Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TA-Petu
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2017 10:58 pm
Pyörä: AT CRF1100L AS DCT, XL700VA, CRF300Rally
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja TA-Petu »

Koheltaja kirjoitti: To Huhti 14, 2022 5:21 pm Kiikalan- Isovalkeen suunnalla soratiet on vielä rospuutossa, pehmeää, jäisiä ja lumisia paikkoja. Metsätiet on lumen peitossa ja sohjoista polannetta.
Kiitos vinkistä!
Siirtymä peräkärryllä ja kurailua.
TA-Petu
TA-Petu
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2017 10:58 pm
Pyörä: AT CRF1100L AS DCT, XL700VA, CRF300Rally
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja TA-Petu »

TA-Petu kirjoitti: To Huhti 14, 2022 6:23 pm
Koheltaja kirjoitti: To Huhti 14, 2022 5:21 pm Kiikalan- Isovalkeen suunnalla soratiet on vielä rospuutossa, pehmeää, jäisiä ja lumisia paikkoja. Metsätiet on lumen peitossa ja sohjoista polannetta.
Kiitos vinkistä!
Siirtymä peräkärryllä ja kurailua.
Eilen oli olosuhteet erinomaiset, paikoin aivan kesäkeliä ja toisaalla lunta niin paljon ettei mitään mahdollisuuksia etenemiseen.
TA-Petu
Avatar
klrp
Viestit: 44
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:05 pm
Pyörä: 690 enduro r
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja klrp »

TA-Petu kirjoitti: Su Huhti 17, 2022 10:16 am
TA-Petu kirjoitti: To Huhti 14, 2022 6:23 pm
Koheltaja kirjoitti: To Huhti 14, 2022 5:21 pm Kiikalan- Isovalkeen suunnalla soratiet on vielä rospuutossa, pehmeää, jäisiä ja lumisia paikkoja. Metsätiet on lumen peitossa ja sohjoista polannetta.
Kiitos vinkistä!
Siirtymä peräkärryllä ja kurailua.
Eilen oli olosuhteet erinomaiset, paikoin aivan kesäkeliä ja toisaalla lunta niin paljon ettei mitään mahdollisuuksia etenemiseen.
Olisiko laittaa suuntaa antavaa reittiä? Tet pätkää siellä päin itse ajanut vain.
690 Enduro R -12
TA-Petu
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2017 10:58 pm
Pyörä: AT CRF1100L AS DCT, XL700VA, CRF300Rally
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja TA-Petu »

Mun ajelut ollu lähinnä yöksi kotiin tyylisiä, ei ihmeellisiä reittejä eikä suunnitelmia.
Prätkä on siirtynyt peräkärryssä ensin sorateiden varteen, hyviä pysäköintipaikkoja on ollut Lahnajärvi, Kasvihuoneilmiö ja Räyskälän lentokenttä (näissä myös palveluja, aukiolot vaihtelee).
Sorateitä tuolla on valtavasti, kaikkia ei ole talven aikana aurattu, muutamia niistä ajettu traktoreilla ja/tai metsäkoneilla niin olen ajouria päässyt etenenmään, lumen paksuus vaihteli vielä viime ma jopa 40+ cm asti => U-käännös. Mulla on vielä välikelin nastat alla joten sen puoleen ihan ok ajella (paitsi nuo pakolliset asvaltit).
Itse piirtelen Google My Maps :llä reitejä, useampia vaihtoehtoja, ja tilanteen mukaan teen paikanpäällä U-käännöksiä uusia reittivalintoja lennosta.
Laavuilla on kiva käydä makkarat paistamassa kunhan siellä ei ole valtavasti kotteroita ja matkamajoja.
(viewtopic.php?p=459916#p459916)
TA-Petu
Janskis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Elo 17, 2021 7:06 pm
Pyörä: Tenere 700 -19

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Janskis »

