Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jeikei27
Viestit: 8
Liittynyt: To Heinä 09, 2020 1:42 pm
Pyörä: ktm 390

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja jeikei27 »

Ok Nähdään shellillä
Jyki
Viestit: 18
Liittynyt: To Joulu 25, 2008 9:06 pm
Pyörä: Yamaha TT600
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Jyki »

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt
Unread post by jeikei27 » Tue Jun 29, 2021 8:44 am

Ok Nähdään shellillä


👍 Shellillä..
Crfjapi
Viestit: 2
Liittynyt: Su Touko 09, 2021 6:15 am
Pyörä: Crf 300 Rally

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Crfjapi »

Tulen myös mukaan letkaan/Shellille
-Japi

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

mattim
Viestit: 26
Liittynyt: To Marras 26, 2015 12:03 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja mattim »

Ilmottauduin mukaan. Edit. lähen vähän aiemmin niin ehtii Lopella vähän hengähtää ennen starttia.

(Jos Lahnuksen letka sattuu lähtee vähän aiemmin niin sit tuun peesiin).

PS..onhan tämä se "isojen enskojen" setti, ettei vahingossa tunge pikkuenskasafariin:)

T: Matti, punavalkoinen Tenere 700
Jyki
Viestit: 18
Liittynyt: To Joulu 25, 2008 9:06 pm
Pyörä: Yamaha TT600
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Jyki »

Ilmottauduin mukaan. Edit. lähen vähän aiemmin niin ehtii Lopella vähän hengähtää ennen starttia.

(Jos Lahnuksen letka sattuu lähtee vähän aiemmin niin sit tuun peesiin).

PS..onhan tämä se "isojen enskojen" setti, ettei vahingossa tunge pikkuenskasafariin:)

T: Matti, punavalkoinen Tenere 700

Ok. Lähdetään Lahnuksesta tasa 9.00 ja pysähdytään Siippoon Nesteellä ottamaan yksi Lohjan kaveri mukaan letkaan..
Lortdadu
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Hyppään mukaan Lahnuksen Shelliltä lähtevään letkaan.
Janskis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Elo 17, 2021 7:06 pm
Pyörä: Tenere 700 -19

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Janskis »

Mahtaako PK-seudun lähellä olla hauskoja kurapyöräreittejä? Lähtisin mielelläni mukaan advella joku päivä tutkimaan paikkoja...
Avatar
KarMa
Viestit: 615
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Vähille on jäänyt ajelut tänä kesänä mutta kai se kerran pitää Iso-Valkeella käydä makkarat paistamassa.

Sunnuntaille luvataan hyvää ajokeliä. Oisko muita surauttelijoita ajoseuraksi?

- KarMa
Ana
Viestit: 568
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 12:28 am
Pyörä: SE+ muut
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Ana »

Ilmeisesti Veikkolasta lähtö?
Ana.
Avatar
KarMa
Viestit: 615
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Lähtö Veikkolan Nesteeltä 10 kieppeillä.
Avatar
KarMa
Viestit: 615
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Suunnitelmat muuttui, lähtö omalta osalta peruttu.

- KarMa
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Lainataan nyt tätä ketjua ja kysellään typeriä. Millä ohjelmilla suunnittelette reittejä ? Mistä löytyy parhaat soratiet ja pienet polut pk-seudulla missä kehtaa vielä ajaa moottoripyörällä. Itse ajellut pääasiassa nyt itä-uudenmaan hiekkateitä yms. Olisi kiva vähän laajentaa reviiriä, mutta ei oikein jaksaisi lähteä kylmiltä vain etsimään mukavia sorateitä. Vinkkejä otetaan vastaan ja ketjua seurataan muutenkin, jos vaikka saisi joskus aikataulut osumaan ja pääsisi tämmöiselle yhteislenkille mukaan.
Avatar
MIL
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja MIL »

Reitin suunnittelussa olen aika aloittelija, mutta Topo GPS äpillä olen niitä maastokartan päälle suunnitellut, ihan kännykällä. Ja isolla näytöllä iso kartta tukena kun kännyn näyttö on niin pieni. Äpissä on aika helppo tehdä reittejä kun vaan täppää pisteitä tielle niin se piirtää reittiä tietä pitkin ja tunnistaa myös mustat pikku tiet, katkoviivoja ei aina. Maastokartalla ainakin mustat tiet on varmoja hiekkateitä. Itä-uudellamaalla, Sipossa ja Porvoossa olen itsekin pyörinyt ja hyvät metsäauto yms. tiet on tosiaan vähissä. Tänä kesä on tullut ajeltua Pukkilan pohjoispuolella ja siellä alkaa olla ennemmän hiekkatietä.
Avatar
MIL
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja MIL »

Ja huomisin että TET menee myös Sipoosta itärajalle, se voisi olla ihan kokeilun arvoinen päiväretki.
Lortdadu
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Pyörä: BMW F 800 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun kurapyöräilyt

Viesti Kirjoittaja Lortdadu »

Tuossa mainittiinkin jo TET, eli Trans Euro Trail. Google haulla "TET Finland" löytyy suoraan reittikin. Itärajan pätkä on itselleni uusi, pitää käydä ajamassa se. Huomasin myös samalla että lähtöreitti Helsingistä Hämeenlinnaan ei enää kulje Vihdin läheisyydestä vaan kiertää Lohjan kautta. Tämä voisi olla mielenkiintoinen pätkä ja pitää käydä kyllä tarkistamassa.

Itse olen tyypillisesti lähtenyt ajelemaan PK-seudulta tuonne Lohjan, Forssan ja Karkkilan suunnille. Omat reitit on tällä hetkellä painottunut tuonne Lännen suuntaan. Reitit olen suunnitellut niin että katson tietokoneelta Karttaselaimen (karttaselain.fi sivusto) maastokartalta noita teitä ja piirtänyt reittiä puhelimeen siinä samalla. Samaista karttaselain sovellusta olen käyttänyt puhelimessa. Omassa harrastuksessa pärjännyt vielä ihan hyvin. Käytin aiemmin OruxMapsia ja LocusMapsia, niissä kyllä riitti ominaisuuksia vaikka mihin, mutta loppupeleissä tuo Karttaselain oli yksinkertaisuudessaan riittävä omaan käyttöön.

Kirkkonummen ja Nurmijärven kohdalta alkaa jo aika hyvin esiintymään hiekkateitä, niissä on vaan tyyppillisesti taloja ja mökkejä tien varrella. Mitä kauemmas isoista kaupungeista pääsee niin sitä paremmin noita hiekkateitä ja polkuja tuppaa esiintymään. Yksi tapa mistä olen itse tykännyt jos on ollut vähemmän aikaa ajamiselle, niin ajan suoraan isoja teitä pitkin PK-seudulta pois ja sitten hivuttautunut hiekkateitä pitkin takaisinpäin. Ne parhaat reitit on kuitenkin vähän kauempana, joten on kivointa päästä niihin suoraan. Joskus olen tehnyt niin että jos jollain alueella näyttää olevan hyvin erilaisia teitä ihan vaikka siksakkinakin, niin ajan sinne pienempia teitä pitkin ja vietän päivän sitten siinä ympäristössä ajellen erilaisia polkuja ja pätkiä. Ei taida olla oikein muita valmiita reittejä piirrettynä ja jaettuna kuin tuo TET. Tuo TET antaa hyviä ideoita siitä että missä päin voisi ajella ja on helppo siitä että se on jo tehty valmiiksi.
Vastaa Viestiin