Amageza Rally, South Africa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Amageza Rally, South Africa
Sinne lähti paketti maailmalle tänä aamuna. Seuraavan kerran (toivottavasti) näen sen marraskuun alussa Cape Townissa.
Amageza Rally on viikonmittainen aavikkoralli, n.3500km. Tänä vuonna kilpailu sai Dakar Challenge statuksen, voittaja (kilpailija jolla oikeus osallistua dakar challengeen) saa palkinnoksi ilmoittaumismaksun ja pääsyn Dakarille 2018 (arvo n.14800e).
http://www.amageza.com
Kilpailu saa tänä vuonna hyvää huomioita tuon dakar challenge leiman myötä. Se näkyy myös osannottajissa. Hollannista ja Ausseista tulee kovia kuskeja tavoittelemaan "vapaalippua" dakarille. Pois sulkematta kotiedun omaavia paikallisia kuskeja.
Lähden kilpailuun MalleMoto luokassa, eli ilman huoltojoukkoja. Vain kuski, pyörä, 2varaosalootaa, varavanteet ja teltta. Ilmossa kyllä myös ruksi dakar challenge kohdassa....
Amageza Rally on viikonmittainen aavikkoralli, n.3500km. Tänä vuonna kilpailu sai Dakar Challenge statuksen, voittaja (kilpailija jolla oikeus osallistua dakar challengeen) saa palkinnoksi ilmoittaumismaksun ja pääsyn Dakarille 2018 (arvo n.14800e).
http://www.amageza.com
Kilpailu saa tänä vuonna hyvää huomioita tuon dakar challenge leiman myötä. Se näkyy myös osannottajissa. Hollannista ja Ausseista tulee kovia kuskeja tavoittelemaan "vapaalippua" dakarille. Pois sulkematta kotiedun omaavia paikallisia kuskeja.
Lähden kilpailuun MalleMoto luokassa, eli ilman huoltojoukkoja. Vain kuski, pyörä, 2varaosalootaa, varavanteet ja teltta. Ilmossa kyllä myös ruksi dakar challenge kohdassa....
Viimeksi muokannut Gilera, To Elo 18, 2016 2:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Amageza Rally, South Africa
Pientä päivitystä tähänkin, mopo saapunut Cape Towniin mutta jämähtänyt tulliin. Puuttuu muka carnetin sivulta joku puumerkki, ja pa***t sanon minä. Kopiota katsoessa ni kyseisellä carnetin sivulla ei edes pidä olla mitään raapustuksia. Taitaa paikallisia tullimiehiä vain vaivata taskurahan puute.
Onneksi annoin koko rahtauksen paikalliselle huolitsijalle joka hoitaa enemmän tai vähemmän maailman matkaajien härveleitä eessun taas tuolla. Tänään koittaa tullata uudestaan, eli ei kun leuka rintaan ja kohti uusia ..........
4pitkää viiikkoa vielä ennen reissuun lähtöä.
http://www.amagezarallye.com/video
https://www.youtube.com/watch?v=lPgatMr ... e=youtu.be
Onneksi annoin koko rahtauksen paikalliselle huolitsijalle joka hoitaa enemmän tai vähemmän maailman matkaajien härveleitä eessun taas tuolla. Tänään koittaa tullata uudestaan, eli ei kun leuka rintaan ja kohti uusia ..........
4pitkää viiikkoa vielä ennen reissuun lähtöä.
http://www.amagezarallye.com/video
https://www.youtube.com/watch?v=lPgatMr ... e=youtu.be
Re: Amageza Rally, South Africa
Lopultakin tullista ulkona. Tasan kuukausi reissuun lähtöön, eli kerrankin oli pelivaraa kuljetusaikatauluissa.
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Amageza Rally, South Africa
No niin!!
Jori on Norsulandiassa, mies ja kalusto siirtymässä kohti kisamestoja ( 800km maasiirtymää jonkinlaisella kuljettimella.)
Paikalliset lämmöt ylittää Härmän parhaatkin helteet
Täysiverinen Rally Aprillia pääsee pian oikeuksiinsa, pidetään peukkuja ettei sarvikuonot sun muut rokotiiliäiset tunge reitille.
Katsotaan saadaanko tarkempaa dataa matkanvarrelta muutakuin mitä http://www.amagezarallye.com/ sivuille päivittyy.
