Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 22, 2019 2:29 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pirelli MT21
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 12:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Semmonen vihje että Reliatecillä on Pirellin MT21stä myynnissä aikas sopuhintaan, esim:

90/90-21 60€
120/80-18 64€
140/80-18 74€

Kyseessähän on semmoinen intermediate-rengas eli toimii aika hyvin seurusteluendurossa ja kestääkin aika mukavasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 18, 2007 4:09 pm 

Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 1:14 am
Viestit: 478
Paitsi ettei ole varastossa, vaan tilaustavaraa.

_________________
Huono tie, parempi mieli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 12:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Onko millaisia kokemuksia noista MT21:stä? Tilasin ittelle Reliateciltä kyseiset kumit. Paljon tulee mettässä ajoa sekä myös työmatkaa (15km suuntaansa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: MT21
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 10:32 pm 

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 3:35 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: EURA
Itsellä on edessä ja takana 21:t! Takarengas on melko eläväinen jos ajelee paljon soralla ja hiekkateillä. Ihan hyvä yleisrengas sekalaiseen ajoon, takarenkaalla ajettu n. 4000 ja alkaa olemaan loppu. Eturengas kestää varmaan n. 8000-10000 km.
Itse kokeilen seuraavaksi hieman agressiivisempaa rengasta taakse (Dunlop908RR:ää on kehuttu kun vaan löytyisi jostain). Karoosta on hyvät
kokemukset 950 Adven kanssa! Eturengas on vielä itselläkin hakusessa, pitää vaan ilmeisesti kokeilla vielä lisää eri vaihtoehtoja.

_________________
-KAITSU-

jos metsään haluat mennä nyt ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pirelli MT21
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 8:59 am 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 12:47 pm
Viestit: 306
Paikkakunta: JKL
Pasi kirjoitti:
Semmonen vihje että Reliatecillä on Pirellin MT21stä myynnissä aikas sopuhintaan, esim:

90/90-21 60€
120/80-18 64€
140/80-18 74€

Kyseessähän on semmoinen intermediate-rengas eli toimii aika hyvin seurusteluendurossa ja kestääkin aika mukavasti.


En tiedä onko seos koventunut, mutta ktm:n alla kesto takasella on ollut luokkaa reilu 2000km, mikä mielestäni ei ole paljon. Kuitenkin mielestäni hyvä rengas, koska on sen verta edullinen et ei nopsa kuluminen juuri haittaa ja kuviokin sopivan karkea. Oon tilaillu jostain ulkomailta noin 60€:n hintaan...

_________________
Antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 3:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Mulla ollut nyt kolme takarengasta ja kesto ollut 1500-4000 km ja omasta mielestä samanlaisella käytöllä. Eli mahdollisesti yksilö eroja? Ihan hyvä varsinkin takana, eteen en välttämättä ottaisi, hieman "epämääräinen" etukumina mielestäni. Etukumi ei tunnu kovin äkkiä kuluvan eli niiden kanssa on sitten naimisissa :twisted:

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 3:26 pm 

Liittynyt: Su Touko 14, 2006 4:55 pm
Viestit: 68
Paikkakunta: Luoma-aho
Toista takarengasta mennään. Eka kesti reilut 3000 km sekalaista ajoa, nykyisella ajettu URAAn keikka (reilut 1700 km). Tässä tuntuu pintaa riittävän vielä pitkiksi ajoiksi, mutta rengas olikin hyllyllä parisen vuotta ennen alle pääsyään. Ilmeisesti kovenee ja sitä myöden kesto paranee. Etusella päästelty sitten se n. 5000 km ja menee helposti toiset. Etunen on hieman hermostuneen oloinen ja silloin tällöin nykii sivulle, mutta tosipaikoissa ja reilusti ajettaessa on aina pitänyt. Se hermostuneisuus tuntuu enemmän paikoissa, jossa mennään hitaammin ja nätimmin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 5:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3088
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Hmm, minä taidan ajaa hitaammin ja nätimmin sitten :wink: juurikin hiekalla ja pehmeässä ei oikein löydy luottoa.

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2007 10:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1293
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Nyt on mullakin ensimmäiset MT21:t alla edessä ja takana, pienen testilenkin kerkisin ajaa, ja aika samanlaisia tuntemuksia tuli kuin parilla edellisellä kirjoittajalla.

Eturengas on melko eläväinen, mutta vain pehmeällä hiekalla, enkä tarkoita tällä mitään soramonttua, vaan ihan tiellä jos sattuu hieman pehmeämpi kohta, niin ei mitään luottoa minne vetää. Asfaltilla ihan kohtuu mukava jopa, mutta onhan se tielle hyväksyttykin.

