Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

Mitas
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=696
Sivu 63/70

Kirjoittaja:  geeXLV [ Ma Syys 17, 2018 8:16 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Joo kyllä niillä kauas pääsee ja takas kotiinkin. Märällä asfaltillakin, kuskista se on kiinni :-D


TiuSo

Kirjoittaja:  mico [ Ma Syys 24, 2018 5:26 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Ei oo ongelmia ollut E07 kanssa märällä, kaikki ne on yhtä liukkaita kun tarpeeksi tuppea vääntää :D

Ehdottomasti parempi on kuin Heidenau Scoutti, mutta nämäkin kai niitä makuasioita varmaankin...

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Ma Syys 24, 2018 5:30 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Tuleeko renkaita tehtaalta millä seoksilla sattuu vai mistä johtuu että toisilla on liukas ja toisilla ei? AT:n alla oli E07 joka lipsui välillä hyvinkin herkästi tietyn tyyppisellä märällä asfaltilla, kun assutyyppi vaihtui niin pitoa riitti. E07+:lla en ole vielä märällä ajanut mutta poika raportoi että hyvin 35kw tehoilla jauhaa välillä tyhjää kun lähtee märällä reippaammin liikkeelle, ja tässäkin eroja asfalttien välillä.

Kirjoittaja:  juhap [ Ti Syys 25, 2018 11:05 am ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Huomasimpa tuossa äsken tallilla käydessä että emännän 690:ssä on erilainen rengas kuin mulla takana... molemmat on 130/80/18 kokoa ja E07 lukee kupeessa, ei ole dakari viirua vaikka mun rengas näyttäis dakar kuvioiselle. Mun rengas paisteltu joskus viimevuonna ja 690:n kumi tänä keväänä.
En tiedä missä pimeessä teltassa ne noita paistelee, mutta aina tulee joku yllätys näköjään :D
Yks palane lähteny mun takarenkaasta jonnekkin ja repeilly "nappuloiden" juuresta aika monesta kohtaa.. vissii asfaltilla ollu kiihdyttelyn tarvetta :roll:
Silti tulee tollane jompikumpi tai erilainen seuraavaksikin, kun on mukava yleisrengas ajossa.


no pientä edittiä... tainnu teltassa vaihtua paistohommat TT:stä TL-tyypin renkaaseen, näin arveli Pantsek ja järkeenkäypäne juttu... koska ostinhan tuon renkaan juuri sen takia, että se on TT
Noh näin hommat muuttuu ja tässä muistelen noiden renkaan vaihtohommia, niin omaan mopoon meni tosi helposti vanteelle ja eipähä tuoho 690 ollutkaan enää niin helppo homma eikä kyllä meinannu nousta vanteelle. Eli kuvio ja samalla muuttui myös rakenne muutenkin.
Ihmettelinkin uutena tuota renkaan pitoa soralla, kun sitä oli aika hitosti vs. edellinen E07 joka tuli valmerilta 140/80/18 kokoisena vaikka tilasin 130/80/18.
Noh tää on tällaista sepustusta taas.
690 rengas
Kuva

ja mulla tällä kuviolla
Kuva

Kirjoittaja:  jani73 [ Ti Syys 25, 2018 5:08 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Kyllä, 140 ja 130 levyisissä on kuvio hieman erillainen. Itse huomasin kun kesärengas oli 130 ja talvikumi 140 ni pisti silmään rengas-sulkeisissa... Eroa ajossa? Eipä juurikaan mun puutuneella perslihaksilla mitattuna!?

Kirjoittaja:  juhap [ Ti Syys 25, 2018 7:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

jani73 kirjoitti:
Kyllä, 140 ja 130 levyisissä on kuvio hieman erillainen. Itse huomasin kun kesärengas oli 130 ja talvikumi 140 ni pisti silmään rengas-sulkeisissa... Eroa ajossa? Eipä juurikaan mun puutuneella perslihaksilla mitattuna!?


Juu mut niin on erilainen kuvio 130/80/18 kumeissakin... kun muuttunut kaiketi TT:ksi

Edit

Jooh eli molemmat on tubeleskumeja... mutta kuvio on erilainen.

Kirjoittaja:  JuhaL [ To Loka 04, 2018 1:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Islannin reissusta kotiuduttu. Mitas E-07+ Dakar (150/70-18) takarenkaana, jolle kertyi noin 10000km sekalaista ajoa kaikennäköisellä alustalla. Hyvä rengas ainakin meikäläisen käyttöön, joka harvemmin, ainakin näin reissussa ollessa ajelee pidon äärirajoilla. Märällä asvaltilla ei ollut mitään ongelmia!
Ei ole kulutuskestävyydeltään ihan yhtä kestävä kuin perinteinen E-07. Kuluminen vaikutti vähenevän loppua kohti. Paineet koko reissun ajan 2,4 baarin paikkeilla.
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Mitas E-07 Dakar, 10000km
IMG_9906e07plus.jpg
IMG_9906e07plus.jpg [ 164.37 KiB | Katsottu 4746 kertaa ]


Eturankaana oli Michelin Anakee Wild 90/90-21, kuvassa kilsoja noin 10600. Hyvin tuokin toimi kaikilla alustoilla. Kestävyyttäkin näyttää olevan, jokusen kerran tuli paukautettua kovassa vauhdissa kiviä päin...
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Michelin Anakee Wild, 10600km
IMG_9903anakeewild.jpg
IMG_9903anakeewild.jpg [ 163.4 KiB | Katsottu 4746 kertaa ]


Jossain 5-6000 tonnin paikkeilla kovalla alustalla kaartaessa alkoi kuulumaan selvää urinaa/ulinaa, epäilen syylliseksi Mitasta. Takarenkaana E-07+ on kuitenkin selkeästi hiljaisempi kuin saman kokoinen Anakee Wild. Yhdeksänkympin vauhdeissa alkanut ulina hävisi, kun ennen reissua vaihdoin taakse Wildin tilalle Mitaksen!

