Venäjälle. ensikesänä. myös keveempi kalusto.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Re: Venäjälle. ensikesänä. myös keveempi kalusto.
Kiinnostaa kyllä, mielellään jotain suuntaa-antavaa arviota kustannuksista jos olisi, niin aina parempi. Itse ehdottaisin ajankohdaksi, että ei suunniteltais ainakaan heinäkuun viimeiselle viikolle, kun siellä on jo muutenkin kaks hyvää tapahtumaa tuloillaan taas päällekkäin.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
JariKoo
- Pyörä: R1100GS, XF650
Viisumi NOIN 70-170e Riippuen kestosta 1krt vai 12kk (http://www.eaststar.fi/)JUHHisi kirjoitti:Mimmosia "pakollisia" kuluja tämmöseen reissuun mahtaa sisältyä ? Siis jos ei Bensoja ja muita varaosia/renkaita lasketa.
-Viisumi ?
-Pitääkö passin olla voimassa?
-Pyörään joku "venäjä" vakuutus? Vai käykö perus osakasko?
-Rajanylitys maksuja?
-Jotain muuta maksuja mitä ei Suomessa oo?
Aattelin vaan että mimmosia summia tämmönen reissu mahtaa vaatia per naama? 200€? 600€? 1000€?
Ja tosiaan kiinnostusta olis kyllä osallistua!
Passi (siihen liimataan viisumi, elikkä se tarvitaan ihan eka. NOIN 50-60e)
Venäjällä nykyään toimii ns Green card eli suomi vakuutus lisäpaperilla voimassa) (vakuutus yhtiöstäsi, ja neuvovat tarvittaessa sen lisäoikeusturvan)
Rajanylitys ei maksa.
Lähinnä muut kulut muodostuisi siten että huolto KAn ja maasturin polttoaineet ja ruokien tarveaineista.
Tällä ei oo tarkoitus tehä "vuoden tiliä"
Lähtö vois olla To iltana, ja saapuminen suomeen la iltana niin jää sunnuntai elpymiseen. kun kuitenniin pittää töihin mennä seuraavalla viikolla itse kunkin.
ja kuvat on kuulemma kivoja...
Huolto KA
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
-
JariKoo
Laitetaas vielä tämä tänne kun yvtä on tullut (ja saa laitta lisää jos on kysyttävää)
kerätkää porukkaa joilla vastaavaa kalustoa / tai saman henkistä ja lähtekää matkaan, ei kaikkien tarvitse ajaa samaa reittiä.
eli osa voi mennä suolle tms haastavaan maastoon ("kisaenskat") ja toinen porukka vaikka katteleen kaupunkeja tms parempaa reittiä, ajatus on kuitenkin että kyyti suomeen/apuja löytyy ongelmien ilmetessä.
Niin ja mainittakoon vielä että en ole vetämässä reittiä, vaan tarjoamassa huoltoa porukalle, eli teidän tulisi itse kyetä suunnistamaan haluamannelle reiteille.
Toki minulla on joitamia ehdotuksia reiteiksi. (ja löytyy karttaa yms... )
mutta en siis ole vetämässä letkaa, vaan ajan tuota volvoa!
kerätkää porukkaa joilla vastaavaa kalustoa / tai saman henkistä ja lähtekää matkaan, ei kaikkien tarvitse ajaa samaa reittiä.
eli osa voi mennä suolle tms haastavaan maastoon ("kisaenskat") ja toinen porukka vaikka katteleen kaupunkeja tms parempaa reittiä, ajatus on kuitenkin että kyyti suomeen/apuja löytyy ongelmien ilmetessä.
Niin ja mainittakoon vielä että en ole vetämässä reittiä, vaan tarjoamassa huoltoa porukalle, eli teidän tulisi itse kyetä suunnistamaan haluamannelle reiteille.
Toki minulla on joitamia ehdotuksia reiteiksi. (ja löytyy karttaa yms... )
JariKoo kirjoitti:Ilmari kirjoitti:Onko JariKoolla kokemusta äiti-Venäjän talvisesta puolesta eli onko tiet/kelkkapolut minkälaisessa ajokunnossa?
-I-
Moi.
Ei oo kokemusta kelppailusta, mutta kohta lähetään katteleen, miltä uus lumi näyttää arkangelissa.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102114
Moi
Luin tota teidän suunnitelmaa offaripalstalta..., en tiedä miten paikat on jäässä tuolla jo nyt , mutta ainakin talvella on olemassa talvitie Malasuikasta Onegaan taitaa olla jopa aurattukin .
terv. -jn-
Kesän reissulta kerättyä tietoa:JUHHisi kirjoitti:Mimmosia "pakollisia" kuluja tämmöseen reissuun mahtaa sisältyä ?
