Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 21, 2019 6:05 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1904 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 123, 124, 125, 126, 127
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 7:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7238
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Siitä töppelistä otetaan virrat lisävaloille mutta vasemmalla on tyhjä virtoja varten. Voisi kokeilla tehdä muottisilikonista suojahattu pistokkeelle että pysyy puhtaana kun se ei ole käytössä. Puhelin langattomalla latauksella on seuraava vaihtoehto mutta riittääkö langaton lataus naville ja musalle?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 7:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Viestit: 1237
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Jos helpolla haluaa päästä, niin esim: Tuolta löytyy valmiita

_________________
Mika TA-91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 7:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7238
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Sehän on siinä, huomenna läpärillä tekemään tilausta. Kiitos linkeistä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 10, 2019 8:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7238
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Tumpeelo kirjoitti:
Eikö tuon tilalle kannattaisi sovitella usb-pistokketta? Ihme että noin aataminaikainen ratkaisu on edes laitettu uuteen pyörään. Vai viekö pistokkeen sovitus takuut mennessään?


Puusilmä kun on niin ei tuota ole aiemmin huomannut, löytyy valmis suojattu pistoke Yamahan luettelosta ja hinta noin 45€. Eikä mee takuut (sarkasmia) 8)
Kuva

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 17, 2019 8:25 am 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1443
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Katselin hieman pehmeitä satulalaukkuja 690:iin, mutta koska olen tähän asti ajellut pelkästään päiväreissuja korkeitaan pienen repun kanssa, ei ole mitään käsitystä, kuinka isot ne pitäisi olla. Paljonko siis pitäisi olla tilavuutta tuollaisille tämän foorumin ajokokoontumisille, jossa perjantaina saavutaan, lauantaina ajetaan ja sunnuntaina kotiin? Teltaa oletusarvoisesti ei tarvittaisi, mutta makuupussi ja -alusta, jotkut siviilivaatteet ja kengät, pyyhe ja hygieniatarvikkeet, ruokaa ja juomaa, varasisuri, työkalut ja mitä niita nyt tarvittaisiin. Laukkurautoja en haluaisi laittaa, joten ensisijaisia vaihtoehtoja olisi lähinnä tuollaiset Giant Loop Coyote (39 l) tai Mosko Moto Reckless 40 l -tyyliset, mutta onko niiden tilavuus passeli tarvittavalle tavaramäärälle?

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 17, 2019 9:10 am 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 995
Pyörä: 500EXC
Jos makuualusta ja makuupussi ovat pieneen tilaan pakkautuvia thermarest ilma + ohut kesäpussi tyylisiä niin 40L riittää juuri kun ei ahnehdi muidenkaan tavaroiden kanssa.

Sisurit, kompressorit ja työkalut ottavat helposti puolet tilasta. Lisäksi kenkiin ja pyyhkeisiin saa hukattua tilaa eli hyvin pakkautuvan mallisia kannattaa katsella. Eväisiin menee helposti sitten kaikki ylimääräinen tila ja muutama tölkki varata taskuun.

Itsellä on käytössä nyrkin kokoiseksi pakkautuva reppu jonka voi laittaa tarvittaessa viimeiselle kaupasta leiriin pätkälle selkään niin ei tarvitse ahtaa leiriin meneviä ostoksia enää laukkuihin.

2x30L mahtuu sitten jo varabensaa ja teltta ja isompi kassi evästä. 40L Recklessin kanssa teltta olisi hyvä saada poikittain päälle niin sekin menisi.

Laukkuraudat ovat tuon mallisten kassien kanssa ihan turhat, kunhan tekee kiinnityksen jalkatapin lähelle remmeillä ja joku kiinnityspiste jonne voi vetää taaksepäin kiristyksen. Sivumuovien päällä pysyy hyvin ilman rautoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 6:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 522
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Sanovat että jos ruiskulla olevaa ajoneuvoa yritetään käynnistää ilman bensaa, "moottori hajoaa". Mihin tämä perustuu?
Oon kysellyt tätä ammattimiehiltä(TM) ja kukaan ei ole osannu sanoa mitään, tai hyvin ympäripyöreitä vastauksia. Toisten mielestä taas ei mitään merkitystä. Moni sanoo että "kone haukkaa ilmaa ja hajoaa", mikä hajoaa? Miksi? Mitä ilma tekee? Onko kellään tähän jotain ihan oikeita vastauksia? Hajooko vai ei ja miksi mitä hä?