Huikeeta huikeeta, olisipa tähdet suotuisissa asemissa ja Jori pöläyttäisi voittoon, sittenpä Dagarin seuraaminen olisikin varsin mielenkiintoista, tuolla Amagezan kisan ykköpalkintona lippu Dagariin 2018.
Kaikki on aina mahdollista kun Härmän häiskät heiluu mualimalla
Kisa läpi ja ehjänä kotiin, siinä on tavoitetta ja tekemistä reilu 2500km 40°c peruslämmössä mystisellä mantereella, siellä ei kannata eksyä varsinkaan jos ei taivu Swahili vai mikä se paikallis murre lieneekään.
6.11 eli kolmen päivän päästä alkaa savannilla pölisemään
Jori on Norsulandiassa, mies ja kalusto siirtymässä kohti kisamestoja ( 800km maasiirtymää jonkinlaisella kuljettimella.)
Paikalliset lämmöt ylittää Härmän parhaatkin helteet
Täysiverinen Rally Aprillia pääsee pian oikeuksiinsa, pidetään peukkuja ettei sarvikuonot sun muut rokotiiliäiset tunge reitille.
Katsotaan saadaanko tarkempaa dataa matkanvarrelta muutakuin mitä http://www.amagezarallye.com/ sivuille päivittyy.
Huikeeta huikeeta, olisipa tähdet suotuisissa asemissa ja Jori pöläyttäisi voittoon, sittenpä Dagarin seuraaminen olisikin varsin mielenkiintoista, tuolla Amagezan kisan ykköpalkintona lippu Dagariin 2018.
Kaikki on aina mahdollista kun Härmän häiskät heiluu mualimalla
Kisa läpi ja ehjänä kotiin, siinä on tavoitetta ja tekemistä reilu 2500km 40°c peruslämmössä mystisellä mantereella, siellä ei kannata eksyä varsinkaan jos ei taivu Swahili vai mikä se paikallis murre lieneekään.
6.11 eli kolmen päivän päästä alkaa savannilla pölisemään
Re: Amageza Rally, South Africa
Paikallinen kieli on afrikaans, hollannin, saksan ja englannin omituinen sekoitus. Ralli englanti rules.
Huomenna ilmoittautuminen ja su aamuna katsastus. Su ip ois prologi. Lämmintä tälleen iltasella vaatimattomat 34.
Tähän mennessä kaikki pulkassa tai tarkemmin trailerissa ja pickupissa.
Huomenna ilmoittautuminen ja su aamuna katsastus. Su ip ois prologi. Lämmintä tälleen iltasella vaatimattomat 34.
Tähän mennessä kaikki pulkassa tai tarkemmin trailerissa ja pickupissa.
Re: Amageza Rally, South Africa
Kerrassaan upeeta, eikun malttia ja onnea matkaan! Seuraan mielenkiinnolla rallin etenemistä,
Re: Amageza Rally, South Africa
Prologi ohi. Ei jäänyt paljoa kerrottavaa, ei edes hiki tullut. Navigointi oli turhauttavaa, muutama ilmiselvä virhe rbssä ja polkua ja uraa ristiin rastiin. Porukkaa pyöri ihan kivasti siellä täällä, tuskin moni oikealla ladulla. Ennen ajoa ei ollut edes tripin kalibrointi lenkkiä. Eipä ollut siis muillakaan helppoa. Huomenna päästään asiaan, mikkihiiri pyöritykset jää unholaan. Aamulla joskus klo 06 startti. Toivottavasti on lämpöisempää ku tänä aamuna (+11c).
Re: Amageza Rally, South Africa
Howdy from Upington. Kuskit lähti briefingiin ja kisaturisti jäi tyhjentää jääkaappia ostetuista oluista, koska huomisen ekapäivän jälkeen päästään teltta majoitukseen jossain Kakamas nimisessä kaupungissa.
Päivän prologia monet kuskit kommentoi aika erikoiseksi: penaltia pukkaa kyllä tosi monille.
Jorin ajo ja fiilis tuntuu kaikesta huolimatta hyvälle, joten eiköhän tästä jää lapsillekin kerrottavaa!
Päivän prologia monet kuskit kommentoi aika erikoiseksi: penaltia pukkaa kyllä tosi monille.
Jorin ajo ja fiilis tuntuu kaikesta huolimatta hyvälle, joten eiköhän tästä jää lapsillekin kerrottavaa!
