Venäjälle. ensikesänä. myös keveempi kalusto.

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

990kottarainen
Pyörä: KTM 990 Adventure

Re: Venäjälle. ensikesänä. myös keveempi kalusto.

Viesti Kirjoittaja 990kottarainen »

Tarkennusta hieman: Siis; jos kustannukset, joita matkasta tulee, ovat järjelliseti selitettävissä, niin olen mukana: Jos tulee sellainen fiilis, että joku yrittää "rahastaa" (kuten jotkut erilaisia adventure-matkoja järjestävät tahot tekevät...), niin sitten olen ulkona. Maksettavat kustannukset PITÄÄ olla SUHTEESSA toteutuneisiin kustannuksiin !!!.... :)
Sami K
Pyörä: Dude

Viesti Kirjoittaja Sami K »

Mukana, jos aikataulut natsaa.
-jn-
Pyörä: SE/EXC350/GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

990kottarainen kirjoitti:Tarkennusta hieman: Siis; jos kustannukset, joita matkasta tulee, ovat järjelliseti selitettävissä, niin olen mukana: Jos tulee sellainen fiilis, että joku yrittää "rahastaa" (kuten jotkut erilaisia adventure-matkoja järjestävät tahot tekevät...), niin sitten olen ulkona. Maksettavat kustannukset PITÄÄ olla SUHTEESSA toteutuneisiin kustannuksiin !!!.... :)

Yhdyn tähän jos matka tehdään omakustanne hinnalla olen mukana mutta jos tällä joku tekee bisnestä olen out.

terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Minä puolestani olen kiinnostunut reissusta siinäkin tapauksessa, että reissun vetäjällä on orastavia kaupallisia intressejä ja haluaa hieman vaivanpalkkaakin. Järjestäjä hinnoittelee omista lähtökohdistaan reissun hinnan huoltoautoineen ja palveluineen siten, että siinä on hällekin jotain järkeä - nollatuoton vaatimus ei kyllä välttämättä ole kauhean kauan toimintaa ylläpitävä malli. Edes kaenuulaiset ei oo niin joviaaleja tyyppejä, että lähtis jotain 10 hengen enskakööriä omalla kalustollaan huoltamaan, ruokailuttamaan, ja ajattamaan rajan yli venättälle persnetolla muutamaksi päiväksi. :lol:
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Viesti Kirjoittaja tertsu »

MarkkuHoo kirjoitti:Minä puolestani olen kiinnostunut reissusta siinäkin tapauksessa, että reissun vetäjällä on orastavia kaupallisia intressejä ja haluaa hieman vaivanpalkkaakin. Järjestäjä hinnoittelee omista lähtökohdistaan reissun hinnan huoltoautoineen ja palveluineen siten, että siinä on hällekin jotain järkeä - nollatuoton vaatimus ei kyllä välttämättä ole kauhean kauan toimintaa ylläpitävä malli. Edes kaenuulaiset ei oo niin joviaaleja tyyppejä, että lähtis jotain 10 hengen enskakööriä omalla kalustollaan huoltamaan, ruokailuttamaan, ja ajattamaan rajan yli venättälle persnetolla muutamaksi päiväksi. :lol:
Täysin samaa mielä ja ei ole kiinnostus laantumassa vaikka järjestäjälle tästä jotain pientä jäisikin viivan alle.
Kura lentää...
SamiV
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Sen verran jos joku miettii kuinka isoa bisnestä tuossa joku on tekemässä niin tuollainen vastaavan ajankohdan reissu pyörii jossain 150 euron luokissa.
- jonkinlaisella huoltoautolla jossa on tavaraa (auton polttoaineet)
- pyörien bensat
- ruuat, syömiset ja juomiset
- majoittuminen hotellissa ja sauna

Bensa maksaa venäjällä 29-30 ruplaa litra joten jos voi laskea että pyörän polttoainekulut ovat jotain luokkaa 30-40 euroa. Joten kovin isosta ja merkittävästä liikennetoiminnasta ei minusta vielä noilla kustannuksilla ole kyse jos siellä on joku laittamassa leirissä vielä ruuat ja teltat pystyyn ym.

