Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Kesä 16, 2019 2:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2019 12:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3085
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Kaasuvaijeri todellakin kannattaa uusia jottei hirtä kaasu päälle jossain epäsopivassa tilanteessa. :?

Onko kahvojen rungot vedetty niin tiukkaan kiinni tankoon ettei pyörähdä kaatuessa :arrow: hajoaa. Täytyy tosin sanoa että niin on tiukalla itselläkin...

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Huhti 15, 2019 4:24 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 489
Pyörä: KLE, 250 EXC
Juu kyllä mä jo heti aamusta enskakuskia tuin Motokeitaan kautta ja mm. uutta kaasuvaijeria lähti tulemaan. Tuntuu nämä sitä tahtia syövän kaiken kuluvan osan, että parempi kun laittaa heti uutta mikä vähänkin arveluttaa - ei ne kestäisi kun hetken kuitenkaan. Sitten on kurja jos jää ajot kesken joskun hölmön vian takia eikä uusia ole hyllyssä. Noita B-osia olen jättänyt hätävaroiksi. Tuolla idealla ketjut ja rattaatkin uusin. Ei ne viime keväänä laitetut enää tätä kesää olis kuitenkaan menneet. Ei takajarrupalatkaan ihan finaalissa vielä olleet, mutta ei viitsi ihan rungoille asti ajaa ja mahdollisesti sitten uusia levyäkin tai jotain kalliimpaakin jos kriittisellä hetkellä jarru ei pidäkään. Pahimmillaan satuttaa tosiaan vielä itsensä ihan tarpeettomasti.

Ilmeisesti on kahvat liian tiukassa. En noita ole mitenkään hampaat irvessä kiinni vetänyt, mutta se raja on aika häilyvä ettei ole liian löysällä tai jopa ruuvit putoa. Näemmä vaikka kämmenpohjalla hakkamalla kahva pyörähtää, niin silti kaatuessa runko menee. Täytyy uusi laittaa vaikka pultit liimalla ja jättää vielä löysemmälle.

Otin kyllä nyt samalla kahvasuojat. Tässähän on ollut tuollaiset norsunkorvat vaan, eli ei kiinnity sarvien päihin. Muutaman kerran nuokin on rystysiä säästäneet, mutta jos nyt suojaisi vähän kahvojakin paremmin :roll: Tosin KLE:n kerran velipoika peruutti autollaan pihassa nurin ja etujarrun kahvanrunko rikki vaikka siinä nuo rysterit onkin. Satuin tuolloin vielä katsomaan ikkunasta, että nyt se peruuttaa, peruuttaa vieläkin - no nyt se osu ja pyörä nurin :evil:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Su Huhti 28, 2019 6:42 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 489
Pyörä: KLE, 250 EXC
Panssarissa tuli käytyä seikkailemassa ja saldona DNF. Toisen kierroksen loppupuolella edellä mennyt napautti uran varresta ylös sellaisen noin 3..3,5 m pitkän ranganpätkän sillä seurauksella, että se sujahti vasemman saappaan edestä rungon syövereihin ja toiselta puolelta vielä reilun metrin verran ulos. En ihan seinään saanut pyörää seis ja ranka ilmeisesti kääntyessään väänti bensahanan irti tankista. Eipä tuossa oikein muuta voinut kun pyörä äkkiä kyljelleen. Tankissa oli kuitenkin varmaan viitisen litraa bensaa sisällä.

Harmi kyllä kun ajo meni hyvin ja ajattelin, että tuon toisen kierroksen jälkeen nostaisin vähän tahtia kun varaa tuntui olevan. Reittikin oli kiva eikä märkää ollut haitoiksi asti.

Jos jotain positiivista niin ei ainakaan koske joka paikkaan nyt kuten viime vuoden panssarin jälkeen teki :lol: Olisihan sitä kuitenkin voinut vähän enempikin ajaa kun tuolla asti oli, mutta ei mahda mitään.

Alustaa otin crossisäädöistä suht reilusti pehmeämmäksi ja hyvältä tuo tuntuikin. Oli helppo ajaa kun ei juuret ja patit piekse kehnokuntoista kuskia niin kovin.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Huhti 29, 2019 10:21 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 489
Pyörä: KLE, 250 EXC
Kaveri oli kameran kanssa reitin varrella ja ehti jonkun kuvan saada ennen kun leikki jäi kesken:

Kuva

Mutta eipä voi mitään. Uusia osia tilaukseen, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Tankki pelannee vielä, mutta toki jos jollain on tällaisen vanhuksen tankkia joutilaana, niin kiinnostaisi. Bensahana sai sen verta pahasti siipeensä, että sen joutuu laittelemaan uuden.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Touko 13, 2019 11:46 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 489
Pyörä: KLE, 250 EXC
Motopalvelu CC:ssä käyty harrastamassa. Tällä kertaa maaliin asti :mrgreen: Noin lyhyesti oli kyllä paras kisa mitä olen tähän asti ajanut ja kelikin suosi. En tiedä mistä johtui, mutta vaikka lähdin ihan reipasta marssia liikkeelle, niin siitä huolimatta riitti energiat loppuun asti hienosti. Joku siinä maalin jälkeen kävikin kommentoimassa miten tuoreelta ajo näytti vielä lopussakin :lol: Hyvä, että edes näytti siltä.

