Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Loka 19, 2019 8:29 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 527 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 36  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 11:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1432
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
Romantikko... Kuva

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 11:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 2:40 pm
Viestit: 465
Paikkakunta: Kello & Kerava
Pyörä: KTM ADV640
timo kirjoitti:
...Chevyn 15” peltivanne josta todennäköisesti mutterien
vastakartiot pulttipossulla tunnotta paskaksi runtattu, ehkä...

Jovain se tuo Suven koitto mopomielen herkistää!
Vai menikö Helatorstain vuoksi napeissa työmaa-
ja viikonloppuannokset ristiin, vai joko ne varhaissienet
orastavat... :lol:

_________________
- matti
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Su Kesä 13, 2010 10:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Käsittämättömän tyhmästi on toteutettu tässä Kotarissa niinkin kriittinen kohde kuin öljyputkiston linjaus.
Lähes järjestään ne on menneet rikki. Sivulla 9 juttua väänsinkin siitä putkesta joka on arin. Siihen teinkin ihan toimivan muutoksen http://picasaweb.google.fi/navikaattori ... rq-cLU-AE# ja luulin että se toinen letku on niin turvassa ettei se pääse hajoamaan. Hajosipas silti kun viikolla vähän korkeamman tukin ja vävauhtisen ylityksen takia tuli mojova pohjatälli.
Toisenkin teräsputken pää on siis samalla tavalla juuri sellaisessa kohtaa, että tarpeeksi kova isku puraisee kumin puhki.
Onhan siinä se paksu muovilevy sitä varten että kaikki paine pitäis kohdistua suht tasaisesti lohkon pohjaan, mutta ei se näköjään ihan riitä. Ilman muovia, pelkällä kovalla pohjalevyllä nää paikat ei kestäis kauaakaan.
Jyrsin siis enshätään sinne lisää tilaa ja painepintaa. Jyrsintäkohdan paksuus on 7mm, jätin 2mm.
Samalla pitänee hiukan lisätä pohjamuovin paksuutta.


Liitteet:
järsintää 003.jpg
järsintää 003.jpg [ 70.54 KiB | Katsottu 2257 kertaa ]
järsintää 002.jpg
järsintää 002.jpg [ 59.29 KiB | Katsottu 2248 kertaa ]
järsintää 001.jpg
järsintää 001.jpg [ 58.83 KiB | Katsottu 2239 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 10:19 pm 

Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 12:31 am
Viestit: 189
Pyörä: mopo
Jos joku kehittää SE tä niin timo... :P

Ei taida olla sellasta paikkaa (tai siis montakin on) mitä et ois johonkin kolhassu ja samalla koittanut KO:paikan kont akti kestävyyttä... :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Pe Kesä 18, 2010 9:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
melkein isotohtori kirjoitti:
Ei taida olla sellasta paikkaa

Se ostokseni mukana tullut ohjekirja on edelleen A1-kunnossa :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ti Heinä 06, 2010 11:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Täällä Sarkolan kylällä saa helposti kurat päälle, nyt myös ilmaa alle:
http://picasaweb.google.fi/navikaattori ... OlrpXY3gE#


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ke Heinä 07, 2010 2:37 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Olikohan lentolupakirjat voimassa :lol: komea ramppi,ja huimia hyppyjä :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Su Marras 07, 2010 11:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Jonkun tekosyyn varjolla pitää puhallella välillä pölyt pois tältä projektisivustolta.
Kotari on ollut koko ajan ajossa. Se ei ole telakalle joutanut, enkä mitään uutta siihen ole aikoihin keksinyt.
Ihan pieni huoltokatko siihen tuli kesällä, takaiskari antautui. Säkylän kuntoendurotapahtumassa, loppumattomassa patikossa, törkeessä helteessä se ilmeisesti kuumeni liikaa jolloin stefa petti. Auttais ehkä vähän jos laittaisin jonkin seinän kuuman pakarinkäyrän ja iskarin väliin. Kunhan joudan.

Sen sijaan tuo apinamopo (Sherco joka tykkää kiipeilystä) alkaa muistuttamaan hyvää vauhtia matkaenduroa; nyt siinä on valot ja gepsi. Joo tottakai trialinkin kojelaudassa pitää olla navikaattori. Viime kesänä kyllästyin kaivamaan sitä repusta aina kun korpeen eksyin. Monasti kaivoinkin, eli eksyin.
Jollain lailla jotain näyttävän valonkin laitoin ihan sen tähden, ettei hirvi törmää minuun kun kotiin palailen illan hämyssä. Katotaan miten ne kestää kuperkeikkoja kallioilla.
Valmista pientä tial-tyylistä valomaskia vähän etsinkin, muttei sellaista kyläkaupastakaan tähän hätään löytynyt. Piti tehdä itse.
Pari Ikean halpishalogeenia ja pikkaisen käsitöitä, siinähän se:


Liitteet:
valo 002.jpg
valo 002.jpg [ 679.84 KiB | Katsottu 2073 kertaa ]
valo 003.jpg
valo 003.jpg [ 740.61 KiB | Katsottu 2054 kertaa ]
valo 001.jpg
valo 001.jpg [ 59.42 KiB | Katsottu 2125 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Pe Marras 12, 2010 8:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Lipsahti tumpusta tääkin rojekti :x Jotain lampunkranssia vaan ensin piti väännellä tuohon trialiin.
Ihan ehjä mopo se oli vielä hetki sitten. No paitsi pikku särö piti hitsata rungosta. Sitten sitä piti vähän lasikuulapuhaltaa jaja...


