Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Maalis 21, 2019 2:50 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1508 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 97, 98, 99, 100, 101
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2018 10:54 am 

Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Viestit: 5
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme
Pyörä: NX650 / GSX1400
Kuulostaa harrastamiselta :D Ei kai siinä muuta kuin varovasti kokeilla säätää. Tilasin tuollaisen korjaussarjan, koska sain pari ruuvia pyöreiksi ja kiihdytyspumpun tiiviste tuntui olevan vaihdon tarpeessa. Samalla vaihtuisi varmaan muutkin nippelit ja nappelit. Pitää lukea vielä linkkisi ajatuksella läpi.

https://www.ebay.com/itm/Genuine-Mikuni ... 2551525210


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2018 9:11 pm 

Liittynyt: Ti Syys 11, 2018 10:32 pm
Viestit: 5
Pyörä: Honda ns 650 dominator
Moro.

Onko dominaattorin kaasuttimessa alunperin sellain sähköjohto systeemi (itsellä on roikkumassa kaasarin vieressä)ja jos kuuluu niin miten se vaikuttaa kaasuttimen toimintaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2018 9:17 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1651
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ei ole Domin orginaali Keihinissä sähköjä/piuhoja. Olisiko domiisi vaihdettu uudemman sisarmalli Honda FMX650 kaasutin :?: Pikaisella haulla löysin vanhoista keskusteluista tälläisen "Patukan" vertailun..
Patukka kirjoitti:
Viime talvenahan laitoin FMX:n kaasuttimen Domiin alkuperäisen pilalle kuluneen tilalle. Taitaa SLR / Vigor kaasutin olla lähempänä FMX:n kaasutinta, kaasuttimen runkohan on näissä kaikissa sinällään sama mutta SLR / Vigor / FMX kaasuttimesta puuttu luistin pakkonostovivusto. Sisuskaluissahan oli sitten enemmänkin eroja:

FMX kaasutin onkin monessa suhteessa sisukaluiltaan erilainen kuin domin vakiokaasutin. Jopa kaasuttimen rungossa on eroja FMX:stä puuttuu kaasuluistin pakkonostovivusto, paikat rungossa on mutta poraukset puuttuvat. Ja:

-Luisti, poraukset pienemmät, 2,5 mm.
-Luistin jousi huomattavasti pidempi ja ehkä hieman jäykempi.
-Neulaputki erilainen, porauksia paljon enemmän. Pääsuutin 168.
-Tyhjäkäyntisuutin 52.
-Kaasuläpän asennontunnistin.
-Kaasuttimen kurkun lämmityselementti.
-Joitain pienempiä eroavaisuuksia, mm. uimurikammion pohjassa.

Tuossa syksyllä rakentelin sen kurkunlämmityksenkin toimintakuntoiseksi eikä siitä ainakaan haittaa ole tuntunut olevan. Tässä minun tapauksessanihan ei ollut tarkoituksena tehonlisäys vaan stumppailun lopettaminen ja muutenkin käyntiominaisuuksien parantaminen, alkuperäinen kaasutinhan oli kuluttanut läpän kohdalle kaasuttimen kurkkuun melkoisen kolon ja samalla kaasuläpästäkin oli hävinnyt ainetta. Ohivuoto oli sitä luokaa ettei kaasutinta olisi täysin toimintakuntoiseksi saanut enää mitenkään.

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2018 10:50 pm 

Liittynyt: Ti Syys 11, 2018 10:32 pm
Viestit: 5
Pyörä: Honda ns 650 dominator
Ai kaasuttimen lämmitin, mistä siihen kuuluisi tulla virta.kyseiseen kaasuttimeen vaihdoin suuttimet 150 pääsuutimen ja 47,5 tyhjäkäyntisuuttimen kun valoissa ja muutenkin pysädeltyä kone sammui eikä käynyt tyhjäkäyntiä.Nyt käy vähän paremmin, mutta tasakaasulla nykii.Mitkä suuttimen koot kaasuttimessa kuuluu olla vakiona?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 8:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1651
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Domin alkuperäisessä kaasuttajassa ei ole kaasuläpän asentontunnistinta eikä kurkun lämmitystä joten valmiita piuhojakaan ei Domista tähän eri mallin kaasuttajaan löydy. FMX:ssä vakio pää- ja tyhjäkäyntisuutin ovat 168 / 50, Domissa 148 / 48. Neulasarja on myös erilainen joten suutinkoot ovat jostain tuolta väliltä. Tyhjäkäynnillä stumppailu ja pintakaasulla nykiminen viittaisi ehkä liian pieneen tyhjäkäyntisuuttimeen :?: Lisää suutinjumppaa tiedossa..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2018 9:14 pm 

