Keski-Suomen kurapolut 2009

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

KKO
Pyörä: -----

Re: Keski-Suomen kurapolut 2009

Viesti Kirjoittaja KKO »

juhan kirjoitti:
KKO kirjoitti: Koitan ilmaantua pikkutielenkille klo 9, mutta mahdollisuudet pienenivät juuri hieman :|
Ok, menen roilille aamulla, jossei ketään oo paikalla, niin voin sitten lähteä gixxerin perään puoliltapäivin tai sit jonnekin.
....
Valitettavasti ei nyt mahkuja osallistua... :|
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

No,niin,koeajo suoritettu ja iso reitti tuohon gessumeetingiin todettu hyväksi,eli on paketissa.Ei vaan ketään ajoseuraksi ilmaantunut :cry: .No,vahva on voimakain yksinään,sanotaan.Hieno päivä oli,vähän sade kiusasi.Ja Juhan porukankin tapasin tuolla,he koeajoivat sitä pienempää reittiä. 8)
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
janne.k
Pyörä: XR400, XRV750

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Kelpaa gs miesten kyllä ajaa tuota pienempää reittiä.
gixxerman

Se täytyy tuolla omalla puimurilla myös ajaa läpi,vaika itse tapahtumassa kyllä lähden isompaa reittiä vetämään. :P
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
juhan
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009

Viesti Kirjoittaja juhan »

Niinhän siinä sitten kävi, että sunnuntaina yhdeksältä oli kolme pyörää roililla odottamassa ja pakko oli lähteä. Hyvä oli pikkutieharjoitus ja varsinkin loppureitin katsastus, sekun oli suureksi osaksi suhi-menetelmällä kartasta arvottu. Mäntästä löydettiin ns. miehitetty huoltoasema ja aurinko paistoi melkein koko matkan. Seitsemän tuntia se vei neljällä pysäyksellä ja siirtymät päälle. Pojat oli illansuussa Koskenpään kahviossa kovasti ajaneen oloisia ja vielä oli monta hienoa hiekkailometriä edessä ennen kotiinpääsyä.
GS09s-Leg1, Part1
GS09s-Leg1, Part2
GS09s-Leg2
Liitteet
Ouninpohja1.jpg
Ouninpohjassa odotellaan gixxermanin saapumista.
(230.73 KiB) Tiedosto ladattu 405 kertaa
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
JKM
Pyörä: 1100GS,1150GSA

Viesti Kirjoittaja JKM »

juhan kirjoitti:Hyvä oli pikkutieharjoitus ja varsinkin loppureitin katsastus, sekun oli suureksi osaksi suhi-menetelmällä kartasta arvottu.
Saako olla utelias? Näkyykö nämä mahtavat pikkutiet GT kartalla mustina "karvoina"vai täytyykö olla tarkempia karttoja ? Kiitos !
gixxerman

Joo,lopultahan teidät yhdytin siellä,meinasin ensin vaan ajaa ohi,mut sit Juhan tunnistin siellä.Porukassahan oli nostalgiaa mukana,vanhempi 2v enska bemu.Hatunnosto sille,väheksymättä tietenkään muita ppaukuttimia. :lol: Kaiken kaikiaan päivä oli parempi kuin huono pano,jos tällainen vertaus sallitaan.Nyt huomenaaamuna otan etäisyyttä tähän ja lähden Superrralliin Seinäjoelle hommiin koko viikonlopuksi,mukavaa vaihtelua tälle välillä.Eihän harrikakuumeeseen vois sairastua,eihän. :oops:
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

juhan kirjoitti: Pojat oli illansuussa Koskenpään kahviossa kovasti ajaneen oloisia ja vielä oli monta hienoa hiekkailometriä edessä ennen kotiinpääsyä.
Kyllä tosiaan taas huomas ajaneensa koko päivän, mutta lystiä oli. Upotusreissuillekin täytyy lähteä mukaan...
Lisää urkua monitoriin...
juhan

JKM kirjoitti:
juhan kirjoitti:Hyvä oli pikkutieharjoitus ja varsinkin loppureitin katsastus, sekun oli suureksi osaksi suhi-menetelmällä kartasta arvottu.
Saako olla utelias? Näkyykö nämä mahtavat pikkutiet GT kartalla mustina "karvoina"vai täytyykö olla tarkempia karttoja ? Kiitos !
Kyllä ne on kahta ihan pientä poikkeusta lukuunottamatta GT-kartan mustia viivoja. Ne poikkeukset on Topokartan traktoriuria.
Menee kovin työlääksi, jos tarttee lähteä luvittamaan noita reittejä. Pysytään yleisillä ja yksityisillä teillä joissa ei ole ajokieltoja, maastoliikennelain ulottumattomissa.

