77. Päijänteen Ympäriajo 2012
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: 77. Päijänteen Ympäriajo 2012
Tuolla Lempäälässä on tosi vähän lunta. Ei tarvi mennä ku 30km, niin on paljon enemmän. Tosi vaihtelevasti tuntuu ainakin täälä päin olevan.
Missä luokassa AnttiL ajat?
Tuollainen kertakäyttöinen sadetakki on hyvä ensiapu, jos vaatehuolto ei ehdi perästä. Sen voi heittää nopeasti vaatteiden päälle siirtymällä, niin ei vesi/tuuli pääse suoraan nahalle.
Tuolla Mäntsälän kohdilla lumi ja spoori tilanne oli ainakin maanantaina ihan kohdallaan, pientä pakkasta kun vain olisi enemmän...
Tuolla Mäntsälän kohdilla lumi ja spoori tilanne oli ainakin maanantaina ihan kohdallaan, pientä pakkasta kun vain olisi enemmän...
Keep calm and love fossil fuels.
PahoitteluniTHA kirjoitti:Älkää ny viittikö, ehkä moon tosikko jollain tapaa mut ei kyl jaksa olla hauskaa. Ehkä jos tyyppi olis top 3 kuski, mut kun ei edes top 10 niin toi on lähinnä ärsyttäväää - ja sit vedetään jotain itkuparkupaskaprotesteja Timosta tms. vastaan. AIVAN SAMA mulle mut eipä jaksa yli 3s. kattoo - jospa laittas joskus jotain oikein ajovideoo, mut kuka sitä etulokari sit viittis kattoo?.
Onneksi hakukone löysi helposti rennosta harrastuksestamme paljon parempaakin.
Päitsiä odotellessa; ottakaa leppoisa asento ja laittakaa äänet täysille:
http://www.youtube.com/watch?v=9OG8yiTL ... EeBFnsm1k=
Hyvin suunnattu kypräkamera tuossa! tuo on myös opetusfilmi siinä mielessä, että tuolla polulla on syytä olla tarkkana lukkuisissa tien ylityksissä. Ainakin kohdassa 0:50 tarkastetaan huolellisesti risteävän tien liikenne.
---x mopolla suohon x---
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Niinno, jollain on tavotteena SM-pisteet, vain kuinkahan tuo tars tulkita?
Näyttää eittämättä että lunta olis vähän, mutta sitä on täällä oikeesti edelleen ihan pirusti. Tuo leukavideon maisema on myllätty osalta kohdista tänä talvena koneilla yli useampaan kertaan ja muualla avarilla paikoilla spoorin vieressä puol metriä on sitä luntakin vielä 30-40cm. Jos mä ajasin tuolleen niin ulos lipsahtamisen jälkeen menis loppupäivä saada mopo takasin uralle.
Antti, ei sitä huoltoo voi olla koskaan liikaa. Ne ratamestarin ohjeet huollolle ja huoltopaikkakartat kannattaa lukea useampana kertaan läpi niin ei tule kiireessä ajettua johonkin pussiin autoa jumiin. Alkaa näyttään yhä vaan kosteammalta reissun lähestyessä, ei oo kivaa huollossakaan mut loistojuttu ettei oo itse mopolla siellä ;D
Ikinä en oo vielä koko järvee huollossakaan kiertäny, vaan milloin oon mukana ollu, oon ollu osan matkaa vapaalla ja Jyväskylän lenkkiä en oo koskaan vielä heittäny. Saas nähä hukkaanko haalareita, kokonaisen mopon vain kadotanko vaan evääni, taas.
E: Jahas, tuommonen linkki. Pahoitteluni että jätin julkiseksi, tarvittava palaute tuli jo ja kameraakin opin käyttämään/sen kypärässä olon huomioimaan.
Näyttää eittämättä että lunta olis vähän, mutta sitä on täällä oikeesti edelleen ihan pirusti. Tuo leukavideon maisema on myllätty osalta kohdista tänä talvena koneilla yli useampaan kertaan ja muualla avarilla paikoilla spoorin vieressä puol metriä on sitä luntakin vielä 30-40cm. Jos mä ajasin tuolleen niin ulos lipsahtamisen jälkeen menis loppupäivä saada mopo takasin uralle.
