Jaa että minnes enskesänä?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Kiiitoksia! En avaa vielä keskustelua B:stä kun pitää käydä hoitelemassa A ennemmin tai myöhemmin. Ordnung muss sein 
-
ikibemaristi
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2010 10:12 pm
- Pyörä: BMW F 650twin GS
Re: Jaa että minnes enskesänä?
kyselit vinkkejäPantseK kirjoitti:Vasta kun tuo mopo tuli sitten vihdoin ja viimein talviteloille laitettua, niin samantien alkoi kanssa tuo ensikesän "suunnittelu". Monet tietysti puhuu että mitä niitä etukäteen miettimään, mutta kyllä jonkinnäköinen pohja on hyvissäajoin luotava jota sitten voi pitkin talvea vaimokkeelle ajaa läpi
Mennyt kesä oli loistava reisukesä, ja sitäkin tuli suuniteltua hyvänaikaa. Kesän etukäteen ajateltu pääreisu Alpeille ei tosin mennyt yhtään suunitelman mukaan kelitilanteiden johdosta, mutta juuri ehkä siksi siitä tuli yksi ikimuistoisimmista reissuista. Tämän jälkeen tehty lapin reissu ylitti odotuksensa niin että siitä jäi jopa paremmat muistot.
Ensikesälle olin ajatellut varmaa "välivuotta", euroopan suhteen, mutta nyt on tullut mieleen että jos nyt kuitenkin. Joka reissu mitä tuonne etelään on tullut tehtyä on pitänyt sisällään jonkinlaisen tutustumisen historiaan, yleensä on kohteena ollut jokin useista toisen maailmansodan jälkeisistä muistomerkeistä. Tarkemmin sanottuna keskitysleirit ovat olleet yksi kohteista. Nyt kuitenkin voisi nostaa tunnelmia hieman ja käydä vaikka katsomassa monen täälläkin mainitsemaan Pripyjatin kaupunkia.
Alueellehan ei kuitenkaan ihan niinvain ajella , joten antakaapa vinkkiä/kokemuksia/linkkiä, kenenkä kanssa olette tuolla käyneet? Hintaa ja kommentteja ollaan vailla.
Samalla reisulla olisi ajatus käydä tuolla sudenpesässä, mutta kertokaapa mitä muuta historiallisesti tärkeää näkemisen arvoista mestaa Tallinna-Pripyat välillä olisi?
Reilu viikko, eli perjantaista seuraavan viikon sunnuntaille olisi tarkoitus reisussa viettää, eli tällä rajoitetulla ajalla pelataan toistaiseksi. Myös matkan varrelle osuvista suositeltavista majoituspaikoista otetaan vinkkejä vastaan mielellään.
puolassa mopoiltu usein, käyty mm. sudenpesällä. vaikuttava paikka. mene venäjälle.... haastavia ja erittäin haastavia teitä. viime kesänä kävin siellä kahdesti. itse olen lähdössä keväällä paikalliseen mopotapahtumaan novgoroviin ja syksyllä murmanskiin, mopotapahtuma sekin. tai mene eestin maaseudulle, ei huono vaihtoehto sekään. olen ollut euroopassa mopolla ainakin 20 kertaa ja se alue on jo nähty eikä enää kiinnosta.
toivottavasti sait jotain ajateltavaa
ikibemaristi
- PantseK
- Viestit: 796
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
- Paikkakunta: Lahti
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Kiitos vinkeistä. Eestissä muutama kerta tullut ajeltua ja Latviassakin pyörähdettyä. Venäjä ei nyt tuossa porukassa oikein herättänyt kiinostusta. Itäistä baltiaa venäjän rajan tuntumassa tarkoitus oli tuonne eteläänpäin matkata. Ukrainan tilanne on hieman arveluttava, joten jos ne ei ehdi rauhoittua siellä niin voisi vaikka käyttää tuon viikon Puolaan ja takas ajellessa.
Tuo sudenpesä on jo ylhäällä, mutta niitä muita kohteita tuollapäin?
Tuo sudenpesä on jo ylhäällä, mutta niitä muita kohteita tuollapäin?
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Onko tuosta kevään tapahtumasta lisätietoa?ikibemaristi kirjoitti: itse olen lähdössä keväällä paikalliseen mopotapahtumaan novgoroviin ja syksyllä murmanskiin,
ikibemaristi
Kiinnostaisi jonkin verran..
Tuolla Murmanskin motofestis oltiin viime syksynä,jotakin huhua että ei ehkä järjestettäisi tänä vuonna??
