Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 22, 2019 2:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 12, 2010 9:39 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Olen käyttänyt isossa gessussa suurimmaksi osaksi Metzelerin Tourancea (vanhaa ja uutta EXP:tä).
EXP:hen en ole ollut oikein tyytyväinen (tuntuu liukkaammalta kuin vanha malli), mutta yhdistelmä (vanha malli edessä ja EXP takana) on toiminut ok.

Pyöränä siis R1200GS
Paineet noin 2.5bar edessä ja takana.

Tuolla alpeilla kun tunnetusti on noita mutkia niin olen halunnut renkaat alle joissa olisi enemmän pitoa ja kallistusvaraa kuin Tourancessa.

Huollossa kehuivat noita Trail Attack renkaita, joten vaihdoin sellaiset alle alu/valu-vanteille. Netistä löytyvien testien perusteella etusen pitäisi kestää yli 10kkm ja takasen vähän alle.

Viikonlopun olin nyt Dolomiiteilla niitä testailemassa (viime viikonloppuna olin siellä vanhoilla Touranceilla) ja ensimmäisen 1000km:n jälkeen voisin kommentoida noista renkaista seuraavaa (kuivalla kelillä, märkä pidosta ei vielä tietoa):

- Hinta noin suunnilleen sama kuin Tourancessa
- Kallistusvaraa tuli reippaasti lisää
- Pitoa on huimasti enemmän kuin Tourancessa
- Likaisella tiellä (pölyisellä) kovasti kallistettaessa takarengas lähtee luistamaan, mutta helppo hallita.
- Neulansilmät on paljon helpompi ajaa tiukasti verrattuna Touranceen.
- Reunalle asti kallistettaessa pito alkaa kadota pikkuhiljaa (helppo hallita)
- Lähelle reunaa kallistettaessa tuntuma parempi mitä Tourancella (Tourance "jumputtaa" renkaan leikkauksesta johtuen).
- Huonona puolena sanoisin että kenkien ulkosyrjät alkavat kulua jos pidät jalkoja normaalisti
- Nälkä kasvaa syödessä, joten vielä hieman enemmän voisi kallistusvaraa olla 8)

Tämä on enemmän katurengas eikä täällä valitettavasti pääse testaamaan tuota kovapintaiselle soratielle.
Jos siis kallistusvarat Tourancesta on käytetty loppuun ja käyttö on enimmäkseen asfalttia niin tämä rengas on hyvä vaihtoehto.

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 13, 2010 3:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Viestit: 554
Paikkakunta: Kostamus
Pyörä: SE/EXC350/GS
Marko Hemmilä kirjoitti:
Olen käyttänyt isossa gessussa suurimmaksi osaksi Metzelerin Tourancea (vanhaa ja uutta EXP:tä).
EXP:hen en ole ollut oikein tyytyväinen (tuntuu liukkaammalta kuin vanha malli), mutta yhdistelmä (vanha malli edessä ja EXP takana) on toiminut ok.

Pyöränä siis R1200GS
Paineet noin 2.5bar edessä ja takana.

Tuolla alpeilla kun tunnetusti on noita mutkia niin olen halunnut renkaat alle joissa olisi enemmän pitoa ja kallistusvaraa kuin Tourancessa.

Huollossa kehuivat noita Trail Attack renkaita, joten vaihdoin sellaiset alle alu/valu-vanteille. Netistä löytyvien testien perusteella etusen pitäisi kestää yli 10kkm ja takasen vähän alle.

Viikonlopun olin nyt Dolomiiteilla niitä testailemassa (viime viikonloppuna olin siellä vanhoilla Touranceilla) ja ensimmäisen 1000km:n jälkeen voisin kommentoida noista renkaista seuraavaa (kuivalla kelillä, märkä pidosta ei vielä tietoa):

- Hinta noin suunnilleen sama kuin Tourancessa
- Kallistusvaraa tuli reippaasti lisää
- Pitoa on huimasti enemmän kuin Tourancessa
- Likaisella tiellä (pölyisellä) kovasti kallistettaessa takarengas lähtee luistamaan, mutta helppo hallita.
- Neulansilmät on paljon helpompi ajaa tiukasti verrattuna Touranceen.
- Reunalle asti kallistettaessa pito alkaa kadota pikkuhiljaa (helppo hallita)
- Lähelle reunaa kallistettaessa tuntuma parempi mitä Tourancella (Tourance "jumputtaa" renkaan leikkauksesta johtuen).
- Huonona puolena sanoisin että kenkien ulkosyrjät alkavat kulua jos pidät jalkoja normaalisti
- Nälkä kasvaa syödessä, joten vielä hieman enemmän voisi kallistusvaraa olla 8)

Tämä on enemmän katurengas eikä täällä valitettavasti pääse testaamaan tuota kovapintaiselle soratielle.
Jos siis kallistusvarat Tourancesta on käytetty loppuun ja käyttö on enimmäkseen asfalttia niin tämä rengas on hyvä vaihtoehto.


