Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 26, 2020 1:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 03, 2019 9:50 pm 

Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 4:35 pm
Viestit: 4
Pyörä: Africa Twin,KTM Freeride
Päivitys - homma tuli valmiiks. Suurkiitos neuvoista ja kuvista/videoista. Loppujen lopuks tankkiakaan ei olis tarvinnu irrottaa kun näki miten eri osat sinne sijoittui. Sain tehtyä siististi kaikki piuhat piiloon ja juotin liittimet että kestävät ja virta varmasti kulkee. Katteiden irrotus oli vähän haastavaa mutt sain siihen apua niin aloin tajuta millaisia kiinnityksiä alla oli. Samoin piuhojen ja haaroitusten sekä releen mahduttaminen oli aika työn takana. Mutt hyvä tuli. Valot ja valojen kiinnikkeet vaatii vähän trimmailua ja vihreä muovi pitää vaihtaa mustaan. Ohessa muutama projektin kuva - tuli latauspistokekin laitettua samalla. Can väyliähän ATssä ei ole mikä lopetti alun arkailun. Paras anti oli ett nyt tietää mitä pyörästä löytyy Ja reissussakin on paremmin kartalla ongelmien tullessa.
Tuumasin nyt täältä kysellä vähän neuvoja. Hommasin tollaset lisävalot AThen 2kpl ja tarkoitus askarrella ne pyörään kiinni ja saada ihan kytkettyä toimimaan. Olisko vinkkiä miten lähden hommaa selvittään ett homma luonnistuis. Vai pitääkö viedä jollekin viisaammalle. Hermostuuko can väylät tästä. 12 voltin rele ja suoraan lisäpitkät päälle ilman mitään kytkimiä. Vähän noviisi mutt itse haluun tehdä.


Liitteet:
A3C03C8E-33FF-4C26-BB2B-8B9347D8EDD5.jpeg
A3C03C8E-33FF-4C26-BB2B-8B9347D8EDD5.jpeg [ 38 KiB | Katsottu 1428 kertaa ]
B287DB36-150A-43BA-A151-C2A6A38E0254.jpeg
B287DB36-150A-43BA-A151-C2A6A38E0254.jpeg [ 35.74 KiB | Katsottu 1429 kertaa ]
705BEF52-46DF-4035-9CB0-417A0566D4C8.jpeg
705BEF52-46DF-4035-9CB0-417A0566D4C8.jpeg [ 19.72 KiB | Katsottu 1429 kertaa ]
A0F71B30-8D99-4249-87B2-2ABECD6C0F3A.jpeg
A0F71B30-8D99-4249-87B2-2ABECD6C0F3A.jpeg [ 32.87 KiB | Katsottu 1429 kertaa ]
D7446B3C-1529-436C-AE32-6D0643DCDC45.jpeg
D7446B3C-1529-436C-AE32-6D0643DCDC45.jpeg [ 28.04 KiB | Katsottu 2172 kertaa ]


Viimeksi muokannut konetipu päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 9:24 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 04, 2019 10:10 am 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 152
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: X-ADV, LC4-400MIL M-M Kanguro
Pyöristä mitään tiedä, mutta can-väylä-autoihin olen kytkenyt releitä valojen rinnalle onnistuneesti varoituksista huolimatta. Nimenomaan kannattaa käyttää takapotkudiodilla varustettua relettä, siltä varalta että rinnalla oleva lamppukuorma irtoaa vikatilanteessa. Niinkuin arvaat niin omalla vastuulla kuitenin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 04, 2019 12:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2355
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1250GS, K75 ST
Ei ATssä mitään CAN-juttuja tarvitse pelätä. Kytkentä on helppo homma ja jopa kojelaudan merkkivalon saa pelaamaan. Laitan tuohon alle huomenna kytkentäkaavion ja lisäinfoa kun pääsen tietokoneelle.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 05, 2019 6:25 am 

Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 4:35 pm
Viestit: 4
Pyörä: Africa Twin,KTM Freeride
Kiitos kommenteista. Selvitin Hondan huollosta ettei AT:ssä can väyliä ole. Pyörässä on valmis liitäntäpaikka sumuvaloille ja kojelaudan paneelissa katkaisimelle. Sumuille saa valmiin haaroituspaketinkin ja paneeliin sopivan katkaisimenkin Hondalta. Sumuja en nyt kuitenkaan tässä vaiheessa ole laittamassa myöhemmin varmaan kyllä. Eli lisäpitkät suoraan pitkien perään ilman katkaisijoita. Piuhaa siis on ja 12 V rele. Printtailin AT:n manuaalin ja siitä olen pohdiskellut paljonko ja mistä katteita alan purkamaan. Akulta asti ilmeisesti homma pitää vetää. Jään odottamaan kytkentäkaaviota. Kiitos!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 05, 2019 11:59 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2355
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1250GS, K75 ST
Noin asentelin aikanaan omaan ex AT:hen, tosin moni asia muuttui tuon jälkeen.

Siistiin asennukseen kannattaa hommata Hondan oma katkaisin. Kestää ilman relettä ainakin 2x12 W valot ihan hyvin. Tai voihan siihen kojelaudan alkuperäiseen paikkaan porata reiän myös tavalliselle vipukatkaisimelle tai sitten laittaa ohjaustankoon vaikka tuon.

