Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Marras 12, 2019 7:45 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 12:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Oli meilläpäinkin jo sen verran lumet karannu pihasta, että asensin puutarhaletkun paikoilleen ja pesin pyörää painepesurilla ja liuotin aineella. Melko hyvin irtonaiset hiekat sun muut lähtikin, mutta sen verran pinttynyttä tavaraakin on, ketjuöljyä lähinnä, ettei kylmällä vedellä irronnu. Kuitenkin jo paljon mukavampi laitella edes hieman puhtaampaa mopoa.

Kuva

Tuota takapäätä oon pohtinu parikin tuntia, että poistaisiko tuon putkihässäkän tuosta rungon alta ja samalla lähes kaikki takakatteiden kiinnikkeet. Tarviisko niitä takakatteita olla ensinkään? Jos siirtäisi CDI boksin ja takajarrun nestesäiliön sisemmälle, niin menisihän tuo täysin ilman katteitakin. Ehkä nyt kuitenkin alkuun laitetaan katteet paikoilleen ja tuo sankakin saa jäädä sinne. Tuo taakse tuleva johto oli tupsyt pistokkeelle joka oli asennettu takalaukun pohjaan.

Kuva

Maalattavien osien hiontakin aloitettu takakatteista.

Kuva

Sovittelin keulaan kaikenlaisia valoja ja maskeja, mutta jotenkin alkoi näyttää tuo mopo niin takapainoiselta noiden takakatteiden kanssa, että ehkä ne orkkiskatteet laitetaan kuitenkin paikoilleen ja valoiksi tulee kaksi 90mm H7 umpiota, jotka on ihan hyvän näköiset tälläisessa mopossa. Mittaristo vaihtuu myös, mutta en tiedä vielä mihin. Yksi käyttämätön Koso DB01 löytyy, mutta näyttää turhan pieneltä tähän mopoon, joten saapa nähdä mitä keksii.

Alkukäyränkin irroitin ja otin mittoja millainen tuohon sopii. Ulkohalkaisija on n.42mm, mutta laipan sisällä hitsisauman kohdalta sisähalkaisija vaan 36-37mm, luulis ahdistavan noilla kuutioilla. Pakotiivisteen sisähalkaisija on 43mm ja se on samankokoinen kuin pakokanava, joten sen mukaan tehdään uusi käyrä. Tähän versioon sorvataan laippaan kevennys lähtevälle putkelle ja putken ja kevennysolakkeen väliin tulee se hitsisauma, jolloin se ei pienennä sisähalkaisijaa eikä sitä tarvise juuri edes hioa tasaiseksi jos hitsaus vaan onnistuu hyvin.

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 9:25 am 

Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Viestit: 297
Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Buell XB12X
Putken tekoa seuraan mielenkiinnolla. Laita kuvia reilusti kun pääset siihen vaiheeseen

Lähetetty minun GT-S7710 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 10:53 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1838
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Tuolla omalla kätöstyksellä ajelin ekan vuoden ilman takakatteita ja selkään lentävä kuramäärä oli kyllä aika juhlava. Nyt on aika pienet muovin lipareet ja pysyy selkä kuivana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Ke Huhti 22, 2015 12:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Jatketaas tätäkin. Katteet alkaa olla maalattu pohjapanssaria lukuunottamatta, vaan se panssari varmaan tulee joku kestävämpi ratkaisu, muuten ihan hyvän näköisen orkkis panssarin tilalle. Ajovalo umpiotkin on saapuneet, joten niiden kiinnikkeitä varmaan seuraavaksi suunnitteluun ja tekoon. Nuo on 90mm H7 umpiot, toinen lähivalo ja toinen kaukovalo, jossa myöskin parkkipolttimo. Kytketään niin, että lyhyt palaa aina ja pitkä pitkillä.

Kuva


Uuteen alkukäyräänkin on jo laipan holkki sorvattuna ja putki tarpeet hankittuna. putki siis tulee holkin sisälle kevennettyyn osaan, mutta tuon sisällä näkyvän olakkeen ja putken pään väliin jätetään parin millin rako ja näiden väliin syntyvään uraan tulee se hitsisauma, jolloin sisähalkaisija ei pienene hitsauksen takia. Samaan kuvaan jäi myös bensahanasta irronnut letkulähtö, joka pitäisi laittaa jotenkin takaisin.

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: To Huhti 30, 2015 5:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Viestit: 816
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: DR 750 S
Saitko noi valot istumaan hyvin, vai joudutko siirtämään pleksiä ja "valokoppaa" eteenpäin? Itse jouduin Boschin valoilla (ford cougarista purettu) sirtämään n 7-8cm eteenpäin, muuten osui etuhaarukkaan ääriasennossa. Tuli samalla tilaa naville ym, kun tuossa 750:ssa mittaristo kääntyy mukana.

_________________
-too Big to fail-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: To Huhti 30, 2015 5:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
En ole kerinny vielä muuta kuin mallailemaan hieman. Jatkettu viikonloppu Tallinnassa ja siihen perään 9 päivän työputki on hieman häirinnyt harrastamista. Kotilokin vaatisi hieman huomiota, että saisin sen leimalle. Vaan tehdään kun keritään, tuskin tämä kuitenkaan AT ralliin vielä valmistuu.

