Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Loka 18, 2019 7:17 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 598 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2018 7:56 am 

Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Viestit: 13
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva
Taidanpa pistää palikaat uudelleen paikalleen ja tutkia lisää asiaa
Saattaa olla että ei ollut väljää vivustossa lainkaan/tarpeeks
Silti kiinnostaisi ceevun uusi järjestelmä
Ei ole tarkoitus museokatsastaa vaikka orkkiksena yritän pitääkin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2018 11:18 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Tuollanen viritys,matkittu uudemmasta norsusta. Toiminta plussaa,ulkonäkö ja öljysilmän peitto miinusta. Mutta eipähän kaatuessa mene solmuun,eikä änkeä risut väliin,paitsi pakittaessa...


Liitteet:
2018-10-07 17.15.48(4)_1024x576.jpg
2018-10-07 17.15.48(4)_1024x576.jpg [ 156.35 KiB | Katsottu 3381 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2018 11:24 am 

Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Viestit: 13
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva
kiitos


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2018 1:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
ceevu kirjoitti:
Tossa lienee sellanen linkkuhässäkkä pääsylinteri? En usko että samanlaista löytyy mistään muusta moposta. Mulla oli ongelmana tehottomuus,joka ratkes vasta uuden järjestelmän myötä,kun luin üuden testissä että jarru ei ole ollu uutenakaan hyvä.


Linkkuhässäkkä mulla ainakin on. Olen lukenut jossain tuosta takajarrun arvostelusta, mutta mieleen jäi, että kyseessä olisi ollut se vanhempi työsylinteriversio, jossa yksi mäntä. Mulla on kaksi. Toimii minusta niinkuin kuuluukin ja työsylinteriin löytyi vieläpä uudet kumit sekä liukuun, että mäntiin.

skuikka kirjoitti:
Kyllä jarrusylkät purettavia on. Jos ei neste pääse takaisin, yleisin syy on välyksettömäksi säädetty tai jostain syystä liikkunut polkimen ja sylinterin yhdystanko. Sen männän pitää palaitua riittävästi että yjteys säiliöön aukeaa.
Kuulemma erikoisesti hajonnut letkukin tuon osaa tehdä, vaan siitä ei ole omia havaintoja.


Itse säädin kerran juurikin noin, vähän liian ahtaalle. Luulin, että kone leikkaa kiinni kun alkoi veto loppua. :)

Takajarrun pääsylinteri voi olla aika vaikea löytää. Isommalla männällä kyllä löytyy tai sitten ilman linkkua. Kukaan ei ole toistaiseksi osannut sanoa käykö minkään muun vehkeen pääsylinterin sisuskalut. Vanhemman GS pemarin linkun suojakumi on sama (se linkkuvivun pääle tuleva boot).

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2018 10:48 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Mulla on 2 mäntänen versio,mutta kiinteällä satulalla. Eli mäntä per puoli. Samanlaista satulaa käytettiin sitten pitkään ducateissa,omassa on nyt jonkun kyykyn satula skootterin paloilla :lol: . Kyykyn (en muista enää numerosarjaa)palat kun olivat niin ohkaset,syystä että säiliö on onnettoman kokonen ko mopossa. Paksummat silti sopi mukisematta.
Mielestäni 80 luvun bikessa oli tuo testi. Sama lehti kirjoitteli myös mm dr800 ja st 750 mopoista kun ne olivat uusia.... Tuareg wind noista aikalaisista on vielä kokeilematta... :lol:
Ja onnistuinpa kertaalleen paistamaan satulankin männän sen verran jumiin ettei palauttanu kuin vasta jäähdyttyään. Poljin vähän liian ylhäällä,niin että seisaaltaan piti juuri sen verran jarrua päällä että kuumeni,mutta ei niin paljoa että olis huomannu kulusta.Ennenkuin oli myöhästä.

Mulla on parissakin autossa murentunu jarruletku sisältä juuri sen verran että paineen saa kyllä polkastua jarrulle,mutta eipä palauta enää. Alkaa tuollakin olemaan jo sen verran ikää ettei ole poissuljettua sekään jos on alkuperänen kumipalloletku vielä paikallaan.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2018 11:54 pm 

Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Viestit: 13
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva
Mulla on siis sellai linkkuhässäkkä, jossain guzzissa on Stormin mukaan sama hässäkkä
Siis 2 linkkua ja molemmissa säätö ja vielä polkimessa säätö/rajoitin
Jarru meni jumiin kertapierasulla Sodankylän huitteilla ja oli niin jumissa etten meinanut jaksaa pietareelle lykätä
Tällähetkellä taivun uskomaan että säädöt oli liian tiukalla
Toimiessaan ei jarrut olleet ihan huonot Hiekalla lukkiutuvat ja toimivat jarruvalokytkimenä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Loka 10, 2018 3:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
jii vee kirjoitti:
Mulla on siis sellai linkkuhässäkkä, jossain guzzissa on Stormin mukaan sama hässäkkä
Siis 2 linkkua ja molemmissa säätö ja vielä polkimessa säätö/rajoitin
Jarru meni jumiin kertapierasulla Sodankylän huitteilla ja oli niin jumissa etten meinanut jaksaa pietareelle lykätä
Tällähetkellä taivun uskomaan että säädöt oli liian tiukalla
Toimiessaan ei jarrut olleet ihan huonot Hiekalla lukkiutuvat ja toimivat jarruvalokytkimenä