Ajoaikakello aiheutti pienen kämmin. Etsin sitä ensimmäiset neljä kierrosta, että missä se siinä tornin seinällä oikein oli.. Viidennellä kierroksella löysin sen ja vähän turhankin konkreettisesti. Hieman liian kauan oli katse vasemmalle päin ja jalkatappi otti siihen shikaanin virkaa toimittaneeseen paaliin kiinni. Pyörähän pysähtyi siihen, mutta kuski ei.. Takaa tietty tuli seuraava kuski niskaan. Hetken oli vähän pallo hukassa tärskystä kunnes tajusin mennä irroittelmaan takaa tullutta kuskia pyörien välistä pois. Äkkiseltään tuntui, että eihän tässä mitään käynyt ja pyörää pystyyn ja käyntiin. Vaihdevipu nyt osoitteli minne sattuu eikä pykälät suostuneet vaihtumaan alaspäin kun vipu otti runkoon kiinni. Joku 2..3 siellä oli sisässä ja sillä varikolle. En ollut vielä ehtinyt stoppia tehdä, niin bensaa tankkiin, vaihdevipu irti, vasaralla sitä vähän johonkin muotoon laudan pätkän päällä takoen ja takaisin kiinni vähän sinnepäin. Totesin että vaihteet pelaa vaikka vipu olikin huomattavan ulkona ja takana. Tuossa vaiheessa alkoi myös tuntua, että vasen peukalo oli saanut tällin.

Mutta eipä muita ihmeitä. Tarkkoja vaihtoja ja eteenpäin kohti ruutulippua. Muuten pysyi kumit koko ajan kotimaata vasten vaikka jotain pieniä horjumisia välillä olikin.

Näin kierrosaikoja katsoen, niin hieman tuo tärsky ja hallintalaitteiden uudelleensijoittelu vaikutti ajoon, mutta ei pahasti:

Kuva

Hieman kytkimen käyttöä välttelin kun vasen peukalo muistutteli kokoajan enempi kunnostaan, mutta ei tuo varsinaisesti haitannut ajoa. Jäykäksihän se sitten veti ja alkoi vaihtaa väriä, mutta tuskin mitään rikki meni. Olisiko lie jäänyt polven ja tangon väliin tuossa rytäkässä :roll:

Jos nyt jotain tuli opittua, niin ei varmaan olisi huono käydä ennen lähtöä katsomassa missä tuo kello on eikä luottaa järjestäjän sanaan, että "hyvin se sieltä näkyy" :roll: Mun mielestä ei kyllä näkynyt..

Hyvällä sykkeellä tuli kuitenkin ajettua kun toistuvasti sain jousitusta kevyesti pohjaamaan ja kisan jälkeen laskin käsistä 7 rakkoa. Aiemmin ei ole kädet noin kovin kärsineet. Luonnollisesti joka paikkaan koskee. Kypärä taisi tuossa tärskyssä olla ihan tarpeellinen ja onneksi oli remmi tiukalla. On nimittäin leuan alla hihnan jäljet.. Muutkin suojat hoitivat hommansa hyvin kun ei jotain pieniä mustelmia ihmeempää seurannut.

Kuuslammin kuvista jos etsii kuvanumeron 4782, niin siellä on historic-548 vauhdissa.

Jos jotain vertailua tekee, niin viime syksynä Jyhnäharjussa jäin kärjelle ~33 min ilman mitään ylimääräistä ohjelmaa. Nyt jäin ~21 min vaikka likemmäs 5 min hävisin tuossa tötöilyssä. Mistä lie moinen kehitys johtunut, ei ainakaan treenaamisesta :lol:

Tertsun sanoin: mukavaa hommaa tämä ceecee.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Touko 13, 2019 12:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2706
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Onnittelut hyvästä vedosta. Kisakello tahtonu olla itelläkin aina hukassa CC:ssä ja sittenkun se on löytynyt niin ihmettely että onko ajoaaikaa vielä 45 min jälellä vai vasta 45 min ajettu :D Ei huono idea tosiaan selvittää etukäteen missä se on.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Touko 13, 2019 3:09 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 489
Pyörä: KLE, 250 EXC
^ Kiitän. Sama itselläkin. Nyt kun oma arvio kun oli, että reilu tunti olisi ajettu, niin kello näytti 56 min. Seuraavalla kierroksella sitten selvisi, että alaspäin se laskee ja ihan kartalla olin.