Voi olla väärä tieto.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
- Lapin-Pekka
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Helmi 16, 2014 1:34 pm
- Pyörä: Honda Transalp 700 (2014)
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Jep, sehän tuo my friend ATC toi sitten minullekin Honda pihaan... Sehän tarkoittaa että tässä keskellä Lapin kairoja on sitten yksi hurahtanut harrastaja lisää, sikäli kun selkä rupeaa kestämhän.ATC kirjoitti:Siinähän se JKL on matkan varrella kun tuutte tänne pojan kanssa. Tästä piipahdetaan VP:n palkisilla niin siinähän sitä onkin jo retkentynkää
Rupean siis odottelemhan vieraita, että koska se suuren Kumputurin kylkhen tullee tuttuja. Oli net siten kahella taikka neljällä pyörällä kömpijöitä!
T, mie
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Lapin-Pekka lähetään kesällä katsoon vaikka taatsia, ei tässä kylällä ole ajokavereita ollutkaa.
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kuin tulee
- Lapin-Pekka
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Helmi 16, 2014 1:34 pm
- Pyörä: Honda Transalp 700 (2014)
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Kuulostaa heti hyvältä.
Mie rupean reenaamhan tuota joskus kolhut saanutta selkäruotoa, niin eikhän sitä sulanmaan aikana eräskin reissu sitten tehdä.
Tässähän sitä Kittilässä päivät nukuthan, ja mökki on tosin tuossa ison Kumputunturin itäpuolen kairassa. Eli keskellä kaikkea hauskuutta, keskellä Lappia. Siitä on hyvä suitsia heppa mihin tahansa suunthan. ATC ja muut vanhat pier... siis harmaat herrat ruukaavat tulla joka kesä tänne vieraaksi. Ja vähän huhut kertoo että herrasmiesten pyöräpartio jo kovasti suunnittelee taas tulevansa saunomhan mökille. Ties vaikka minutkin tälläkertaa mukhan ottavat reissua hidastamhan!
Kalustossa niin mönkijäisiä kuin nyt uudelleen herättelemässä moottoripyöräilyäkin. Häätys tästä kävellä talhin ja sanoa telamönkijälle että "rupeappa hurisemhan niin pääset minun jalkhainvälhin"...
t, Pekka
Mie rupean reenaamhan tuota joskus kolhut saanutta selkäruotoa, niin eikhän sitä sulanmaan aikana eräskin reissu sitten tehdä.
Tässähän sitä Kittilässä päivät nukuthan, ja mökki on tosin tuossa ison Kumputunturin itäpuolen kairassa. Eli keskellä kaikkea hauskuutta, keskellä Lappia. Siitä on hyvä suitsia heppa mihin tahansa suunthan. ATC ja muut vanhat pier... siis harmaat herrat ruukaavat tulla joka kesä tänne vieraaksi. Ja vähän huhut kertoo että herrasmiesten pyöräpartio jo kovasti suunnittelee taas tulevansa saunomhan mökille. Ties vaikka minutkin tälläkertaa mukhan ottavat reissua hidastamhan!
Kalustossa niin mönkijäisiä kuin nyt uudelleen herättelemässä moottoripyöräilyäkin. Häätys tästä kävellä talhin ja sanoa telamönkijälle että "rupeappa hurisemhan niin pääset minun jalkhainvälhin"...
t, Pekka
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Tässä kirkolla sitä levytetään ja kämppä olis hetassa. ei täälä kurapyöräiliöitä ole ollutkaan. pitäisi ensi loppukesäksi keksiä piilopaikka viiskymppisille. taatsijärvellä (kaalimaassa - pokassa) on hieno pahtajärvi ja seita
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kuin tulee
Re: Jaa että minnes enskesänä?
Tervatun tien reissu puukattu. Niinivirta huolitsee pyörät, ukot koneeseen ja näillä näkymin 4.6. päästään ajelemaan Milanon liepeiltä, juhannukseksi kotiin. Säiden mukaan suunnistetaan. Alppiseudut, etenkin Dolomiitit on tähtäimessä mutta säänhaltija ratkaiskoon ajellaanko itäisissä vai läntisissä osissa. Paluu itäistä reittiä Puolan halki ja Baltian läpi Tallinnaan. Sehän on jo melkein kotona.
Pohjoisen suunnalla olis tarkoitus pyöriä ainakin parin pikkureissun verran heinä-elokuussa.
Pohjoisen suunnalla olis tarkoitus pyöriä ainakin parin pikkureissun verran heinä-elokuussa.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S