Pitääpä tsekata nuo tiet läpi ja joo, on täällä hyviä metsäteitä ajoonTase kirjoitti:Kurasta en tiedä mutta siellä Muhoksella on kivoja hiekkakangasteitä. Löytyy ihan kartoistakin:Mika72 kirjoitti:Onkos Oulun seudulla missä hyvä reittejä, jossa ajella metsässä yms. kivassa kuraisessa paikassa....?
- susikaarrontie
- lamuntie
- riekkokaarrontie
- ja kaikkia muitakin kaartoja...
Oulun seudun päristelyt
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Oulun seudun päristelyt
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Oulun seudun päristelyt
Lamuntien Muhosperän päässä on Isterinkoski joka on hieno paikka. Kävin siellä tänään.Mika72 kirjoitti:Pitääpä tsekata nuo tiet läpi ja joo, on täällä hyviä metsäteitä ajoonTase kirjoitti:Kurasta en tiedä mutta siellä Muhoksella on kivoja hiekkakangasteitä. Löytyy ihan kartoistakin:Mika72 kirjoitti:Onkos Oulun seudulla missä hyvä reittejä, jossa ajella metsässä yms. kivassa kuraisessa paikassa....?
- susikaarrontie
- lamuntie
- riekkokaarrontie
- ja kaikkia muitakin kaartoja...
Kuraköröttelijä
Re: Oulun seudun päristelyt
Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Oulun seudun päristelyt
Ookko jo lähteny? Voisin lähtä kans.Hectoe kirjoitti:Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
Kuraköröttelijä
Re: Oulun seudun päristelyt
En ole vielä lähteny. Ilmoittauduit kyllä viime hetkessä, kun just ajattelin että tsekkaan vielä viimeisen kerran viestit ennenkuin lähden.pkilpo kirjoitti:Ookko jo lähteny? Voisin lähtä kans.Hectoe kirjoitti:Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
Millä aikataululla kerkeät liikenteeseen, jos vaikka tuossa Limingan ABC:lla (Kasitupa, entinen Shell) tehtäis tärskyt?
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Oulun seudun päristelyt
Sovitaanko n.16.45 siellä?Hectoe kirjoitti:En ole vielä lähteny. Ilmoittauduit kyllä viime hetkessä, kun just ajattelin että tsekkaan vielä viimeisen kerran viestit ennenkuin lähden.pkilpo kirjoitti:Ookko jo lähteny? Voisin lähtä kans.Hectoe kirjoitti:Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.![]()
Millä aikataululla kerkeät liikenteeseen, jos vaikka tuossa Limingan ABC:lla (Kasitupa, entinen Shell) tehtäis tärskyt?
Kuraköröttelijä
Re: Oulun seudun päristelyt
Käytiin pkilpon kanssa ajelemassa. Oli kyllä mainio ilma ajella tänään. Aurinko paisteli, muttei ollut kuitenkaan liian kuuma. Pölyä taisi jonkun verran ilmassa keskikokoisilla sorateillä takana tulevalle.
Abouttiarallaa satakunta kilometriä rälläiltiin erilaisia mettäteitä Lumijoen ja Siikajoen suunnilla ja saatiin nivottua yhteen aika mainio reitti. Mukana oli muutama minullekkin harvemmin ajettu pätkä joiden läpipääsystä ei ollu itsellä etukäteen takeita. Kaikkialta päästiin kuitenkin läpi mistä oli tarkoituskin. Osa teistä meni nimittäin suoalueiden läpi, jotka keväällä varsinkin saattavat olla aika pehmeitä.
Ne on ruvennu urakalla tekemään valtionrahoitteisia(?) teitä tuonne Siikajoen Karinkannan suunnalle ja monessa paikassa missä ennen meni ruohottunut kärrypolku, nyt on hakattu metsään leveää väylää, jossa menee uutta metsäautotietä. Eivät onneksi ole liikaa käyttäneet mursketta, joten noistakin teistä pystyy vielä nauttimaan kohtuudella.
Abouttiarallaa satakunta kilometriä rälläiltiin erilaisia mettäteitä Lumijoen ja Siikajoen suunnilla ja saatiin nivottua yhteen aika mainio reitti. Mukana oli muutama minullekkin harvemmin ajettu pätkä joiden läpipääsystä ei ollu itsellä etukäteen takeita. Kaikkialta päästiin kuitenkin läpi mistä oli tarkoituskin. Osa teistä meni nimittäin suoalueiden läpi, jotka keväällä varsinkin saattavat olla aika pehmeitä.
