Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Kesä 04, 2020 4:47 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 509 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Ke Kesä 27, 2018 11:14 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 2:42 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Kainuu
Pyörä: 690
Voiskos joku vinkata mitä karttaa kannattaisi olla sisässä kun pyörässä (enduro R -13) seuraavat muutokset vakioon: Evo2 nokka, K&N suodatin alkup. tilalla, saastejutut tulpattu ja vaimentimena Leovince. En vielä ole tutkaillut mitä siellä nyt on edes sisällä.
Ja sitten toinen juttu: ajetaanko kartat sisään muistipaikka kerrallaan? Kolmehan niitä vissiinki on eli 1,2 ja 3.

Kolmas juttu: mikä olisi sopiva "laimea" kartta, joka sopisi kyseisen setin kanssa hyvin rauhalliseen kötyyttelyyn?

Nokassa on numerosarja 76236010044. Liekö tuo sitte kuuluu tuohon Evo 2 pakettiin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2018 9:38 am 

Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 4:18 pm
Viestit: 109
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F 800 GS
En nyt suoraa vastausta tuohon osaa sanoa kun en ole varma mitä eroja 12 ja 13 vuosimalleissa on. Tune-ecun listassa ne on lueteltu samaan kategoriaan, eli voisi olettaa että kartoissa ei ole suuria muutoksia. Ymmärtääkseni KTM lisää kartan nimen viimeiseen numeroon +1 kun vuosimalli vaihtuu ja pyörässä ei ole muutoksia edelliseen vuosimalliin. 08-11 Enduron kartat ei käy uudempiin ja -14 eteenpäin ei vissiin itse pysty karttoja muokkaamaan. En löytänyt Endurolle -13 vakio karttaa, joten alla esimerkki SMC:n kartoista.

-12 mallin karttanimi:
KM765EU12B0201FIMap.hex SMC R OEM Standard

-13 mallin karttanimi:
KM765EU12B0202FIMap.hex SMC R OEM Standard

Kannattaa tökätä oma pyörä Tune-ecuun ja lukea mitkä kartat siellä on sisällä.

Tune-ecun sivuilla on vaan -12 malliin EVO2 kartta (ja sekin SMC-R malliin). Ymmärtääkseni SMC:n kartat käy Enduroon ja päinvastoin, mutten mene tästä takuuseen kun en itse ole sitä kokeillut.

Varmaan parhaiten pääsee selville kun lataa EVO1 vm. 12 & 13 kartat endurolle, tutkii mitä eroja niissä on ja tekee saman SMC ja Enduro karttojen välillä. Tuolla tavalla ainakin itse saa varmuuden siitä, että ovatko 12 ja 13 vuosimallin kartat samat. Jos ne on samat, niin on todennäköistä, että tuo -12 SMC R mallin EVO2 kartta sopii myös -13 Enduro R:ään.

Mulla oli aikanaan muutama prosentti lisää bensaa laitettuna -08 Evo2 karttaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2018 10:01 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7592
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
-12 ja -13 ainoat erot kartoissa on kaasukarttojen progressiot, sytkä- ja polttoainekartat on identtisiä joten voi ladata -12 kartat -13 malliin.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: To Kesä 28, 2018 10:50 am 

Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 2:42 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Kainuu
Pyörä: 690
Onhan tämä varmaan jossaki tullu ilmi mutta mites nuo muistipaikat? Jokaiseen pystyi oman karttansa laittamaan? Se miedompi asetus saisi lisänä olla puun kiertoon. Voisko joku vielä nämä vinkata noviisille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Pe Heinä 13, 2018 3:25 pm 

Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 2:42 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Kainuu
Pyörä: 690
Kahlasin topikin läpi ja vielä jäi epäselvää:

- mitkä olisi hyvät lukemat tuolle F-L switchille?

