Otsikon mukaiselle reitille olisi tarkoitus lähteä juhannuksen jälkeen ja nyt otetaan ilomielin hyviä vinkkejä vastaan. Reitti ei ole kiveen hakattu ja hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, sana on vapaa.
- Reittiehdotuksia
- Saa vinkkailla hyviä kokemuksia majoituksista ja teltta-spoteista.
- Näkemisen arvoiset kohteet
- Onko jotain erityistä mitä kannattaa ottaa huomioon kun menee Norjaan? dB-killeri mukaan? rajoitukset hiekkateiden käytössä?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Rovaniemi - Kirkkoniemi - Nordkapp - Alta - Rovaniemi
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: Rovaniemi - Kirkkoniemi - Nordkapp - Alta - Rovaniemi
Ducatilla en hiekkateitä ettiny... Niitä ettimään en lähtisi norjaan.
Telttapaikkoja löytyy hyvin kun vaan kattelee teiden vierustaa, niitä oli syyskuussakin helppo löytää vapainakin. toki lähdin nordkapista länteen,mutta eiköhän se ole samaa luokkaa tuolla kirkkoniemen liepeilläkin.
Reittivaihtoehtoja en montaa löytäny,pääasiassa yksi rantaa kiertävä tie ja muut umpikujia kyliin. Jos löytää vuoren ylittävän reitin,voi ajella pilvessäkin... Eihän se tietysti niin paljoa pelota kun ei näe paljonko vieressä on pudotusta,mutta oli se aika stressaavaa kun näkyvyyttä ei ole kun edelläajavan perävalo 5m päässä... kauemmas jos päästi hävisi sekin.
Maisemat mahtavia,vesi kirkasta (kivistä ei pahemmin humusta irtoa) poroja jokapaikassa.
Telttapaikkoja löytyy hyvin kun vaan kattelee teiden vierustaa, niitä oli syyskuussakin helppo löytää vapainakin. toki lähdin nordkapista länteen,mutta eiköhän se ole samaa luokkaa tuolla kirkkoniemen liepeilläkin.
Reittivaihtoehtoja en montaa löytäny,pääasiassa yksi rantaa kiertävä tie ja muut umpikujia kyliin. Jos löytää vuoren ylittävän reitin,voi ajella pilvessäkin... Eihän se tietysti niin paljoa pelota kun ei näe paljonko vieressä on pudotusta,mutta oli se aika stressaavaa kun näkyvyyttä ei ole kun edelläajavan perävalo 5m päässä... kauemmas jos päästi hävisi sekin.
Maisemat mahtavia,vesi kirkasta (kivistä ei pahemmin humusta irtoa) poroja jokapaikassa.