Takarengas on oikeastaan ihan hyvä, kiihdytys ja jarrutus pito OK. Sladissa tuntuu pito olevan sitten aika paljon huonompaa, mutta suht tasaista kallistuksesta riippumatta, joten sivuluisu on yhtä juhlaa.

Ensi kokemusten perusteella taakse otan tuon ihan mielellään, mutta eteen etsin seuraavaksi jonkun muun, saa nyt nähdä miksi se muuttuu kuluessaan ja pitää kokeilla vielä eri rengaspaineilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2007 10:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Terve

Alkukesästä oli MT21 edessä ja Karoo takana. Kummassakin mielestäni tautisen hyvä pito. MT21 paras eturengas tähän mennessä. Karoo vain kului takana 2000km:iin. Vaihdoin sitten T63:n eteen ja MT21:n taakse. T63 ei oikein pitänyt, etunen yritti aina alta pois ellei pitänyt jotain 1,5bar paineita ja nyt on etuvanne sitten mutkalla. Takana MT21 kestänyt 5000km ja ensi viikolla menee vaihtoon.

Nyt tulee sitten MT21 eteen ja taakse.

Riku


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 08, 2007 7:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1293
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Nyt kun oon enemmän ajanut, niin olen huomannut tuon etusen tarvitsevan painoa päälleen lisää, jotta pysyy kurssissa pehmeällä. Huomasin tuon kun siirsin painoa eteen tiukempiin mutkiin, jolloin pyörä meni niinkuin pitääkin, mutta suoralla taas vaeltelu alkoi. Ajattelin tämän perusteella kokeilla keulaputkien nostoa, kun ne aiemmin oli T-kappaleen tasassa, niin nostin 7mm yli ja kas kummaa, kun pyörä rauhoittui kummasti. Ei se hyvä ole vieläkään, mutta nyt on vähän mukavampi ajaa. Tietysti tuo ei enduro ajoa ajatellen ole mikään hyvä ratkaisu, mutta jos sillä saisi tuon renkaan ajettua vaihto kuntoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 08, 2007 9:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Terve

Olen ajellut asfalttia viimeiset 2tkm ja paineet on ollut takana 2,8bar. Nyt on keskinappulat takarenkaasta revenneet sivuilta irti.


Riku

_________________
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 10:44 am 

Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 1:32 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
RTJ kirjoitti:
Terve

Olen ajellut asfalttia viimeiset 2tkm ja paineet on ollut takana 2,8bar. Nyt on keskinappulat takarenkaasta revenneet sivuilta irti.


Riku


Onpa rajut rengaspaineet. Asfaltilla paineet kasvaa entisestään renkaan lämmetessä. Onkohan osasyy kovissa paineissa ja renkaan lämpötiloissa kun palat ovat revenneet. Itse käyttäisin reilusti alle 2 bar paineita. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 1:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Viestit: 1244
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
jussit kirjoitti:
RTJ kirjoitti:
Terve

Olen ajellut asfalttia viimeiset 2tkm ja paineet on ollut takana 2,8bar. Nyt on keskinappulat takarenkaasta revenneet sivuilta irti.


Riku


Onpa rajut rengaspaineet. Asfaltilla paineet kasvaa entisestään renkaan lämmetessä. Onkohan osasyy kovissa paineissa ja renkaan lämpötiloissa kun palat ovat revenneet. Itse käyttäisin reilusti alle 2 bar paineita. :roll:


Tämä on ikuisuus kysymys, kun toiset sanoo, että asvaltille nappularenkaissa pitää nostaa paineet mahdollisimman koviksi, jottein kuumene liikaa...

Kukas nyt kertoisi absoluuttisen totuuden?

Terveisin

_________________
Mika TA-91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 1:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Mika TA-91 kirjoitti:
Tämä on ikuisuus kysymys, kun toiset sanoo, että asvaltille nappularenkaissa pitää nostaa paineet mahdollisimman koviksi, jottein kuumene liikaa...

Kukas nyt kertoisi absoluuttisen totuuden?

Terveisin


Absoluuttia ei ole tarjolla, vain suhteellista: olen ruukannut ajella noin 1,5...2 paarin paineilla ja pääasiassa intermediate tyyppisillä (MT21, TKC80) renkailla. Olen joskus huvikseen kokeillut pitempien asvalttisessioiden jälkeen renkaiden lämpöjä ja ne ovat aina olleet lämpöiset mutta eivät missään nimessä kuumat.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com