76. Päijänteen Ympäriajo 25.-27.03.2011
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
76. Päijänteen Ympäriajo 25.-27.03.2011
Jälleen se tulee:
http://www.paijanne-enduro.fi/
Huhutaan, että viivalla nähtäisiin ainakin 3 "matkaenduroa".
Hieno juttu.
Hieno juttu.
-
melkein isotohtori
- Pyörä: SE 950
Re: 76. Päijänteen Ympäriajo 25.-27.03.2011
timo kirjoitti:Jälleen se tulee:
Hieno juttu.
Jos udellasaa, niin onkos timo ja SE viivalla?...
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Minä olin ihan lukevinani Timon tekstistä, olikohan se tuossa rivien välissä, että siellä olisi Timon lisäksi Niamola ja Kipa.melkein isotohtori kirjoitti:timo kirjoitti:Jälleen se tulee:
Hieno juttu.
Nähtäväksi jää, onko siellä silloin kolme SE:tä vai kaksi ja yksi doupattu tohtori.
Varmaan seuraava hikisuraus-rastikin löytyy sieltä.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Vahva arvaukseni lienee, että DR-Niamola, DR-Sähkäri-Arska ja Arskan veli Jukka 690:llä nauttivat tänä vuonna. Ja varma tieto, että ainakaan minä en ole tänä vuonna tuolla viivalla.Rampe kirjoitti:Minä olin ihan lukevinani Timon tekstistä, olikohan se tuossa rivien välissä, että siellä olisi Timon lisäksi Niamola ja Kipa.melkein isotohtori kirjoitti:timo kirjoitti:Jälleen se tulee:
Hieno juttu.
Nähtäväksi jää, onko siellä silloin kolme SE:tä vai kaksi ja yksi doupattu tohtori.
Varmaan seuraava hikisuraus-rastikin löytyy sieltä.
Ja Timon puheiden mukaan se on heti valmis kuskiksi. Huoltoautoon.
- taas kahden mopon taktiikalla -
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
Ihme supinaa ja arvailua.
Huolto on aloitettu.. ja eiköhän se ensi viikon tiistaina viimeistään näy tuolla, jos lähdössä ollaan..sillä maanantai on viimeinen halvempi ilmoittautumisen maksupäivä.
Ja kävi miten kävi, ensi vuonna SE porukassa SE:llä
Ja kävi miten kävi, ensi vuonna SE porukassa SE:llä
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
Kipa väläyttikin jo ketä raskaan sarjan jätkiä nähdään stagella, toivottavasti.
En mä lähde, vaikka sinne ehdokkaiden joukkoon jostain syystä het nimettiinkin
Mä olen kiertänyt jo, neljä kertaa (eli kun lasketaan tutun- kertaa sylintereiden lukumäärä-kaavan mukaan
).
Muuten pitäiskö kerätä HEP-huutoja tänne matkaendurofoorumille niiltä jotka ovat ajaneet soololuokan selvästi EI-kilpaendurolla, ts. matkaendurolla Päitsin?
Silloin ennen sotavuosiahan mm. Harley Davidson oli yleinen päitsipyörä ja päihittää tällä hetkellä yleiskilpailuvoitoissa esim. KTM:n. Mutta jos otetaan lukuun uudempi sotavuosien jälkeinen luotettavuusajo-aika jolloin ihan oikeat endurot ja maastokokeet olivat jo olemassa, niin eipä siellä juuri sylintereillä ole juhlittu. Harvinaisuus, täysverinen enduro- Aprilia RXV 450 on lähes voittaja-ainesta nytkin, mutta onkohan niitäkään mukana?
Mukana on kyllä ollut TA-Honda, ST-Jammu, AT-Hondia, GS-Bemareita, ja lukuisia DR-Suzukeita ym. Siis kiitettävä määrä massasta erottujia, niitä joissa on takatapeille paikat.
Uuden aikakauden enduroharrikka-SE Kotari(ja yleensäkin LC8 Kotarit) on kaiketi VIELÄ pysyneet poissa kuvioista.
Italialaisia Dakar-henkisiä V-koneitakaan ei ole siellä nähty (korjatkaa virheet he jotka ovat tiiviimmin asiaa seuranneet).
Ja tilastonikkarit huomio; onko tietoa ketkä kaikki ovat ajaneet kaksisylinterisellä Päitsin maaliin asti?
Allekirjoittaneelta 2xHEP. Olisko muita tuplanneita?
En mä lähde, vaikka sinne ehdokkaiden joukkoon jostain syystä het nimettiinkin
Mä olen kiertänyt jo, neljä kertaa (eli kun lasketaan tutun- kertaa sylintereiden lukumäärä-kaavan mukaan
Muuten pitäiskö kerätä HEP-huutoja tänne matkaendurofoorumille niiltä jotka ovat ajaneet soololuokan selvästi EI-kilpaendurolla, ts. matkaendurolla Päitsin?