Antti, ei sitä huoltoo voi olla koskaan liikaa. Ne ratamestarin ohjeet huollolle ja huoltopaikkakartat kannattaa lukea useampana kertaan läpi niin ei tule kiireessä ajettua johonkin pussiin autoa jumiin. Alkaa näyttään yhä vaan kosteammalta reissun lähestyessä, ei oo kivaa huollossakaan mut loistojuttu ettei oo itse mopolla siellä ;D
Ikinä en oo vielä koko järvee huollossakaan kiertäny, vaan milloin oon mukana ollu, oon ollu osan matkaa vapaalla ja Jyväskylän lenkkiä en oo koskaan vielä heittäny. Saas nähä hukkaanko haalareita, kokonaisen mopon vain kadotanko vaan evääni, taas.
E: Jahas, tuommonen linkki. Pahoitteluni että jätin julkiseksi, tarvittava palaute tuli jo ja kameraakin opin käyttämään/sen kypärässä olon huomioimaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tarkoitin kyllä, että kamera oli suunnattu oikeasti ihan hyvin. Ei siis tullut katsojalle oloa, että tarvisi nostaa tai laskea katsetta koko ajan. Lisäksi tuo polku on kyllä aika killeri noiden tienylitysten kanssa. Porukalla, kun mennään, niin ei siinä taida "keretä" liikennettä tarkkailemaan.
Meni aiheesta sivuun, pahoittelut siitä...
Meni aiheesta sivuun, pahoittelut siitä...
C-luokkaan on tullut ilmoittauduttua ja nyt on jännässään kuinka käy. No, kohta joku sanoo jos ja kun joutuu ulos liputetuksi jotta minähän sanoin ja ne sanomiset, suuntaan ja toiseen on otettu huomioon kyllä. Pitää sitä silti yrittää ottaa kaikki irti.VAK kirjoitti:Tuolla Lempäälässä on tosi vähän lunta. Ei tarvi mennä ku 30km, niin on paljon enemmän. Tosi vaihtelevasti tuntuu ainakin täälä päin olevan.
Missä luokassa AnttiL ajat?
Lunta on kuiten virallisten mittausten mukaan 1/3 mitä meillä. Täällä on mukavan pehmiä kaatua. Hitsi kun ei ole editointiohjemaa videolle, olisi yksi hyvä sukellus, high sider. Mulle ei yleensä tuo mopeedin nakkelu uralle tai pois ole ongelma kunhan itsensä saa kerättyä, niin fyysisesti mutta erityisesti henkisesti kaatumisen jälkeen.
Toivottavasti on lunta enemmän kuin Salosen pojilla treeniradallaan eli reittiä jossa kisa kulkee ei ole samalla tavalla myllätty sitten.
Pitääpä noita kertakäyttötakkeja käydä, eipä tullut mieleen vaikka kesälläkin niitä porukat käyttää...
Toivottavasti huolto pysyy mun mukana kun saan vauhdin päälle, matka vamasti joutuu kuin siivillä...
antti
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Noi viralliset mittaukset pitää kyllä aika hyvin kutinsa kun ollaan avoimemmalla paikalla, tiheissä metsäpaikoissa on vähempi toki. Vois veikata että aurinkoiset paikat joita on ajettu koko talvi on aika sulaneita, muutoin on etelässäkin vielä paljon lunta. Tuota edellistä kirjoittaessa oli juur tullu viestiä reitin avauksesta että eka kierrosta työntämällä ja toista uimalla, ilmeisesti aika kosteeta siis. Sääliks käy jo nyt Jannee jos rossihousuilla tosiaan lähtee, niitä 2-5km pätkiä joutuu muutaman kummiskin ilman haalareita litisevänä ajelemaan.
Emmä VAK noita sun kommenttis takia piilottanu, se oli vaan jääny tekemättä. Toiset tosiaan kattoo ajaessa niin etulokariin ettei kukaan voi osata sijottaa sitä kameraa tarpeeks takaraivolle. Tai sit se pään asento muuttuilee liikaa, koitettiin nimittäin kaverin kans kuvata kun mä ajan edessä niin välillä näky taivasta ja välillä kotarin lokari.