Kirjoittaja:  Koheltaja [ To Loka 04, 2018 5:06 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Sama combo on saanut pojalta kehuja XTR:än alla ja melko varmaan ensi kesänä samaa settiä alle.

Kirjoittaja:  B12 [ Pe Loka 12, 2018 12:58 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Koheltaja kirjoitti:
Pari tonnia takana E07+ ja kulunut noin 2mm, suurin osa pikitietä ja ehkä 1/3 suomirallia soralla. Poika pudoti paineet takana 1.3 ja sanoi että soralla aika makea viedä kun pystyy pitämään perää irti eikä ylläreitä ole tullut, kovilla paineilla asfalttipaineilla ei hänenkään mielestä soalle ole asiaa ellei aja rauhallisesti. Poika kehui myös asfalttiominaisuuksia, pyörä kääntyy hyvin mutkiin takarenkas pyörii tärinättömästi. Alku vaikuttaa lupaavalta ja oletettavasti kstää selkeästi enemmän kun Wild.


Olen itse ajellut n 1.5 barin paineilla ja rengas tuntuu minusta ihan hyvälle ja yllätyksettömälle. Mitään rajuja perän sivulle potkimisia ei ole tullut, vaan ihan sujuvakäytöksinen rengas. Taitaa olla niin, että tämmöinen sikajäykkärunkoinen on ajettava soralla pienillä paineilla. Isoilla paineilla ajelevat kertovat juurikin noista leveistä ja äkkinäisistä yllärisladeista. Halpis-"Barum" omituisella traktorikuvioinnilla arvelutti ostaessa, mutta jopa ylittänyt odotukset.

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Pe Loka 12, 2018 5:26 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

B12 kirjoitti:
Taitaa olla niin, että tämmöinen sikajäykkärunkoinen on ajettava soralla pienillä paineilla. Isoilla paineilla ajelevat kertovat juurikin noista leveistä ja äkkinäisistä yllärisladeista.


Renkaan rungon eläminen on yksi millä haetaan pitoa ja tasaisuutta, jäykkä runko yhdistettynä koviin paineisiin tekee helposti renkaan käytöksestä kulmikasta. Jäykän rungon ainoa etu on että kestää paremmin osumaa kun ohutrunkoinen, siksi esim Dakar tyyppiset renkaat on superjäykällä rungolla että kestää, mutta pito ja pidon tasaisuus ei sekakäytössä ole ainakaan parempi pehmerunkoiseen verrattuna. Harmi ettei näitä saa tube typenä joka on lähes poikkeuksetta pehmeämmällä rungolla ja elastisemmalla rungolla.

Kirjoittaja:  geeXLV [ La Loka 13, 2018 11:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

5500 kesti E-07+ mulla takana, ajoin n. 2 kilon paineilla. Eilen oli jotain 1.85 painetta ja kotiin tullessa huomasin että oli yksi pinna poikki. Vanne ei ole mutkalla (siitä kohtaa..) eikä mitenkään tuntunut että olisi lyönyt vanteelle. Jonkunverran kivistä oli reitillä kyllä. Vaihdoin toisen samanlaisen tilalle, oli kyllä tiukka ottaa pois..


TiuSo

Kirjoittaja:  Jani M [ Su Loka 14, 2018 11:07 am ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

E-13:ssa on näköjään mennyt kuvio uusiksi siihen nähden, mitä se oli ensiesittelyssä. Tuo nykyinen näyttäisi aika varteenotettavalta matkaendurorenkaalta.

http://www.mitas-moto.com/en/mitas-moto ... tires/e-13

Kuva

Kirjoittaja:  Andestone [ To Marras 08, 2018 2:25 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Noin 3 tuhatta kilsaa ajanut E07+ takasella. Ollut kyllä pettymys, todella liukas, niin soralla, kuin asfaltilla,varsinkin märällä. Paljon huonompi kuin perus E07. No oiva valinta, jos haluaa ajaa sladissa, jota tuolla on tullut harrastettua, sillä pito irtoo heti, kun vähän reippaammin rullaa kääntää.... Ei jatkoon.

Kirjoittaja:  Koheltaja [ Pe Marras 09, 2018 7:03 am ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Paljonko rengaspaineet?

Kirjoittaja:  Andestone [ Pe Marras 09, 2018 11:15 am ]
Viestin otsikko:  Re: Mitas

Noin 2 Baria. Samoilla paineilla olen ajanut E07 ja paljon parempi pito. Kun tuota E07+ kuviota tsiikaa, niin eipä se voi soralla pitääkkään. Se että se on liukas myös märällä asfaltilla, taitaa johtua kumin seoksesta :!: No ajotyylini on agressiivinen ja vaatii takarenkaalta paljon... Niin ja kyllä LC 8 motti ei armoa anna, kun rullaa kääntää....

Sivu 63/70 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/