Sometimes I feel more in 5 minutes in a motocycle than some people in their whole lifetime.
Burt Munro
Burt Munro
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Amageza Rally, South Africa
Tiistai päivä takana Amageza Rallyssä.
Tuli juurikin mieleen jotta mitä se tuo Amageza tarkoittaa ja kookkelin transu ei Lontoosta löytäny sanaa mutta ehdotti jos Zulun kielestä käännettäisi ja Pestä oli käännös.
No pesuhommista en sen enenpää vielä tiedä, tänään oli kuitenkin satanut ja keli ollut viileämpää ajaa eikä ilmeisemmin sateesta haitaksi asti ollut.
Juuri sain rumpuviestin Jorilta ja siellähän vaikuttaa menevän hyvin, tässä suora kopio siitä mitä sain rummutuksesta selvää...
"Terveisiä lekker maasta. Sanovat puheessaan joka väliin "lekker". Nyt kaks pitkää rundia takana ja jo nyt tietää et tänne on päästävä uudelleen. Ihan sairaan makeeta ajo mestaa. Pehmeät kärryurat aavikolla vaikeimpia. Pyörä vatkaa ku hullun mulkku, pakko pitää toista sataa lasia muuten ei pysy kyydis. Parit kunnon lipat tähän mennes, luut ehjinä luulisin. Vasempaa ranteeseen saa kyl nahkat kasvattaa uudestaan. Buranaa huulee ja torvi auki. Suunnistaminen on hetkittäin tod kinkkistä. Tänään en eksyilly mut eilen meni yli puolituntia yhdes joen uomassa ja tais yks waypointti jäädä löytämättä. Penaltia pukkas 53min. Tänään tais suunnistus osua, mut rallipyörä oli paris kohtaa liian kiihkeä eli speeding penalttia tulee. 167kmh jäi tänää tauluun huippuja, ei tehny mieli enempää kokeilla, oli siinäkin kiinni pitelemistä. "
Tältä päivältä fotookin tarjolla, jos ite valittelee et on tää Suomienska kivikkoista niin on sitä kivee näköjään etelämpänäkin.
Tuossa Namibian rajanrtuntumassa Jori pöllyyttää Aprillialla menee, ranteesta kuoriutu nahkat, ensiapuryhmä teippaa uutta nahkaa ja ukko takas reitille
Ylimmässä kuvassa kartalla näkyy jo ajettua reittiä noin 450-460km per päivä.
Eipä muuta kuin lykkyä pyttyyn sinne jonnekin ja terveiset täältä stanan jäätävästä Pohjolasta!!
Omkhulu!
Mitähän tuo lekker tarkoittaa?
Oma veikkaus vois olla esim Turkulaisittain "tiedäks sää" tai ameriikkalaisittain "you know"
Tuli juurikin mieleen jotta mitä se tuo Amageza tarkoittaa ja kookkelin transu ei Lontoosta löytäny sanaa mutta ehdotti jos Zulun kielestä käännettäisi ja Pestä oli käännös.
No pesuhommista en sen enenpää vielä tiedä, tänään oli kuitenkin satanut ja keli ollut viileämpää ajaa eikä ilmeisemmin sateesta haitaksi asti ollut.
Juuri sain rumpuviestin Jorilta ja siellähän vaikuttaa menevän hyvin, tässä suora kopio siitä mitä sain rummutuksesta selvää...
"Terveisiä lekker maasta. Sanovat puheessaan joka väliin "lekker". Nyt kaks pitkää rundia takana ja jo nyt tietää et tänne on päästävä uudelleen. Ihan sairaan makeeta ajo mestaa. Pehmeät kärryurat aavikolla vaikeimpia. Pyörä vatkaa ku hullun mulkku, pakko pitää toista sataa lasia muuten ei pysy kyydis. Parit kunnon lipat tähän mennes, luut ehjinä luulisin. Vasempaa ranteeseen saa kyl nahkat kasvattaa uudestaan. Buranaa huulee ja torvi auki. Suunnistaminen on hetkittäin tod kinkkistä. Tänään en eksyilly mut eilen meni yli puolituntia yhdes joen uomassa ja tais yks waypointti jäädä löytämättä. Penaltia pukkas 53min. Tänään tais suunnistus osua, mut rallipyörä oli paris kohtaa liian kiihkeä eli speeding penalttia tulee. 167kmh jäi tänää tauluun huippuja, ei tehny mieli enempää kokeilla, oli siinäkin kiinni pitelemistä. "
Tältä päivältä fotookin tarjolla, jos ite valittelee et on tää Suomienska kivikkoista niin on sitä kivee näköjään etelämpänäkin.
