Maastoajokoulutus Pohjankankaalla 15.-17.07.2011

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Re: Maastoajokoulutus Pohjankankaalla 15.-17.07.2011

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Kiitokset täältäkin, oli todella hieno viikonloppu.

Kyllä sitä taikuri itsekkin oli vähän hämmästyny että mites hitossa mää nyt tosta pystyin ajamaan. Sunnuntaina muutaman kouluttajalta saadun lisävinkin jälkeen tuli semmonen pieni "ahaa" elämys ja ajokin alkoi tuntua melkein luonnikkaalta. Vaikka yhdistelmällä painoa olikin yli 350 kg niin aika hyvin se kottarainen eteni etujousituksen pohjaamista lukuunottamatta.

Parit kuvat ja vähän videoo tulee myöhemmin. Harmittavan vähän tuli kuvattua kun taikauskoisena luulin että aina tulee nupitettua kun kamera käy. =)
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
IPa
Pyörä: DR-Z400S

Viesti Kirjoittaja IPa »

SUURET KIIITOKSET kaikille järjästelyihin osallistuneille jälleen kerran !
Samoin kiitokset PV:lle luvasta käyttä aluetta.

-Ismo-
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
RKi990
Pyörä: 990 Adv ABS+S

Viesti Kirjoittaja RKi990 »

Suurkiitokset viikonlopusta! Olipahan taas mukavaa pöristelyä rennossa seurassa! Perusryhmän heavyweight porukasta on videoo noin 3,5h. Yritän koostaa noista jonkun inhimillisen kokoisen pätkän, kunhan ehdin. Ensivilkaisujen perusteella siitä tulee max 2min lyhytelokuva, senverran matelulta se näyttää (varmaan johtuu videoefektistä..) :lol: ja äänetkin on pelkkää suhinaa..
KKO
Pyörä: -----

Viesti Kirjoittaja KKO »

Minäkö se siinä edessä olin matelemassa... :roll:
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Antakaahan ens vuonna ilmoittautumisissa pieni etumatka niille jotka ei oo vielä ollu :idea:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
nopottaja
Pyörä: Husqvarna 300i TE

Viesti Kirjoittaja nopottaja »

RKi990 kirjoitti:Suurkiitokset viikonlopusta! Olipahan taas mukavaa pöristelyä rennossa seurassa! Perusryhmän heavyweight porukasta on videoo noin 3,5h. Yritän koostaa noista jonkun inhimillisen kokoisen pätkän, kunhan ehdin. Ensivilkaisujen perusteella siitä tulee max 2min lyhytelokuva, senverran matelulta se näyttää (varmaan johtuu videoefektistä..) :lol: ja äänetkin on pelkkää suhinaa..
Olisi kyllä mukava nähdä videoltakin tuota "menoa" kun itekkin oli siinä jengissä mukana, vaik pyörä nyt kovin heavy olekkaan. Nopeutat puolella sitä videota niin ei näytä niin pahalta. Ja jos puhetta kuuluu "pikkuorava" äänellä niin se johtuu pelkästään ohuesta ilmasta :lol:
Ex: KTM 690 enduro R ja muutama katumopo
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

ramirin kirjoitti:Antakaahan ens vuonna ilmoittautumisissa pieni etumatka niille jotka ei oo vielä ollu :idea:
Kaikki halukkaathan pääsivät jälleen tänäkin vuonna mukaan :!:

Tai, no, ei kaikki, mutta heidän halukkuuttaan rajasi jokin muu taho kuin järjestävä :roll:
RKi990
Pyörä: 990 Adv ABS+S

Viesti Kirjoittaja RKi990 »

KKO kirjoitti:Minäkö se siinä edessä olin matelemassa... :roll:
Heh, no SEhän hävisi horisonttiin alta aikayksikön hiekkasuihkun saattelemana! Täytyy sitä omaa ajopätkää vähän nopeuttaa.. :lol:

Kyllä sieltä ihan hyvääkin menoa jäi filmille!
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Jakke N kirjoitti:
ramirin kirjoitti:Antakaahan ens vuonna ilmoittautumisissa pieni etumatka niille jotka ei oo vielä ollu :idea:

Tai, no, ei kaikki, mutta heidän halukkuuttaan rajasi jokin muu taho kuin järjestävä :roll:
Oliko näin? Mä katoin pari tuntia ilmoittautumisen avauksen jälkeen et oli kymmeniä ukkoja varasijoilla ja kaikki oli kytänny 'neiti ajan' kanssa et koska sopii varata paikka.. Unohdin sitte koko jutun kun olin varma et ei tuonne enää mahdu..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
freddie
Pyörä: Honda XL650R, KTM 200SX, R1200GS, K-750

Viesti Kirjoittaja freddie »

ramirin kirjoitti:
Jakke N kirjoitti:

Oliko näin? Mä katoin pari tuntia ilmoittautumisen avauksen jälkeen et oli kymmeniä ukkoja varasijoilla ja kaikki oli kytänny 'neiti ajan' kanssa et koska sopii varata paikka.. Unohdin sitte koko jutun kun olin varma et ei tuonne enää mahdu..
Itsehän pääsin mukaan jostain varasijalta 41. Taisinkohan olla jopa viimeinen ilmoittautuja. Ja aion ilmoittautua ensivuonnakin, jos ehdin ensimmäisenä, mutta jos en nii sitten vaikka viimeisenä.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Mä olin viime vuonna ihan viimesten joukossa, ilmottauduin lk. 1kk myöhässä ja mukaan pääsin silti ;D
Tänä vuonna likan kouluhommiin liittyvä asia esti heti ilmon, olin muistaakseni varasijalla 32. ja yli viikkoo ennen tuli tieto et pääsin mukaan. Tottakai kun tapahtuma on toivottu ja odotettu niin jokainen yrittää ilmottautua mahdollisimman ajoissa varmistaakseen paikkansa vaikkei vielä tiedäkään mitä samalle päivälle tulee. Ja ihan tapahtuman ovelal tulee sairastumisia, kalustorikkoja ja yllättäviä menoja aina jollekin.

Sen havainnon tein viime vuosi/tämä vuosi, että huimaa vauhtia porukan maastoajotaidot kehittyy ja perusryhmäkin veti koko matkan pehmeellä, kun viime vuonna puolet "livisti" nopeasti siihen viereen kovalle. Jatkoryhmässä aika samanlaista muuten, mutta kalusto oli muuttunut gessuista, AT:stä ja TA:ista niin ettei CRF ollutkaan enää yksittäinen poikkeus, vaan musta Domi oli the painavin pyörä ja mulla seuraavaks!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
KKO
Pyörä: -----

Viesti Kirjoittaja KKO »

Mitenkä iso ero oli/on perus ja jatkoryhmällä ?

Jos varovasti uskaltaisi ajatella ensi vuonna tuohon jatkoryhmään liittymistä... Vai pitääkö olla SE:tä kevyempi laite ?
:?:
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
Muddy Waters
Pyörä: KTM+GSA

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Ite missasin kesän tohinoissa koko touhun... :cry:
No ens vuonna sitte kärppänä! 8)
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

No mä olisin varmaan ollu paremmin kotonani Perseryhmässä, vähän helpompaa ja pehmeessä rauhallisempaa etenemistä. Mut ei kovalla ajaessa vauhdissa ollu kyllä mitään eroo. Eli jatkoryhmässä vedettiin pehmeessä kovinta vauhtia, 110km/h ainakin, koska välillä en pysyny perässä rintintinillä vaijeri kireenä kutosella ja se n. 100km/h pehmeessä kulkee (kovalla 117 just ;( ). Eikä domi ollu niin hyvin lapasessa etteikö olis tehny hyvää ihan peruspujotteluharjotuskin. Temmillä jatkoryhmä oli hyvä mut domi oli siihen vaan kertakaikkiaan mulle liika möykky.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Jakke N
Pyörä: EXC450

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

KKO kirjoitti:Mitenkä iso ero oli/on perus ja jatkoryhmällä ?

Jos varovasti uskaltaisi ajatella ensi vuonna tuohon jatkoryhmään liittymistä... Vai pitääkö olla SE:tä kevyempi laite ?
:?:
Ainahan sitä voi koittaa (siis nopeeta ryhmää). Kyllä sieltä pääsee sitten pois, jos tuntuu liian haastavalta.

Aluksihan tää meni siten, että kaikki oli samassa porukassa. Sitten alettiin jakaa porukkaa kahteen ryhmään perus- ja jatkoporukkaan.

Itse kävin myös kokeilemassa jatkoryhmässä, mutta totesin vauhdin hieman liian haastavaksi minun ajotaitoihini nähden, ts. ei ollut enää mukava ajaa, kun joutui vetämään hiukan yli omien rajojen koko ajan.

Sitten kehiteltiin kolmanneksi ryhmäksi tämä vapaaryhmä, joka saikin heti kohtuullisen suosion.

Mielestäni tällainen kolmijako on juuri hyvä, ja nyt kun perusryhmä jaettiin vielä isoihin ja pienempiin pyöriin, olivat kaikki ryhmät aikalailla sen 10 henkeä. Isompi porukka hajoaa helposti esim. siirtymillä (ainakin pölyisissä olosuhteissa) ja kallis harjoitteluaika menee etsiskelyyn.

Porukka voi halutessaan vaihtaa ryhmää, jos huomaa että on tullut valittua alunperin väärin.

Ja niinkuin täällä joku sanoikin, ei tuo perusryhmä ole mikään hidasryhmä. Kyllä sielläkin saa ajaa ihan hyvällä intensiteetillä, että mukana pysyy.

Toivottavasti päästään ensi vuonnakin...

Ps. Petroska, missä on meidän Kursk-simulaattorivideo :mrgreen:
Vastaa Viestiin