Liittynyt: Ti Syys 11, 2018 10:32 pm
Viestit: 5
Pyörä: Honda ns 650 dominator
Moro kaikille. Onko täällä pyörätietäjiä lähellä mäntsälää että tietäis edes ton dominaattorin oikean luonteen mimoinen se pitäis olla kun vaihtelin siihen suuttimet ja olisi kiva saada asiantuntian mielipide?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Maalis 20, 2019 11:04 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Viestit: 8
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94
mikko.ko kirjoitti:
mikko.ko kirjoitti:
Juku61 kirjoitti:
Moi
Kuukausi sitten ostin -93 domin ja pätkimisongelmaa on ollut kylmällä koneella ja pienillä kierroksilla (risteyksiin tullessa sammunut) tai satunnaisesti muutenkin. Vedossa ei ongelmaa pätkimisen kanssa. Tyhjäkäyntiä piti alussa säätää päivittäin(sopivat kiekat löytynyt). Mainio peli ajaa sopivilla nastoilla. Tilasin tuon aikaisemmin mainitun kiina cdi- boxin. Pitää sitten kommentoida pelittääkö tasaisemmin.


Samantyyppistä ongelmaa itselläkin ollut nyt tämän viikon kun pyörä ollut talven jäljiltä käytössä. Jos ilmiö liittyy puolipuristimen toimintaan niin mitä se edes tarkoittaa saati miten se korjataan :))? Voisiko ongelma olla myös hieman kovettuneessa ja tankin päädystä hieman haperoituneessa bensaletkussa? Jos se letkun päästä hörppää hieman ilmaa välillä mukaan. Tämä toisaalta ei selitä sitä että ongelma ehkä poistuu hieman pidemmän ajon jälkeen.

Ehkä ensimmäiset 10km tämä ongelma toistuu, toistaiseksi olen vain kaupungissa ajellut niin pidemmän matkan kokemusta ei tästä ole.

Pyörä on -94 ja ajettu vajaa 26000. Uskoisin kaiken olevan alkuperäistä pl. Acerbiksen tankki ja k&n ilmansuodatin mitkä vaihdoin talven aikana.



https://www.youtube.com/watch?v=vwITR226VNo

Juuri samanlainen ongelma kuin tuossa videossa. Onko se nyt sitten uusi cdi boksi tilalle ja onnellisena auringonlaskuun?

Ei juuri mitään eroa onko kone kylmänä tai vaikka 200km ajettu putkeen, samalla tavalla pätkii.


Noniin, kaikki etenee hitaasti varsinkaan kun ei tiedä mistään mitään :).

Saattaa olla että vika korjaantui, en tosin vielä näillä keleillä ole käynyt ajelemassa, raportoidaan siitä sitten kun aika tulee.

Vikana siis uskoisin olleen turhan ilman pääsyn kaasariin. Tein tuon ilmansaaste hässäkän poiston ja tulppailin letkuja jne. 24 vuotta vanhat letkut ovat jo aika kovia ja halkeilluita jostain paikoin niin ehkä poisto-operaatiossa viimeinkin vaurioitui kunnolla yksi letku. Kaasarin oikealla sivulla menee letku yhdestä lähdöstä toiseen. Ennen näiden lähtöjen välillä letkussa oli t-liitin josta lähti letku sinne saastepumpulle. Tästä letkusysteemistä oli yksi letkunpätkä hieman haljennut ja siitä reiästä pääsi sisään ilmaa. Nyt otin turhan liittimen pois ja laitoin letkun menemään suoraan lähdöltä toiselle. Jostain luin että ilmeisesti nämä lähdöt olisi voinut myös tulpata. Koska en tunne näiden laitteiden toimintaperiaatteita niin en tiedä mitä varten nämä asiat ylipäätään kaasarissa ovat :lol: .

Kuva

Tämän kuvan perusteella siis tuo pair control valve vacuum tube oli tuolta kaasarin päädystä haljennu.

Kuva

Ja tämän kuvan perusteella letku jatkuu air cut off valve vacuum tubena.

Nämä siis nyt yhdistetty, toivottavasti en ole tehnyt mitään peruuttamatonta :D !?? Talven jälkeen ensimmäistä kertaa kun sain käyntiin ja koneen hieman lämmettyä tuntui käyvän varsin hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Maalis 20, 2019 11:10 pm 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Viestit: 8
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94
Ja nyt kun hyväksi havaitulla, kokeile ja arvaile, linjalla ollaan päästy jo tähän asti niin tilasin G.P.R. putkisarjan ja asennan sen sitten seuraavaksi. Toivottavasti ei ainakaan tehoa paljoa häviäisi tässä hommassa :P. Kytkin on koko omistushistorian aikana tuntunut todella jäykältä niin toivotaan että uusi kytkinvaijeri jeesais. Vanhasta oli ainakin yksi säie rikki ja hapettuneen oloinen oli muutenkin. En tiedä miten smoothi näiden pitäisi olla mutta ennen sai kaikkia neljää sormea käyttää kytkimen painamiseen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1508 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 97, 98, 99, 100, 101

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com