Itselle kyllä tuo keli tekee paljon ja ajaminen on ihan erilaista 15-asteessa mitä 25:ssä. Kroppa toimii niin huonolla hyötysuhteella, että ylikuumenee helposti :lol: Sitten kun koittaa muistaa ne perusasiat, että katselee riittävän kauas ja keskittyy muutenkin ajamiseen. Tahtoo unohtua katselemaan maisemia ja kruisailemaan liian helposti. Jonkinlainen henkinen väsymys on herkässä.

Tuolla Orimattilassa motivoi kun huomasi ettei ne edellä kaikki menekään karkuun vaan niitä saa kiinni kokoajan. Etenkin crossirataosuuksilla huomasi että pystyi monasti kelaamaan 20..30 m kaulan kiinni radan matkalla ja ehti vielä ohikin ennenkuin mentiin taas metsään. Itselle oli kyllä todella mieluisa reitti. Hyppyrit oli hienoja vetää eikä ne heitelleet minne sattuu. Ilmassa sai aina hetkeksi painon pois käsiltä. Noista innostuneena koitin sitten nuo pätkät ajaa sen mitä vaan yhtään pääsi. Tuohon kolarointiin mennessä olin noussut ainakin noin 20 sijaa tai enemmänkin kun mylaps näyttää vasta ensimmäisen täyden kierroksen jälkeen ensimmäisen sijoituksen ja ennen tuota kolarointiakin tuli ohituksia jatkuvalla syötöllä. 15 sijan nousun mylaps näyttää. Ehkä tuosta crossiradan kierrosta on jotain hyötyä ollut.

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 250 EXC harraste
ViestiLähetetty: Ma Kesä 10, 2019 1:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Viestit: 489
Pyörä: KLE, 250 EXC
Tosiaan 2.6. tuli oltua Lohjan seudun MK:n harjoitus-CC:ssä seikkailemassa. Kun tapahtumapaikkana oli joku monttu, niin arvelin etupäässä hiekkaradan olevan kyseessä. No eihän se ihan ollut :lol: Kiveä ja juurakkoa oli ihan kotitarpeiksi ja mä kun lähtökohtaisesti vähän tiukkasin jousitusta vielä Orimattilankin setupista :roll:

Sain hyvän lähdön ja siis hyvissä asemissa reitille. Sitten kyllä alkoikin lappaa väkeä ohi. Kivikossa/juurakossa oma ajo oli ihan tuskaa ja etenkin keula hakkasi käsille melko rajusti. Myöskään tuo hiekkamallin taka-Mitas ei pidä kovaksi tampatulla soramontun pohjalla sitten yhtään. Ehkä hyvin kuvaa vetoa se, että tein koko kisan aikana tasan yhden ohituksen.

Nopea varikkopyssäys ja kun olo oli ihan jees ja ajo oli mitä oli, niin arvelin bensan riittävän maaliin tankkaamattakin. Kyllä se riitti, tosin ehkä viimeiset puoli kilometriä tulin jo varatankilla. Kertaalleen vähän nurin, mutta ei edes pyörä ehtinyt sammua. Kaikki kivikossa ja juurakossa pomppimiset sekä kallioilla luistelut huomioiden ihme etten ollut nurin useammin. Useita tilanteita kyllä riitti, mutta jotenkin onnistuin aina pelastamaan. 11 täyttä kierrosta ehdin ja kaikki kierrokset minuutin sisään. Jos jättää varikkokierroksen ja tuon kaatumisen pois, niin taisi mahtua kierrosajat puolen minuutin sisään. Aika tappavan tasaisesti jaksoi siis taas tuon parituntisen.

48 kuskia taisi startata matkaan, 46 tuli maaliin ja itse olin sijalla 25. Paljon paremmin mitä odotin ja miltä tuntui. Tuollahan oli vain yksi luokka ja jokunen kärkikuski menikin "aika lujaa".


Juniori ajoi 50 cc luokan 20 min lähdön. Tuohan oli pelkkää crossiradan kiertoa, joten ei sikäli oikein mikään CC noille pienille. Pehmeää, märkää ja siten raskasta hiekkaa oli siis alusta. Olisi pitänyt pikkupyörästä kytkimen tartuntakierroksia nostaa reilusti. Ei tahtonut jaksaa kunnolla viedä. Mutta kun ei tuotakaan yhtään ennalta tiennyt. Muutenkin tuo startti oli vaakalaudalla kun aika flunssainen juniori oli aamulla. Mutta fundeerattiin, että mennään paikalle ja päättää sitten ennen starttia jaksaako ajaa. Jaksoi, mutta koville tuo puolikuntoisuus ja pehmeän hiekan yhdistelmä otti. Hauskaa kuitenkin kuulemma oli, että sikäli onnistunut reissu.

Kaikki sai muuten mitalit, niin nyt on itselläkin killutin mopokisoista laittaa palkintovitriiniin :mrgreen:

_________________
Ei kai kukaan nähnyt..?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com