Kyllä tuon reissun tietysti alta 100 euron tekee asumalla teltassa ja itse kuskaamalla tavarat ja ruuat mutta elämä on vai miten se meni.
jarip
Pyörä: Husqvarna Norden 901

Viesti Kirjoittaja jarip »

Olen myös kiinnostunut lähtemään jos mukaan on tulossa muitakin "keveempiä" pyöriä.
Eikä haittaa jos järjestäjälle jää hiukan jotain vaivanpalkkaakin huollosta, majoituksesta jne.

Ajankohta olisi hyvä saada päätettyä jo helmikuussa niin pystyy järjestämään töistä vapaata...ja jos mahdollista niin URAAN kanssa ei päällekkäin.

Eli mukana ollaan, telttamajoitus ei hirveästi houkuttele mutta jos ei muita vaihtoehtoja niin näillä mennään.....
JUHHisi
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Kyllä mun mielestä järjestäjälle jonkin sortin "korvaus" kuuluu jos hommaa majotus/ruoka yms. oheistarvikkeet..

Ja itse oon kanssa lähössä jos aikataulut sattuu sopimaan!
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Eikös se näin mee, että jrjestä kun saa sen mitä palkassa vastaavan ajan menettää niin ei voi bisnekseks kutsuu... ja vaikka vähän sais välistäkin, ei mua haittaa. Hienolta reissulta kuulostais, mutta tosiaan kesäksikin on valitettavasti pakollisiakin menoja luvassa, joten mitään ei osaa sanoa vielä - paitsi sen että mukana jos ei ole päällekkäin. Mulla todennäkösesti ainoo semmonen väli on elokuun ekat 10pv.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
JariKoo
Pyörä: R1100GS, XF650

Viesti Kirjoittaja JariKoo »

Terveisiä arkangelista.
Täällä sataa lunta. :D

Lyhyesti ottaen tällä on tarkoitus tehä bisnestä. mutta ei riistää. kuitenkin ns harraste pohjalta tätä hommaa nyt touhuan.
se että onko se riistämistä saa jokainen punnita itse. tokikin jos haluaa niin voi tulla minun puolesta varjosafarille samaan aikaan/paikkaan. niin ei jää hinnasta kiinni. mukavampaahan tää on porukassa.

mutta ekalle reissulle osallistuminen maksaa sen 140e/osallistuja, ja siihen tulee se aamupala , ja päivällinen. Huoltoautot ja se telttamajoitus (metsässä ei oo hotelleja).

ei sisällä pyörän bensoja (paljonko mikäkin syö.) mutta tarvittaessa ne voidaan touhuta saataville. (jerry tankkaus)
huomatkaa asiaa miettiessänne että tollainen maastokuorkki imasee jonniin verran, ja samalla tulee myös se toinen maasturi, jolla pelastetaan tarvittaessa hajonneet mettästä.
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

JariKoo kirjoitti:...Lyhyesti ottaen tällä on tarkoitus tehä bisnestä. mutta ei riistää. kuitenkin ns harraste pohjalta tätä hommaa nyt touhuan.
se että onko se riistämistä saa jokainen punnita itse. tokikin jos haluaa niin voi tulla minun puolesta varjosafarille samaan aikaan/paikkaan. niin ei jää hinnasta kiinni. mukavampaahan tää on porukassa.

mutta ekalle reissulle osallistuminen maksaa sen 140e/osallistuja, ja siihen tulee se aamupala , ja päivällinen. Huoltoautot ja se telttamajoitus (metsässä ei oo hotelleja).
Jos leikitään ajatuksella, että mukaasi lähtisi kymmenen henkeä/pyörää, se tekisi siis 1400€. Ja tuolla hinnalla järjestäisit sapuskat ja mukana kulkisi kaksi autoa? Olet huono bisnesmies. Lahjaksi tekisit! 8)
Eli tuosta ei kyllä kukaan voi sanoa, että kallista olisi...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
teppo
Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teppo »

Kunkku kirjoitti:
JariKoo kirjoitti:...Lyhyesti ottaen tällä on tarkoitus tehä bisnestä. mutta ei riistää. kuitenkin ns harraste pohjalta tätä hommaa nyt touhuan.