Silloin ennen sotavuosiahan mm. Harley Davidson oli yleinen päitsipyörä ja päihittää tällä hetkellä yleiskilpailuvoitoissa esim. KTM:n. Mutta jos otetaan lukuun uudempi sotavuosien jälkeinen luotettavuusajo-aika jolloin ihan oikeat endurot ja maastokokeet olivat jo olemassa, niin eipä siellä juuri sylintereillä ole juhlittu. Harvinaisuus, täysverinen enduro- Aprilia RXV 450 on lähes voittaja-ainesta nytkin, mutta onkohan niitäkään mukana?
Mukana on kyllä ollut TA-Honda, ST-Jammu, AT-Hondia, GS-Bemareita, ja lukuisia DR-Suzukeita ym. Siis kiitettävä määrä massasta erottujia, niitä joissa on takatapeille paikat.
Uuden aikakauden enduroharrikka-SE Kotari(ja yleensäkin LC8 Kotarit) on kaiketi VIELÄ pysyneet poissa kuvioista.
Italialaisia Dakar-henkisiä V-koneitakaan ei ole siellä nähty (korjatkaa virheet he jotka ovat tiiviimmin asiaa seuranneet).
Ja tilastonikkarit huomio; onko tietoa ketkä kaikki ovat ajaneet kaksisylinterisellä Päitsin maaliin asti?
Allekirjoittaneelta 2xHEP. Olisko muita tuplanneita?
- Jutale
- Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
Otsikko lupasi jotain muuta... Tällaseks sisäpiirijutusteluks se meni niinku pelkäsinkin. Noh,kai me ei-kilpa-ajajatkin täältä jotain saadaan...
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Kertokaa sit mullekin missä vielä pääsee SE:lla tai DR800 tai 690:llä spoorin läpi. Just Mixun kans tuskailtiin, kun mun lastenmopolla ei oo enää moneen viikkoon päässy missään reenaan, pikkunaksullakaan ei uskalla enää yksin spooriin lähtee kun ei saa yksin irti ja 690 juuttuu joka uraan ja kääntämiseen menee yksin ainakin 15min...
Meinaan että aika lailla saa kinokset pudota jotta päiskin pääsis mun mopoilla, joten kuinka sit muillakaan vastaavilla/vielä mahastaan matalammilla? Vai onko Niamolalla sukset ja iskari taka-akselissa keulimis"rautana" jottei tarvi kun kääntää kaasua ja keula pystyssä lätäkkö ympäri ;D?
Meinaan että aika lailla saa kinokset pudota jotta päiskin pääsis mun mopoilla, joten kuinka sit muillakaan vastaavilla/vielä mahastaan matalammilla? Vai onko Niamolalla sukset ja iskari taka-akselissa keulimis"rautana" jottei tarvi kun kääntää kaasua ja keula pystyssä lätäkkö ympäri ;D?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Anteeksi puolestani. Jos höpinäni meni asiattomaksi, sivuston valvoja poisteneeJutale kirjoitti:Otsikko lupasi jotain muuta... Tällaseks sisäpiirijutusteluks se meni niinku pelkäsinkin. Noh,kai me ei-kilpa-ajajatkin täältä jotain saadaan...
Ja THA; sinne lumeen se mopo on aina ennenkin tökätty ensin ja ajateltu vasta sitten. Muulla menettelyllä olis monta reissua jäänyt tekemättä.
Ei voi tietää pääseekö mihinkään, jos ei edes starttaa.
Kaikki kannustukseni nyt mukaan lähtijöille.
Viimeksi muokannut timo, Pe Maalis 04, 2011 12:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lupaan tulla reitin varteen katsomaan. Saas nähdä, onko päitsin tiedotus yhtä perseestä, kuin aina ennenkin. En osta periaatteesta ja piruuttaan sitä vihkosta, koska en halua tukea huonoa tiedotusta.
- Jutale
- Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
Ei tosiaankaan asiattomaksi,kaikki legenda kiinnostaa. Nämä kun vaan on muissa topikeissa ja aikasemmissa kisajutuissa luettu niin jotain uutta kaipais. Ite henk koht tykkään jutuista,kertaus vaan riittää jo.timo kirjoitti:Anteeksi puolestani. Jos höpinäni meni asiattomaksi, sivuston valvoja poisteneeJutale kirjoitti:Otsikko lupasi jotain muuta... Tällaseks sisäpiirijutusteluks se meni niinku pelkäsinkin. Noh,kai me ei-kilpa-ajajatkin täältä jotain saadaan...![]()
Ja THA; sinne lumeen se mopo on aina ennenkin tökätty ensin ja ajateltu vasta sitten. Muulla menettelyllä olis monta reissua jäänyt tekemättä.