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 7:17 pm 

Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Viestit: 995
Pyörä: 500EXC
Bensapumppu lähinnä ottaa itseensä jonkun ajan päästä jos pyörittää tyhjänä kun ei saa jäähdytystä bensasta. Jos moottorit hajoaisivat niin kaikkihan ne olisi pilalla heti jos bensapumppu ei primetä kunnolla tai jos starttaa ilman bensapumpun sähköjä. Eivät taida olla hajonneet.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 7:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7238
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Juuri noin, ei se moottori siitä mihinkään hajoa vaikka käynnistää ilman bensoja.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 8:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 522
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Tämän kuulin myös. Eli jos kone ei muuten vaan käynnisty mutta bensaa on, pensapumppu pyörittää silloinkin mutta saa jäähdytystä bensasta. Mutta ilman bensaa ei saa. Eli sama funktio, mutta muuttujana puuttuva aine joka johtaa itseensä sitten. Ylikuumenee? Joku sanoi että tiivisteet palaa bensapumpusta kun ei saa jäähdytystä.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 8:38 pm 

Liittynyt: La Heinä 03, 2010 12:28 am
Viestit: 560
Paikkakunta: Uusimaa
Pyörä: EXC400+SE+GS500 + 990ADV
Minkä takia pitää pyörittää jos tietää että ei ole bensaa? Ei mistään pienestä koe pyöräytyksestä hajoa .

_________________
Ana.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 8:51 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1443
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Moottorijarrussa jokainen ruiskukone pyörii ilman, että se saa yhtään bensaa.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 9:10 pm 

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Viestit: 182
Pyörä: Kovin monella
Kyllä se saa silloinkin, sehän sammuu muuten. Määrä tosin minimaalinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 08, 2019 11:47 pm 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Jani M kirjoitti:
Katselin hieman pehmeitä satulalaukkuja 690:iin, mutta koska olen tähän asti ajellut pelkästään päiväreissuja korkeitaan pienen repun kanssa, ei ole mitään käsitystä, kuinka isot ne pitäisi olla. Paljonko siis pitäisi olla tilavuutta tuollaisille tämän foorumin ajokokoontumisille, jossa perjantaina saavutaan, lauantaina ajetaan ja sunnuntaina kotiin? Teltaa oletusarvoisesti ei tarvittaisi, mutta makuupussi ja -alusta, jotkut siviilivaatteet ja kengät, pyyhe ja hygieniatarvikkeet, ruokaa ja juomaa, varasisuri, työkalut ja mitä niita nyt tarvittaisiin. Laukkurautoja en haluaisi laittaa, joten ensisijaisia vaihtoehtoja olisi lähinnä tuollaiset Giant Loop Coyote (39 l) tai Mosko Moto Reckless 40 l -tyyliset, mutta onko niiden tilavuus passeli tarvittavalle tavaramäärälle?

Tilavuus näiden laukkujen kanssa on suhteellinen, yleensä kaikki mitä on, tulee käytettyä. Itse olen jo muutaman vuoden yrittänyt minimoida mukana kulkevan kaman määrän, koska suurin osa aina osoittautuu ylimääräiseksi. Tämän kesän olen pärjännyt juuri tuolla mainitsemallasi Reckless 40:llä. Kesään mahtui kolme viikon reissua ja muutama lyhyempi ja kaikilla tuo on ollut riittävä. Mulla on siinä kaksi kahden litran molle pussukkaa työkaluja ja sisuksia varten. Yhtään telttailu reissua tälle kesälle ei osunut, tollaselle vois olla jo tiukilla, mutta sitä varten mulla on siinä isompi Stinger myös. Viimesellä Norjan reissulla se oli mukana, mutta puoli tyhjänä. Eli tommonen pienempikin riittää, jos voi matkustaa kevyesti ja suunnittelee tarkkaan, mitä kuljettaa mukanaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1904 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 123, 124, 125, 126, 127

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com