Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Loka 14, 2019 4:25 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1038 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 70  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 21, 2007 2:44 am 

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 10:28 pm
Viestit: 414
Paikkakunta: JKL
Pyörä: 1/3 Beta 250 Techno
Itellä samalla rengasyhdistelmällä samat tuntemukset alussa.

Meno paranee asvaltillakin jonkinverran kun saa hiukan kilometrejä alle.

_________________
Kari

"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2007 9:09 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 5:11 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Espoo
HooPee kirjoitti:
Kävin tietty testaamassa pidon paikallisella "krossiradalla" ja aika älytön ero noihin vakio trail wingeihin. Asfaltilla melko huteraa menoa ja aivan älyttömän liukkaat, mutta niinhän ne taitaa kaikki uudet nakit olla.

Takana siis C-02 ja edessä C-11


Vihdoinkin sai renkaat alle ja kokeiltua ihan oikeissa olosuhteissa, eli metsässä ja mudassa. Ja kyllä taas mentiin niin perkeleesti! Asfaltilla sai sitten pelätä henkensä edestä, kun tuintui ettei pyörä mene sekunttiakaan suoraan. :oops:

Millasilla paineilla olette noita mitaksia ajaneet? Takana kun ei ole vanne lukkoa, niin ei varmaan kannata ihan pienillä paineilla ajaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2007 9:52 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
HooPee kirjoitti:
(saatanan venttiiliä meinannu saada paikalleen).



Luepas ketju "renkaanvaihtovinkkejä", apu on lähempänä kuin arvaatkaan. Sisärengas päällirenkaan sisään ja venttiili ensimmäisenä paikalleen jne....

Kipa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2007 1:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 5:11 pm
Viestit: 296
Paikkakunta: Espoo
Millä paineilla näitä C-02 ja C-11 pitäis ajaa? Oletteko ajeneet eri paineilla metsässä ja tiellä (hiekka/asfaltti)? Varsinkin eturengas tuntuu todella liukkaalta ja "puskee" mutkaan taitettaessa. Nyt on paineita kokeiltu 1,5 ja 2 bar, joista jälkimmäisellä asfaltilla menee jo suhteellisen kivuttomasti ja suoraan. Takana kun ei ole vannelukkoa, niin on tullut pidettyä 1,5 bar painetta, mikä tuntuu toimivan hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2008 8:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Mopoa tänään huoltaessani tsekkasin myös rengastilanteen, takana oli Raison jäljiltä C-02 SOFT-merkinnällä varustettu Mitas, valmistettu -02. Katsoin hyllyssä olevat, niissä ei tuota SOFT-tekstiä ollut, mutta ihan oikea E-hyväksyntä löytyi :shock: Nämä olivat vuosikertaa -06. Eli ilmeisesti tuota on tai on ollut kahta eri kovuutta, noista kannattaa ottaa ilman muuta tuo kovempi versio matkaendurokäyttöön.
Edessä pyörii C-05 HARD-merkinnällä varustettu rinkula, ei kulu sitten millään! Ainakin 2-3 tuhatta on takana ja hyvä jos milli on lähtenyt pinnasta pois. E-hyväksyntää tuossa ei ole, vuosikerta taisi olla -02.

Kipa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2008 11:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Viestit: 775
Paikkakunta: Laihia
Pyörä: KTM990A -13
Kipa kirjoitti:
Mopoa tänään huoltaessani tsekkasin myös rengastilanteen, takana oli Raison jäljiltä C-02 SOFT-merkinnällä varustettu Mitas, valmistettu -02. Katsoin hyllyssä olevat, niissä ei tuota SOFT-tekstiä ollut, mutta ihan oikea E-hyväksyntä löytyi


onko siinä punainen raita?
mulla oli tourilla 2002
c-02 se taisi olla juuri tuo soft
mielestäni siinä ei ollut raitaa
nykyisin näissä on tuo punaraita ja e-merkintä
ei taida muuta olla enää myynnissä?


Kipa kirjoitti:
Edessä pyörii C-05 HARD-merkinnällä varustettu rinkula, ei kulu sitten millään! Ainakin 2-3 tuhatta on takana ja hyvä jos milli on lähtenyt pinnasta pois. E-hyväksyntää tuossa ei ole, vuosikerta taisi olla -02.



samaisella tourilla oli tuo c-05
ajoin paljon n.5tkm todella hyvä kestävyys se jäi hyllyyn pahan päivän varalle taitaa ,vaan olla jo superhard


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 09, 2008 9:16 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
MP@ kirjoitti:
onko siinä punainen raita?
mulla oli tourilla 2002
c-02 se taisi olla juuri tuo soft
mielestäni siinä ei ollut raitaa
nykyisin näissä on tuo punaraita ja e-merkintä
ei taida muuta olla enää myynnissä?




Onhan noissa näköjään punainen raita. Nypin eilen nastat
pois epäonnistuneesta takarinkulasta. Ziddu mikä homma....