Ei voi tietää pääseekö mihinkään, jos ei edes starttaa.
Kaikki kannustukseni nyt mukaan lähtijöille.
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
No tiedotusta voi toki haukkua, nutta mitä oon järjestäjiin päin keskustelua käyny niin ihan halusta ja talkoilla myyn niitä "vihkosia"keväällä. Ja kun siitä on päästy, olen spoorin varressa hurraamassa kaikille jo lähtökohtasesti ylivoimasen esteen eteen starttaaville. Sanotaan nyt esim. että en mä ainakaan lähe semmoseen missä tiiän jo ennalta etten pääse läpi, kuten nyt piti huomenna Sysmään lähteä ja sit keli teki minkä teki ja varmistus tuli paikallisilta ettei kasikympillä pääsis enää ekana pyöränäkään läpi. Ja kun nyt aatellaan että se on vaan siinä main keskimäärin spoorin syvyys päiskin reitillä, aika optimisti saa olla että kuvittelee päiskille lumien jo niin sulavan. Jos kantamatta pääsee, ihme. Ja jos 200kg möykkyä kantaa jaksaa enempi kuin muutamalla pätkällä muutaman pikku otoksen, on kowa jätkä.
Mut kunnioitetaan perinteitä ja annetaan edellytykset niille jatkua, eli kun käsiohjelma muodostaa ison osan rahotusta koko kisalle niin ostetana niitä ja joka semmosen haluaa, eikä myyntipistettä lähellä ole niin postitan kyllä. Sitten kun oon ite mettässä sohjospoorin varressa, ne vähät energiat mitä on käytän möhköjen auttamiseen kuvitellen etä seuraava vastaava pohjaton paikka on seuraava katsoja auttamassa ne vielä maalinkin näkee. Kaikkein suurin huoli mulla on tosta Niamolasta kun se mopo se kaikkein vähiten tonne reitille passaa!
Mut kunnioitetaan perinteitä ja annetaan edellytykset niille jatkua, eli kun käsiohjelma muodostaa ison osan rahotusta koko kisalle niin ostetana niitä ja joka semmosen haluaa, eikä myyntipistettä lähellä ole niin postitan kyllä. Sitten kun oon ite mettässä sohjospoorin varressa, ne vähät energiat mitä on käytän möhköjen auttamiseen kuvitellen etä seuraava vastaava pohjaton paikka on seuraava katsoja auttamassa ne vielä maalinkin näkee. Kaikkein suurin huoli mulla on tosta Niamolasta kun se mopo se kaikkein vähiten tonne reitille passaa!
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Niamola
- Pyörä: 890 Adventure R
- Viesti:
Turha täällä on huolissaan olla, kun en minäkään ole. Haasteet on hauskoja ja Ei ole vielä tohtoria mihinkään joutunut jättämään ja on niitä syviä spooreja ja umpihankee sillä tullut tänä talvena 5000km tullut tahkottua. Ennakoiva silmiä käyttävä ajotyyli on säästänyt monta kaivuuta ja silloin kun jäädään kiiinni, matka jatkuu aina heti kun siitä päästään irti.
Läpi sitä lähdetään ajamaan, ja jos matka katkeaa, niin en usko että se katkeaa sen vuoksi että olisi liian syvää tai jumissa. Kyllä tällöin on joko luita tai vekotin niin hajalla ettei niitä saada kokoon parsittua.
Tiedän kyllä että moni ei tuota nytkään noissa umpihankissakaan kuskaisi metriäkään, mä nyt vaan en tiedä paremmasta joten tuolla on opittu menemään. Timokin kait joskus käyttänyt lausetta: Se nyt vaan on ainoa ja paras pyörä mitä mulla on
Ja jos tuo Mixun lähettämä kuva joltain kelkkauralta on ollut sellaista, missä ei 690 etene, niin kyllä se silloin etenee huonommin, kuin Tohrori. Ja mä kun oon vetänyt vielä tähän asti osaksi rallinastoilla tehdyillä kumeilla. Päitsille taas tulee aivan sitä varten tehdyt kumekset.
Läpi sitä lähdetään ajamaan, ja jos matka katkeaa, niin en usko että se katkeaa sen vuoksi että olisi liian syvää tai jumissa. Kyllä tällöin on joko luita tai vekotin niin hajalla ettei niitä saada kokoon parsittua.