Pyörä siis -13 mallinen, jossa Rallynokka ja K&N suodatin sekä Leovincen mölypönttö


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: La Heinä 14, 2018 7:54 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Itse tein seuraavat muutokset, toimii loistavasti vakioon verrattuna. (690 R 2009)

Latasin evo1 kartan Tune Ecu sivustoilta nro KM765 EU 0804132 fi , ja muutin tuon heti 6% rikkaammalle, mutta nyt on + 3%.On parempi noin.


kopioin manuaalisesti tuon Ama:n EP kartan koneelle, sitä kun ei oikeen valmiina mistään löydy, vain kuvankaappauksia on, jotta voi itse kopioda. Luullakseni tämä siksi että itse kun tekee , ei kannata muita syytellä :) niin ja kaikkihan on muutenkin omalla vastuulla vaikka näitä neuvoja täältä löytyykin, kiireessä ei kannata ecua sorkkia.

Aman kartta kun on , niin ei tarvitse niitä ajomoodeja vaihdella, on pehmeä vaste.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Ke Syys 11, 2019 5:10 pm 

Liittynyt: Ti Syys 10, 2019 9:35 am
Viestit: 1
Pyörä: Ktm 690 SMC r
Tuli ostettua tollanen 690 SMC r -2012 ja siinä on evo 1 setti wingssin pöntöllä. Tosi huono ajaa hiljakseen ku rynkyttää niin pirusti ja käryää kans. Ei kellään sattuis olemaan koneella Aman karttaa noille kikkareille, jonka mahdollisesti vois laittaa vaikka spostiin. Tarkoitus perehtyä talven aikana enemmän tuneecuun, mutta syksyn vika ajot olis mukava ajella paremmin toimivalla pelillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: To Maalis 19, 2020 1:26 pm 

Liittynyt: Ti Elo 22, 2017 9:36 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2013
Onkohan Ama vielä näillä linjoilla?
Löysin jostain ketjusta (en enää löytänyt samaan ketjuun niin kysyn täällä) videon missä huomasin että hänellä oli KTM 690:ssä "dead spot" kun yritti tyhjäkäynniltä varovasti nostaa kierroksia. Toisessa videossa ei enää tehnyt. Millä mahtoi korjaantua? Mulla ihan samat oireet.
Pyörä on KTM 690 Enduro R 2013. Evo2 nokat, K&N filtteri joka Evo2 kitissä tulee. LeoVincen slipari mutta vakio putki välissä.

_________________
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: To Maalis 19, 2020 7:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
Viestit: 414
Paikkakunta: RVN
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
^Olipa kätevää kun tuli spostiin ilmoitus.

Sulla on EVO2, mulla oli EVO1 mutta liekö niillä niin suurta eroa. Voi sinne kokeeksi heittää 5-10% lisää keittoa niihin karttoihin. Jättää ykköskartan ennalleen niin voi lennosta vaihtamalla vertailla.

Kaasuläppäkartalla oli suurin vaikutus siihen miten se mopo kulki. Kopioi tuosta itsellesi:
https://advrider.com/f/threads/ktm-690-e-tuneecu.685657/page-14#post-21980150

Jos on koronakaranteenissa tekemisen puutetta, niin lue tuo koko lanka, siellä on mietitty monenlaista 690 EFI:n sielunelämään liittyvää juttua.

-AMa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: To Maalis 19, 2020 9:28 pm 

Liittynyt: Ti Elo 22, 2017 9:36 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2013
Joo hoksasin laittaa käyttäjät linkin kautta sähköpostiakin...

Paljon olen noita ketjuja lueskellut läpi mutta ei vielä ole ratkasua tullut vastaan.
Täytyy koittaa noita Sun neuvoja kans kunhan saan jollain konstia tuon EP-kartan tuolta pyörästä imuroitua.
Tekee aina "connection break" herjaa oikeastaan heti kun aloittaa.

Toi on kyllä vittumainen vika kun se stumppailee esim. hitaassa mutkassa. Meinaa lähes aina tasapaino mennä ja peukku saa olla starttinapilla aina valmiina kun ajaa hiljaa.
Tyhjäkäynnin ku sais johonkin 1800-1900 ni saattais jo toimia paremmin...