Tuossa Namibian rajanrtuntumassa Jori pöllyyttää Aprillialla menee, ranteesta kuoriutu nahkat, ensiapuryhmä teippaa uutta nahkaa ja ukko takas reitille
Ylimmässä kuvassa kartalla näkyy jo ajettua reittiä noin 450-460km per päivä.
Eipä muuta kuin lykkyä pyttyyn sinne jonnekin ja terveiset täältä stanan jäätävästä Pohjolasta!!
Omkhulu!
Mitähän tuo lekker tarkoittaa?
Oma veikkaus vois olla esim Turkulaisittain "tiedäks sää" tai ameriikkalaisittain "you know"
- JuhaL
- Viestit: 857
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Amageza Rally, South Africa
Wikipedian mukaan: lekker – nice, good, great, delicious, (lit. tasty), for example "tik, tik is lekker". noun: a small piece of candySalemanteri kirjoitti:Mitähän tuo lekker tarkoittaa?
Oma veikkaus vois olla esim Turkulaisittain "tiedäks sää" tai ameriikkalaisittain "you know"
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Amageza Rally, South Africa
Kolmas päivä takana!
Jorilla kulkee ja tämän päivän sijoitus näytäsi olevan 13.
Sain juuri tulosettua tämän päiväisen rumpusoolon joka kuuluu seuraavasti...
"Tänään tais osua ja upota. Paras päivä tähän mennessä, noin perstuntumalta. Huiputkin alkaa löytyä, tänään jäi jollain pottupeltopätkällä jo 179kmh tauluun. Tänää makea pala historiaa, vuoden -92 Le Dakarista ja Algeria rallista samalta vuos kymmeneltä. Ei ois musta ollu old school mopolla vääntää niitä pätkiä. Nytkin tuli hiki. Tänää oli vähän vuoristo mäkilöitäkin. Ainut fiba tänää oli ajo jonkun rautalanka vyyhdin ylin, molemmat navat täynnä. Vähä aikaa sai heilua lettermänin kaa et pääs jatkaa. Huomenna aamusta alkaa maraton osuus, yö jossain puskissa."
Kuvia...
Jori luovii puskaisessa kivikossa.
Jollain on nuottivihkosta joku käännös hukassa.
Sattuu ja tapahtuu, remonttikuvassa joku tiimi juuri vaihtanut koneen elimenluovuttaja näkyy taustalla.
Jorilla kulkee ja tämän päivän sijoitus näytäsi olevan 13.
Sain juuri tulosettua tämän päiväisen rumpusoolon joka kuuluu seuraavasti...
"Tänään tais osua ja upota. Paras päivä tähän mennessä, noin perstuntumalta. Huiputkin alkaa löytyä, tänään jäi jollain pottupeltopätkällä jo 179kmh tauluun. Tänää makea pala historiaa, vuoden -92 Le Dakarista ja Algeria rallista samalta vuos kymmeneltä. Ei ois musta ollu old school mopolla vääntää niitä pätkiä. Nytkin tuli hiki. Tänää oli vähän vuoristo mäkilöitäkin. Ainut fiba tänää oli ajo jonkun rautalanka vyyhdin ylin, molemmat navat täynnä. Vähä aikaa sai heilua lettermänin kaa et pääs jatkaa. Huomenna aamusta alkaa maraton osuus, yö jossain puskissa."
Kuvia...
Jori luovii puskaisessa kivikossa.
Jollain on nuottivihkosta joku käännös hukassa.
Sattuu ja tapahtuu, remonttikuvassa joku tiimi juuri vaihtanut koneen elimenluovuttaja näkyy taustalla.
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Amageza Rally, South Africa
Ou kei ja taas on pölisty päivä!
Korjaan eilistä kirjoittamaani, Jorin eilinen sijoitus 9.
Ja eilen kokonaiskisassa 13.
Todella mainiosti
Uutistoimisto Monkey News kuuli jälleen rummutusta etelästä, purevasta koillistuulesta huolimatta viesti taltioitui kokonaisuudessaan ja se kuuluu seuraavasti...