Jos leikitään ajatuksella, että mukaasi lähtisi kymmenen henkeä/pyörää, se tekisi siis 1400€. Ja tuolla hinnalla järjestäisit sapuskat ja mukana kulkisi kaksi autoa? Olet huono bisnesmies. Lahjaksi tekisit! 8)
Eli tuosta ei kyllä kukaan voi sanoa, että kallista olisi...
Pari kertaa oon kokeillu tuota autokunnittain lähes ilman järjestelmällisyyttä, 1,5-2,5 viikkoa, 2500-3800km, 2 ukkoa per auto, ~5 auto kuntaa ja mettässä kokoajan paitsi "huolto&tankkaus" kylissä. Kaikkineen kuluineen, ruuat, tupakat, aivan kaikki.. suomessa siirtyessä kulut, tuliaiset ++ helposti 500€/auto/viikko menny ja siinäkin on kaljaa "melko" paljon ja polttoaineet. Kyllä tuo kuulostaa mun mielestä järkevältä ku ajattelee, että "valinnaiset kulut" näyttelee aika isoa osaa meidän reissuista. Kunkku se tietää varmaan kuitenkin paremmin.

http://scout.1g.fi/kuvat/Tormas+Trophy+2011/
http://scout.1g.fi/kuvat/Hibina+Ultimat ... ture+2011/
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

teppo kirjoitti: Kyllä tuo kuulostaa mun mielestä järkevältä ku ajattelee, että "valinnaiset kulut" näyttelee aika isoa osaa meidän reissuista. Kunkku se tietää varmaan kuitenkin paremmin.
http://scout.1g.fi/kuvat/Tormas+Trophy+2011/
http://scout.1g.fi/kuvat/Hibina+Ultimat ... ture+2011/
Tiedätkö, miksi ajattelin ja sanoin niin kuin sanoin? Jos tuonne mennään kahdella autolla ja ajatellaan sitä bisneksenä, paljonko noilla hinnoilla jää rahaa käytettäväksi auton kuluihin? Riko yksi rengas ja vanne, niin tappiolla ollaan. Noissa hinnoissa pitäisi olla sitä pelivaraa, millä kerätään varoja vahinkojen kattamiseen tavallisten kulujen lisäksi. Kun mennään Venäjän puolelle, aina voi sattua ja tapahtua ihan mitä tahansa. Toki yrittäjä joutuu hyväksymään sen, että riskit ovat olemassa, mutta jotenkin niihin pitää pystyä varautumaan. Eli tässä vähän näkökulmaa sille, miksi en millään pysty pitämään tuota ehdotettua hintaa kalliina, vaan päin vastoin todellisena tarjoushintana.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
jite
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT

Viesti Kirjoittaja jite »

Hyvä että joku viitsii nähdä vaivaa ja tuo oman kokemuksensa kaikkien saataville. Itse lähtisin mieluusti tuolla hinnalla mukaan...omista aikatauluista vaan ei tiedä näin aikaisin ei sitten mitään.
Ainoa mikä meikäläistä mietityttää yleensä näissä reissuissa on se että kuinka pysyy muiden perässä kun täällä pk-seudulla tuo metässä rymyäminen on harvinaista herkkua.
teppo
Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teppo »

Niin ja tosiaan pitää muistaa ne sataset/tuhannet mitä menee valmistautumiseen. Tosiaan mulla on vain erittäin rajalliset kokemukset ja sekin jo, että kaikilla oli dieseli pelit helpottaa elämää paljon ja rikkoutumiset/varaosat on jo etukäteen maksettu. Hankala miettiä mitä tulis maksamaan jos ois vaan auto tai pyörä millä lähtis reissuun ilman että kaikki on jo hankittuna.

-teppo
Vastaa Viestiin