SIIRRY ILMOITTAUTUMAAN SIVULLE 2 https://www.matkaendurot.net/forum/view ... 55#p453355
1. sivu jorinoita kun seuraava järjestäjä oli vielä kateissa..
aivan ensiksi haluan pahoitella 'click-bait' otsikosta -- mutta ilmoittautuminen on mahdollista vasta kun tapahtumalle löytyy seuraava järjestäjä
Tapahtuman järjestäminen on helppoa, tarvitaan vain sopiva paikka ja vähän reittiä. Minä järjestin yksin, jotkut järjesti kaksin ja jotkut isommalla porukalla .. jos reittitiedustelua ei lasketa, niin eniten aikaa kuluu osallistujalistan päivittämiseen.
Tärkeimmät tarpeet on sauna ja nuotiopaikka - ja tietysti jo perinteeksi muodostuneet sinappi, vessapaperi + aamukahvit. Loput kulkee sujuvasti mopojen kyydillä.
Järjestäjä määrää miten ilmoittaudutaan ja miten tiedusteluihin vastataan, ei tarvi päivystää pitkin somea. Työn ohessa ehtii hyvin hoidella. Ja porukasta varmasti löytyy apuja jos tarvii esim. reitti-tiedusteluihin.
Itse tapahtumassa järjestäjäkin on vain yksi vieraista ja kukin huolehtii itse ajoryhmänsä ja viihtyvyytensä. Minun 10+ vuotisessa 4K historiassa porukka on ollut aivan huippua ja järjestäjä on päässyt nauttimaan kinkereistä siinä kuin muutkin. Myös loppusiivoukset on aina hoidettu koko porukalla.
Tähän voisi muutkin takavuosien veturit laittaa kokemuksia pestistä, josko sillä saataisiin kannustettua nokkahenkilö(t) myös parille seuraavalle vuodelle (tai nyt alkuun ainakin tälle kesälle).
Henkilökohtaisesti otin asian kunniatehtävänä, oli erittäin hienoa päästä tekemään reitti ja järkkäämään tapahtuma jolla on jo näinkin pitkät perinteet. Ja tietysti monet vakikävijät oli jo tullut tutuksi, niin mukavanhan sitä oli kaveriporukalle suunnitella kekkerit. Kaikki meni molempina vuosina erittäin sujuvasti ja myös paikan vuokraajalta tuli kehuja ja tervetulo toivotukset uudelleenkin.
ps. muutan otsikon kun saadaan varsinainen avaus - ja käytän tässä jo samalla varaustilaisuuden hyväksi: sisäpaikka