Liitteet:
roinaa 004.jpg
roinaa 004.jpg [ 1.25 MiB | Katsottu 2143 kertaa ]
roinaa 006.jpg
roinaa 006.jpg [ 1.12 MiB | Katsottu 2109 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Su Marras 14, 2010 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2315
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Ehkä homma on vielä hanskassa, mutta tuon kasattuasi jos lipeää käsistä, niin saattaa sylettää on niin nätti tuo Sherco

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ma Marras 15, 2010 10:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Onhan se, nätti, ainakin kohta. Silti, menossa on käyttöpyörän perushuolto tai peruspyörän käyttöhuolto, kuinka vaan. Eli käyttöönoton jälkeen se ei sitten kauaa nättinä pysykään.
Innostavan erilaista on välillä tuommoisen anorektisen rimpulan säätäminen. Vaikka se kuluukin offroad-moottoripyörien heimoon, "vakio"vannekokoja myöden, on se silti aikas outo hyppysiin kaikella lailla (varsinkin ajaessa :x )
Runkokin on niin kevyt, että sen voi jostain korvakkeesta nipistää viilapenkin leukoihin ja alkaa kokoamaan. Vähän kuin polkupyörän.


Liitteet:
koontia 001.jpg
koontia 001.jpg [ 772.21 KiB | Katsottu 2147 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ti Marras 16, 2010 10:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
timo kirjoitti:
Lipsahti tumpusta tääkin rojekti :x Jotain lampunkranssia vaan ensin piti väännellä tuohon trialiin.
Ihan ehjä mopo se oli vielä hetki sitten. No paitsi pikku särö piti hitsata rungosta. Sitten sitä piti vähän lasikuulapuhaltaa jaja...

Tuohon ei auta kuin se että jättää sen eka mutterin tai pultin vääntämättä auki, muuten tekevät kädet vie mennessään. Onneksi on noin pieni mopo jossa on vähän osia niin on äkkiä säädetty palikat kohdilleen 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Ti Marras 23, 2010 12:13 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
jmka kirjoitti:
Onneksi on noin pieni mopo jossa on vähän osia niin on äkkiä säädetty palikat kohdilleen 8)

Joo, mut se on niin pikkunättiä ja terapeuttista puuhaa. Ei sen kanssa pidä pitää kiirettä. Olisko postimerkkien keräily vähän vastaavaa? En tiedä, en ole kokeillut.
http://picasaweb.google.com/navikaattor ... rIid2O9wE#
Kuva
Mutta antaa minimopo ja pinsetit olla vähän aikaa sivupöydällä. Jotain kotarijankutusta taas väliin, koska sitäkin tuossa toisella kädellä aloin taas rassaamaan.
Oleellisilta osin Kotari on ollut käsittämättömän helppohoitoinen yleiskulkine vaativaankin makuun. Viiskymppiset tuli vietettyä ja näyttää siltä että se vielä jaksaa loikata jatkossakin. Vakavia kramppeja ja nyrjähdyksiä on enemmän kuskissa kuin mopossa.
Rungon katkeamista odotellessa pitää vaan tyytyä lähinnä vääntämään kaasua.
Ne parantelut mitä olen mopoon tehnyt ei ole turhalla kauneudella pilattuja, mutta on mun makuuni eikä niistä ole ollut metsän puolella ainakaan haittaa.
Mainoksesta huolimatta ihan "ready to race" ei se alunperin ollut, sen eteen on kyllä pitänyt tehdä kaikenlaista... jonka jälkeen onkin saanut keskittyä ainoana päivittäishuoltona lähinnä tankkaamiseen.
Heti uutena parantelin ilmansuodatustakin, koska putsari on pakko pitää kohtuupuhtaana ja koska putsarin vaihto tuossa on kaikkea muuta kuin enduromaisen nopeaa ja helppoa(päivittäishuoltoa). Onhan se orkkis kaikin puolin älykäs verrattuna moneen muuhun vastaavaan ratkaisuun; mm. suodattimen imupinta on "alassuin". Siihen ei siis raskaampi irtotavara tartu kovin herkästi.
Yhteislähdöissä ja kesäenskailussa muutenkin, on vaan niin paksusti puimajätettä ja mineraaleja hengitysilmassa, että mikään suodatus ei ole liikaa.
Nyt pitkään kestotestattuani tätä mun systeemiäni, voin vähän kehua itteenikin. Toimii niin pirun hyvin, siks tästä aiheesta piti alkaa höpisemään taas.
Välillä tulee otettua putsari esiin "turhaan". Kertaakaan se ei ole mennyt kokonaan tukkoon, vaikka joitakin reissuja on tehty aivan toivottomassa ryönässä.
Esisuodattimien idea on iso pinta-ala(pieni vastus, hidas virtausnopeus ja hyvä suodatuskyky) ja se ettei karkea roina niihin tartu ollenkaan(virtaus alhaalta päin, eli ilma kulkee kahdesti "katon" läpi). Imupöntön likaiselle puolelle(kaasaritilaan) ei tule siis kätännössä kuin kaikkein hienoin aines joka sitten jää paperin pintaan. Normaalistihan kaasaritkin on pahnan ja hiekan peitossa jne.
Pestävää suodatinta en tarvi. Paperiset toimii mainiosti ja vaihtoväli on erittäin kohtuullinen.


