Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Loka 19, 2019 3:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Elo 01, 2014 9:43 pm 
Avatar

Liittynyt: To Heinä 31, 2014 10:33 am
Viestit: 1
Pyörä: Pegsu 650
Eli otsikon mukaiset renkaat vaihtuivat juuri TKC80:ten tilalle italian mystiseen lentävään hevoseen. Escapeissa on uudessa eturenkaassa 5 mm urasyvyyttä ja takarenkaassa 9 mm, muoto on todella pyöreä joten olisin voinut huoletta ottaa 10-20 mm leveämmät kuin TKC:t oli (koot 100/90-19 ja 130/80-17), mut näillä mennään nyt. ensikosketus assulla oli mieletön!.. näähän on mustat ja pyöreet / näillä uskaltaa kantata, Jes!. Vauhtii pystyi ottaa niin paljon kun Rotaxista löytyy, eikä keula voblaa / tee mitään muutakaan ylimääräistä, Heppa tuntui oikeasti lentävän assun päällä, pehmeästi, mutta samalla luottamusta herättävän tukevan tuntuisesti. En osaisi näillä ajotaidoilla / nopeuksilla toivoa mitään lisää renkaisiin assulla.
Pegsu ja TKC80:set on järjetön yhdistelmä kovapohjaisella soratiellä ajaessa, tuskin ohimenijöitä paljoo löytyy, sen verran kovaa tolla yhdistelmällä uskaltaa kokemattomampikin kuski työntää.... Äskäiseen verraten en hirveesti uskaltanut odottaa noiden "pakoluistimien" (Escape) toiminnasta vastaavalla soratiellä, mutta yllätyin positiivisesti, ne pitävätkin sentään jotain ja ennenkaikkea, ne varoittavat kun mennään pidon häipymisen rajalla. Silloin pitää vain rajoittaa hiukan vauhtia ja ottaa mutkat hiukan rauhallisemmin, ni ei puska heilaha!. Suoraan ajaessa ei pitoa saa kaasulla kovin herkästi katoamaan, vaan rengas tuntuu vastustavan sutimista sopivasti. Eturengas on irtosoralla levoton ja hakee sitä enemmän mitä kovempi vauhti on, mutta jarruttaessa rauhoittuu ja rupee siitämään kiviä altaan ihan kelvollisesti. Mutkiin tultaessa ei eturenkaaseen pysty luottamaan läheskään niin paljoa kuin TKC80.seen, mutta kun nopeutta hiukan pienentää on tuntuma ihan luotettava.
Tällä hetkellä olen todella tyytyväinen renkaisiin, koska assu-ajoa tulee minulle huomattavasti enemmän kuin noita sora- / hiekkateitä ja ko. teillä pystyy näilläkin renkailla pitämään normaalia vauhtia (max80km/h loivissa mutkissa) ilman yllätyksiä.
Varmasti tulee hetkiä jolloin kaipaan TKC80:sen tarjoamaa pitoa, mutta kaikkea ei voi saada kerralla. esim. jos haluut halvan ja hyvän, on sinun ensin ostettava se halpa ja sitten erikseen se hyvä! :wink:

_________________
Kassit tankkiin ja polvi eteen, niin tapahtumaketjun alku tiedossa....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2014 3:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Saman kokoinen Escape vaihtui jammun takaa just pois.
Tosiaan asvaltilla saa melko ajoissaki avata kaasua mutkast lähties ja pitoa on.

Mutta hiekkatiellä jos on hiukanki irtonaist nii perä lähtee kyl tosi äkäseen sivulle.

Joku reilu tonni tuolla tuli ajettuu eikä paljoo viel kulunu vaikka saikin radalla selkäänsä.

Jätetään oottaan ratapäivää tai pidempää kakspäällä ajeluu.

Etune meni jätkän mopoon (50cc) ku advrideris moitittiin sen pitoo ja Anakee 2:nen on luottorengas tuollasee ajoon.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 10, 2014 7:29 pm 

Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Viestit: 797
Paikkakunta: WEST
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
BMW Dakariin paras yleisrengas !


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com