TA-Petu kirjoitti: To Huhti 21, 2022 11:24 am Mun ajelut ollu lähinnä yöksi kotiin tyylisiä, ei ihmeellisiä reittejä eikä suunnitelmia.
Prätkä on siirtynyt peräkärryssä ensin sorateiden varteen, hyviä pysäköintipaikkoja on ollut Lahnajärvi, Kasvihuoneilmiö ja Räyskälän lentokenttä (näissä myös palveluja, aukiolot vaihtelee).
Sorateitä tuolla on valtavasti, kaikkia ei ole talven aikana aurattu, muutamia niistä ajettu traktoreilla ja/tai metsäkoneilla niin olen ajouria päässyt etenenmään, lumen paksuus vaihteli vielä viime ma jopa 40+ cm asti => U-käännös. Mulla on vielä välikelin nastat alla joten sen puoleen ihan ok ajella (paitsi nuo pakolliset asvaltit).
Itse piirtelen Google My Maps :llä reitejä, useampia vaihtoehtoja, ja tilanteen mukaan teen paikanpäällä U-käännöksiä uusia reittivalintoja lennosta.
Laavuilla on kiva käydä makkarat paistamassa kunhan siellä ei ole valtavasti kotteroita ja matkamajoja.
(viewtopic.php?p=459916#p459916)
Mulla samat toiveet kuin edellisellä, eli voisitko jonkin reitin postata vaikka vain tuonne jäsenpuolelle? Saisi jotain ideaa ja ajatusta omiin retkeilyihin kun minullakin on nyt ensimmäinen adventure alla niin ei oikein ole käsitystä millasia teitä löytyy mistäkin.
Petro
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 2:07 pm
Pyörä: Super Enduro
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Petro »

En kyllä taida vastata kysymykseen, mutta mie oon pitäny täällä etelä-karjalassa perus sääntönä reittejä googlemapsilla tehdessä, että etsin lähtöpisteen kartalta ja sen jälkeen alan zoomailemaan karttaa mahdolisimman lähelle. Nuo pienet ja parhaat hiekkatiet ei nimittäin näy siinä googlemapsin perusnäkymässä, vaan vasta hyvin paljon zoomatessa.

Olen kesäkuussa muuttamassa sille suunnalle ja sitten mielellään lähden myös tutkimaan reittejä sieltä porukassa👍
Sunnuntaimopoilija
Avatar
Go-Za
Viestit: 108
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 8:09 pm
Pyörä: XChallenge
Paikkakunta: Sisu
Viesti:

2022 Kuraletka

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

Letkassa ajelua mahdollisesti tiedossa ensi sunnuntaina (15.5.2022)
Perinteinen "kauden avaus IV-kohteeseen" eli vajaa 200km surauttelua L-Uudenmaan ja vähän Varsinais-Suomen alueella.
Isollakin pyörällä pärjää mutta koska ainakin jonkun verran sadetta luvassa lähipäivänä niin kyllä melko karkeat kumit olisi hyvä olla.
Lähtö: Veikkolan Neste sunnuntaina 15. toukokuuta klo 11.00 -Omat makkarat mukaan.
Päivitys! Lähtö klo 11.00 on OK, edelleen mahdollista sadetta luvassa 11-13 välille joten se sadetakki on ihan hyvä olla mukana.

Kuva
Viimeksi muokannut Go-Za, Su Touko 15, 2022 7:20 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja jite »

Ei hitto, ei taida ihan keretä mukaan kun lautta rantautuu vasta 9.30 jälkeen Katajanokalle :cry:
Edit: Yritänpä siis vaihtaa aikaisempaan lauttaan lauantaiksi niin saatan keretä mukaan👍🏼
Viimeksi muokannut jite, Ke Touko 11, 2022 6:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palle650
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 01, 2017 2:14 pm
Pyörä: IT490, TT350, 300RR

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Palle650 »

.
Viimeksi muokannut Palle650, Ke Touko 11, 2022 11:01 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palle650
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 01, 2017 2:14 pm
Pyörä: IT490, TT350, 300RR

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Palle650 »

Siistii, tulen mukaan! Saatan lähteä vähän akaisemmin kotiinpäin, pitää olla kl. 16 takas kotona.
Mitä pienempiä polkuja, sitä parempi.

T: Palle/DRZ400
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja jite »

Onko reitillä välitankkausta?
Palle650
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 01, 2017 2:14 pm
Pyörä: IT490, TT350, 300RR

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Palle650 »

Mulla ainakin pakko olla, 10L tankki....
Avatar
Go-Za
Viestit: 108
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 8:09 pm
Pyörä: XChallenge
Paikkakunta: Sisu
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

jite kirjoitti: To Touko 12, 2022 2:16 pm Onko reitillä välitankkausta?
Voidaan järjestää n. 120km kohdalle välitankkaus!
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja jite »

Hieno homma että pääsee välitankille niin ei tartte supistella suolenpäätä. :D
Petro
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 2:07 pm
Pyörä: Super Enduro
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Petro »

Tuollaisia porukassa ajeluita sitten kesällekkin kiitos! Pakkaukset etenee ja muutto lähenee, mutta ihan vielä en mukaan pääse :(
Sunnuntaimopoilija
Vastaa Viestiin