kalareissu 2011

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

drpepper74
Pyörä: KTM Adventure 990 -07

Re: kalareissu 2011

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Ajankohdasta sen verran että, on ollut tapana käydä joka vuosi(2001>) ponutaipaleella ja se alkaa elokuun alussa 5-7.8. Jos mahdollista niin reissu ennen sitä.

Mua kiinnostas nähdä toi wanha postitie. Muuten ei oo niin väliä. Korpeen meno ei ole ongelma, kunhan pääsee käymään reissun aikana, ainakin kerran saunomassa.
Kalastanu oon viimeks 93-94, :oops: elikkä mua kiinnostaa enempi toi paikkojen tutkiminen. Meinasin mä kaivella jonkun vanhan virvelin mukaan, ettei tartte nälissään olla. :)

Millasiin välimatkohin pitää varutua bensiinin suhteen?
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Perhokalastaja
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Perhokalastaja »

Ei siellä bentsiinin saanti pitäisi olla ongelma. Kautokeinossa ja Altassa sitä ainakin saa, en tiedä saako enää Masista, joskun ennen sai.
drpepper74

No niin virvelinvapa ja uutta siimaa ostettu, pyöräkin on kohta modattu ja huolettu valmiiksi, kesän reissua varten. Reissukuuume alkaa olla kova. :roll:
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Tuffe
Pyörä: XTZ750

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

Perhokalastaja kirjoitti:Ei siellä bentsiinin saanti pitäisi olla ongelma. Kautokeinossa ja Altassa sitä ainakin saa, en tiedä saako enää Masista, joskun ennen sai.
Ja melekein kaikilta paikallisilta saa muutaman litran ostettua, jos hätä sattuu yllättämään.

drpepper74 kirjoitti:No niin virvelinvapa ja uutta siimaa ostettu, pyöräkin on kohta modattu ja huolettu valmiiksi, kesän reissua varten. Reissukuuume alkaa olla kova. :roll:
Minkälaisen vapatelineen teit? Vai onko teleskooppi? Mie pruukaan nykästä vavan avattavilla nippusiteillä (tai tsiisusteipillä) takajalkatapin ja takavilkun varaan - ei häiritte ajoa, vaikkois vähän risukkoaki.

drpepper74 kirjoitti:Ajankohdasta sen verran että, on ollut tapana käydä joka vuosi(2001>) ponutaipaleella ja se alkaa elokuun alussa 5-7.8. Jos mahdollista niin reissu ennen sitä.
Sammaa mieltä, tosin taitaa olla ruuhka-aika pahimmillaan just sillon. Joku muuki on hoksannu, että kala syö parhaiten ku kevättulva hellittää :lol: .
drpepper74

drpepper74 kirjoitti:No niin virvelinvapa ja uutta siimaa ostettu, pyöräkin on kohta modattu ja huolettu valmiiksi, kesän reissua varten. Reissukuuume alkaa olla kova. :roll:
Minkälaisen vapatelineen teit? Vai onko teleskooppi? Mie pruukaan nykästä vavan avattavilla nippusiteillä (tai tsiisusteipillä) takajalkatapin ja takavilkun varaan - ei häiritte ajoa, vaikkois vähän risukkoaki.

Teleskooppivapa tuli ostettua 9.90 kärkkäiseltä. Meinasin laittaa pätkän viemäriputkea laukun ja pyörän väliin, johon survon ton virvelin ja telttakepit yms. pitkän tavaran.
kevlar

Viesti Kirjoittaja kevlar »

Kiinnostuneena seuraan tätä topikkia, paljon on epäselvää kesästä, mutta tämmöinen missä kaks huippuharrastusta yhdistetään kiinnostaa ehdottomasti...
J-PP
Pyörä: Yamaha XTZ Supertenere

Viesti Kirjoittaja J-PP »

Erittäin mielenkiintoinen reissu. Jos mukaan mahtuu ja aikaa järjestyy niin ehdottomasti mukaan.
Ja aikahan on joskus vain järjestelykysymys :lol:
melkein isotohtori
Pyörä: SE 950

Viesti Kirjoittaja melkein isotohtori »

drpepper74 kirjoitti:Ajankohdasta sen verran että, on ollut tapana käydä joka vuosi(2001>) ponutaipaleella ja se alkaa elokuun alussa 5-7.8. Jos mahdollista niin reissu ennen sitä.
Moikkelis...
nostellaas tätä topikkia taas välillä...

Eli nyt olis ainakin minulla, kesälomien merkkaus ajat..
Yksi asia on varmistunut joka sotkee meidän kalareissu suunnitelmia.. :evil:
itse kanssa suosin heinä/elokuuta...mutta..
Näillänäkymin joudun osallistumaan serkkupojan häihin espanjassa ja joudun varata siihen heinäkuun viimesen viikon ja viikonloput molemmista päistä, eli aika välin ... 23-31.7

Eli nyt kaikki laittamaan niitä viikkoehdotuksia kehiin, MIKÄ VIIKKO kenellekin kävisi jossa olisi viikonloput molemmissa päissä vapaana??...

