MP messut 2.-5.2.2012

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pate05
Pyörä: Felt

Re: MP messut 2.-5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Pate05 »

ATC kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
Pate05 kirjoitti:Kuis on Koheltaja, pääsikö se oranssi nyt purasemaan tartunnan sinuun vai olitko ottanut lääkettä mahdollisen tartunnan varalta ?
Kyllä täällä on pieni oranssipiru nakertanut korvan juuressa jo pitemmän aikaa, ja voimassa oleva lääkkeen mahdollinen päivittäminen ei ole vienyt oranssipirun kuiskuttelua minnekkään. Oranssipiru on suorastaan kirous, vaikka mitä tekee ja minne menee niin taustamelun keskeltäkin voi kuulla korvassa pirun supinaa, ktm...smc... enduro... :oops:
Huhu kertoo että veli Kohelluksen Tennari on alkanut muuttumaan oranssiksi. Muutos kuuluu alkanee etuosasta ja on jo emäputken kieppeillä menossa taaksepäin. :lol:
Saman huhun olen kuullut, varmaankin pitää paikkansa jos se on noinkin kauas kiirinyt :lol:
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mitä mä nyt taas oon mennyt tekemään? :mrgreen:

Kai noissa huhuissa on jotain perää oltava, kaikki on kiinni siitä pitääkö virtuaalinen kättäpäälle sopimus Balttian poikien kanssa. Uskon että pitää ja jotain tiedonmurua saattaa tihkua Maaliskuun puolella, siihen asti täällä puristellaan olemattomia munia ja odotellaan mitä sieltä auton takatilasta paljastuu 8)
Kylätason kurapyöräilijä.
-jn-
Pyörä: SE/EXC350/GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Kunkku kirjoitti:
MarkkuHoo kirjoitti:Toinen mielipide: minä ostan mopokäyttöön (ja moneen muuhun viileän kelin liikuntaan) nimenomaan mielelläni merinovillaista, minusta hinta/laatusuhde niissä on parempi kuin keinokuituisissa, eivätkä kutia tahi haise. Valmistajamerkkien korostaminen jääköön, koska minulle ei makseta siitä.
Jos ajattelit, että minulle maksetaan jotakin jonkun merkin taholta, erehdyit. Puhun usein Rukan tuotteista siitä yksinkertaisesta syystä, että olen saanut niitä käyttööni vähän helpommin kuin muiden valmistajien.
Oletko kokeillut rinnan uusia esim. Rukan keinokuituisia ja merinovillaisia kalsareita? Ihon ärsyyntyminen ja kutiaminen ovat tietysti niin henkilökohtaisia juttuja, että niistä on turhaa alkaa kinaamaan. Minulla se menee niin päin, että tuo merinovillainen on se selvästi kutiavampi. Hajuongelmia oli vanhemmissa keinokuituisissa, mutta se ongelma on parhailla valmistajilla jäänyt taakse jo vuosia sitten.
Tuo kestävyys sen sijaan on helpompaa määritellä. Siinä merinovilla jää auttamatta toiseksi.
Pakko sanoa oma mielipide tähänkin , kyllä villa alusasu hakkaa 6-0 keinokuidut , olen käyttänyt noita vuosikausia lasketteluhommissa ja todella kylmässä ja korkealla , kieltämättä vanhemmat villa asut olivat karkeita ... ( olen vielä sitä ikä luokkaa joka käytti intisä sarkasuja :lol: :lol: ) , nyt uudemmat versiot voi kyllä laittaa suoraan ihon päälle ja käytän talvella enskalla ajaessa .

terv. -jn-

Lisäksi tähän ,kunnon vanhan ajan villasukat ovat todella hyvät ajosaappaissa , pidin ennen teknisiä hight tech sukkia , nyt olen vaihtanut takaisin vanhoinin "mummon" tekemiin villasukkiin , vaikka ne kastuu ne pitää lämmön jaloissa ,kokeilkaa :?: :idea:
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Koskas se Kontio olikaan? Luultavasti 6-8.7. mutta pitäis olla varma osatakseen varata kesälomaa. Äkkiseltään en löydä tietoa mistään. Lukihan se siellä MP69:n ständillä mutta kun ei muista...
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja AM »

POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

No kappas, kattelin kyllä loogisesti MP69:n saitilta Kontioralli-kohdasta mutta siellä ei ollut mittään. Kiitos.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Sukista olen tasan samaa mieltä, merinovillaset ei edes kutita jaloissa ja päälle ihan kunnolliset, jopa kaiken viiman läpi päästävillä formilla riittää ainakin -16C asti - kovemmissa keleissä ei ole vielä tullut ajettua tai mistä mä tiiän mitä Hyvinkäällä 29.1. aamulla oli. Mutta alusasuna villa ei kyllä pärjää tolle Rukan tekniselle + marketin fleece-asulle, mitään windstopperia en käytä kun järjenvastasta päästää viima sinne asti, pidän mieluummin ulointa kerrosta tuulenpitävää ja sisällä riittää lämpöstä ilmaa eristeenä. Noi tekniset, ainakin Rukan tuo harso, lämmittää hyvin kun viima ei pääse ja siirtää hien ihan uskomattomalla teholla ulompiin kerroksiin, asu ei pahankaan spooriähellyksen jälkeen ole edes sanottavasti märkä, ei ihokaan. Fleecen tilalla villa-asu saattaisi toimia vielä paljon paremmin, mutta fleece siirtää paremmin kosteuden ulospäin, olen mitannut paljonko villa imee vettä ja se tais olla melki 1,5x fleece - siis vertasin kahta yhtä lämpöstä asua siirtymäajossa todettuna. 2-puoleinen fleece on hankintalistalla sitten jos tulee lähdettyä yli 200km pakkassiirtymäretkille. Siltikin paras on pitää viima ulkona, eli vaikka sadetakki päälle pitkille tieosuuksille.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
mico
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black

Viesti Kirjoittaja mico »

Duellin osastolla oli kokeiltavana Scott All Terrain TP -asuja. Kerrankin Adventure-asu, joka istuu myös tällaiselle pitkälle ja hoikalle (188/74), L-koon takki istui erittäin hyvin.
Toi Terrain jäi ostamatta, mutta hankin Scott:n Storm Tp takin (L koko) enskatakin rinnalle Scott:n housujen jatkoksi ja hyvin meni 188/85 malliseen ruotoon ja kerrankin takin omat suojat istuu ihan nappiin paikoilleen.
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

mico kirjoitti: Toi Terrain jäi ostamatta, mutta hankin Scott:n Storm Tp takin (L koko) enskatakin rinnalle Scott:n housujen jatkoksi ja hyvin meni 188/85 malliseen ruotoon ja kerrankin takin omat suojat istuu ihan nappiin paikoilleen.
Hyvä valinta, itse tuli koko viime kesä ja syksy päristeltyä ko. takilla. Soveltuu niin helteelle kuin viileällekin (+3) ilmalle. Ja pitää vettä, oikeasti. Muutaman kerran tuli ajettua kunnon kaatosateessa (moottoritietä), eikä vesi siltikään mennyt läpi. Ainoa miinus (tai voi se olla itse asiassa plussakin) ehkä siitä että mitoitus on tehty suojien kanssa todella istuvaksi, ts. suojapaidan kanssa on liian tiukka vaikka ottaisi takin omat suojat pois (nimim. koko L, 183/77kg).
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Tuolla hiukan ottamiani kuvia näyttelystä. Valitettavasti oli näemmä tyytyminen kuvaamaan lähinnä pyöriä...
mico
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black

Viesti Kirjoittaja mico »

Ande749 kirjoitti:Tuolla hiukan ottamiani kuvia näyttelystä. Valitettavasti oli näemmä tyytyminen kuvaamaan lähinnä pyöriä...
Olihan siellä Viivikin :P
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

mico kirjoitti: Olihan siellä Viivikin :P
Onneksi sentään! Ei mennyt ihan hukkaan koko reissu...
veejii
Pyörä: 990 Adv

Viesti Kirjoittaja veejii »

Ande749 kirjoitti:Tuolla hiukan ottamiani kuvia näyttelystä. Valitettavasti oli näemmä tyytyminen kuvaamaan lähinnä pyöriä...
Tuo VALITETTAVASTI ilmeisesti tarkoittaa virallisen kuvausvalvojan mukanaoloa joka puolestaan selittää sen miksi Panigalea ei ole kuvattu siten että näkyisi
peräpään muotoilu, pyörän kapeus siis tietty kun on tuo vertailukohdekin satulassa.
Vastaa Viestiin