Tuo lyhyen umpio on kyllä melko "syvä", joten saattaa olla ongelmia sopimisen suhteen.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Pe Touko 01, 2015 5:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Katteita mallasin paikoilleen ja näytti niin möykyltä, kun kaikki oli keltaista, niin päädyin siihen lopputulokseen että sivukatteet maalataan uudelleen ehkä mustaksi ja takasivukatteet varmaan jää hyllylle. Vasta nyt katsoin noita aapon projektikuvia ja tuo keltainen etulippa on kyllä kopioitava, yritetään muuten tehdä sitten erinäköinen. 750:n katteet on kyllä hienomman näköiset.

Satulan päällinen tuli tehtyä uutta värimaailma ajatusta myötäillen. Irroitin entisen päällisen ja leikkasin saumoista auki, niin sain valmiit kaavat minkä mukaan leikata uudet osat päälliseen.

Kuva

Uusien osien yhteen sovitusta.

Kuva

Kuva


Siinä lopputulos. On muuten ihan käsin ommeltu, kun ei meidän ompelukone jaksanu ommella keinonahkaa. Saumat on myös liimattu ompeleen lisäksi.

Kuva

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2015 7:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Otin mopon välillä ulos tallista, niin sain paremmin kuvattua. Tuossa kuvassa valoumpiot on vaan nippuside ja teippi virityksellä kiinni. Sen verran syvä on tuo lyhyen umpio että ottaa kiinni etupumppuun, kun ohjauksen kääntää rajoittimeen asti, jolloin umpiot on jätettävä 35mm ulos pleksin yläreunasta mitattuna. Yksi mahdollisuus olisi muttaa tuota pleksiä pystympään ja hieman eteenpäin, että saisi umpiot paremmin suojaan pleksin aukkoon. On muuten tiukkaan pinttynyttä hyttysen paskaa tuossa pleksissä, meinaa jo usko loppua, että sitä saisi puhtaaksi turmelematta itse pleksiä, onko ehdotuksia?

Kuva

Tuossa sivukuvaa ilman sivukatteita, mutta värit jo sinne päin mitä tuleman pitää. Tajusin itsekin vasta nyt että näyttää aika paljon samalle kuin kelta-musta-harmaa 8 gessu, jollaista tuli koeajettua silloin -08. Kuka kopioi ja ketä :twisted:

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: To Touko 07, 2015 11:30 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1229
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Mulla on muuten AT:ssa kiinni nuo samat lamput H7 LED:llä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: To Touko 07, 2015 1:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Niimpäs onkin, saakos noita ledi polttimoita suomestakin vai pitikö tilata ulkomailta?

EDIT: Löytyyhän tuolta sun ketjusta tietoa mistä oot tilannu, kun tarkemmin lukee. Tutkin asiaa ja saahan noita polttimoita vaikka motonetistä.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: To Touko 07, 2015 8:08 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:15 am
Viestit: 1229
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: AT
Jees ainut oli että jouduin tuota LED polttimonkiinnitystä hieman modaamaan noihin. Noissahan umpioissa polttimo tulee kiinni sillä peltilätkällä ja ruuvilla. Tilaamissani H7 LED:ssä se taas tuli kiinni kait yleisemmällä "jousiklipsillä". No hieman hiomakonetta ja rälläkkää käyttämällä sai nuo LED H7 polttimot kiinnittymään noihin polttimoihin.

Ja itsellä tuli lisäksi se eletroniikkaosa tai mikä muuntaja se sit onkaan ja tuulettimet mukana noihin LED:hin. Tuossa Motonetin paketissa on vasta pelkkä polttimo.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: To Touko 07, 2015 9:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Ei ne sitten ihan samat umpiot ole, mulla ainakin on näissä se jousiklipsi kiinnitys. Laitetaan nyt alkuun ainakin normi polttimoilla, mutta hyvä tietää tuostakin ledi vaihtoehdosta.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: Pe Touko 08, 2015 9:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Piti aloittaa pakoputken teko, jotta pääsis välillä ajamaankin. Vanhasta alkukäyrästä hyödynsin vaan tuon kiinnityslaipan, sille piti vaan tehdä aika mittava ruosteen poisto ja keskireikääkin joutui hieman viilaamaan isommalle putkelle sopivaksi.

Kuva


Itse putken teen valmiista mutkakappaleista leikkaamalla sopivia paloja toistensa perään jotka hitsataan yhteen. Tämä tehdään ruostuvasta raudasta, mutta sama tekniikka sopii myös rosterille.

Kuva

Kuva

Hitsasin holkin putken päähän ja ensimmäisen sauman mutkaan, kunnes muistin taas kerran, että se laippakin ois hyvä olla putken päällä, joten jouduin hiomaan sauman matalaksi ennenkuin sain laipan menemään putken juureen. Putki kasvaa tuossa lopussa 48mm:n ja seuraavan mutkan jälkeen se on jo 2" joka sopii tulevalle äänenvaimentimelle.

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2015 10:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Uutta ja vanhaa. Vielä ois tehtävä lambda anturin mutterin hitsaus, viimeistely hiontaa saumoille ja kuumakestomustaa päälle.

Kuva

Kuva

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roiskeen DR800 -92
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2015 10:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Viestit: 802
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tenere 700
Mukava näitä on seurata ku rauta tottelee miestä.

_________________
"Eternally, unavoidably, eventually, all paths will lead to the cemetery." Sentenced

"Breathing doesn't keep the flame alive in us." Insomnium

”Älykäs pääsee pinteestä, johon viisas edes koskaan joudu ei.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com