Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Joulu 13, 2019 2:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Viestit: 1165
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Muutama viikko sitten joku iso ja terävä onnistui puhkomaan Gessun uudehkon tubeless- takagummin mettätiellä.
Mukana kulkee aina "kamelinpaska"- paikat ja pikkunen kompura, niiden avulla gummi oli aika nopsasti taasen ajokunnossa, onneksi oli aikoinaan GS- meetingissä PekkaVee:n opastamana harjoiteltu tota hommaa.
Kiitos vielä Pekalle kun oli järkännyt hyvät harjoitussysteemit ja patisti treenaamaan...

Alkoi kiinnostaan kuinkahan pitkään tollasella paikatulla kestää ajaa, tuossa Pirellissä kun oli vielä yli puolet kulutuspintaa jäljellä...
Seurasin paineita useamman päivän ajan ja kun kaikki oli hyvin vielä 500km jälkeen aattelin jotta tuohan oli hyvin vulkanoitunut, eikun antaa mennä...
Vaan ei se ollut ihan lopullinen ratkaisu, 2200km korjauksen jälkeen alkoi paine pudota.
Olin tietysti useamman sadan kilsan päässä tallilta joten ensin kokeiltiin miten CRC:n iso paikkavaahtopullo pelittäis.
Hmmm...suurin osa vaahdosta samantein pihalle alaspäin osoittaneesta paikasta, no eikun ilmaa perään ja tielle, assulle jäi hauskat merkit aina kun reikäkohta osui tiehen.
Lisää ilmaa ja parinkymmenen kilsan jälkeen uus kamelinpska paikoilleen, taas lisää ilmaa ja räkätesti väitti paikkauksen toimivan.
Kesti 50km, jonka jälkeen tungin kaksi paikkaa yht'aikaa reikään, menivät aika helposti liiman liukastuttamana.
Jopa niin helposti että ekalla yrityksellä toinen paikka jäi kokonaan gummin sisään.
Tolla pääsi sitten 200km matkan kotio ja perillä oli vielä ilmaakin jäljellä kohtuullisesti.
Seuraavana aamuna suunnistin kerholle vaihtaan gummit ja pelkäsin kuinka hirvee sotku odottaa sen paikkavaahdon jäljiltä mutta nou hätä, se mönjä oli löytänyt tiensä ulos ja vanne oli ihan siisti sisäpuolelta.
Kaivoin paikan irti reiästä, oli aika tiukassa.
Itse reikä oli liki 10mm viilto, joka on kyllä aika iso paikattavaksi.
Se rengas meni roskiin ja nyt on alla Anakee Wildit GS- meetinkiä odottamassa...

SS


Liitteet:
1496510838_tmp_Paikan_koko.jpg
1496510838_tmp_Paikan_koko.jpg [ 351.76 KiB | Katsottu 14346 kertaa ]
tmp_sisäpuoli.jpg
tmp_sisäpuoli.jpg [ 351.7 KiB | Katsottu 14346 kertaa ]
1496510701_tmp_paikkaklöntti.jpg
1496510701_tmp_paikkaklöntti.jpg [ 348.32 KiB | Katsottu 14346 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 9:01 pm 

Liittynyt: To Loka 04, 2012 6:22 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: KTM 690R x2
Tuo kamelinpaskahan tukkii ainoastaan sen reiän, eikä se korjaa rikkoutunutta kudosta.
Kun viilto alkaa olla 10mm luokkaa niin kyllä se vaatii jonkun vahvikkeen taka ettei rupea aukeamaan lisää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 9:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7365
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Reikä näyttäisi olevan ohuessa kyljessä ja siinä ei pötkö toimi kunnolla, kulutuspinta on paksumpi ja lisäksi vyöt antaa enemmän tartuntaa paikalle kun ohut ja vähemmillä vöillä oleva renkaan sivu. Kuviossa olevia pistoreikiä on paikattu useita vuosien aikana eri tyyppisiin renkaisiin ja hyvin on ilmat pysyneet renkaan elinkaaren loppuun asti.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 9:38 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2524
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
En oo koskaan ajanu mopolla loppuun rengasta mikä on köntsällä paikattu. Ei vaan oo luottoa siihen korjaukseen.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 9:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Viestit: 1165
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Toi reikä oli siis aivan keskellä kulutuspintaa, paikkasin jokakerta liiman kanssa.
Hulluahan se on kokeilla kauanko se kestää muttei sitä tiedä ennenku kokeilee, siks piti testata kun tahtoo tietää....
Nyt tietää. Muutkin

SS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 9:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7365
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Niinpä näyttää kun laittoi klasit päähän ja tsuumasi Xcoverin ruutua, alimmainen kuva hämäsi :oops:

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 04, 2017 9:23 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Vieläkö bemarin mukana tulee ne kumitatti-mallin paikat?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 06, 2017 11:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Viestit: 1165
Paikkakunta: Nummela
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Eh, eei tuu, en oo moisia koskaan ees livenä nähnyt...