PS: drpepper ponutaipaleen viikonloppu on sinänsä hyvässä kohdassa, että kkkk ajo osuu samalle ajankohdalle, eli jos sinne haluaa osallistua, niin ei sotkettaisi tätä ajoa samaan aikaa, nimimerkillä itse viimevuonna osallistuneena ja hauskaa oli...

Muokattu: mikä tämä ponutaival tapahtuma on???, voisko ajoa ajatella ko: viikonlopusta eteenpäin..?...
drpepper74

Ponutaival on ihan tavallinen kokoontumisajo. Oli siellä viimevuonna joku kaveri 950 SE:llä, en ollut juttusilla. Oiskohan ollu joku foorumilainen?

Ponun jälkeen mä en pysty enää lähtemään. Meillä on elokuun lopussa tulossa merkittävä perhetapahtuma. Mamma on vähän karheena jo tuosta ponustakin. :|

Meillä on firma ollut normaalisti kiinni heinäkuussa n.3viikkoa. Riittävän ajoissa kun tietää ajankohdan niin, loma kyllä järjestyy. Kesäkuu olis ton perhetapahtuman kannalta paras ajankohta, mutta onko Lapissa silloin vielä kuinka märkää :?: :?:

Missäs päin tämä KKKK tänävuonna järjestetään?
Ja missä päin "melkein isotohtori" asustaa? Vois vähän suunnitella reittiä, jos porukkaa liittyy matkan varrelta mukaan. Itse olen lähdössä Lahden seudulta.
melkein isotohtori

drpepper74 kirjoitti:Ponutaival on ihan tavallinen kokoontumisajo. Oli siellä viimevuonna joku kaveri 950 SE:llä, en ollut juttusilla. Oiskohan ollu joku foorumilainen?

Ponun jälkeen mä en pysty enää lähtemään. Meillä on elokuun lopussa tulossa merkittävä perhetapahtuma. Mamma on vähän karheena jo tuosta ponustakin. :|

Meillä on firma ollut normaalisti kiinni heinäkuussa n.3viikkoa. Riittävän ajoissa kun tietää ajankohdan niin, loma kyllä järjestyy. Kesäkuu olis ton perhetapahtuman kannalta paras ajankohta, mutta onko Lapissa silloin vielä kuinka märkää :?: :?:

Missäs päin tämä KKKK tänävuonna järjestetään?
Ja missä päin "melkein isotohtori" asustaa? Vois vähän suunnitella reittiä, jos porukkaa liittyy matkan varrelta mukaan. Itse olen lähdössä Lahden seudulta.
Raisiossahan minä asustan, eli turun seutu.. Koitetaas kuulostella hetki et mitä mieltä porukka on viikoista, et kuinka saadaan sopimaan..
Pohjoiskarja/outokummun seudulla on toi kkkk...
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Pistän nytt semmoinen et luultavasti en ehdi fisustusreissuun mukaan kun pahimmassa tapauksessa niin nytt näyttää silt etten ehdi perkele kesälomaa edes pitää,eli pistäkää te vaan päivämäärät semmoiset mitkä teille parhaiten sopii niin katon sitten saanko varastettua aikaa et mukaan ehtis?

Varma päälle viikko vapaataa mitä meinaan pitää hällä väliä mikä olis syy etten ehtis niin on toi kuolan niemimaalle meno!!!
melkein isotohtori

Häihin meno vieläkin "auki" heinäkuun lopussa...
Lomaa otin 2viikkoa putkeen heinäkuun vika ja elokuun eka...

Söiskös kala toukokuun lopussa, vai onko vesistöt sillön tulvahuipussaan...
viikko 21 mulla olis lomaosakeviikko vapaana suomutunturilla, eli sen viikonkerkeis olla ja viikkoa ennen olevan viikon lopun, toki 21viikon lopussa menen africat twin ralliin, eli päivät...27-29.5....

PS:vaikeeks menee :evil:
Perhokalastaja
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Perhokalastaja »

Toukokuussa ei kyllä kannata ajatella kuin pilkki- tai sumariperhoreissua. Yleensä ennen juhannusta on aivan liian aikaista. Heinäkuun alusta eteenpäin on ehkä soveliasta aikaa ja tämä koskee myös maaston lumisuutta/märkyyttä.
melkein isotohtori

Perhokalastaja kirjoitti:Toukokuussa ei kyllä kannata ajatella kuin pilkki- tai sumariperhoreissua. Yleensä ennen juhannusta on aivan liian aikaista. Heinäkuun alusta eteenpäin on ehkä soveliasta aikaa ja tämä koskee myös maaston lumisuutta/märkyyttä.

Moikka..
Selvennetään nyt, "ettei pidetä hullu(ja) jännityksessä"..
Eli nyt taitaa käydä minunkun osalta niin, että ainut vapaa viikko minulle olisi 34, eli elokuun viimenen kokonainen viikko..
Kesäkuun puolestavälistä ja koko heinäkuu on ihan täynnä työparin lomia ja omia päivystyksiä, niin silloin ei pääse repeemään.. ANTEEKSI...

Mutta, ei tämä topic ole yksin minun,voihan porukka täällä sopia, että koska suurin osa kiinnostuneista kerkeisi kalasteleen...
drpepper74

No onkos muilla vielä haluja lähteä?
Vastaa Viestiin