Tiedän kyllä että moni ei tuota nytkään noissa umpihankissakaan kuskaisi metriäkään, mä nyt vaan en tiedä paremmasta joten tuolla on opittu menemään. Timokin kait joskus käyttänyt lausetta: Se nyt vaan on ainoa ja paras pyörä mitä mulla on
Ja jos tuo Mixun lähettämä kuva joltain kelkkauralta on ollut sellaista, missä ei 690 etene, niin kyllä se silloin etenee huonommin, kuin Tohrori. Ja mä kun oon vetänyt vielä tähän asti osaksi rallinastoilla tehdyillä kumeilla. Päitsille taas tulee aivan sitä varten tehdyt kumekset.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
Mixu
- Pyörä: joku mopo hakusessa
OT:
jep, mulla on vasta noin 1000km ajokokemusta tolla pelillä talvella, siittä spooria/umpihankee max 300km. En yhtää epäile etteikö pääsis päitsiä läpi, toi video missä mulla ei oikee edenny oli kohtuu syvä spoori, ei kelkkaura.kamoken polku tampereen ikean kupeessa. Ja sähkölinjoen alla tuiskannu ihan täyteen tollasta pakkaspuuterilunta. Vauhdilla olis menny jos olis saanu pitoo takapyörälle? Mut tosiaa, tässä vasta harjotellaan
Kyllä toikin polku on monee kertaa tänä talvena jo ajettu..
Umpihangessa tuntuu tosiaa menevän jopa paremmin kun koviksi tampatuissa syvissä spooreissa missä meikäläinen jää jalkatapeista/suojaraudoista kiinni reunoihin. Noi turhatekin raudat ku levittää tota kenetta entisestää alhaalta ja noi spoorit ku on tollasten kevyempienkisapelien jäljiltä aika kapeita.
Tästä aiheesta ilmeisesti oli kyse?:
Sit takas aiheeseen:
Tsemppiä vaan päitsille, kyllä määki viä joskus
Suunnitelmissa olis täälläkin lähtee kannustaan reitin varrelle, pyörällä tietenkin. Toistaseksi tosin vaan suunnitelmissa, täytynee tehdä lastenhoidollisia suunnitelmia..
Niamola kirjoitti: Ja jos tuo Mixun lähettämä kuva joltain kelkkauralta on ollut sellaista, missä ei 690 etene, niin kyllä se silloin etenee huonommin, kuin Tohrori. Ja mä kun oon vetänyt vielä tähän asti osaksi rallinastoilla tehdyillä kumeilla. Päitsille taas tulee aivan sitä varten tehdyt kumekset.
jep, mulla on vasta noin 1000km ajokokemusta tolla pelillä talvella, siittä spooria/umpihankee max 300km. En yhtää epäile etteikö pääsis päitsiä läpi, toi video missä mulla ei oikee edenny oli kohtuu syvä spoori, ei kelkkaura.kamoken polku tampereen ikean kupeessa. Ja sähkölinjoen alla tuiskannu ihan täyteen tollasta pakkaspuuterilunta. Vauhdilla olis menny jos olis saanu pitoo takapyörälle? Mut tosiaa, tässä vasta harjotellaan
Umpihangessa tuntuu tosiaa menevän jopa paremmin kun koviksi tampatuissa syvissä spooreissa missä meikäläinen jää jalkatapeista/suojaraudoista kiinni reunoihin. Noi turhatekin raudat ku levittää tota kenetta entisestää alhaalta ja noi spoorit ku on tollasten kevyempienkisapelien jäljiltä aika kapeita.
Tästä aiheesta ilmeisesti oli kyse?:
Mixu kirjoitti:alkaa olla niin syviä ja pehmeitä spooreja nää pirkkala, lakalaiva jne ettei juuri ny oikee uskalla enää tota 690:ä kovin pitkälle metsään ajaa.
Jonkin verran vaivalloista etenemistä lumisateen jäljiltä... http://jyrmy.kuvat.fi/kuvat/KTM+690R/lakalaiva1.MOV
http://www.jyrmy.kuvat.fi/kuvat/KTM+690R/avaus1.MOV
Viime viikolla tuli noin 350km ajeltua kaikenlaisia syrjäkyliä kiertäen, huomenna hakeen pyörä 7500km huollosta keitaalta ja taas mennään..
Viikon päästä lavvantaina ainakin tarttilaan ajeleen hankirossia (sänkirossi tyyliin), pellolle aurattu rata.
Sit takas aiheeseen:
Tsemppiä vaan päitsille, kyllä määki viä joskus
Suunnitelmissa olis täälläkin lähtee kannustaan reitin varrelle, pyörällä tietenkin. Toistaseksi tosin vaan suunnitelmissa, täytynee tehdä lastenhoidollisia suunnitelmia..
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Juu kyllä minäkin ostan sen vihkosen heti, kun laittavat kunnon reittiaikataulut nettiin. Etukäteen ei tarvi laittaa, lähtöaamuna riittää. Huonoa tiedottamista en tue.