"Maraton etapin puol väli saavutettu. Reilu 8h ajoa ja 450km. Aika samperin raskas ja kuuma päivä oli. Jos eilen män puikkoon ni tänään meni syvälle kalahariin. Eli navigointi ongelmia. Varmaan reilu puol tuntia hävisin niissä ja speeding penaltia tulee varmasti. Namibian rajajoella cämppärissä tää yö ja aamulla kukon laulun aikaan kohti maali jonne enään reilu 200km speciaalia ja 300km siirtymää. Aprilia laulaa vielä korkealta ja kovaa. Vähän öljyä tihkuu laturinkopasta. Kuumuus ja sai pari pv sitten vähän osumaa. Reitillä oli tänää aika paljon sattumia, yks onnistua hyppäämään lietealtaaseen keskellä aavikkoa. Ukko ja mopo. Eksymisiä kuulemma lukuisia ja tekn ongelmia monilla."
Aamu herätys on ennen ko kukko pieree eli neljätä joka päivä.
Tässä kohtaa kisaa alkaa ajaminen ja kuumuus ropassa tuntumaan, eksymiset turhauttaa ja kuluttaa
energiaa.
Ajossa viima jäähdyttää mutta jos joutuu pyörimään ja hakemaan reittiä alkaa kuumuus ja tuskanhiki olla sietämätöntä.
Psyykettä kysyy, toki kuntoa ajotaitoa paineensietokykyä, keskittymiskykyä jne kaikki mahdollinen voi mennä pieleen / onnistua.
Hienosti tuolla Jorilla tuntuu menevän, keep on Rocking maaaaan!!!
edit: tuloksia päivittynyt. Kisassa 45 mopedia vielä ja Jori tämän päivän jälkeen 15. Lekker & Omkhulu
Jos yhtään osasin tulkita ja laskea, tälle päivälle penaltia napsahti 1h24min
Korjaan eilistä kirjoittamaani, Jorin eilinen sijoitus 9.
Ja eilen kokonaiskisassa 13.
Todella mainiosti
Uutistoimisto Monkey News kuuli jälleen rummutusta etelästä, purevasta koillistuulesta huolimatta viesti taltioitui kokonaisuudessaan ja se kuuluu seuraavasti...
"Maraton etapin puol väli saavutettu. Reilu 8h ajoa ja 450km. Aika samperin raskas ja kuuma päivä oli. Jos eilen män puikkoon ni tänään meni syvälle kalahariin. Eli navigointi ongelmia. Varmaan reilu puol tuntia hävisin niissä ja speeding penaltia tulee varmasti. Namibian rajajoella cämppärissä tää yö ja aamulla kukon laulun aikaan kohti maali jonne enään reilu 200km speciaalia ja 300km siirtymää. Aprilia laulaa vielä korkealta ja kovaa. Vähän öljyä tihkuu laturinkopasta. Kuumuus ja sai pari pv sitten vähän osumaa. Reitillä oli tänää aika paljon sattumia, yks onnistua hyppäämään lietealtaaseen keskellä aavikkoa. Ukko ja mopo. Eksymisiä kuulemma lukuisia ja tekn ongelmia monilla."
Aamu herätys on ennen ko kukko pieree eli neljätä joka päivä.
Tässä kohtaa kisaa alkaa ajaminen ja kuumuus ropassa tuntumaan, eksymiset turhauttaa ja kuluttaa
energiaa.
Ajossa viima jäähdyttää mutta jos joutuu pyörimään ja hakemaan reittiä alkaa kuumuus ja tuskanhiki olla sietämätöntä.
Psyykettä kysyy, toki kuntoa ajotaitoa paineensietokykyä, keskittymiskykyä jne kaikki mahdollinen voi mennä pieleen / onnistua.
Hienosti tuolla Jorilla tuntuu menevän, keep on Rocking maaaaan!!!
edit: tuloksia päivittynyt. Kisassa 45 mopedia vielä ja Jori tämän päivän jälkeen 15. Lekker & Omkhulu
Jos yhtään osasin tulkita ja laskea, tälle päivälle penaltia napsahti 1h24min
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: Amageza Rally, South Africa
Rock´n Roll!!
Rally Amageza 2016 päättynyt!
Jori tuli Malle Moto luokan kolmanneksi!!!
