Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Syys 19, 2019 8:12 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2019 8:36 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: oulu
Pyörä: R1200GSA lc
pirellit ollu nyt muutaman päivän alla pikatesti soratiellä ihan hyvä, mutta asfaltilla etupää tuntuu välillä vähän levottomalta niinku ois sellasta kevyttä woblausta en tiedä kuvittelenko vai mistä johtuu pitää katsoo muutama päivä vielä miten etenee


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 03, 2019 8:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7236
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Noin 400km ajettu STR:llä ja mii laik. Ennakko odotus oli että eturengas on soralla lipsuva mutta eipäs ollutkaan, ei ole keula kiemurellut laakerisoralla eikä sepelillä. Jarrutuspito soralla on selvästi huonompi kun vaikka Wildillä, ei kuitenkaan jakele keulaa sivulle vaikka menee lukkoon.

Takarengas ei ole isompia yllätyksiä tarjonut, ilman abseja soralla saattaa välillä karata leveään jarruluisuun mutta ei tee sitä yllättäen eikä lähde kokonaan alta. Kiihdytyspito on yllättävän hyvä, lähtee kohtalaisen herkästi luisuun kaasusta ja on helppo hallita luisua kunhan pyörä ei ole kovin kallellaan, silloin alkaa karkailemaan. Rauhallisessa ajossa molemmat toimii soralla moitteetta.

Asfaltilla ei huomautettavaa, takarengas ehkä vähän vouvaa pienissä nopeuksissa mutta ei häiritse. Ei vetele urissa, ei paikkauksissa eikä railoissa. Mutkissa loppuu kuskilta uskallus ennen kun renkaasta pito.

Ruohoisilla ja juurakkoisilla metsäteillä sekä metsäkoneurilla tuntui myös toimivan mutta kuivalla kelillä mikä tahansa rengas toimii noilla teillä. Märällä kelillä on varmaan kuvio aika nopeasti tukossa.

Jos nämä toimii myös märällä asfaltilla ilman ylläreitä ja takanen kestää 5000-6000km niin tästä saattaa tulla mulle luottorengas yleiskäyttöön. Tämän tyyppistä rengasta toivoin Wildistä mutta karkea takarengas kuluu liian nopeasti.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2019 1:19 am 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2503
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
↑ tuo on varmaan realistinen EAO takarenkaalle. Mulla on varmaan liki 6 tonnia ja alkaa olla valmis. Oonnitekki tykänny. Pidempään sais tietenki kestää tuommonen slicksi. Ja ois varmaan kestänykki jos ei asiaksi rouhis.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2019 10:15 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 274
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Minulla on neljäs STR sarja nyt alla, pyörä on on tosin R 1200 GSA LC. Takarenkaan uusin 5-6 tkm jälkeen ja eturenkaan 10-12 tkm kohdalla. Minun pyörä tuntee asfaltin urat ja railot näillä renkailla mutta kun pyörä on eri ja rengaskokokin poikkeaa edellä mainituista niin johtunee varmaan siitä.
Kokonaisuutena ole erittäin tyytyväinen STR Pirelliin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 05, 2019 6:33 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7236
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Mulla pyörä Yamaha T7 ja koko 90/90-21 ja 150/70-18.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 05, 2019 4:11 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: oulu
Pyörä: R1200GSA lc
alkaa olla 5000km mittarissa str renkailla etunen hyvä takanen 3-4mm pintaa kokemukset positiivisia, alussa ollut levoton etupää loppu kuin seinään, normi soratiellä hyvä mutta irtosoralla ajo yhtä helvettiä tai hiekalla etupää nakkaa niin nopeesti linkuun ettei ehi kissaa sanoa nopeudesta riippumatta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 06, 2019 9:47 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 274
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
carpenter kirjoitti:
alkaa olla 5000km mittarissa str renkailla etunen hyvä takanen 3-4mm pintaa kokemukset positiivisia, alussa ollut levoton etupää loppu kuin seinään, normi soratiellä hyvä mutta irtosoralla ajo yhtä helvettiä tai hiekalla etupää nakkaa niin nopeesti linkuun ettei ehi kissaa sanoa nopeudesta riippumatta


Minä sen sijaan nautin irtosoralla eikä yllätyksiä ole vielä kertaakaan tullut mutta ajan kylläkin aina tapeilla seisten jos alla on muuta kuin asfalttia. Pyörä on sama eli R 1200 GSA LC, rengaskoko 120/70-19 ja 170/60-17


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2019 6:08 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:11 pm
Viestit: 281
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: R1200GS Rallye, R80GS, Quota1100
4 tkm täynnä takasella, alkuperäisestä 9 mm:stä jäljellä puolet.

