Oulun seudun päristelyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Mika72
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 8:45 pm
Pyörä: Tbd
Paikkakunta: Muhos

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Mika72 »

Tase kirjoitti:
Mika72 kirjoitti:Onkos Oulun seudulla missä hyvä reittejä, jossa ajella metsässä yms. kivassa kuraisessa paikassa....?
Kurasta en tiedä mutta siellä Muhoksella on kivoja hiekkakangasteitä. Löytyy ihan kartoistakin:
- susikaarrontie
- lamuntie
- riekkokaarrontie
- ja kaikkia muitakin kaartoja...
Pitääpä tsekata nuo tiet läpi ja joo, on täällä hyviä metsäteitä ajoon :mrgreen:
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Mika72 kirjoitti:
Tase kirjoitti:
Mika72 kirjoitti:Onkos Oulun seudulla missä hyvä reittejä, jossa ajella metsässä yms. kivassa kuraisessa paikassa....?
Kurasta en tiedä mutta siellä Muhoksella on kivoja hiekkakangasteitä. Löytyy ihan kartoistakin:
- susikaarrontie
- lamuntie
- riekkokaarrontie
- ja kaikkia muitakin kaartoja...
Pitääpä tsekata nuo tiet läpi ja joo, on täällä hyviä metsäteitä ajoon :mrgreen:
Lamuntien Muhosperän päässä on Isterinkoski joka on hieno paikka. Kävin siellä tänään.
Kuraköröttelijä
Avatar
Hectoe
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 8:35 am
Pyörä: KTM 790 Adv R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Hectoe »

Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Hectoe kirjoitti:Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
Ookko jo lähteny? Voisin lähtä kans.
Kuraköröttelijä
Avatar
Hectoe
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 8:35 am
Pyörä: KTM 790 Adv R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Hectoe »

pkilpo kirjoitti:
Hectoe kirjoitti:Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
Ookko jo lähteny? Voisin lähtä kans.
En ole vielä lähteny. Ilmoittauduit kyllä viime hetkessä, kun just ajattelin että tsekkaan vielä viimeisen kerran viestit ennenkuin lähden. :P
Millä aikataululla kerkeät liikenteeseen, jos vaikka tuossa Limingan ABC:lla (Kasitupa, entinen Shell) tehtäis tärskyt?
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Hectoe kirjoitti:
pkilpo kirjoitti:
Hectoe kirjoitti:Oisko ketään lähdössä mukaan ajelemaan tuonne Siikajoen suunnalle tässä muutaman tunnin varoitusajalla? Ajattelin käydä koluamassa noita Siikajoen Vartin mettäteitä. Ajattelin lähteä täältä Limingasta tuossa klo 15-16 maissa.
Ookko jo lähteny? Voisin lähtä kans.
En ole vielä lähteny. Ilmoittauduit kyllä viime hetkessä, kun just ajattelin että tsekkaan vielä viimeisen kerran viestit ennenkuin lähden. :P
Millä aikataululla kerkeät liikenteeseen, jos vaikka tuossa Limingan ABC:lla (Kasitupa, entinen Shell) tehtäis tärskyt?
Sovitaanko n.16.45 siellä?
Kuraköröttelijä
Avatar
Hectoe
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 8:35 am
Pyörä: KTM 790 Adv R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Hectoe »

pkilpo kirjoitti: Sovitaanko n.16.45 siellä?
Sovittu!
Avatar
Hectoe
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 8:35 am
Pyörä: KTM 790 Adv R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Hectoe »

Käytiin pkilpon kanssa ajelemassa. Oli kyllä mainio ilma ajella tänään. Aurinko paisteli, muttei ollut kuitenkaan liian kuuma. Pölyä taisi jonkun verran ilmassa keskikokoisilla sorateillä takana tulevalle.

Abouttiarallaa satakunta kilometriä rälläiltiin erilaisia mettäteitä Lumijoen ja Siikajoen suunnilla ja saatiin nivottua yhteen aika mainio reitti. Mukana oli muutama minullekkin harvemmin ajettu pätkä joiden läpipääsystä ei ollu itsellä etukäteen takeita. Kaikkialta päästiin kuitenkin läpi mistä oli tarkoituskin. Osa teistä meni nimittäin suoalueiden läpi, jotka keväällä varsinkin saattavat olla aika pehmeitä.