Ajoinpa tässä päivänä muutamana hienoa polkua joka oli isoilla kivillä suljettu. Koetin sitten kiertää talon pihan oikealta ohi, mutta kuvittelemani traktorireitti ei ollut
kartalla, eli käännyin takaisin metsäpalstan reunasta. Kun sitten ajoin talon pihaa kohti, tuli isäntä vastaan ja kyseli tiukalla äänellä, että mitäs minä siellä metsässä tein,
kun sinne ei ole tietä. No kusellahan minä kävin samalla, mutta kovasti vain kehuskelin, että GPS:n patterit loppui ja en osannut lukea karttaa oikein (totta, eihän minulla edes ollut karttaa
kuin muistissa kun se gps kerpele tilttasi. Kuka muistaa miten meridiania pitää korjata, kun patterivoima pätkii?).
Siitäpä sitten käytiin lakia läpi ja muisteltiin miten se polku oikein menee erilaisilla kartoilla. Alunperin kuulemma ratsukkotie kohti pohjoista. Hyvähän se on kaverin puhua,
kun omistaa kymmenittäin jos ei sadoittain hehtaareja tuolla seudulla. Ja loput tuntui olevan suvun omistuksessa. Rauhoituttiin siinä sitten ja selvisi, että ne kivet oli offariautoja varten,
mutta mopolla ja moottoripyörällä hän kyllä sallii ajamisen. Jos isommalla porukalla mennään, niin hyvä olisi tietää etukäteen, että osaisi sukulaisiakin varoittaa.
Täytynee ottaa jallu kaveriksi ja lähteä uudestaan katsomaan, josko vaikka löytyisi lisääkin takametsää missä ajaa.
juhan

Nyt lähdetään upottamaan mopoja soihin ja ojienpohjille. Semmoisia kapeampia ja pehmeämpiä paikkoja että ihan ei kannata bokserilla lähteä. Paitsi jos Janne.k tulee vinssin kanssa ja joku ottaa sillanrakennusvälineet. Eihän noita montaa ole ja kiertämäänkin pääsee, mutta sunnuntaiaamun ratoksi muutama. Tarkoitus on käydä Uuraisilla tankkaamassa ja palata taas pikkuteitä takaisin. Semmonen 160km. Lähtö Euromarketin edestä kylmäasemalta sunnuntaiaamuna klo 8, toistan klo 8.
kalle j
Pyörä: R100GS ja R1100GS

Viesti Kirjoittaja kalle j »

nytpä ei kerkeekkään mukaan, harmi. hiki olis todennäköisesti virrannut...
Lisää urkua monitoriin...
janne.k
Pyörä: XR400, XRV750

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Aikanen on lähtö mutta kai se on herättävä. Ei ole vinssiä, kuormaliina nyt kuitenkin.
juhan

janne.k kirjoitti:Aikanen on lähtö mutta kai se on herättävä. Ei ole vinssiä, kuormaliina nyt kuitenkin.
Aikanen siksi, että ei olisi liian kuuma ainakaan koko aikaa. Kolme lähdössä, kyllä sillä porukalla jo pienemmät mopedit nostellaan ...
gixxerman

Joku juttu pitää kyllä su lähteä ajamaan,en vielä ole keksinyt mitä.Mutta jotain tollaiselle vanhalle oilhead boxerille sopivaa se pitää olla.
gixxerman

on muuten hauska huomata,että tää gessumeetingin reitittäminen on vähän piristänyt porukkaa tulemaan :lol: :lol: ulos ylös lenkille,muttei saunan penkille.
Vastaa Viestiin