_________________
Sora/lumipyöräilijä

"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2019 6:40 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7236
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Eilinen päivä sateessa ja toimii, ainoa missä vähän luikerteli mutkissa oli pikiraidat mutta muuten sai lasketella menemään pikimutkaa kuin kuivalla kelillä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2019 8:48 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: oulu
Pyörä: R1200GSA lc
GSR600 kirjoitti:
carpenter kirjoitti:
alkaa olla 5000km mittarissa str renkailla etunen hyvä takanen 3-4mm pintaa kokemukset positiivisia, alussa ollut levoton etupää loppu kuin seinään, normi soratiellä hyvä mutta irtosoralla ajo yhtä helvettiä tai hiekalla etupää nakkaa niin nopeesti linkuun ettei ehi kissaa sanoa nopeudesta riippumatta


Minä sen sijaan nautin irtosoralla eikä yllätyksiä ole vielä kertaakaan tullut mutta ajan kylläkin aina tapeilla seisten jos alla on muuta kuin asfalttia. Pyörä on sama eli R 1200 GSA LC, rengaskoko 120/70-19 ja 170/60-17

itellä kaikki tilanteet tulleet pääasiassa istualtaan selvä ero kuitenki ajaako seisoaltaan vai istualtaan


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2019 6:48 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7236
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Ainoat yllätykset eturenkaan kanssa on tullut 2-päällä kun etupää on kevyempi, ja yksin eilen metsätiellä kun etunen meinasi karata ruohoisesta keskiharjanteesta. Nähtävästi renkaan käytöksessä on selkeitä eroja riippuen minkä pyörän alla ne on. Paineet 200kg pyörän alla 2.0/2.0 kaikilla alustoilla.

5000-6000km ennuste voisi hyvin toteutua takarenkaalla, ainakin kun kohta siirrytään takaisin asfalttiviidakkoon.1300km ajettu ja takarengas kulunut ehkä 2-3mm, ajot suurimmaksi osaksi karheilla sorateillä eikä luistoja ole voinut aina välttää vaikka miten on yrittänyt :mrgreen:

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 22, 2019 7:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7236
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Renkaita selatessa tuli vastaan Scorpion Rally (MST) joka näyttää olevan hieman karkeampi kun STR ja tube type, onko tästä renkaasta kokemuksia?

https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally

Kuva

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 22, 2019 7:48 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1443
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Tuossa on Scorpion Rallyn ketju. Siellä on aika vähän juttua, mutta jos se vaikka heräisi eloon avauksella:

viewtopic.php?f=7&t=22552

Huomaa, että 90/90-21:stä löytyy kaksi täysin eri versiota Rallystä. Toinen on isoihin matkaenduroihin ja toinen aavikkokisoihin samoin kuin 140/80-18 takarengas. Käsittääkseni ainoastaan nuo kisarenkaat ovat tube typejä. Tuolla Vaihtoehtoja Unicrossille -ketjussa on kuvat niistä:

viewtopic.php?f=7&t=42500#p433544

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 22, 2019 9:58 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: oulu
Pyörä: R1200GSA lc
just eilen väänsin nuo karkeakuvioiset rallyt vanteille oli pikkasen jäykät renkaat asentaa piti tosissaan punnertaa rengasrautojen kanssa (tubeless) sitte ei meinannu kompurassa riittää potku että poksahtaa vanteelle


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 23, 2019 5:56 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7236
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jani M kirjoitti:
Huomaa, että 90/90-21:stä löytyy kaksi täysin eri versiota Rallystä. Toinen on isoihin matkaenduroihin ja toinen aavikkokisoihin samoin kuin 140/80-18 takarengas.


Tämä on se joka on hämmentänyt, ilmeisesti MST on matka-surauttelu-touring pyöriin ja pelkkä Rally karkeakuvioinen rytyrengas?

Noista toi sileämpi alkoi kiinnostamaan, ei siksi että STR olisi huono mutta jos samoilla asfalttiominaisuuksilla saa lisää pitoa soralle niin se on iso plussa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com