Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 22, 2018 10:39 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mistä vaimennettu takanapa?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 11:40 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
Pikitie reissaamiseen TTR:llä olisi ajatus hommata takavanne joka on varustettu vaimennetulla takanavalla. TTRE:n vanne olisi helpoin tie, mutta niitä ei ihan joka nurkalla ole tarjolla.
KTM LC4:n vanne ilmeisesti sopisi spacereiden kanssa mutta vuosimallista joka käy ei minulla ole tietoa? Onkohan näissä missä vuosimalleissa vaimenninkumit?
WR450:sen vanteistakin on hieman vaihtelevaa tietoa. Paikoilleen kai mahtuvat spacereiden kanssa, mutta miten lie tuon vaimenninkumin kanssa? Löytyykö näistä vakiona kumeja?
TTR:ssä vanteen leveys holkkien reunoista mitattuna on 185mm, eli sitä kapeammat vanteet olisi mahdollista mahduttaa paikoilleen. Hammasrattaan asennuspinta on 14mm holkin ulkoreunasta sisäänpäin ja jarrulevyn asennupinta on 7mm holkin reunasta mitattuna sisäänpäin.
Kaikki faktatieto sopivista tai muokkaamalla sovitettavista vaimennetuista vanteista kiinnostaisi kovasti.

PS: Älkää lynkatko pikitie suunnitelmista! Parempi puolisko kun ajelee pyörällä jolla ei soratie ajelu maita niin välillä joutuu pikitielle meikäläinenkin. :oops:

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 2:24 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 194
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Honda XL650V -06
Käykö XT600:stä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 4:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
empperi kirjoitti:
Käykö XT600:stä?

Samaa ajattelin itsekin ja hommasin -96:sen XT:n takavanteen, mutta se on liian leveä tuohon.

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 6:21 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1691
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
LC4:sta SXC ja ehkä SMC on kovalla navalla. Normi SM, Enduro ja Adve on vaimennettuja.
Minulla oli Superissa LC4 pehmonapa viime kesän SE:n vetopakalla. Nämä mitat siis saattaa olla hiukka epähyödyllisiä.
Kokonaisleveys SE:n holkeilla ja pakalla:187
Levyn laippa>rattaan laippa:160
Pelkkä vanne laakeri>laakeri:129
Jarrun puolen holkista varmaan voisi ottaa 5-6mm pois ja laikka vielä sopisi pyörimään.
Sitten jos joku miettii, kestääkö eri suuntaan pyörimään tarkoitettu vanne TT:ssä, en tiedä. Superia se on kestänyt erinomaisesti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 7:38 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1858
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Napaa saa myös kavennettua muutaman millin ihan suosiolla(vetopakan ja navan välistä),ja vielä vähän lisää lyhentämällä vetopakan kumien väliin tulevia käpäliä...Universal part... :lol: En vaan tiedä yhtään minkä vanne toi oma on,arvaus adve mutta varmaa tietoa ei ole.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 7:55 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1407
Pyörä: 990Adv, 660Rally + poitsun G/S
Yhdenlainen vaihtoehto on vaimennettu ratas :shock:

http://www.cushdrive.com

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 9:02 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
skuikka kirjoitti:
LC4:sta SXC ja ehkä SMC on kovalla navalla. Normi SM, Enduro ja Adve on vaimennettuja.
Minulla oli Superissa LC4 pehmonapa viime kesän SE:n vetopakalla. Nämä mitat siis saattaa olla hiukka epähyödyllisiä.
Kokonaisleveys SE:n holkeilla ja pakalla:187
Levyn laippa>rattaan laippa:160
Pelkkä vanne laakeri>laakeri:129
Jarrun puolen holkista varmaan voisi ottaa 5-6mm pois ja laikka vielä sopisi pyörimään.
Sitten jos joku miettii, kestääkö eri suuntaan pyörimään tarkoitettu vanne TT:ssä, en tiedä. Superia se on kestänyt erinomaisesti.

Nuo mitat vaikuttaisi käyttökelpoisilta. Osaatko sanoa onko nuo SM, Enduro ja Adve navat keskenään samanlaisia? Entä tuo SE:n pakka? Tuleeko leveämmälle tai kapeammalle kuin vakio?
ceevu kirjoitti:
Napaa saa myös kavennettua muutaman millin ihan suosiolla(vetopakan ja navan välistä),ja vielä vähän lisää lyhentämällä vetopakan kumien väliin tulevia käpäliä...Universal part... :lol: En vaan tiedä yhtään minkä vanne toi oma on,arvaus adve mutta varmaa tietoa ei ole.