Joo. Vanhemmissa Kutseissa on samannäköistä takajarrun pääsylinteriä ja brembon koodikin taisi olla sama (joissakin lähteissä), mutta kutsissa ja pemarissa om 16mm mäntä. 12 mm takajarrupuristimen korjaussarjaa ei taida olla saatavilla.

Tuollanen takapuristin. Liukujen osat ja suojakumit kuin myös mäntien tiivisteet löytyi nettikaupasta.
Kuva

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2019 6:04 pm 
Avatar

Liittynyt: La Loka 07, 2006 2:40 am
Viestit: 68
Paikkakunta: Naantali
Pyörä: Cagiva GC 900ie
Ajattelin josko tämä olisi sopiva ketju kysyä Gran Canyon 900ie:stä kun ei löydy mitään juttua tuosta pyörästä ja taitaa olla aikalailla sama pyörä kuin fantti.
Tarkoitus olisi ensi maanantaina käydä hakemassa kyseinen pyörä ajamalla kun en saa muuta kyytiä järjestettyä.
Pyörässä on vain sellainen vika että välillä ei käynnisty, normaalisti kun laittaa virrat päälle niin pensapumppu hurahtaa käyntiin pieneksi hetkeksi ja sammuu sitten, silloin lähtee napista käyntiin.
Välillä taas kun laittaa virrat päälle niin pensapumppu jää käyntiin eikä sammu, silloin startti kyllä pyörii mutta pyörä ei käynnisty...

Onkohan pensapumppu tai jokin paine anturi syypää?

Vika olisi helpompi selvittää jos pyörä olisi jo omassa tallissa, nyt vaan mietityttää uskaltaako tuota lähteä hakemaan 400km päästä.
Italialaista vaan tekis mieli näitten japsipyörien jälkeen

_________________
GT125 -71 / MBX125 -84 / GPZ500 -92 / XL500R -84 / XT660R -04 / CBR1100XX -02 / KLE500 -02


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2019 7:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Viestit: 447
Paikkakunta: Sydän-Häme
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Mikähän ECU siinä on? Onkohan Weber-Marelli WM16? Joissain guzzeissa aikanaan on tehnyt samanlaista ja se on kärväyttänyt piirilevyltä jonkun konkan tai muun komponentin. On vaihdettavissa/korjattavissa. En muista tarkemmin. Google saattaa auttaa.

_________________
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2019 10:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1032
Paikkakunta: Cockola
Pyörä: BMW R1200 GS
olisko täältä mitään apua
http://endless-horizons.net/efi/efi.htm
http://www.bikeboy.org/ducati2vthrottleb.html
http://home.kpn.nl/duran103/pics/efiman.pdf


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2019 12:25 am 
Avatar

Liittynyt: La Loka 07, 2006 2:40 am
Viestit: 68
Paikkakunta: Naantali
Pyörä: Cagiva GC 900ie
En ole tosiaan edes nähnyt pyörää vielä, eli en tiedä ruiskusta tai ecusta.
Tutkin huomemna nuo linkit paremmin, kiitoksia.
Omistaja epäili seisontatuen relettä mutta kuulostaa vähän omituiselta

_________________
GT125 -71 / MBX125 -84 / GPZ500 -92 / XL500R -84 / XT660R -04 / CBR1100XX -02 / KLE500 -02


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: To Kesä 13, 2019 8:43 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Viestit: 447
Paikkakunta: Sydän-Häme
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Ainakin tällaisen löysin aiheesta:

https://www.v11lemans.com/forums/index. ... cting-ecu/

_________________
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 750 Elefant
ViestiLähetetty: Ke Heinä 24, 2019 10:58 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Viestit: 412
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Elefant 750
Moro

Tuntuisi loogiselta että jos pumpun hyrähdyksen jälkeen käynnistyy, mutta pumpun jatkuvalla käynnillä ei, että jostain syystä pumppu ei tee painetta kun se jää hyrisemään. Jos tekisi painetta koko ajan niin kai se silloin kävisi, mutta jatkuva käynti voisi vioittaa / kuumentaa jotain.

Mää taisin löytää oikeat osat dellorttojen ja kansien väliin Italiasta. Aiempi kokeilu tehdä osat hitsaamalla osoittautui melkolailla mahdottomaksi, enkä jaksanut alkaa opetella valamista. :)

Ei tiedä vaikka ei tarvi leipoa elefanttiremontin 10v. täytekakkua.

_________________
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 598 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com