiseksi paljon erilaisuutta.
-
Osteri
- Pyörä: Kawasaki 650
Itse olen ajanut Alpeilla paljon kun siellä juurella aikanaan asuin. Kaikki solatiet (lähes 100%) on ajettu autolla tai mopolla. Huikeita maisemia riittää ja ympäristö muutenkin on erilaista kuin kotosuomessa tai Norjassa.
Otsikon aihe herättää vastakysymyksen onko hienompaa kuin Alpeilla? Eihän noi ny niin kaukana Suomesta ole......
Otsikon aihe herättää vastakysymyksen onko hienompaa kuin Alpeilla? Eihän noi ny niin kaukana Suomesta ole......
Alpeilla tainnut kolme kertaa käydä ja voipi olla että neljättä ei tule. Ellei sitten noita Alppien hiekkateitä käy vielä koluamassa.Osteri kirjoitti: Otsikon aihe herättää vastakysymyksen onko hienompaa kuin Alpeilla? Eihän noi ny niin kaukana Suomesta ole......
Tuo kahden sekunnin kiihdytys, jarrutus, 360 astetta käännös, kolmen sekunnin kiihdytys, jarrutus jne. jne. ei nyt vaan oikein nappaa. Yhden pätkän kun ajanut on käytännössä nähnyt ne kaikki.
Eli vastaus kysymykseen: On hienompaa muualla kuin Alpeilla.
- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Alpit,Karpaatia vielä näkemättä,mutta sunnitelmissa on jossain vaiheessa.
Samoin kun Arkangeli ja pidempään itäänpäin vaikka niin pitkälle kun pääsee,on kuulema joku hyvä uimaranta sielläpäin
Toivottavasti tulossa vielä nekin.
Norjassa olen ollut useasti ihan vaan sen takia kun se on helppoa ja lähellä ja kyllä ne maisemat aina koti Suomen voittaa
Pitäis vaan ottaa itsestään kunnon persniska ote ja lähteä pidemmälle reissulle,kun toistaiseksi on ollut se 10 päivää - pari viikkoa mitä on maximissaan ehtinyt lomailee putkeen pyörän kanssa ja sekin ei edes joka vuos
No mut kyll mä joskus sitten
Nyttenkin on semmoinen huima suunnitelma et ehtisin viikonlopun verran fisustaa pyörän kanssa jossain päin Suomea ennen SRS reissua
Samoin kun Arkangeli ja pidempään itäänpäin vaikka niin pitkälle kun pääsee,on kuulema joku hyvä uimaranta sielläpäin
Toivottavasti tulossa vielä nekin.
Norjassa olen ollut useasti ihan vaan sen takia kun se on helppoa ja lähellä ja kyllä ne maisemat aina koti Suomen voittaa
Pitäis vaan ottaa itsestään kunnon persniska ote ja lähteä pidemmälle reissulle,kun toistaiseksi on ollut se 10 päivää - pari viikkoa mitä on maximissaan ehtinyt lomailee putkeen pyörän kanssa ja sekin ei edes joka vuos
No mut kyll mä joskus sitten
Nyttenkin on semmoinen huima suunnitelma et ehtisin viikonlopun verran fisustaa pyörän kanssa jossain päin Suomea ennen SRS reissua
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
-
Osteri
Alpit on enemmänkin ehkä sellaista tavallista matka-ajoa, jossa moni pärjää ihan tavallisella "muoviluodillakin". Saksan puolella ei nyt niin pientä tietä olekaan etteikö siinä olisi asfalttia. Mutta sille joka ei ole Alppeja vielä nähnyt niin kehotan ottamaan suositukseni vastaan. Maisemat on mahtavat ja koska tavoitettavuus on muillekin niin helppoa niin jonkin asteiseen kansainvaellukseen siellä saa varautua. Oheistoimintana tietysti Saksan ja Itävallan gasthauseja ja niiden viihtyisyyttä sekä maittavaa oluttarjontaa 
Todellakin, haasteellisempaa enduro-ajamista on syytä etsiä muualta. Enskailumielessä tässä ei ole mitään kuraa.
Todellakin, haasteellisempaa enduro-ajamista on syytä etsiä muualta. Enskailumielessä tässä ei ole mitään kuraa.
Jaa ei vai: http://www.youtube.com/watch?v=uBj3WIuyMt4. Ja tuossa vain pieni otos mitä siellä tuli toissa kesänä ajettua, pieni pinta raapaisu. Kuraa tuli runsaasti vastaan tuona päivänä kun alkoi satamaan ylittäessäni Colle dell Assiettaa.Osteri kirjoitti: Todellakin, haasteellisempaa enduro-ajamista on syytä etsiä muualta. Enskailumielessä tässä ei ole mitään kuraa.
Noille teille Alpeilla minäkin vielä lähden uudelleen.
-
Osteri
Joo, en sanokaan että kurailu täysin mahdotonta olisi. Kommenttini koettaa pääasiassa rohkaista matkalaista ylipäänsä menemään Alpeille.
En nyt ehdi enempää asiasta vääntää koska mun aikaa kuluu enemmänkin juvander.fi -sivujen lukemiseen.......
En nyt ehdi enempää asiasta vääntää koska mun aikaa kuluu enemmänkin juvander.fi -sivujen lukemiseen.......
Tule heti pois niiltä juvander-sivuilta! Saat sieltä viruksen, jonka hoito vaatii ihan järjettömien matkojen tekemistä!