Ja tämän päivän pätkällä 6.
Kokonaiskisan 8.
Huikean hyvä tulos, kisa läpi suurinpiirtein ehjänä.
Rally Aprillia laukkasi ongelmitta kisan läpi, erinomaista että kalusto pelasi luotettavasti.
Jori paljon tehnyt hommia , Aprilliassa aikaisemmin
kummitelleet mystiset ogelmat ovat selvinneet ja niistä päässyt eroon.
Malle Moto luokka on kuski reissussa ilman tiimiä, mopo makuupussi, pakki & renkaita.
Onhan siinä tekemistä, ensin päivän kyntää ja liitää armottomassa helteessä viitisen sataa kilometriä pehmeessä hiekassa / kivikossa ja sitten mopedin huolto / remppaa perään ja laittautuu valmiiksi seuraavan aamun starttiin.
Kuskipalaveri illalla ja siellä jaetaan roadbookit seuraavalle päivälle, noin 500km siihen mahtuu paljon merkkejä,
oma aikansa menee rullan läpi käymiseen vielä illalla "värityskirjan" värittäminen.
Neljältä herätys ja kuudelta startti.
Hieno suoritus kerrassaan!!!!
Hienoa oli saada kaiken kiireen ja säätämisen keskeltä tietoa päivittäin, viesti missä ja millä fiiliksillä mennään.
Selailin tapahtumia tuolta ja siellä on monta keskeyttänyttä, mm kylkiluuta kasassa, palanut mopo, murtunut lonkka yms.
Mutta onneksi ei kenellekkään sen pahempia.
Kaivelen esiin vielä viimeisiä kuvia tältä päivältä jahka South Afriikasta kuvia alkaa löytymään.
Vielä kerran Onnksi olkoon Jori!!!!

Täällä Monkey News kisastudiossa korkit poksahtelee tänään
JUHUUU 
Viikko studiossa jännitetty ja valvottu kuten silmäpusseista näkee
edit: Sain juuri ääniyhteyden kisapaikalle ja Jorilta terveisiä tutuille & tunemattomille!
Tänään speciaalia 375km ja heti aamusta kivikkoista joenpenkkaa joka oli ollut uuvuttavaa ajettavaa jopa
todella raskasta mutta siitä se päivä sitten jatkunut ja loppuun Suomalaisella sisulla.
Jori hehkutti Amageza Rallyn olleen erittäin jees , jokainen päivä ollut mielenkiintoinen, reittien maastolliset
vaihtelevuudet tehneet ajamisesta hauskaa välillä nopeeta pätkää sitten teknisiä pehmeitä / kivikkoisia / kumpuilevia
jne. Maisemat komeita suunnistaminen haasteellista, keskellä ei mitään, polkuja ajouria ja teitä risteilee paljonkin sinne
tänne.
Nopeusrajoituksia ollut paljon, liikennemerkkejähän siellä ei ole, reitit kukee yksityisten maanomistajien
maiden lävitse, maanomistajat ovat antaneet nopeuslimiitit kisan järjestäjille jotka sitten printannneet rajoitukset
roadbookkiin.
Penaltia sitten napsuu jos sattuu ettei huomaakkaan rajoitusaluetta ja laskettelee hurmoksessa torviselällään.
Mopoissa gps seuranta päällä kisan järjestäjä tsekkaa rajoitusalueiden nopeudet.
Ruokapuoli oli kuulema myös erittäin hyvin hoidettu, herkullista evästä tarjolla. Maratoonipätkällä ollut kokonaista
lammasta tarjolla vartaasta jne.
2018 keväällä ilmeisesti Amageza Rally järjestetään seuraavan kerran.
Jori oli sitä mieltä jotta ehdottomasti silloin uudestaan ja isommalla porukalla joten juuri sinäkin joka tätä luet
voit alkaa pistää euroa sukanvarteen, kerätään porukka kasaan ja lähdetään Afrikkaan

Tuloksia:
44 mopedia tuloksille, mun kuvakaappauksessa näkyy 20
Onpa kova veto, viimeinen päivä, Jorilla eroa kärkeen vain reilu 7minuttia!
Monkey News kiittää ja kuittaa mukavaa kun hengasitte messissä, lisää Rallytouhuja tarjolla ensivuonna!!!
Rally Amageza 2016 päättynyt!
Jori tuli Malle Moto luokan kolmanneksi!!!