Ne on ruvennu urakalla tekemään valtionrahoitteisia(?) teitä tuonne Siikajoen Karinkannan suunnalle ja monessa paikassa missä ennen meni ruohottunut kärrypolku, nyt on hakattu metsään leveää väylää, jossa menee uutta metsäautotietä. Eivät onneksi ole liikaa käyttäneet mursketta, joten noistakin teistä pystyy vielä nauttimaan kohtuudella.
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Oulun seudun päristelyt
Sitä pölypilveä oli hyvä seurata, ei ollut eksymisen vaaraa. Ei se haitannut kun piti välimatkaa. Hyvä tekosyy jos jää jälkeenHectoe kirjoitti:Pölyä taisi jonkun verran ilmassa keskikokoisilla sorateillä takana tulevalle.
En tosiaan ollut käynyt aiemmin vartti lumijoki alueen länsipuolella, joten kiitos näiden uusien reittien näyttämisestä ja mainiosta ajoseurasa!
Kuraköröttelijä
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Oulun seudun päristelyt
Hiljaista on tässä topikissa, joten nostetaanpas. Meinasin kävästä huomenna ajelemassa vanhoja tuttuja Kaartoja sun muita. Reittiä ei ole sunniteltu senkummemmin. Aattelin starttailla klo 14 huomenna lauantaina Haapalehdon Shelliltä ja palailla kotiin hyvissä ajoin ennen kun ilta pimenee. Todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Lähtiskö joku mukaan?
Kura lentää...
-
Topponen
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
- Pyörä: G650 XChallenge
- Paikkakunta: Kempele
Re: Oulun seudun päristelyt
Keli ainakin näyttäisi suosivan ajelua. Voisin lähteä mukaan ajelemaan.tertsu kirjoitti:Hiljaista on tässä topikissa, joten nostetaanpas. Meinasin kävästä huomenna ajelemassa vanhoja tuttuja Kaartoja sun muita. Reittiä ei ole sunniteltu senkummemmin. Aattelin starttailla klo 14 huomenna lauantaina Haapalehdon Shelliltä ja palailla kotiin hyvissä ajoin ennen kun ilta pimenee. Todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Lähtiskö joku mukaan?
Re: Oulun seudun päristelyt
Käykäähän pöristelemässä ennenkuin sade taas kovettaa Susikaarron. Tällä hetkellä tiet ovat tuolla suunnalla sopivan pehmeitä.
Pari kuvaa viime yöltä:
Pari kuvaa viime yöltä:
Re: Oulun seudun päristelyt
Minäpä taidan lähtä kans mukaan.Topponen kirjoitti:Keli ainakin näyttäisi suosivan ajelua. Voisin lähteä mukaan ajelemaan.tertsu kirjoitti:Hiljaista on tässä topikissa, joten nostetaanpas. Meinasin kävästä huomenna ajelemassa vanhoja tuttuja Kaartoja sun muita. Reittiä ei ole sunniteltu senkummemmin. Aattelin starttailla klo 14 huomenna lauantaina Haapalehdon Shelliltä ja palailla kotiin hyvissä ajoin ennen kun ilta pimenee. Todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Lähtiskö joku mukaan?
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Oulun seudun päristelyt
Hyvä suraus saatiin 4:ään mieheen aikaiseksi. Kilometrejä tuli about 250 ja Puuhapuistossakin kävästiin. Törmättiinpä vielä toiseenkin "kurapyörä partioon", jota tuttu mies oli Tenerellä vetämässä. Pojat valitteli pölinää, muttei se minua haitannut. Kiitokset vaan ajoseurasta...
Kura lentää...
-
Topponen
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
- Pyörä: G650 XChallenge
- Paikkakunta: Kempele
Re: Oulun seudun päristelyt
Hyvät oli surautukset. Meikäläisen eka kerta puuhapuistossa, hienoa ajomaastoa kertakaikkiaan. Ja kiitokset vaan navigoijalle (jonka ei tarvinnut pölystä kärsiätertsu kirjoitti:Hyvä suraus saatiin 4:ään mieheen aikaiseksi. Kilometrejä tuli about 250 ja Puuhapuistossakin kävästiin. Törmättiinpä vielä toiseenkin "kurapyörä partioon", jota tuttu mies oli Tenerellä vetämässä. Pojat valitteli pölinää, muttei se minua haitannut. Kiitokset vaan ajoseurasta...