SS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 06, 2017 11:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Nää taitaa olla EU lakien mukaan lainsuojattomia nykyään ...Kuva

send from OnePlus 3T

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2017 4:44 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 275
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Viime kesänä tuli rengasrikko metsä-autotiellä. Onneksi mukana oli minikompura ja paikkasarja.
Ajoin paikkauksen jälkeen renkaalla 5500 km jonka jälkeen vaihtokunnossa (pintaa jäljellä 2mm).
Rengaspainevalvonnan näytöltä tuli tietysti paikkauksen jälkeen paineita tarkasteltua normaalia tiuhempaan mutta hyvin paikkaus toimi ja paineet pysyivät normaalisti.
Rengasliikkeen eivät yleensä paikkaa MP renkaita kovin mielellään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 05, 2017 1:20 pm 

Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 12:05 am
Viestit: 109
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: Pegaso ja Stelvio ym.
Viime syksynä matkalla Gibraltarille, yhdestä seurueen pyörästä tyhjeni takarengas kun sellainen 6mm harjateräksenpätkä meni kulutuspinnasta läpi. Korjasimme tuolla paskalla reiän ja pienellä BMW-kaupasta hankitulla jalkapumpulla täytimme renkaan. Paikkaus onnistui yli odotusten kun ei tarvinnut lisätä ilmaa koko loppumatkan aikana, jota oli kotiin kuitenkin yli 5000 km.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 9:37 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2992
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
http://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005354048.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 10, 2018 9:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 886
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge/K100rs/GSF1200
No nyt on kokemusta tästäkin...

Bandiitin takarengas alkoi hävittään ilmaa 1.5Bar/viikko. Tutkin tänään kumia ja keskeltä rengasta löytyi kamelinpaska, jonka "vierestä" sihisi. Hyvin meni tähän asti. Ostin prätkän toissa syksynä ja koko viime kesän ajelin asiasta tietämättömänä. Tänä keväänä en ehtinyt käydä kuin Lappeenrannassa, ennen kuin ko. draama kävi ilmi.

Eli kamelinpaska ei ole mikään ikuinen ratkaisu.

Terv. Ile


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 11, 2018 9:31 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Viestit: 1454
Paikkakunta: somero
Pyörä: GS 1250 Lc & Cbf 600 s abs
No mulle tuli kamelinpaska kokemus tämän kevään ekalla reissulla jo alle puolen kilsan päästä kotoa ,edellisestä onkin kulunut aikaa 13 vuotta . Toki renkaita on tuona aikana menny mutta reijät ovat olleet niin suuria , ettei ole kamelinpaskasta pahemmin ollut apua tahi sitte on yön aikana kotona,tallissa tyhjentynyt naulan tms. takia . Tämän kevään rengasrojekti hoitui kamelinpaskalla ja toimi moitteetta. Upotin tämän luikeron vielä Bead sealer nimiseen litkuun ennen paikalleen puskemista.
Bead sealer pullon , jossa oli vielä pohjalla tuumanverran litkua sain kerran paikallisesta rengasliikkeestä .
Hyvinhän kamelinpaska toimi muutaman sata kilsaa minkä rengas ehti mukana pyöriä.


Liitteet:
kamelinpska.JPG
kamelinpska.JPG [ 124.46 KiB | Katsottu 6695 kertaa ]
pieni naula prkl.JPG
pieni naula prkl.JPG [ 70.84 KiB | Katsottu 6695 kertaa ]

_________________
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 11, 2018 12:07 pm 

Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Viestit: 264
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä: 690 Enduro R -15
Ilmari kirjoitti:
No nyt on kokemusta tästäkin...

Bandiitin takarengas alkoi hävittään ilmaa 1.5Bar/viikko. Tutkin tänään kumia ja keskeltä rengasta löytyi kamelinpaska, jonka "vierestä" sihisi. Hyvin meni tähän asti. Ostin prätkän toissa syksynä ja koko viime kesän ajelin asiasta tietämättömänä. Tänä keväänä en ehtinyt käydä kuin Lappeenrannassa, ennen kuin ko. draama kävi ilmi.

Eli kamelinpaska ei ole mikään ikuinen ratkaisu.

Terv. Ile


Jos olisi minun, niin kokeilisin uudella kamelinpaskalla jos vanha niettaantunut.

_________________
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com