Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Kesä 01, 2020 9:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 1:09 pm 

Pyörä: KTM 625 SXC -04
Janne kirjoitti:
Krossiradoista Sipoon krossiradalle uskaltaa mennä lauantaina ja sunnuntaina klo 10-12, sillä silloin vuoro on varattu harrastelijoille, naisille ja lapsille. Hyppiminen on tuolloin kielletty. Siellä olen saanut houkuteltua paremman puoliskon enduropoluilta krossiakin treenaamaan.

Jumankavita, tää on muuten kullanarvoinen vinkki. Enhän mä ensi kesänä muuta teekään, tuo Sipoon rata ei edes ole järin kaukana. Kiitos!

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 1:30 pm 

Pyörä: KTM 1190 Adv R
juvander kirjoitti:
Tässä taas haisee kuinka eri hehtaarilla ollaan näiden *koulutusten* kanssa.

Mutta mielenkiinnolla seuraan mihin suuntaan tämäkin tarina etenee :)

Mulla on kans fiilis, että kysyntää olisi enempi EAK/Survival kurssin tyylisestä koulutuksesta, mutta muokattuna soralle ja isoille enduroille.
Vaikka itse ajan Advella välillä pehmeitäkin kohtia/crossirataa/kivikoita, niin uskon silti, että valtaosa haluaa vinkkejä perus sora-ajoon ja mopon käsittelyyn yleisesti. Jos tuota extremeryhmää löytyy, niin voidaan niiden kanssa porukalla ajelle sitten niitä jollain toiselle kertaa.

Viimeksi muokannut Pete K2 päivämäärä Ma Marras 07, 2016 7:39 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 2:01 pm 

Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Yksi paikka tälle tapahtumalle voisi olla Lopen Enduro.

Pari vuotta sitten Lopen Enduron safarin yhteydessä juttelin Paavon kanssa joskos heidän maillaan olisi mahdollista järjestää isojen pyörien safari.
Lopen Enduron mailtahan löytyy sekalaista ajoalustaa mistä saisi sopivan sekoituksen haasteita ja harjoituksia.

Tuolloin Paavo ei ajatusta tyrmännyt vaan totesi että olisi varmasti toteutettavissa. En kuitenkaan saanut asiaa edistettyä vaan idea painui unholaan.

Nyt Paavo on vetytynyt syrjään Safarien vetämisestä ja toiminnasta vastaa Erland jolta asiasta voisi tiedustella.

Itse olen osallistuja... toteutuu tapahtuma miten ja missä tahansa eteläisessä Suomessa.

T: KarMa

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 7:26 pm 

Pyörä: Terra 650
Kyllä olis kiva olla mukana mutta ei tiedä missä ylipäätään vois ajella maastossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 10:04 pm 

Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Näyttäisi muuten olevan tuolla http://www.rawhyde-offroad.com/overview.html tammi- ja helmikuussa kursseja. Jos hommat loppuu vuoden vaihteeseen niin olisi aikaa käväistä tuolla.

Kiinnostusta jollain muulla lähteä myös?

BTW KarMa, 19.11. on mukana kaveri joka kävi tuolla pari vuotta sitten, voisi olla mielenkiintoista vähän jututtaa aiheesta ;)

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 10:41 pm 

Pyörä: SE & Montesa 315
Kaksi kertaa kuskin painoisella pyörällä maastossa ajo niin ettei jalat yllä maahan on akkojen hommaa.
Ihan oikeesti.
Olen tässä kolmisen vuotta parempaa puoliskoa valmennellut endurehtamisessa, ajelin alkuun 300cc Gassilla sen kanssa, mutta enhän minä tajunnut yhtään mitään sen ongelmista. "Otat vaan kiinni ja riuhtaiset", "mutku mä en jaksa", "tä, eihä tuo paina juuri mitään"
Möin Gassin pois ja sitten on kierretty jonossa Kolmperää, Sipoon enskalenkkiä ja kotimetsän lenkuraa. Minä edellä Elefantilla, rouva perässä.
Löytyi sama aallonpituus aika sukkelaan.

Jos vaan oppijoiden itsetunto kestää, niin joku naiskuski joka osaa ajaa ja esittää asiansa, tai sitten joku joka on oikeasti naisia valmentanut opettamaan.
Ääritapauksia kun miettii, niin minä & Elefantti-kombo ollaan vielä tasapainoisempi pari kuin jotkut mimmikuskit jotka kilpaa ajavat. Jaksan keulan nostaa vierestä kahdella kädellä, perä lähtee yhdellä. Kaatumisen jälkeen jos on kädet kahvoilla, voi kiskoa samalla otteella pystyyn ja jatkaa soittoa. Ei onnistu kaikilla mimmisarjassa. Silti ne ajaa kilpaa ja vielä nauttii siitä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2016 10:55 pm 

Pyörä: SE & MXV & EN
Hyvin pitkälle samoja kokemuksia. Nykyinen ja eksä on tullut opetettua ajamaan enduroa ja molemmat harrastavat lajia yhä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 7:22 am 

Pyörä: R1250GS, K75 ST
Pete K2 kirjoitti:
Olen nyt parina aamuna hakannut nettiä löytääkseni joko koulutusvideoita tai suomalaisia koulutusoppaita sovellettuna erityisesti isoille mopoille ja sora-alustalle, mutta tulos on aika laiha.

Perusjutut ja vähän enemmänkin löytyvät noista: http://www.dualsportriding.com/products ... niques-dvd

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 2:23 pm 

Pyörä: Pan European 1991
Vekarajärvellä on harjoiteltu normi eak-settii pehmeellä soralla.
On siinä tullu tilanteita itse kullekin vaikka jo jonkun vuotta pehmeellä onkin harjoitellut.

Siellä on myös mäennousua ja mäennousun hallittua keskeyttämistä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 2:28 pm 

Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Vekaran koulutusta voi kyllä suositella varauksetta. Pääsee koittamaan isonkin pyörän rajoja ja opastusta saa mukavasti pyörän koosta riippumatta. Oon ollu mukana 990 Advella ja Superilla.

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 6:22 pm 

Pyörä: SE/EXC350/GS
Moi

Vaihtoehtoja ainakin löytyy Saksasta , itse kuin ostin ( 2008 ) Gessun kävin Hechlingenissä , Bemarin enduroparkissa , on kyllä tyyris , maksaa nykyisin 600 eur/2 pv , järjestäjien pyörillä , omalla pyörällä puolta halvempi .

Suomesta voisi löytyä muutama hyvä kouluttaja joka osaa myös kouluttaa esim . Tervolan Janne , sekä Kirssin Simo( asuu Saksassa ) , kannattaa kysyä pojilta.

terv. -jn-

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 6:34 pm 

Pyörä: BMW R1200GS
Kenen järjestämä tuo "Vekaran koulutus" on? Siis jos mitään sen osuvampaa ei löydy, niin tuota voisi katsella jos sellainen järjestetään. Jos siis ei ole tarkoitettu vain tietylle porukalle (mp-kerho tmv.).

Sent from my iPad using Tapatalk

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 6:48 pm 

Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
juhhyto kirjoitti:
Kenen järjestämä tuo "Vekaran koulutus" on? Siis jos mitään sen osuvampaa ei löydy, niin tuota voisi katsella jos sellainen järjestetään. Jos siis ei ole tarkoitettu vain tietylle porukalle (mp-kerho tmv.).

Sent from my iPad using Tapatalk

Mpk:n kurssi, täällä foorumilla tuota on mainostettu. Hyvää settiä ollut.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 7:22 pm 

Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Maastoajokoulutus Valkeala
viewtopic.php?t=26975

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2016 11:00 pm 

Pyörä: Pan European 1991
Iso kysymyshän tuollaisessa kurssissa on että suunnataanko se vasta-alkajille jolloin harjoittelupaikaksi riittää vaikka isompi soramonttu ja ohjaajiksi riittää perus enskaajakin.
Jos taas kurssi olis kehittyneemmille kuskeille niin paikan ja ohjaajien suhteen tulee jo enempi haastetta...
Ja hintakin tietty.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com