-Tankin alapinnassa kanavointi ja tiivistekumit
-Pienempi kylkisuodatin
-Iso suodatin
-Tällä ajettu yhdet sänkicrossit ja paljon muuta

Viimeinen foto: lisää lunta pliis, ei toi 2cm piisaa
toivoo: Timo ja ajamattomat Trellikat


Liitteet:
lumikumi 004.jpg
lumikumi 004.jpg [ 117.72 KiB | Katsottu 2004 kertaa ]
lumikumi 003.jpg
lumikumi 003.jpg [ 124.5 KiB | Katsottu 2017 kertaa ]
lumikumi 002.jpg
lumikumi 002.jpg [ 85.57 KiB | Katsottu 2016 kertaa ]
lumikumi 001.jpg
lumikumi 001.jpg [ 138.92 KiB | Katsottu 2052 kertaa ]
lumikumi 008.jpg
lumikumi 008.jpg [ 746.1 KiB | Katsottu 2017 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2010 10:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Kumi pyörähtää vanteella välillä harmillisin seurauksin. Harmia helpottaa vähän jos venttiilin irtoamisen jälkeen muuten ehjän sisuskumin voi vielä palauttaa käyttöön.
Taas pyörähti.
Koska en raaskinnut hyvää, paksua UHD-Misukkaa hyljätä pikku vian tähden. Kikkailin sen vielä takaisin hommiin. Kyllä sillä vielä ruovitaan uraa lumeen ja soraan ehkä pitkäänkin.. ehkä.
Venttiilikarahan on paikallaan yhtä lujassa kuin lapsella maitohammas. Vähintään yhtä lujaan sen saa takaisin tällä niksillä jos venttiilin jättämä reikä ei revennyt:
Sorvasin vähän karan tyveen tilaa kuvassa näkyvälle messinkiprikalle. Prikka kiinni huolellisella tinauksella (tina =tiiviste).
Sorvauksen ansiosta kara tulee niin ylös kuin mahdollista (ja silti se jää vähän alkuperäistä asentoa alemmas, joka vähän hankaloittaa renkaanvaihtohommaa).
Systeemi muljautetaan paikoilleen, kumi venyy kyllä. Sitten toinen prikka päälle ja sopiva kiristys. Pikaliimasta kumin ja metallin välissä ja kierrelukitteesta kierteessä tuskin on haittaa.

Möykky pitää olla vanneuraan muotoiltu. Muuten homma ei toimi. Liian laaja prikka kantaa niin ettei piilossa olevaa venttiiliä voi käyttää.


Liitteet:
venttiili 002.jpg
venttiili 002.jpg [ 843.9 KiB | Katsottu 1991 kertaa ]
venttiili 001.jpg
venttiili 001.jpg [ 191.11 KiB | Katsottu 1968 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jatkumo
ViestiLähetetty: Su Tammi 02, 2011 11:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Lumilautailussa on semmoisia pikku onkelmia, jotta kun sitä(lankkua) kuskaa pelipaikalle, kopsuu se kallistuskohdissa aurausmerkkeihin. Siirtymä yleensäkin on suoritettava tylsästi vähintään mopoauton mentävää väylää jos lankku on sidottu perinteiseen tapaan takaritsille, eli poikittain. Kiireessä ja pitkillä suorilla se aiheuttaa myös sitä daunforsee tai jotain semmoista formulaselostuksista tuttua perähytkettä.
Eilen kattelin telkkarista Balilla tehtyä surffausjuttua. Siinä oli skootterin kylkeen, tietysti kylkeen, pultattu isot koukut isolle lainelaudalle. Vaikka asennus näytti sivuvaunulta, kopsasin heti idean.
Toi lumiversio on onneksi aika siro, eikä kiinnikkeetkään tarvi olla kummoiset.
Vähän lattarautaa, pultteja, pari rekkapressuritsaa ym. Ja tietysti liimattavaa kumitiivistettä naarmuja ehkäisemään.
Kotarista löytyi tarvittavat kierrekohdatkin helposti.
Kuva


Liitteet:
lautanen 003.jpg
lautanen 003.jpg [ 785.89 KiB | Katsottu 2086 kertaa ]
lautanen 002.jpg
lautanen 002.jpg [ 605.18 KiB | Katsottu 2152 kertaa ]
lautanen 001.jpg
lautanen 001.jpg [ 160.97 KiB | Katsottu 4058 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 527 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 36  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com