Ekan reissun kait tälle vuotta olen menossa viimeistään helatorstaille, mutta mahdollisesti vain pelkällä maasturilla, toki siinäkin kulkee työkalua ja muuta mukana melkoisen paljon.
eli tämä on ihan omaa harrastamista, niin jos tarvii niin siinä sivussa voin vähän jeesiä jos tarvii. ja on se kyyti takas suomeen, ainakin jollain mallilla.
pääsiäisenä taitaa olla vielä liian kylymä ja paljosti lunta?
jite kirjoitti:Kuis aikaisin muuten se viisumi pitää laittaa vetämään jos suunnitellulle kesäisen tapaiselle meinaa lähteä?
Kyllä se parissa viikossa tulee.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
viisumin saa pikana(2vko) jos on edellinen käynti venäjällä olikohan 1.5v. sisällä, tai sit uuteen passiin. Muuten jos ei ole vanhaa viisumia vanhassa passissa menee se 6-7viikkoa
Ja kun Helsingissä liikutaan niin http://www.rustravel.fi hoitaa hienosti hommat. Joka kerta tullut sovittuna päivänä sovituilla tiedoilla varustettuna.
Ilmoitan olevani varovaisen kiinnostunut tällaiseen reissuun. Olen pitkään miettinyt reissua itänaapuriin, mutta nyt kun tuli vaihdettua pyörä pienempään malliin, niin olin jo vähän niinkuin hylännyt ajatuksen. Varovaisuus johtuu järjestelyn avoimesta luonteesta ja omien vapaiden järjestymisestä. Jos ehtii ajoissa varailla vapaita, niin saan kyllä tilaa kalenteriin, mutta sitten on vielä tuo viisumijuttu, junailu itselle ja mopolle jonnekinpäin itärajaa, ja kaikki muu.
Mutta siis, seurailen tapahtumien kulkua. Ei se liikaa ole jos 150 euroon selviää reissun + bensat + lisäruuat + juomat.
ja jos otettas vielä ns drive in,. että jokainen kattelis maun mukaan eväänsä jne, majoitusta ja työkaluja tarjottaisiin. ei olis rahasta kiinni?
Siinä olis tosiaan pitkään viikonloppuun mahiksia, mutta epäilyttää nuo kelit ja olosuhteet tuohon aikaan vuodesta? Saataa olla vielä luntakin, tai ainakin todella märkää maastossa. Näin ainakin Oulun seudulla yleensä noihin aikoihin. Muutama viikko tuosta eteenpäin esim. kesäkuun 1. vkl vois olla jo parempi?
Kyllä Venäjän Karjalassa on tullut lunta samalla mitalla kun Etelä-Suomessakin tänä talvena, että, jos lähdette keväällä, niin varautukaa siihen, että vettä piisaa puroissa ja ojissa....
Olen tuon Suomi-Volgograd/Kaspianmeren ranta ajanut nyt viimeisen kolmen vuoden aikana pari kertaa ja Moskovan kautta on tainnut tulla mentyä neljä kertaa. En tiedä mitä formuloita nuo 4x4 offroadit on menemään maantiellä mutta pidän melko kovana suorituksena tuolla esitettyä aikataulua kolmessa päivässä Volgogradiin/Akstrakhaniin vielä nähtävyyksiä matkalla katsellen 4x4 offroad autolla ajaen.
Tulin viime kesänä Uzbekistanista aikalailla tuota reittiä sivuten 2600 km kolmeen päivään moottoripyörällä ja lähdin ajamaan aamulla 5-6 aikoihin ja ajoin pysähtyen vain kerran päivässä syömään ja tankkasin noin 300 km välein ajaen niin pitkään kuin valoisaa riitti. Moskovan molemmin puolin on todella paljon alueita joissa oli jatkuvasti useamman kilometrin pitkiä, paikallaan seisovia autojonoja. Prätkällä sellaiset pystyi ohittamaan ajamalla jonojen välistä mutta autolla niissä olisi saattanut seistä helposti tuntikausia. Tuo on ollut sama homma joka kerta kun olen ollut liikkeellä tosin voi olla että toukokuussa noita jonoja on vähemmän. Joka kerta niitä on kuitenkin ollut paljon kun olen tuota väliä sahannut. Moskovan ja Pietarin ruuhkat ovat myös oma lukunsa isolla autokolonnalla.