Passin pitää olla voimassa vähintään kuusi (6) kuukautta matka-ajan jälkeen.
Matkavakuutuksen täytyy olla mallia jatkuva ja kattaa kaikki ambulanssikoneista lähtien. Vakuutusyhtiö auttaa tässä.
Liikennevakuutuksen korvaussummat Venäjällä erittäin alhaisia, loput syyllisen lompakosta. Ja ulkomaalainen on aina syyllinen. Joten lisäturva hyvä olla olemassa, maksaa muutaman kympin.
Rokotuksista polio, kurkkumätä ja jäykkäkouristus syytä olla voimassa. Hepatiittirokotusta (ABC) suositellaan myös. Hepatiittirokotuksia otetaan kolme, viimeisin on tehostepiikki. Ensimmäisen ja toisen välillä pitää olla vähintään kuukausi. 50€ per pistos. Rokotuksella saa elinikäisen suojan.
Kovin nuhraantunut rekisteriote kannattaa vaihtaa.
Huoltoauto näyttää erittäin tyyliin sopivalta! Teille on tulossa hjuva reissu, harmittaa kun tietää nyt jo ettei pääse.
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
Kuulostaa todella kiinnostavalta, itse haluaisin käydä Uhtualla ja sen pohjoispuoleisissa maisemissa.
Moi
Mulla vois olla mielenkiintoa lähteä kevemmällä kalustolla
ajamaan sekä vetämään reittiä ainakin Wärtsilän itäpuolella on jonkinlaista paikallistuntemustakin
terv -jn-
Mulla vois olla mielenkiintoa lähteä kevemmällä kalustolla
terv -jn-
Minullakin heräsi kiinnostus lähteä käymään ensi kesänä Venäjällä, Loma anomus hyväksytty kotona.
”If in doubt, flat out”
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Oishan tuo reissu elämys ja nyt ois aikaa laittaa suitzakin uuteen uskoon, kun tuli irtisanomis lappu kouraan 
Yksinäinen Susi
Noissa maisemissa tuli käytyä kuukausi sitten. Haasteita riittää niillä kulmilla. Toki riippuu kalustosta ja kuskeistakin, mutta jos veikkaan, että kymmenen pyörän ryhmästä vähintään yksi hajoaa matkalla, en luule pahasti erehtyväni. Eli ajatus huoltoautosta ei kuulosta lainkaan tyhmältä.Pasi kirjoitti:Kuulostaa todella kiinnostavalta, itse haluaisin käydä Uhtualla ja sen pohjoispuoleisissa maisemissa.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
990kottarainen
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Kiinnostaa KOVASTIKKIN !!!!
Toivottavsti ajankohta ei ole keskellä kesää, vaan ennen juhannusta tai sitten joskus elokuun lopussa, ettei "sotke" omaa reissua Romanian alpeille...
Olen kuulolla mitä tapahtunee reissun suhteen ja Karjalan maastot kiinnostavat erittäin paljon.
Ajatus moisesta reissusta on erittäin hyvä, siis että olisi huoltoauto mukana ja mahdollisuus erilaisille reiteille, siis "suohon upottajat" ja "muut kurapyöräilijät" (isommat/painavammat matkaenskat) voisivat valita hieman eri reittejä. Itse olen valmis tietenkin ottamaan osaa huoltoauton polttoaine kuluihin ja tietenkin "huoltopuoleen", kunhan homma pelaa hyvin ja apua saa todellakin sitten jos sitä TODELLAKIN tarvitsee.
Itse olen huomannut, että on erittäin järkevä vaihtoehto, että mennään jollekin sopivalle alueelle, jonne perustetaan leiri tai vuokrataan esim. mökki / mökkejä järven rannalta ja sieltä käsin sitten tehdään eri reissuja ottaen huomioon kevyemmät ja painavammat pyörät. Tuo on toiminut er. hyvin oman mp-kerhon kanssa, koska on niin erilaisia mopottimia.
Ajatus moisesta reissusta on erittäin hyvä, siis että olisi huoltoauto mukana ja mahdollisuus erilaisille reiteille, siis "suohon upottajat" ja "muut kurapyöräilijät" (isommat/painavammat matkaenskat) voisivat valita hieman eri reittejä. Itse olen valmis tietenkin ottamaan osaa huoltoauton polttoaine kuluihin ja tietenkin "huoltopuoleen", kunhan homma pelaa hyvin ja apua saa todellakin sitten jos sitä TODELLAKIN tarvitsee.