Moi


Mulla oli noi ensiasennus renkaina Gessussa , ja toimivat kyllä sorallakin hyvin

terv -jn-

_________________
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 12, 2010 10:00 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2010 8:45 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Littoinen/Turku
Pyörä: R1200GSA
Omassa kirahvimopossani nuo tulivat tehtaalta. Kestää radallakin kyykkymopojen kiusaamisen, riesana tosiaan kenkien kuluminen huonoksi vaikka pitää ne ylhäällä :twisted:
Hiekkatiellä pärjäilee mutta lisää pitoa saisi olla.
9tuhatta kireää kilometriä ajettuna ja vielä paljon pintaa - ilmeisesti kireyden vuoksi koska ovat kuluneet reunasta reunaan eikä vain keskeltä.

Suosittelen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 13, 2010 12:50 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2512
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Tuohan näyttäis olevan jo vähän kun uskonkappale tuola www.varadero-international.com sivustolla. Oikein asialliselta näyttä kyllä ja vois kokeilla hyvinki. Tosin tätä näkystä kilometrien kertymis vauhtia mää oon tuon EXP Tourancen kans naimisisa tosi pitkään vielä. Ei oikein ole kyllä mieleen mullekkaan se EXP.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 18, 2012 9:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2281
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Pikainen lenkki Trail Attackilla heitetty. Tourance EXP:hen verrattuna pitoa ja kallistusvaraa reilusti lisää. Renkaiden profiili on hieman jyrkempi ja korkeampi kuin EXP:n. Soratiellä aika samanveikkaiset. Kovalla, märällä soratiellä kulki vakaasti noin sataseen saakka, sitä kovemmassa vauhdissa alkoi hakea. Märällä ruoholla ihan yhtä liukkaat kuin EXP:t, kuten varmaan myös savella.

Jos osoittautuvat yhtä kestäviksi kuin Tourance EXP:t, ovat kyllä minun käyttöön ykkösvalinta, kun suurin osa kilometreistä tulee asfaltilla ja sorakilometritkin yleensä kovalla pohjalla.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 4:26 pm 

Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW R1200GS
Viestiketjun aloittajalle kysymys(ja miksi ei muillekkin). :mrgreen:
Millaiset ovat Contin renkaat autobaanalla mukavassa matkavauhdissa?
Olikohan adventurerider-foorumilla juttua että voblaisivat/olisivat rauhattomat kovemmissa vauhdeissa ja sen takia suosivat Michelin anakee 2:sta.
Renkaiden hankinta olisi tonniseen matkaenskaan edessä,niin siksi kyselen mielipidettä(si)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 6:04 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Budder kirjoitti:
Viestiketjun aloittajalle kysymys(ja miksi ei muillekkin). :mrgreen:
Millaiset ovat Contin renkaat autobaanalla mukavassa matkavauhdissa?
Olikohan adventurerider-foorumilla juttua että voblaisivat/olisivat rauhattomat kovemmissa vauhdeissa ja sen takia suosivat Michelin anakee 2:sta.
Renkaiden hankinta olisi tonniseen matkaenskaan edessä,niin siksi kyselen mielipidettä(si)


Toimivat ilman sen kummempia ongelmia myös Saksan moottoritiellä.
Jos on alppireissu tiedossa niin silloin suosittelen laittamaan Road Attackit millä saa vielä enemmän kallistuskulmaa ja pitoa 8)

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 6:47 pm 

Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Viestit: 249
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Harkinnassa.
Budder kirjoitti:
Viestiketjun aloittajalle kysymys(ja miksi ei muillekkin). :mrgreen:
Millaiset ovat Contin renkaat autobaanalla mukavassa matkavauhdissa?

Yhden Euroopan reissun kokemuksella (myös Saksan halki autobaanaa pitkin): ei kerrassaan mitään valittamista.

