Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 22, 2019 4:21 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Maalis 17, 2016 10:45 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1677
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
KTM ja Husse ainakin luopuvat leikistä :shock:
http://www.asphaltandrubber.com/news/no ... duro-2017/

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 6:58 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1710
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Jeesus :evil:

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 9:51 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7304
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Milläs teinit sitten ajaa kun ei saa kisapiikkejä kilpiin? Siinä nousee käytettyjen piikkien hinnat teinimarkkinoilla jos niitä ei tulevaisuudessa saa uutena.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 10:28 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Teinit rupee röpöttään enemmän vaan nelareilla

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 10:42 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1528
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Kyllähän niitä vielä off-road -käyttöön saa ja eiköhän tuohonkin joku pelle peloton kehitä jonkun kuristuskitin jonka asentamalla saa päästörajoihin. Ainoa vaan että sellaisella vehkeellä jossa kaikki kilkkeet on kiinni ei oikeasti pysty ajamaan, mutta eihän sen tarkoituskaan ole muutakuin saada pyörä rekisteröityä tieliikenteeseen ja sen jälkeen niillä voi heittää vesilintua 8) .

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 12:51 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1466
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Mun veikkaus on, että isompiin kakstahteihin tulee ruisku 2017 malleissa, jotta päästään Euro4-päästönormien alle. Piikki jää kaasarimalliksi, eikä täytä Euro4-normeja, ja siten sen saa vain punakilpiin. Tämä selittäisi hyvin uutisessa mainitun seikan, että sen että piikin päivittäminen Euro4-normeihin ei kannattaisi pienen markkinan takia (lähinnä vain Ranska, Italia ja Espanja), sillä ruiskusta tulee kumminkin jonkinmoinen kehityskustannus.

Eihän sitä tiedä, jos piikkikin tulisi taas normit täyttäväksi sitten, kun ruiskut ovat arkipäivää myös 2T:issä.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 1:46 pm 
Avatar

Liittynyt: La Huhti 06, 2013 8:57 pm
Viestit: 472
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: polkupyörä
Pelleilyä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 2:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1141
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Muutenkin kun tuntuu siltä että nuo päästörajat on niin tiukat,että moni uusi tai uudehko pyörä kärsii käyntihäiriöistä sen vuoksi. :shock:
Liikenteessä ei sais alkaa harmittamaan,mutta nykimiset ja sammuilut ei ole mitenkään liikenneturvallisuutta parantavia juttuja :wink:
Siinä kun sitten vielä mopon nykimisestä v....tuuntuneena nykäset täyskaasukiihdytyksen,niin menee sekin "päästösäästö" hukkaan :lol:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2016 3:04 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1466
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Uutinen oli ilmestynyt jo 25.2, eikä mikään kurapyöräorientuneempi sivusto ole noteerannut asiaa vielä, joten on tämä vielä aika lailla huhun asteella.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2016 4:14 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1828
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Mitä tuossa googlea vaivasin, niin olen siinä käsityksessä että neloseen siirryttäessä putoaa hiilivetypäästöjen raja 0.38g/km (euro3, 0.8g/km).
Asiaa sotkee mittaussyklin uudistuminen. Hämmästyksekseni vaikuttaa siltä että vanha, ECE-jotain, sykli ajellaan kaupunkinopeuksilla. Uusi, WMTC- sykli näyttää paljon kattavammalta, nopeudet 120km/h saakka.
Tuo reippaampi ajo saattaa helpottaakkin läpipääsyä pikku savustimella, kun päästään tehoalueella ajamaan, niin huttu palaa paremmin.
Silti yli 50% pudotus HC-päästöissä on työläs homma.
Arvaan että suoraruiskulla onnistunee.
Hiukkaspäästöistä nuo ei vielä näytä jännäävän pyörien osalta, joten tuota varmaan rajoittaa vaan tuotantokustannukset.
Voiteluöljyn merkitystä en osaa arvailla. Pitäisi saada jokin ei-hiilivetyaine voitelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2016 11:17 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1204
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
WMTC:n viimeintä osaa ei ajeta piikeillä, eikä varmaan isommillakaan kaksitahdeilla kuristusten vuoksi (huiput alle 130km/h), mutta onhan se silti paljon vauhdikkaampi. Joten ei kai sille mitään syytä ole miksei piikkiä kilpiin saisi jos haluaisi.

e: vai ajetaanko sittenkin koko sykli myös alitehoisilla pyörillä

x-mean kirjoitti:
Muutenkin kun tuntuu siltä että nuo päästörajat on niin tiukat,että moni uusi tai uudehko pyörä kärsii käyntihäiriöistä sen vuoksi. :shock:
Liikenteessä ei sais alkaa harmittamaan,mutta nykimiset ja sammuilut ei ole mitenkään liikenneturvallisuutta parantavia juttuja :wink:
Siinä kun sitten vielä mopon nykimisestä v....tuuntuneena nykäset täyskaasukiihdytyksen,niin menee sekin "päästösäästö" hukkaan :lol:

Tuo euro 4 voi muuten tuoda helpotusta siihen kun siinä ajetaam muutakin kuin 0-30 ja 0-50 väliä. Voi olla aika ikävä säätää isoa pyörää noille nopeuksille :lol:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com