Ne on ruvennu urakalla tekemään valtionrahoitteisia(?) teitä tuonne Siikajoen Karinkannan suunnalle ja monessa paikassa missä ennen meni ruohottunut kärrypolku, nyt on hakattu metsään leveää väylää, jossa menee uutta metsäautotietä. Eivät onneksi ole liikaa käyttäneet mursketta, joten noistakin teistä pystyy vielä nauttimaan kohtuudella.
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Hectoe kirjoitti:Pölyä taisi jonkun verran ilmassa keskikokoisilla sorateillä takana tulevalle.
Sitä pölypilveä oli hyvä seurata, ei ollut eksymisen vaaraa. Ei se haitannut kun piti välimatkaa. Hyvä tekosyy jos jää jälkeen 8)
En tosiaan ollut käynyt aiemmin vartti lumijoki alueen länsipuolella, joten kiitos näiden uusien reittien näyttämisestä ja mainiosta ajoseurasa!
Kuraköröttelijä
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Hiljaista on tässä topikissa, joten nostetaanpas. Meinasin kävästä huomenna ajelemassa vanhoja tuttuja Kaartoja sun muita. Reittiä ei ole sunniteltu senkummemmin. Aattelin starttailla klo 14 huomenna lauantaina Haapalehdon Shelliltä ja palailla kotiin hyvissä ajoin ennen kun ilta pimenee. Todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Lähtiskö joku mukaan?
Kura lentää...
Topponen
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Pyörä: G650 XChallenge
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Topponen »

tertsu kirjoitti:Hiljaista on tässä topikissa, joten nostetaanpas. Meinasin kävästä huomenna ajelemassa vanhoja tuttuja Kaartoja sun muita. Reittiä ei ole sunniteltu senkummemmin. Aattelin starttailla klo 14 huomenna lauantaina Haapalehdon Shelliltä ja palailla kotiin hyvissä ajoin ennen kun ilta pimenee. Todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Lähtiskö joku mukaan?
Keli ainakin näyttäisi suosivan ajelua. Voisin lähteä mukaan ajelemaan.
Jari
Viestit: 632
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Jari »

Käykäähän pöristelemässä ennenkuin sade taas kovettaa Susikaarron. Tällä hetkellä tiet ovat tuolla suunnalla sopivan pehmeitä.
Pari kuvaa viime yöltä:
Avatar
Hectoe
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 8:35 am
Pyörä: KTM 790 Adv R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Hectoe »

Topponen kirjoitti:
tertsu kirjoitti:Hiljaista on tässä topikissa, joten nostetaanpas. Meinasin kävästä huomenna ajelemassa vanhoja tuttuja Kaartoja sun muita. Reittiä ei ole sunniteltu senkummemmin. Aattelin starttailla klo 14 huomenna lauantaina Haapalehdon Shelliltä ja palailla kotiin hyvissä ajoin ennen kun ilta pimenee. Todennäköisesti paljon aikaisemminkin. Lähtiskö joku mukaan?
Keli ainakin näyttäisi suosivan ajelua. Voisin lähteä mukaan ajelemaan.
Minäpä taidan lähtä kans mukaan.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Hyvä suraus saatiin 4:ään mieheen aikaiseksi. Kilometrejä tuli about 250 ja Puuhapuistossakin kävästiin. Törmättiinpä vielä toiseenkin "kurapyörä partioon", jota tuttu mies oli Tenerellä vetämässä. Pojat valitteli pölinää, muttei se minua haitannut. Kiitokset vaan ajoseurasta...
Kura lentää...
Topponen
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
Pyörä: G650 XChallenge
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Topponen »

tertsu kirjoitti:Hyvä suraus saatiin 4:ään mieheen aikaiseksi. Kilometrejä tuli about 250 ja Puuhapuistossakin kävästiin. Törmättiinpä vielä toiseenkin "kurapyörä partioon", jota tuttu mies oli Tenerellä vetämässä. Pojat valitteli pölinää, muttei se minua haitannut. Kiitokset vaan ajoseurasta...
Hyvät oli surautukset. Meikäläisen eka kerta puuhapuistossa, hienoa ajomaastoa kertakaikkiaan. Ja kiitokset vaan navigoijalle (jonka ei tarvinnut pölystä kärsiä :shock:) ja muulle ajoseuralle.
Vastaa Viestiin