Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Marras 18, 2018 11:10 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 157 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Joulu 09, 2017 10:41 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Varikolta huudeltiin että tuo vakio kilpiteline heiluu 0,5m suuremmalla amplitudilla kuin pyörän perä, en jaksa kuunnella.
Ekana meinasin suoraan kopsata timolta PE-muoviversion mutta sitten näin työmaan roskiksessa 2,5mm hiilikuitulevyn jämän. Kokeillaanpa karppausta.
3mm Muovista kanttailin yhdyspalan ja pulttaamalla nippuun. Kaikki kuituun poraillut reiät liimasin, josko ei laminaatti purkautuisi.
Vakio painoi 1,2kg, tuo painaa puoli kiloa. Pituuttaakin on vähemmän, eli rikkovat voimat on paljon pienempiä, samoin varsi. Jos se on vielä lujempi niin sittenhän se on hyvä. Julmetun jäykkä tuo on ainakin.


Liitteet:
IMG_20171209_155651474.jpg
IMG_20171209_155651474.jpg [ 458.11 KiB | Katsottu 3918 kertaa ]
IMG_20171209_203039778.jpg
IMG_20171209_203039778.jpg [ 462.52 KiB | Katsottu 3918 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 19, 2017 10:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Pyörä: 9909505011800
skuikka kirjoitti:
Kun tiivisteet on uusittu, shimmit ravistettu hihasta ja ruuvattu paikalleen, kaivetaan pöydän alta nyt jo toistakymmentä euroa kustantanut helvetinkone.


Helvetinkone on vimpan päälle Piällikkö laite :D :!:
Miten typetys hoituu, oletkos siihenkin viritellyt jonkin sortin nerokkaan helevetinhärvelin?
Yhden toimivan omatekoisen tiedän mutta se vaatii jo sorvailu näppäryyttä enenpi mitä itteltä löytyy.
Hyvää settiä täältä löyty kopioitavaksi, pitää duunailla noi Steg pegz:it kokeiltavksi / käyttöön, enpä ole tuollaisiin aiemmin törmännyt.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 20, 2017 9:54 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Täyttö menee brutaalilla tavalla, poraan sopivan reiän Schraderventtiilille ja täytän siitä. Typpeä en ole vuosiin laittanut, en tunne ajossa eroa ilma/typpi ja mahdolliset korroosiovaivatkaan eivät ole esittäytyneet. Toki huollan vähintään kerran vuodessa iskarit.
Pitäisi joskus tehdä koe ja mittailla kuinka kaukana suht normaali huoneilma oikeasti on ideaalikaasusta paine-lämpö-tilavuus osastolla. Arvaan että kosteus saa paineen nousemaan vähän jyrkemmin, vaan tarkkaa en tiedä.
Kuvan liitintä saa muutes IKH:lta parilla eurolla ja se sopii suoraan WP:n ilmausjenkaan.


Liitteet:
lkitin.jpg
lkitin.jpg [ 470.05 KiB | Katsottu 3406 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 08, 2018 8:31 pm 
Avatar

Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Viestit: 784
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Pyörä: 9909505011800
Erittäin mielenkiintoista, kotikonstein huollot hoituu, oikeen hyvä.

Oletko takakepin puristuspuolen säätimen elämään vaikuttanut ?
Superiin tuli hommattua Ebäystä PSD keppi, kuvan mukainen kikkare tuli sitten sen jälkeen joten orggis keppiin en kerennyt koittamaan.
Poraamalla originel säädintä pääsisi samoihin virtauksiin, en kylläkään ole koittanut / tutkinut pystyykö poraamaan, mitenkä lie kovaa matskua tuo on.

PSD keppiin toi reikäpää laitettiin joten vaikea sanoa pelkästään tuon vaikutusta Superin villiin luontoon, mutta eron huomasi PSD:n käyttäytymisessä, ainakin tälläselle köykäiselle kuskille toimii.

Naksujahan tuossa on hitaalla 58, ja juu kyl sen yhdenkin napsun tuntee selkeesti persuuksissa :lol:


Liitteet:
Kompressio.jpg
Kompressio.jpg [ 167.83 KiB | Katsottu 2705 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 08, 2018 9:20 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
En ole puuttunut. PDS-keppi on minullakin hankintalistalla. Vakioon olen muuten ollut tyytyväinen mutta patikossa pohjaa koko ajan kun reilummin syöttää, PDS:sällä saisi pitää muuten samanlaisena mutta pohjausvastusta lisää. Lisävirtausta en ole kaivannut yhtään, reilu 100kg ajokamat päällä on painoa.
Puristuspuolen pakan nopeaa päätä koitin shimmata napakammaksi, saa nähdä miten pelaa kunhan pääsee hakkuuttamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2018 7:47 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Toisen kerran tänä talvena tankin korkin lukko jäässä. Aukeaahan se kun imeyttää nenäliinaan lämmintä öljyä sumpusta ja puristaa lukkoon. Ei se silti kätevää ole.
Josko se pysyisi kaapissa sulana.


Liitteet:
Komppi.jpg
Komppi.jpg [ 420 KiB | Katsottu 2360 kertaa ]
IMG_20180117_183114115.jpg
IMG_20180117_183114115.jpg [ 485.95 KiB | Katsottu 2360 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 18, 2018 11:55 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 442
Pyörä: Yamaha RD
Oli niin hyvä idea, että pöllin idean heti.Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 18, 2018 4:00 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Hyvä että on hyödyksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2018 8:22 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 442
Pyörä: Yamaha RD
Kiitos vaan ideasta, just ostin rikkinäisellä lukolla ison tankin, saipahan senkin korkin helposti käyttöön.

Itsellä pieni ja iso tankki, pienen korkissa ei ollenkaan korvausilman nippaa. Mistähän syystä moinen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2018 6:54 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Enpä ole moiseen kiinnittänyt huomiota. Eiköhän siinä korkissa joku korvausilmasysteemi ole.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 19, 2018 7:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Viestit: 442
Pyörä: Yamaha RD
Onhan se varmaan jotenkin huomioitu, tuo vaan mielestäni mukavampi, kun korkki jää letkun varaan tankatessa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 05, 2018 10:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2908
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Pari kysymystä tuosta pohjepatista:
Pitääkö sen joustaa ja pitääkö se olla niin ylhäällä kuin mahdollista?
Tässä nimittäin on näköjään alumiininen patti ja aika alhaalla.


Liitteet:
legpegsb.gif
legpegsb.gif [ 285.42 KiB | Katsottu 1410 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 06, 2018 9:58 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Korkeus säätänee vipuvartta, oma oletus on että pitempi on parempi jos tatit ei ole tiellä.
Nuo omat osuu satunnaisesti hanuriin kun permiä onnistuu oikein kallellaan ajamaan, mutta en ole tunkeilevaksi kokenut.
Kovakin varmasti toimii mukavaksi muotoiltuna, toki kumissa on kitka lisäbonuksena.
Muotoillut visakoivuiset tatit olisi kyllä aika prameat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 06, 2018 1:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2908
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Puuverstaan hyllystä löytyy kyllä kuivaa leppää, ebenholtsia, katajaa, omenapuuta ja visakoivua.
Ei siis tarvitse tyytyä liiterin antimiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 06, 2018 4:01 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1711
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Onko kumipuuta?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 157 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com