Noilla teillä tosiaan kulkee työkoneita jokaisella, pari ylitystä murskan kuorma-autoliikennettäkin. Aika kyytiä pojat pistelee menemään niistä. Lisäks tuolla on selkee sääntö ettei tienylityksissä ruovita, ne urat tärskäyttää koneella yli ajettaessa sen verran. Jos jatketaan tästä/ajaan menossa niin yv.
Emmä VAK noita sun kommenttis takia piilottanu, se oli vaan jääny tekemättä. Toiset tosiaan kattoo ajaessa niin etulokariin ettei kukaan voi osata sijottaa sitä kameraa tarpeeks takaraivolle. Tai sit se pään asento muuttuilee liikaa, koitettiin nimittäin kaverin kans kuvata kun mä ajan edessä niin välillä näky taivasta ja välillä kotarin lokari.
Noilla teillä tosiaan kulkee työkoneita jokaisella, pari ylitystä murskan kuorma-autoliikennettäkin. Aika kyytiä pojat pistelee menemään niistä. Lisäks tuolla on selkee sääntö ettei tienylityksissä ruovita, ne urat tärskäyttää koneella yli ajettaessa sen verran. Jos jatketaan tästä/ajaan menossa niin yv.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Mixu
- Pyörä: joku mopo hakusessa
http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/-p ... -20120327/
kannattaa varmaa varautua vaihtaan renkaat, vaikka oliskin tarkotus ajaa samoilla läpi.... la ilta huollossa tms. saattaa paljaat kivet ja lumettomat siirtymät vähä syödä nastoja (ainakin ihan varalle ottaa vaihtokumi mukaan ettei jäis kesken ainakaa sen takia jos rengas hajoo alle)
ei käy kateeks (paitti ihan pikkuse)
kannattaa varmaa varautua vaihtaan renkaat, vaikka oliskin tarkotus ajaa samoilla läpi.... la ilta huollossa tms. saattaa paljaat kivet ja lumettomat siirtymät vähä syödä nastoja (ainakin ihan varalle ottaa vaihtokumi mukaan ettei jäis kesken ainakaa sen takia jos rengas hajoo alle)
ei käy kateeks (paitti ihan pikkuse)
Viimeksi muokannut Mixu, Ti Maalis 27, 2012 11:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Toihan kuulostaa että mun toiveita on kuunneltu
Hidasta ja lisäaikaa....
Tuo renkaiden vaihto ei kuullosta yhtään houkuttelevalta! EI yhtään. Hikistä puuhaa tallissakin, saati pakkasessa kiireellä. Voi sentään.
Pitää koittaa ajaa kumeksia säästävällä tyylillä. Ja koittaa jaksaa, huh huh.
Hidasta ja lisäaikaa....
Tuo renkaiden vaihto ei kuullosta yhtään houkuttelevalta! EI yhtään. Hikistä puuhaa tallissakin, saati pakkasessa kiireellä. Voi sentään.
antti
Antti auttele sitte muakin kurakoiden yli ... hiukan jänskättää jo...AnttiL kirjoitti:Toihan kuulostaa että mun toiveita on kuunneltu![]()
Hidasta ja lisäaikaa....
rengassavotta ei kiinnosta matkan aikana.
- teppo
- Pyörä: Sama ku kaikkilla muillakin..
- Viesti:
Ei ku tuuria matkaan! Jos vain saatte jonku päivitteleen kuulumisia matkanvarrelta... Pidetään peukkoja!
-teppo
-teppo
Tsemppiä minunki puolesta!
Varmasti ikimuistoinen reissu rollon ukoille tulossa.
Olen livenä todistanut tuota Antin mopon kiskomista/viskomista, niin ei varmaankaan mitkään pikku-nietokset ongelmaa aiheuta
.
Tsemppiä ja ehjänä kotiin!
Olen livenä todistanut tuota Antin mopon kiskomista/viskomista, niin ei varmaankaan mitkään pikku-nietokset ongelmaa aiheuta
Tsemppiä ja ehjänä kotiin!
Sami