Katteiden purkamiseen menee ekalla kerralla aikaa, mutta se on vaan pakko tehdä jos meinaa hyvin ja siististi tehdä asennuksen. Varovasti, ettet katko katteiden kiinnikkeitä eikä mene irtopinnit hukkaan. Jos virran vetää akulta, kannattaa irroittaa myös tankki. (leikkaa Dremelillä sulakeboksin etureunasta siivu pois, niin ei tarvitse irroitta sulakeboksia (kuva). Virran voi myös varastaa kojelaudan pistorasian liittimestä, jos 5 A (muistaakseni) sulake yhteensä pistorasialle ja lisävaloille riittää. Se 4-pinninen kojelaudan pistorasian liitin löytyy mittariston takaa mittariston ison liittimen alta. Siinä on joko dummy suojakuori tai sitten pistorasian liitin kiinni. Puna-keltaiseen tulee 12 V tuota pistorasiaa varten kun sytytysvirta on päällä. Sini-musta johto johtaa kojelaudan merkkivalolle. Eli sini-mustaan kun ohjaa 12 V silloin kun lisävalonappi on päällä, niin mittariston sumuvalojen merkkivalo palaa. Sininen johto puolestaan on lisäpitkien ohjausvirta. Eli siniseen johtoon tulee 12 V kun pitkät on päällä ja sen voi laittaa ohjaamaan relettä.

Alla oleva kytkentäkaavio on pistorasian kanssa niin, että valojen syöttövirta on otettu omalla sulakkeella suoraan akulta, katkaisijan kautta, ilman relettä. Pitkien valojen herätevirta ohjaa relettä ja merkkivalo palaa aina kun lisävalokatkaisin on päällä, vaikka pitkät valot eivät olisikaan päällä.


Liitteet:
AT lisäpitkät.JPG
AT lisäpitkät.JPG [ 47.33 KiB | Katsottu 1867 kertaa ]

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 05, 2019 4:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 734
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
konetipu kirjoitti:
Printtailin AT:n manuaalin ja siitä olen pohdiskellut paljonko ja mistä katteita alan purkamaan.

Näistä videoista voi olla apua:

How to... CRF1000L Demontage Frontverkleidung | Disassembling front fairing
How to... CRF1000L Zubehörstecker finden | find accessory connector

Edit: Mekki näköjään toisen videon linkkasikin... :?

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 05, 2019 11:21 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 12, 2013 10:44 am
Viestit: 134
Paikkakunta: oulu
Pyörä: AT AS DCT -18
Löytyisi yksi ylimääräinen sumuvalokatkaisin tallista. Tilasin sen at Adventure Sportsiin, mutta siinä ei ollut normi at:n liitäntää katkaisimelle, joten jäi asentamatta. Ryöstin lisäpitkille releeseen kytkinvirran pitkien valojen johdosta, ja itse virta suoraan akulta sulakkeen kautta.

Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 05, 2019 11:26 pm 

Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 4:35 pm
Viestit: 4
Pyörä: Africa Twin,KTM Freeride
Kiitokset hyvät neuvot kaaviot videot. Katteet purettu ja kaikki ehjinä tallessa ja alkukytkennöt tehty. Virtakin kulki oikein. Puuttui vähän liitintä ja motonet enää auki niin katsotaan saanko rakenneltua toimivan systeemin. Tuli ostettua Hondan tiskiltä toi sumuvalopiuhahässäkkä mikä oli ihan täydellinen ja jos oikein ymmärsin niin siinä on varaus lisäpitkillekin...sit loppu liittimet eli huomenna ihmetellään. Ohessa pari kuvaa projektin alkuvaiheista.


Liitteet:
63847808-731A-4038-B1FA-A5E61C8E4CCC.jpeg
63847808-731A-4038-B1FA-A5E61C8E4CCC.jpeg [ 32.37 KiB | Katsottu 1721 kertaa ]
986B3E75-A408-4BCA-85C5-F093CDEE2AA4.jpeg
986B3E75-A408-4BCA-85C5-F093CDEE2AA4.jpeg [ 35.44 KiB | Katsottu 1721 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 09, 2019 5:01 pm 

Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 4:35 pm
Viestit: 4
Pyörä: Africa Twin,KTM Freeride
Ongelma selvis. Avain oli ollu virtalukossa koko ajan - otin avaimen pois ja laitoin takaisin. Heti käynnistyi.

”Pieni ongelma. Pyörä starttaa muttei lähde käyntiin. Tankki ollu irti ja akku ollu irti. Onko vinkkejä miten lähtisin selvittämään.
Ajamalla viety talliin ennen projektin alkua.
Olisko jotain ajonestosysteemin kanssa. Bensapumppu pyörii. Polttoainemittari toimii. Letkut on kiinni. Vinkkejä?”


Viimeksi muokannut konetipu päivämäärä Ma Joulu 09, 2019 5:28 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 09, 2019 5:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2355
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1250GS, K75 ST
Kokeile antaa vähän kaasua kun starttaat. Talviseisokin jälkeen, varsinkin kylmällä kelillä, vaati minunkin ex AT joskus pitkän sahaamisen ja vähän kaasua.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com