_________________
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 8:43 pm 

Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:01 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: BMW R1200GS
Tuli nettiä tutkittua tarkemmin ja löytyi muidenkin kokemuksia ja "voblauksesta" kokemuksia
tuolta lontoon murteella.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3957.0.html


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 10:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4800
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Budder kirjoitti:
Tuli nettiä tutkittua tarkemmin ja löytyi muidenkin kokemuksia ja "voblauksesta" kokemuksia
tuolta lontoon murteella.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,3957.0.html

Saisko tuosta jonkun lyhennelmän. Ei tuota jaksa selata.
Taitaa mennä mullakin sitten tuohon Trail Attackiin seuraava hankinta.
Jos se on radallakin, siis kunnon asfalttikurveissa hyvä.
Ja toimii hiekallakin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 8:29 am 

Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Viestit: 805
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Ite en ole muita sliksejä käyttännä koskaan mopossa, mutta sen verran mukavaa oli pitkin eurooppaa päristellä, että ei oo tullu mieleen vaihtaa toisiin kun ajankohta on käsillä. Autobahnilla yli 150km/h vauhdissa alko etupää hakemaan, mutta syykin luultavasti selvisi. Liian vähän paineita etusessa. Tosin vaikia varmuudella sanoa, kun huomasin melkein yhden barin poistuman vasta autobahnien jälkeen... Tosin samanlaista hakemista se oli 190km/h nopeudessakin, eli ei pahentunukkaan vaikka silti vauhtia nosti. Ja homma lakkas heti, kun hölläsi vähänkään kaasusta, eli painoa tuli takaisin etupäähän. Yksi mikä voinee kanssa olla homman aiheuttaa, korkea nokka (kuten isossa advessa on), sardiinipurkit takana. Homma alkoi välittömästi kun tuli "häiriintynyttä" ilmaa pyörän eteen. Eli tarkoitan, esim. edessä ohitin auton tms, niin alko heilumaan nokka. Jos taas oli pidempi pätkä että ei ollu edesä samoilla tai viereisillä kaistoilla liikennetteä, ilta myöhällä kun oli muutenkin tyven, niin ilman mutinoita anto nostaa vauhdin 190km/h. Mutta annas olla kun edes viereisellä kaistalla oli auto ohitettavana niin tietyssä paikassa ohitusta alko heiluriliikkeet ja pöksyt kastua kun jänskätti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 9:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2281
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Trail Attackit ovat nyt rullanneet Gessun alla noin 9tkm. Tyytyväinen olen vieläkin. Uutena eivät juuri ulvo, noin 7tkm jälkeen alkoivat ujeltaa kurveissa jonkin verran, mutta eivät alkuunkaan yhtä paljon. Kuin Tourancet tai EXP:t. Ajelut ovat olleet suurelta osin asfaltilla ja (valitettavasti liian) suorilla teillä paria Norjan reissua lukuun ottamatta, joten ovat kuluneet vähän kanttiseksi. Pintaa on jäljellä minun ajolla vielä noin 5tkm, eli kestävät saman kuin EXP:t. Märkäpito asfaltilla edelleen melko hyvä, kun pito loppuu, luistaa rauhallisesti, ei yllätä. Tasakaasullakin takanen lähtee ensin luistoon. Syksyllä pitää katella uutta kumia alle, joko samat tai testivoittaja Nextit.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 16, 2014 2:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Viestit: 661
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Pyörä: SE, EXC400, EXC250TPi 6D
Mistä näitä Contin Trail Attackeja kannattaa tilata? Aattelin pistää tommoset SE:n motovanteille, niin vois ajella vähän sorallakin samalla rengastuksella

Sepi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 16, 2014 3:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1542
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Riekkoniemi oy ...
Rengaskontti ...
Noita minä harkitsisin

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2014 9:47 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2281
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: K75 Street Tracker
Uusi Trail Attack taakse on hyllyssä. Nyt ajettu näillä noin 11 tkm, ehkä pari tonnia vielä menee tuo takanen. Eturengas on niin hyvä, että ajattelin kokeilla, josko kahdella eturenkaalla ajaisi kolme takarengasta. Kuluneena alkaa sopivalla kallistuksella jyristää aika voimakkaasti. Kuvio on sellainen, että renkaan runko antaa oikeillakin paineilla ilmeisesti vähän periksi tuon kuvion kolmion kärjen kohalta, jolloin ne jäävät renkaan kuluessa koholle.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com