Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Syys 19, 2018 2:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 157 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Helmi 07, 2018 9:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2890
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Juu, semmoinenkin löytyi. Siitä siis.
Kiitos vinkistä.


Liitteet:
FB_IMG_1518026890378.jpg
FB_IMG_1518026890378.jpg [ 99.55 KiB | Katsottu 2609 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 07, 2018 9:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2890
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Eli tällainen versio syntyi.
Säädöt ja kaikkee.
Kylmäharjoittelun perusteella ihan istuva.


Liitteet:
FB_IMG_1518026877232.jpg
FB_IMG_1518026877232.jpg [ 62.59 KiB | Katsottu 2606 kertaa ]
FB_IMG_1518026869120.jpg
FB_IMG_1518026869120.jpg [ 67.95 KiB | Katsottu 2606 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 07, 2018 9:50 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Priimaa pukkaa. Noihinhan voisi integroida rengasraudat samaan pakettiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 07, 2018 10:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2890
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Koitin tehdä semmoisen mitä on helppo säätää ja muokata.
Sisäinen vaisto ja uteliaisuus.. en mahda sille mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 1:33 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Asiasta toiseen, ellei kaikki jo tienneet, tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/9817515/ ... C-F-85-525
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 8:06 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 850
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
skuikka kirjoitti:
Asiasta toiseen, ellei kaikki jo tienneet, tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/9817515/ ... C-F-85-525
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.


ja orkkis maksaa 12e


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 08, 2018 9:32 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Siis vain 5.90€ siitä ilosta että pääsee leikkelemään ketjunohjuria. Moni maksaa enemmänkin.
Ja minä tilaan ensi kerralla orkkiksen :oops:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 10, 2018 9:27 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
On yksi Superin kehä ja pinnat lojuneet nurkissa ja ajoonhan ne piti saada, varsinkin kun alla pyöri lainavanne. Orkkisnapa taisi olla 275€ ja jos olisin viisas, olisin sellaisen ostanut, vetänyt vakiopinnoilla kiinni ja painunut metsään.
Koska en ole, päätin tehdä toisin.
VMX:n vanteita on tullut välillä vastaan ja ihan laadukkaan oloisilta ovat vaikuttaneet. Soitin piruuttani, myyvätkö pelkkää napaa ja jos myyvät, saako tulla mittailemaan ennen ostoa. Sai tulla, eihän niillä kauppaa ole mutta autotallipostimyynnillä on autotalli, siellä oli hyvä mittailla.
Eniten kiinnosti käykö vetopakat ristiin, rattaan kanssa mulkatessa menee eniten aikaa kun vaihtelee vanteita.
Menee ne, hiukan naftimmat VMX:n kumeilla, mutta sehän on vaan hyvä. Hinta oli pakan kanssa samaa luokkaa kuin orkkisnapa ja onhan billetti proon näköistä.
Mittailin toki laipat, vaikutti mitä ilmeisimmin siltä että menee heittämällä nippuun Superin orkkispinnoilla.
Kotiin ja pinnaamaan, ei perkele pinnanreiät on 0,5mm liian pienet. Vienkö takaisin? Kas, Makita! No niin nyt sopii pinnat. Sitten tulikin isompi tenkkapåå. Kiinassa oli kopioitu uskollisesti kaikki vakionavan mitat mutta laippoja oli kierretty toisiinsa nähden ja sitähän minä en tajunnut tarkastaa. Tässä vaiheessa oli Makita jo puhunut, joten ei kun virpomakeppi käteen.
Tovin kun mittaili ja guuklea kiusasi, löytyi 950 Adven pinna, osanumero 60010171000. Noissa on sopivan jyrkkä taitto ja pituutta 4mm liikaa.
Vetopuolelle Superin vakiot ja noita täysi sarja jarrun puolelle ja bim, meillä on vanne.
Jos olisin tuon kaiken tiennyt, olisin ostanut vakionavan.

Edittiä: Lisätty hyödyllistäkin tietoa, eli vakiokiekon kehän keskitysmitat. Kuvista kiitokset Sami Kantojärvelle.


Liitteet:
pakanpuoli.jpg
pakanpuoli.jpg [ 402.72 KiB | Katsottu 1872 kertaa ]
levynpuoli.jpg
levynpuoli.jpg [ 407.35 KiB | Katsottu 1872 kertaa ]
VMX.jpg
VMX.jpg [ 479.7 KiB | Katsottu 2107 kertaa ]


Viimeksi muokannut skuikka päivämäärä Su Helmi 11, 2018 9:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 10, 2018 11:46 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1856
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Kiinalainen pääsee aina yllättämään. Vaikka kuinka näyttää samalta,joku kohta on kuitenkin tehty perseelleen.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 11, 2018 8:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1097
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
ceevu kirjoitti:
Kiinalainen pääsee aina yllättämään. Vaikka kuinka näyttää samalta,joku kohta on kuitenkin tehty perseelleen.

Komppaan.
On noita tullut työn puolesta korjailtua,kiinalaisten tekeleitä.
Nooo,joku jousi väärinpäin välillä tms,eihän siinä muuta kuin tarkoitettu suunta muuttuu päinvastaiseksi :roll:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 11, 2018 9:01 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Ei noissa siis vikaa ollut, minä taas.... Tuo ceevun allekirjoitus kuvaa ehkä parhaiten.
Vaan on se nyt viitisen tuntia Bepanthen-enduroon osallistunut kivisehkössä maastossa. Tuntuu tulevan ihmeen hyvin juttuun Japanilaisen kehän kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 9:56 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Viestit: 578
Paikkakunta: Veikkola
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Oma toteutus steg pegzeistä. Pohjana skuikan malli joka muokattu ja tukena tärinänvaimennikumit h=30mm, d=40mm.

- KarMa


Liitteet:
20180213_191844-600x800.jpg
20180213_191844-600x800.jpg [ 123.04 KiB | Katsottu 1817 kertaa ]
20180213_191945-600x800.jpg
20180213_191945-600x800.jpg [ 140.53 KiB | Katsottu 1817 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 28, 2018 9:18 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Laitoinkin jo tuonne tallissa tapahtuulle, vaan nyt kun on testattu, pääsee tänne.
Fantin geometrian kopion Superista mutta kun raisereissa oli varaa, tanko ajautui alemmas. SE:n kun ostin, oli fiilikset kuin parrakkaalla liivimiehellä jonka kainalot ei hikoa. Tottuihan siihen äkkiä mutta välillä mietitytti että voisi tuo alempanakin olla.
Raapaistiin lopulta 20mm pois noista tolpista sillä ajatuksella että siitä on helppo säätöpaloilla nostaa.
Kävin tänään muutaman kierroksen spooria paahtamassa, tuntui tottelevaisemmalta pyörä, alkoi sarvet kolista puunkiertopuihin.
Stravalla tykkään kellotella kierrosaikoja, aina niistä vähän oppii. Jos ei muuta niin sen että aina kun tuntuu että mentiin lujaa, mentiin hiljaa.
Sen olen myös oppinut että jarrut hidastaa vauhtia. Polkimen kun hukkasin pari viikkoa sitten, parani ajat selvästi. Nyt on taas poljin, en vaan koske siihen.
Sarvien laskustakin tuntui kello tykkäävän, jopa yllättävän reilusti. Toki enduro ei ole eksaktia tiedettä, vaimon kuukautiskiertokin on voinut asiaan vaikuttaa.


Liitteet:
IMG_20180226_132619851.jpg
IMG_20180226_132619851.jpg [ 480.85 KiB | Katsottu 1312 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2018 10:22 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2890
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Lumispoori ei tosiaankaan ole alaani, mutta samaa mieltä jarruista; etujarrun jäätyminen paha, takajarru.. mitä väliä.
Mites satula? Painopisteen siirtelyä ajatellen, mun mielestäni SE:n satulaa kannattaa korottaa. Sekin auttaa vähän kun laittaa akun päälle niin ison korotuspalan kuin sinne mahtuu.

Ja noi kuvan aluholkit on kanssa ihan jees. Muistan kyllä silloin -06 kun ihmettelin miks tanko heiluu niin kummallisesti. Kumit vaihtuivat johonkin kovaan samantien.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 01, 2018 12:11 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1690
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Satulaa olen siitä poterosta korottanut jonkun 20mm. Enempikin menisi enskaillessa, mutta kun tulee noita nahkapukuhommia harrastettua.
Tuo nykyinen on ihan maksimi että yltää varpaat ulkopuolen tapille kun polvea kihnuuttaa sisäkurvissa.
Muistaessani:
Syksyllä kun huolsin iskaria, ajattelin parantaa huoltovarmuutta kun Tiivistekeskuksen lähellä asun. Kuvassa varaosanumeroineen näkyvä tiiviste on siellä hyllykamaa ja ollut nyt ongelmitta jonkun 50h ajossa. Pelkkää pakettiautoenduroa.
Tiivistepesä on sille liian iso, siksi sorvailin teräsholkin sovitteeksi, en mittoja muista kuin että sisäreikä on tiivisteen ulkohalkaisija ja paksuus sama kuin tiivisteellä. Holkki on kevyellä krympillä kiinni, eli lähtee lämmöllä ja kopautuksella pois.


Liitteet:
23600928_820323541425900_597337611_o.jpg
23600928_820323541425900_597337611_o.jpg [ 55 KiB | Katsottu 1161 kertaa ]
23626985_820323454759242_1846472522_o.jpg
23626985_820323454759242_1846472522_o.jpg [ 30.06 KiB | Katsottu 1161 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 157 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com