Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Loka 19, 2019 9:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Eka isopyörä
ViestiLähetetty: La Maalis 08, 2014 11:14 pm 

Pyörä: Suzuki DR650
Juu elikkäs ensimmäistä iso pyörääni tässä olen sillä silmällä katsellut, että jos tulisi lottovoitto tai todella hyväpalkkainen kesätyö löytyisi, niin syssymmällä voisin ostaa 35kW pyörän, mutta siitä sitten ongelmaan et mikä se pyörä olisi?

Nyt 16 kesäisestä asti olen ajellut Honda xl125 Varaderolla, jolla on koluttu paljon hiekkateitä ja matkaakin tullut ajeltua melko paljon. Myös soita ja metsäaukeita on könytty kesät talvet ja pyörällä olen tähän mennessä ajanut n. 30 000Km. Eli nyt kun tulevana syksynä se maaginen 18-vuoden ikä tulee täyteen 8) ja polte isompaan pyörään on kova joten voisi hyvissä ajoin miettiä, mikä se olisi, että varmasti harmittaa ajaa kevarilla :cry:

Eli pyörällä tulisin melko varmasti ajamaan samalla tavalla kuin kevarillakin, eli silloin tällöin matka-ajoa (200-400km/päivä) ja paljon hiekkateitä niin pieniä, kuin isojakin ja ehkä joskus metsään eksyn käymään. Koneen pitäisi kestää paljon kilometrejä mielellään pitkillä huoltoväleillä eli ei mitään ”kisakonetta”. Ajoneuvoasentajaksi opiskelen ja työkalut pysyvät käsissä, mutta en silti mäntää joka vuosi vaihtaisi. Pyörällä melko varmasti ajaisin myös talvella ja tavaraa pitäisi kulkea mukana. Mielellään yli sen 400cc ja pitää olla alle 35kW jotta saa A2 kortilla ajaa.

Listaa pyöristä mitä itse olen katellut ja luulen tarkoitukseeni käyvän ja mitä saisi melko fiksuun hintaan käytettynä:
Suzuki 650 DR
Yamaha XTZ 660 tenere
Kawasaki 650 KLR
XT Yammut?

Mitä pitää ottaa huomioon ostaessa, mitä osia pitäisi kyseisestä pyöristä vaihtaa ja kannattaako ylipäänsä minun käyttöön ostaa? En tiedä minkälaisia pyörät ovat ajaa, enkä itse niitä pääsisi koeajamaankaan (laillisesti) mutta siinä isäni voi sitten auttaa, hänellä kun tennari oli ja ilmeisesti DR:kin joskus ollut?

Eli kaikkia huomioita ja vinkkejä ekaan pyörään. Kiitos jo etukäteen :)

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Eka isopyörä
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 1:13 am 

Pyörä: xt660z. 250exc-f
joriL kirjoitti:

Listaa pyöristä mitä itse olen katellut ja luulen tarkoitukseeni käyvän ja mitä saisi melko fiksuun hintaan käytettynä:
Suzuki 650 DR
Yamaha XTZ 660 tenere
Kawasaki 650 KLR
XT Yammut?

Olet oikeilla jäljillä, kaikki hyviä, kato huollot ja kilsat, ja siitä hyvä kombinaatio. ja täällähän saat kaikkeen korjausavut.

stn

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 8:43 am 

Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
STN kirjoitti:
joriL kirjoitti:

Suzuki 650 DR
Yamaha XTZ 660 tenere
Kawasaki 650 KLR
XT Yammut?

Olet oikeilla jäljillä, kaikki hyviä, kato huollot ja kilsat, ja siitä hyvä kombinaatio. ja täällähän saat kaikkeen korjausavut.

stn

Mihinkä unohtuivat Hondan Dominator ja SLR, aivan kelpo pyöriä nekin ja molemmat alle 35kw sekä teho / painosuhde ainakin domissa alle kahden (1,88).

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 11:47 am 

Joo dominaattori tosiaan unohtui listatsta. :oops: Niitäkin olen katellut. SLR hondia en pahemmin ole katellut, liekkö ulkonäkö vai se etten muistaakseni koskaan livenä kyseistä pyörää nähnyt tai siitä mitään tiedä. :?

Nettimotossa pyöriessä tässä seuraavat puoli vuotta taitaa sitten kuluakkin :oops: :roll:

Mites sitten suzuki DR-Z 400? Onko pyörä enemmän enduro käyttöön vai voiko sillä matkaakin ajaa :?:

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 11:47 am 

Joo dominaattori tosiaan unohtui listatsta. :oops: Niitäkin olen katellut. SLR hondia en pahemmin ole katellut, liekkö ulkonäkö vai se etten muistaakseni koskaan livenä kyseistä pyörää nähnyt tai siitä mitään tiedä. :?

Nettimotossa pyöriessä tässä seuraavat puoli vuotta taitaa sitten kuluakkin :oops: :roll:

Mites sitten suzuki DR-Z 400? Onko pyörä enemmän enduro käyttöön vai voiko sillä matkaakin ajaa :?:

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 4:24 pm 

Pyörä: Hypermotard/250 Rally
joriL kirjoitti:

Kyllä Dr-z:lla matkaa ajelee helposti :) Itse ajoin Drz:lla viime kesänä 10tkm ja siihen kuului joku pienempi reissukin :D. Matka-ajot tuli kuitenkin suurimmaksi osaksi ajettua motoilla.
Lisäksi pienellä virittelyllä pyörästä saa todella hauskan pelin, sekä noista vaihtoehdoista lienee kevyin peli 8)

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 8:40 pm 

Pyörä: Emw, HD, GS 1100
joriL kirjoitti:
Joo dominaattori tosiaan unohtui listatsta. :oops: Niitäkin olen katellut.:

Joo; Jorille tuon Hondan koeajomahdollisuus jotällä puheella luvattu :P
Kuhan tässä satutetaan nokilleen, käyt koplaamassa :idea: :wink:

-arska-

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ]