Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

XT660RR rakentelua
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=39518
Sivu 5/5

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Ke Marras 01, 2017 5:43 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Vanhemmissa ei ole kattia ollenkaan, sisäämeno reiästä näkyy pelkästään reikäpelti. Tuoreemmissa on katti mutta eipä se siellä haittaa, ei ainakaan haise vaatteet pakokaasulle kun käryt tulee puhtaampana ulos. Noissa on eroja kannun paksuudessa ja pituudessa sekä sisäputkien halkaisijassa, vaikka oma on 1200 vaimennin niin sisäputki on vaatimaton 32mm, 750 GSXR vaimentimessa taisi olla lähempänä 40mm ja 1000 Gixerissä yli 40mm. Hyvin tuntuu hengittävän pienestä sisäputkesta huolimatta.

Tyytyväinen olen ääniin ja vaimentimen toimintaan, ei ole paluuta villavaimentimiin.

Kirjoittaja:  Peltsi [ Ke Marras 01, 2017 6:29 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Kyllä määki luulen että tuosta virtauksen puolesta mahtuu hepot ulos. Onhan se hyvänä päivänä liki 140 ponia tuosa 750cc kikserisä. Mitat on tosiaan kysymysmerkki. Aika muhkea on tuoki pönttö.

Kirjoittaja:  SaPeKa [ To Marras 02, 2017 1:48 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Minulla on superissa juurikin tuollainen tonnisen kikserin 01-02 titaanivaimennin. On se kyllä kevyt ja siro varsinkin kammiovaimentimeksi. Äänet on vähän kovahkot, mutta matalammat verrattuna absorptio-vaimentimeen mikä oli tuota ennen.

Kirjoittaja:  Peltsi [ To Marras 02, 2017 3:32 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Mitat tuosa suurimman haasteen tekee. Tuo on 63 senttiä pitkä ja niin ollen 12 senttiä pidempi kun nyt paikallaan oleva reikäputkitötsä. Pitää tutustua vielä mahdollisuuteen lyhentää. Hiljanen sen pitää olla. Vakio ei kelpaa kun ei vihti varatankkia poistaa.

Sori APeelle ketkun sotkemisesta.

Kirjoittaja:  Koheltaja [ To Marras 02, 2017 6:21 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Ketjut pitääkin olla sotkussa kurapyörissä ja foorumilla vaikka en APee(?) olekkaan paitsi joskus aamuisin kun on hapan maku suussa :D

Lyhentäminen voi olla haasteellista koska kuori on alumiinia ja sisäkuori terästä ja sen sisällä villa/verkko. Jotkut on lyhentäneet ja lyhennys alkupäästä mutta paljoa ei ole varaa lyhentää ettei ensimmäinen kammio mene liian pieneksi. Nimimerkki Timoteuksella on sama vaimennin kun SaPeKa:lla, kannun pituus 45cm ja halkaisija 12cm, kannattaa kysyä yyveellä Timoteukselta onko vielä tallella. Omaan sitä meinasin mutta on pari kolhua väärässä paikassa ja jätin ostamatta, ääniin ja toimivuuteen kolhut ei haittaa mutta turhamaisena haluan sileän vaimentimen joten etsintä jatkuu 8)

Kirjoittaja:  Koheltaja [ La Marras 11, 2017 1:36 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Tämä kausi taputeltu kun ei kiinnosta ajaa suolakurassa eikä pimeässä, mopon pesu ja talliin seisomaan talveksi ellei tule hyvät pakkas/lumikelit.

Nyt kiinni oleva 1200 Banditin vaimennin on 475mm pitkä ja 130mm paksu. Tilalle tulee GSXR 750 vaimennin joka on mitoiltaan sama kun tonnisen (450/120) mutta ei ole titaaninen, saa vähän siromman vaimentimen ja sisäputken vähän isommaksi. Nykyinen vaimennin on myynnissä ja sopii suoraan Creptuksen 2-1 putkelle, sopii ehkä muihinkin missä on 45mm alkuputki.

Saatan ottaa pyörän pois myynnistä jos saan talvella pilttuun käyttöön missä voi jatkaa rakentelua alumiini osien osalta, lisätankki, kilventeline ja pohjapanssari. Rallikate on vielä optiona, riippuu löydänkö katteen jonka saa sopimaan siististi pienellä sovittamisella. Dottorin 690 Givi kate himottaisi mutta kun en ole varma saako sellaista sovitettua. Jos joku on kyseistä katetta tilaamassa niin otatko yhteyttä mahdollisen kääpistelyn/sovituksen merkeissä, saa myös ottaa yhteyttä jos jollain on hyllyssä vastaavan tyyppinen kate jota voisi sovittaa. Tai sitten laitan sokkona tilaukseen ja yritän myydä täällä jollekkin 690 kuskille jos ei saa sovitettua paikalleen, siinä vaan tulee mennään helposti tappiolle. Varmaa on se että jotain pitää tehdä että saa paremman tuulensuojan ja vähemmän ajoviimasta kypärään/niskaan kohdistuvaa rasitusta mutta en halua maskiin mitään pappatunturin tuulilasia, tässä yksi syy miksi olen himoinnut 660 Tenereä.

USD keula on myös harkinnassa mutta se voi tulla kalliiksi koska USD:n jälkeen joutuu tilaamaan 800€ takakepin enkä haluaisi sijoittaa (1000-1600€) tähän pyörään kovinkaan paljoa ylimääräistä, mielummin säästöön seuraavaa pyörää varten. Jos ei tule USD:tä niin etujouset vaihtuu ja ehkä teen keulaan jonkinlaiset emulaattorit jos löytyy malli tai tarkat kuvat mitoituksista.

Kirjoittaja:  Seppo Honkanen [ La Marras 11, 2017 9:10 pm ]
Viestin otsikko:  Re: XT660RR rakentelua

Mulla olis tallissa jouten Topin shimmaama ja jäykemmillä jousilla oleva WP:n nelikammiokeula, joka jäi 2013 Husabergista yli. Laita viestiä, jos kiinnostaa virheetön keula. Sitä en tiedä sopiiko se Yamahaan :?

T. Sepi

Sivu 5/5 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/