Mielenkiintoinen idea! Pitääpä mittailla tuota XT:n napaa vielä uudelleen josko siitä saisi kavennettua sopivan. Itse pähkäilin vain noiden ulkoreunojen koneistamista, mutta miksei sitä tosiaan voisi sisältäkin kaventaa!
Viuh kirjoitti:
Yhdenlainen vaihtoehto on vaimennettu ratas :shock:
http://www.cushdrive.com

Tämähän olisi kyllä yksi vaihtoehto, mutta miten lie on tuon vaimennuksen riittävyys? Melko kapeilta vaikuttavat nuo vaimenninkumit.

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 10:04 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1691
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Kävin kurkkaamassa vielä pari mittaa, eli jarrulevyn kiinnitystasosta holkin ulkopintaan 16mm ja sama rattaan puolella 11mm
En tiedä onko vetopakkojen ulottuvuuksissa eroa LC4-LC8, varaosanumerolla on vaan isoja Kotareita. Ei se kovin levittävä ole, joten tuskin iso ero.
Käsittääkseni SM, E ja Adv on samat osat navassa, vaan varma en ole. Varaosanumeroita vertaamalla saa varmuuden.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 10:40 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
Miten tuo LC8:n pakan vaihto LC4:n vanteeseen onnistui? Meneekö suoraan, vai joutuuko työstöhommiin?

Jos jollakulla on LC4:n takavanne irrallaan ja viitsisi ottaa vakiopakalla varustetusta navasta edellä mainitut mitat niin uskaltaisi alkaa katselemaan tarjontaa.(ettei ole kohta kahta sopimatonta vannetta nurkissa) :D

Tuota XT:n vannetta kävin mittailemassa ja sen verran leveä se on ettei sitä ihan pienellä höyläämisellä sopimaan saa.

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 10:45 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1691
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Pakan ja vanteen sovitus on sama molemmissa. Paiskaa vaan paikalleen ja menoksi.
Kokonaisleveys eroaa 25mm, eli 12,5mm piti laittaa spaceriä akselille molemmin puolin sekä laikan ja rattaan alle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 10:49 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
Hieno homma!
Ebayssä ainakin Yamahan vanteista suurin osa oli myynnissä ilman ketjupakkaa, eli pitänee katsella josko päätyisi samaan kokoonpanoon kuin sinulla skuikka.
Tietysti normi kokoonpanokin voisi olla myös vaihtoehto. Etenkin jos tuo vakio pakka menee vielä lähemmäs noita TTR:n mittoja?

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 11:16 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1691
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Hyvin etäisen alustavasti sanon että nuo lähtee varmaan kesemmällä myyntiin. Pitää vaan ensin kiusata noita nyt alla olevia kiinanbillettiosia sen verran että alan luottaa niihin.
Vanne on lainassa kaverilta, mutta ainakin viimeksi kun oli puhe, on myös myynnissä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2018 10:56 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
Katsotaanpa joko se kesemmällä on vanne löytynyt, vai onko vielä hakusessa.

Tuli vielä mieleen yksi tarvittava mitta tuosta LC4:n vanteesta, eli jarrulevyn sisähalkaisija. Ulkohalkaisijalla ei niin ole merkitystä sitä saa pienennettyä tarvittaessa.

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2018 12:05 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2589
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adventure R, Husqvarna FE 450
Oletko selvittänyt paljonko maksaa TTRE:n takanapa ja käykö samat pinnat sekä vannekehä?

EDIT: TT600RE:n takanapa on ilmeisesti leveämpi, joten se ei käy haarukkaan ilman modifikaatioita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2018 12:24 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Viestit: 1147
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: TTR600
Tase kirjoitti:
Oletko selvittänyt paljonko maksaa pelkkä TTRE:n takanapa ja käykö samat pinnat sekä vannekehä?

En ole uutta kysynyt. Aavistus on että hinta on (köyhän)päätä huimaava mikäli napaa vielä on saatavilla?
Luulisin että ainakin vetopakan puolella pinnat olisi lyhyemmät? Vannekehä varmasti sopisi, mutta toisaalta uusikaan ei varmasti navan hintaan verraten paljoa maksaisi? Napa jos löytyisi niin pinnat ja vannekehä varmasti järjestyisi vaikka muun merkkisistä kulkineista.
Mitä noita online varaosa puljujen sivuja hieman selailin niin kaikissa napaa tarjotaan mallilla "check availability", eli saattaisi ehkä saadakin? Toisaalta monen osan kohdalla (mm. vannekehä) seisoo "no longer available from manufacturer"
Parashan olisi kun löytäisi purkuun menneen TTRE:n ja siitä saisi kokonaisen vanteen kaikkine hiluineen, mutta ei näytä noita liikaa olevan tarjolla.

_________________
TötTöRöö


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com