Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Heinä 19, 2019 9:09 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: huski te 610 pähkäilyjä
ViestiLähetetty: La Loka 01, 2016 10:49 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Samalla kun tutustuu noihin eri vuosimallien tuotoksiin,lienee parempi laittaa jotain ylös niin on mistä tarkistaa...
99 vs 05/6:
peruskone sama,kiksin osat oli myyty joten vieläkään ei ole pedaalia. En kyllä näe yhtään syytä miksi vanhasta ei kävisi poljinsysteemi uudempaan.
Vaihderummun räikkäkoneiston pellissä on pieni ero,toimii vain omallaan. muuten pedaali raksuttaa edestakas. Tp akselin kohdistusmerkit pari hammasta eri paikassa!(Mahdollisesti 05 mallissa väärässä kohtaa,ei ollu ykk,vaan vieressä?)Ykk maalaukset lienee aiemman purkajan merkintöjä? Käytin -99 akselin ja kohdistus sen rattaan mukaan.
TP akselin laakerissa EI kuulu olla suojaa sisäpuolella,vaikka koodi onkin suojallisen. Se pitää poistaa,kuluu muuten puhki...Sitä en tiedä onko ulkopuolella peltisuojan alla vielä kumisuoja paikoillaan.
Vanhassa lohkossa lukee Cagiva,uudemmassa ei.
Kytkinakseleissa on kirjan mukaan joissain eri kokoja,mulla sattui samat.
Ainakin tuossa kappaleessa kammen tappi ja kietari oli samat kun uudemmassa. Edelleen epäselvää miksi niitä on 2 numeroa..
Muita eroja ei ole tullu vastaan. Toki tuosta varaosasta puuttui kytkin,mankku,sylinteri,mäntä jne helposti irrotettava. Sylinteriosalta ilmeisesti löytyy enempi eroja.

610 vs 630

Ulkoisesti sama kone,sylinteri/kansi osastoa lukuunottamatta. Jakoketju näyttää samalta,on muuten sama mutta vähän pidempi. Jako,leveys jne täsmää vanhaan.
Ketjun kiristin täysin erilainen.
Kampuran päähän ilmestyny laakeri magneeton puolelle. Vanhasta menee vauhtis kartioon,ja ajotuskohouma kulkee samalla kohdalla. (Jos kaasaritekniikka viehättää...) Pickup coil näyttää samalta. Kiilan paikka tarkistamatta, luulisin että ajotus kuitenkin sama.
Vapaavalon anturissa on nastat joka vaihteelle.
Huohotinputki poistunu koneen takaosasta,ja kannen öljyputken paikka siirtyny.
Tehdas lisänny nestekytkimen työsylinterin vanhan koneen kääntökotelon päälle :lol:
Kytkimen alta on hukattu kiksin? hammastus. Vaihtokelpoinen 610 kanssa silti. Ja ne vaimenninjousien päätyprikat kuluu ihan samalla tavalla.
Imukurkun korkeus lohkosta samaa luokkaa kaasariversion kanssa,halkasija vaan eri.
Sylinteri matalampi.
Veivin korkeus lohkosta ykk:ssa jää reilusti vanhemmalleen,ja yläsilmä pienempi. Alasilmää en mitannu.
610 Sylinterin alatiiviste sopii 630 lohkoon. Sanoisin että kampuraa ja sylinteri/kansiosastoa lukuunottamatta vaihtokelpoisia keskenään. Vaikka nestekytkimelliseksi...tai jos swm onnistuu saamaan varaosiakin joskus markkinoille kohtuulliseen hintaan.





630 runko näyttää samalle,apurunko pääosin myös. Jotain kosmeettista eroa kuten vaimentimien kiinnitys ja satulan lukitus ym eroa on.

Jalka surkea.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 24, 2017 10:09 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paskartelin sitten viimein joustonavan tuohon kuuskymppiin,kiitoksia tämän mahdollistaneille. :mrgreen: Yksi ajatuslapsunen tuli,jossain vaiheessa tarttee vähän toisenlaisen holkin rattaan puolelle. No jokatapauksessa,ero kovaan napaan on melko iso. Liian isoa vaihdetta ei nyt tunnu olevan,kun aiemmin ei ollu liian isoja kierroksia...Jopa tärinä tasakaasulla/nopeudella tuntuu pienemmältä. uskoisin että vaikutus kestoon on vaivan arvonen.
Vanne on jostain kotarista,myyjä veikkas pikkuadvea. Jokatapauksessa ensin mitattu oli käsittääkseni kapeampi,ja tod.näk sopivampi,mutta tässä joutu kaventamaan napaa että sai kumin keskelle,ja lisäämään prikat jarrulevyn alle ettei laahaa. Ei siis mitään mistä ei dremelillä,rälläkällä ja ystävällisen sorvarin avustuksella selviäisi :D
En tiedä olisko tuo muutama milli sivussa nappularenkaalla tuntunu missään mutta oman mielenrauhan vuoksi piti saada niin keskelle kun "helposti" onnistuu.

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 25, 2017 9:26 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1789
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Universal off-road cush hub lc4 :)
Minulla Superissakin samanlainen toisessa vannesetissä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com