_________________
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Pe Maalis 20, 2020 12:58 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
Viestit: 414
Paikkakunta: RVN
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Tuohan se on 690:n riesa, matala tyhjäkäyntinopeus ja sammumisherkkyys.

Sen EP-kartan imurointi sieltä ECU:sta on melko pitkä marssi, mutta ei sitä tarvitse välttämättä sieltä talteen ottaa. Fläsäyttää vaan uuden siihen päälle, se on huomattavasti lyhyempi projekti, jostain syystä. Karttoja löytyy tuolta.

Tuo on 2013 EP-kartta: KM765EU12B0216EPMap


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Pe Maalis 20, 2020 11:20 am 

Liittynyt: Ti Elo 22, 2017 9:36 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2013
Mulla on 2012-13 Evo2 kartat sisällä.

KM765EU12B0234FIMap ja KM765EU12B0234EPMap

Näitä ei ole edes ollut TuneEcun sivuilla. Sieltä löytyy 232 loppuiset Evo2:seen.
Vertaillessa ei noissa ole mitään eroa muuta kuin nimi...
Onko sitten siellä mitä TuneEculla ei näe jotain eroa??

Voikohan noita muita 12-13 EP karttoja käyttää kunhan vaan muuttaa nimen tuoksi ...234EP

Se on kans ihme kun tuota tyhjäkäyntiä ei pysty säätään.
990:ssä sen pysty TuneEculla ihan suoraan säätään että millä kierroksilla käy missäkin lämpötilassa. Oli muistaakseni 4 lämpötilaa mihin pysty säätään erikseen rpm:t1

_________________
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: La Maalis 21, 2020 12:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 104
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Onko TPS voltit ok?
Kaasu kalibrointi tehty?
15min tyhjäkäynti?
Missä sulla on se imu lämpötila anturi?
FL numerot muutettu?
SAI?
O2?
Vikakoodit?
Millä vaihella se stumppa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2020 12:19 pm 

Liittynyt: Ti Elo 22, 2017 9:36 pm
Viestit: 9
Pyörä: KTM 690 Enduro R 2013
TPS jänniteet on spekseissä.
Kaasun kalibrointi on tehty.
15 min tyhjäkäynti menee läpi ehkä kerran viidestä. Stumppaa muilla kerroilla.
Imuläpöanturi on ilmanputsarin vieressä mihin se Evo2 ohjeiden mukaan pitää laittaa.
SAI poistettu ja tulpattu
O2 ollut päällä ja pois, nyt taitaa olla pois.
Vikakoodeja ei ole.
Se stumppaa esim vapaalla kun alkaa tyhjäkäynnistä ihan varovasti avaamaan kaasua.
Välillä saattaa kun oikein varaovasti avaa päästä 6% asti eikä kierrokset lähde nousemaan, röpöttää vaan...
Usein se sammuu esim. kun tulee liikennevaloihin ja kierroksilta laskee kaasun pois ja vetää kytkimen pohjaan. Kierrokset kun putoo tyhjäkäynnille ni se sammuu.
Oon koittanut laittaa soppaa lisää, oon koittanut ottaa soppaa pois tyjhäkäyntialueelta.
oon koittanut laittaa FL:t 10 10 0 0 0 0
Mikään ei tunnu auttavan.
Jostain luin että pitäisi tässä kohtaa säätää jotain minimum air ruuvia isommalle. En oo vielä lähteny koittamaan ku on siellä kannen alla missä on pari kannatonta ruuvia...

_________________
KTM 690 Enduro R 2013 Evo 2 (PP nokka, LeoVince slipari vakio väliputkella, K&N filtteri)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KTM 690 E/R TuneECU
ViestiLähetetty: Su Maalis 22, 2020 12:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 104
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Toimiiko kytkin anturi? Tunecussa näkee jos toimii. (Vihreä valo).
Vakio EP kartta on vaan 60% kaasua kun vapaa on päälle.
Onko neutral ep mappi muutettu myös?

Onko sytytys piuhat tarkistettu?
Miten lataus tyhjäkäynnillä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 509 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com