Itse olen huomannut, että on erittäin järkevä vaihtoehto, että mennään jollekin sopivalle alueelle, jonne perustetaan leiri tai vuokrataan esim. mökki / mökkejä järven rannalta ja sieltä käsin sitten tehdään eri reissuja ottaen huomioon kevyemmät ja painavammat pyörät. Tuo on toiminut er. hyvin oman mp-kerhon kanssa, koska on niin erilaisia mopottimia.
-
JariKoo
Joo siellä oli mielenkiintoisen oloista hiekkaharjua (välittömästi pohjoisessa) kauempana en ole käynytPasi kirjoitti:Kuulostaa todella kiinnostavalta, itse haluaisin käydä Uhtualla ja sen pohjoispuoleisissa maisemissa.
Noin jossain tuolla, zoomaa ulos http://goo.gl/maps/zcpfyhttp://goo.gl/maps/zcpfy
Viimeksi muokannut JariKoo, To Marras 01, 2012 11:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
JariKoo
-jn- kirjoitti:Moi
Mulla vois olla mielenkiintoa lähteä kevemmällä kalustollaajamaan sekä vetämään reittiä ainakin Wärtsilän itäpuolella on jonkinlaista paikallistuntemustakin
![]()
terv -jn-
Moro.
Ilman muuta jos kiinnostaa, ja mahtavaa että on paikallistuntemustakin. vetäjiä kaivataankin porukkaan.
Eli siellä Kis Kis-kukkuloiden seutuvilla?JariKoo kirjoitti:Joo siellä oli mielenkiintoisen oloista hiekkaharjua (välittömästi pohjoisessa) kauempana en ole käynytPasi kirjoitti:Kuulostaa todella kiinnostavalta, itse haluaisin käydä Uhtualla ja sen pohjoispuoleisissa maisemissa.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
JariKoo
990kottarainen kirjoitti:Kiinnostaa KOVASTIKKIN !!!!Toivottavsti ajankohta ei ole keskellä kesää, vaan ennen juhannusta tai sitten joskus elokuun lopussa, ettei "sotke" omaa reissua Romanian alpeille...
Olen kuulolla mitä tapahtunee reissun suhteen ja Karjalan maastot kiinnostavat erittäin paljon.
Moro. Mahtava homma että on kiinnostuneita. Sorry kun kesti hieman vastata, olin työreissulla.
Tätä on tosiaan tarkoitus jalostaa, ja jonkinlaiset kaupalliset intressit on toki itsellänikin, mutta tuota tiliä EI ole tarkoitus tehdä koko vuodeksi
Laskeskelin että nyt nämä aloitus reissut olisi noin 140e/naama (torstai illasta-lauantai iltaan). Sisältäs sen perusruuan ja aamupalan (keitto, potut, leipää yms, basic leirissä tehtävää ruokaa.) ja huoltoautojen polttoaineet. matkaan lähtisi siis kaksi autoa, ja toinen olisi varustettu vielä kärryllä näillänäkymin niin saadaan raadot pois kannakselta
mulla on yksi "iso"teltta (n.8hlö.) kaminalla tällähetkellä, se tulisi kanssa mukaan.
Tämä niin että reissuun lähtisi noin 5-12 henkilöä. eli näitä reissuja voidaan tehdä vaikka useampikin, jos on paljon kiinnostuneita, koska jos on oikeen paljon osallistujia, niin ajaminen hidastuu? tietysti pienemmät porukat/letkat niin ei se ongelma ole.
ajankohdasta pitäs tehdä jotian äänestystä, samoin reissun tarkempaa kestoa
ja minä siis lähtisin tuonne ihan vaan huoltamaan / pelastamaan kalustoa, mulle ei tuu pyörää matkaan. myös yksi kaveri lähtisi ajamaan toista huoltoautoa.
ei olla kumpikaan mitään moottoripyörämekaanikkoja, mutta kaikenlaista on tullut rassattua, joten työkaluja löytyy, ja ne pysyy kohtuudellä käsissä.
hitsausvehkeet on tarkoitus laittaa talvenaikana jompaankumpaan.. samoin volvoon jonkinlainen kunnollinen kylmäkaappi ruokatavaroille. laveri petit myös.
Jari