Ja tämän päivän pätkällä 6.
Kokonaiskisan 8.
Huikean hyvä tulos, kisa läpi suurinpiirtein ehjänä.
Rally Aprillia laukkasi ongelmitta kisan läpi, erinomaista että kalusto pelasi luotettavasti.
Jori paljon tehnyt hommia , Aprilliassa aikaisemmin
kummitelleet mystiset ogelmat ovat selvinneet ja niistä päässyt eroon.
Malle Moto luokka on kuski reissussa ilman tiimiä, mopo makuupussi, pakki & renkaita.
Onhan siinä tekemistä, ensin päivän kyntää ja liitää armottomassa helteessä viitisen sataa kilometriä pehmeessä hiekassa / kivikossa ja sitten mopedin huolto / remppaa perään ja laittautuu valmiiksi seuraavan aamun starttiin.
Kuskipalaveri illalla ja siellä jaetaan roadbookit seuraavalle päivälle, noin 500km siihen mahtuu paljon merkkejä,
oma aikansa menee rullan läpi käymiseen vielä illalla "värityskirjan" värittäminen.
Neljältä herätys ja kuudelta startti.
Hieno suoritus kerrassaan!!!!
Hienoa oli saada kaiken kiireen ja säätämisen keskeltä tietoa päivittäin, viesti missä ja millä fiiliksillä mennään.
Selailin tapahtumia tuolta ja siellä on monta keskeyttänyttä, mm kylkiluuta kasassa, palanut mopo, murtunut lonkka yms.
Mutta onneksi ei kenellekkään sen pahempia.
Kaivelen esiin vielä viimeisiä kuvia tältä päivältä jahka South Afriikasta kuvia alkaa löytymään.
Vielä kerran Onnksi olkoon Jori!!!!
Täällä Monkey News kisastudiossa korkit poksahtelee tänään
Viikko studiossa jännitetty ja valvottu kuten silmäpusseista näkee
edit: Sain juuri ääniyhteyden kisapaikalle ja Jorilta terveisiä tutuille & tunemattomille!
Tänään speciaalia 375km ja heti aamusta kivikkoista joenpenkkaa joka oli ollut uuvuttavaa ajettavaa jopa
todella raskasta mutta siitä se päivä sitten jatkunut ja loppuun Suomalaisella sisulla.
Jori hehkutti Amageza Rallyn olleen erittäin jees , jokainen päivä ollut mielenkiintoinen, reittien maastolliset
vaihtelevuudet tehneet ajamisesta hauskaa välillä nopeeta pätkää sitten teknisiä pehmeitä / kivikkoisia / kumpuilevia
jne. Maisemat komeita suunnistaminen haasteellista, keskellä ei mitään, polkuja ajouria ja teitä risteilee paljonkin sinne
tänne.
Nopeusrajoituksia ollut paljon, liikennemerkkejähän siellä ei ole, reitit kukee yksityisten maanomistajien
maiden lävitse, maanomistajat ovat antaneet nopeuslimiitit kisan järjestäjille jotka sitten printannneet rajoitukset
roadbookkiin.
Penaltia sitten napsuu jos sattuu ettei huomaakkaan rajoitusaluetta ja laskettelee hurmoksessa torviselällään.
Mopoissa gps seuranta päällä kisan järjestäjä tsekkaa rajoitusalueiden nopeudet.
Ruokapuoli oli kuulema myös erittäin hyvin hoidettu, herkullista evästä tarjolla. Maratoonipätkällä ollut kokonaista
lammasta tarjolla vartaasta jne.
2018 keväällä ilmeisesti Amageza Rally järjestetään seuraavan kerran.
Jori oli sitä mieltä jotta ehdottomasti silloin uudestaan ja isommalla porukalla joten juuri sinäkin joka tätä luet
voit alkaa pistää euroa sukanvarteen, kerätään porukka kasaan ja lähdetään Afrikkaan
Tuloksia:
44 mopedia tuloksille, mun kuvakaappauksessa näkyy 20
Onpa kova veto, viimeinen päivä, Jorilla eroa kärkeen vain reilu 7minuttia!
Monkey News kiittää ja kuittaa mukavaa kun hengasitte messissä, lisää Rallytouhuja tarjolla ensivuonna!!!
Viimeksi muokannut Salemanteri, Pe Marras 11, 2016 10:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.