Kipa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 16, 2008 5:00 pm 

Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Viestit: 1788
Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Pyörä: pyörät myyty
Ensi viikon reissulle pitäisi laittaa rupulia hp2:n alle ja olen vielä hieman kahden vaiheilla kumpi rengas taakse päätyy. Kahden vaiheilla siksi, että reissussa on kahdenlaista soranajoa.

Eli uraalle olisi tarkoitus mennä ja menomatka tehdään autolla mopot kärryssä. Uraalla sitten ajellaan ilmeisesti pari-kolmepäivää pehmeää hiekkaa, suota, mutaa yms maastoa myöten, johon C-02 on varsin ylivertorengas.

Uraalta olisi sitten tarkoitus ajella kotiin kolmessa vuorokaudessa pääosin sorateitä myöten. Kotimatka olisi lyhyintä asfalttireittiä 800km joten ne tiet ovat (toivottavasti) isolta osaltaan isoja kovapohjaisia sorateitä ja asfalttia, jossa aiempien kokemuksieni (DR800:ssa) mukaan C-02 ei ole enään ollenkaan niin kiva rengas. Uutenahan se tuntuu kohvapohjaisella tiellä leijuvan ja sitten kun kovapohjaisilla teillä ajaen ne keskinapit on saanu kulumaan lyhyemmiksi kuin sivunapit niin sladittelu ei ole sen jälkeen ollenkaan niin kivaa kuin pyöreäolkaisemmalla nappikumilla.

Toinen vaihtoehto olisi sitten E-09, joka aiempien kokemuksieni mukaan on lähes kaikissa olosuhteissa helppo ajettava, mutta sanomatakin selvää että sen kanssa joutuu uraalla mopontyöntö hommiin paljon useammin kuin c-02:lla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 16, 2008 5:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Tarkoitat varmaan maastoajolla Raajärven virallisia offroad-reittejä. Muuallahan me ei saada tieltä poiketa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 16, 2008 5:47 pm 

Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Viestit: 1788
Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Pyörä: pyörät myyty
Pasi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan maastoajolla Raajärven virallisia offroad-reittejä. Muuallahan me ei saada tieltä poiketa.


Mulla ei ole kyseisestä alueesta mitään tietoa sen enempää kuin reiteistäkään, pyrin vain seuraamaan edelleajavaa jolla on todennäköisesti varsin hyvä vihi missä saa ajaa ja missä ei.

Niillä muutamalla kerralla mitä olen lapissa rupuleilla ajellut niin olen huomannut, että se mitä kutsutaan sielläpäin hiekkatieksi on etelänmiehen sanastossa maastoa ja sen takia täältä etelästä sinne pohjoiseen tulee lähdettyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 8:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
vkoivu kirjoitti:
Ensi viikon reissulle pitäisi laittaa rupulia hp2:n alle ja olen vielä hieman kahden vaiheilla kumpi rengas taakse päätyy. Kahden vaiheilla siksi, että reissussa on kahdenlaista soranajoa.

Eli uraalle olisi tarkoitus mennä ja menomatka tehdään autolla mopot kärryssä. Uraalla sitten ajellaan ilmeisesti pari-kolmepäivää pehmeää hiekkaa, suota, mutaa yms maastoa myöten, johon C-02 on varsin ylivertorengas.

Uraalta olisi sitten tarkoitus ajella kotiin kolmessa vuorokaudessa pääosin sorateitä myöten. Kotimatka olisi lyhyintä asfalttireittiä 800km joten ne tiet ovat (toivottavasti) isolta osaltaan isoja kovapohjaisia sorateitä ja asfalttia, jossa aiempien kokemuksieni (DR800:ssa) mukaan C-02 ei ole enään ollenkaan niin kiva rengas. Uutenahan se tuntuu kohvapohjaisella tiellä leijuvan ja sitten kun kovapohjaisilla teillä ajaen ne keskinapit on saanu kulumaan lyhyemmiksi kuin sivunapit niin sladittelu ei ole sen jälkeen ollenkaan niin kivaa kuin pyöreäolkaisemmalla nappikumilla.

Toinen vaihtoehto olisi sitten E-09, joka aiempien kokemuksieni mukaan on lähes kaikissa olosuhteissa helppo ajettava, mutta sanomatakin selvää että sen kanssa joutuu uraalla mopontyöntö hommiin paljon useammin kuin c-02:lla.


Vain pikikset ratkaisevat eli ääni C-02:lle, kyllä sillä ajaa sorasiirtymätkin ihan mukavasti. Viime suvena Päijänteen kierrossa kaksi päällä kuluneella C-04:lla Marjoniemen asfalttivuoristoradalla ei ollut kyllä kivaa, mutta toi C-02 on kyllä reunoilta parempi). Ekan kerran kun olet suossa jumissa E-09:n kanssa, niin muista, että ainakin yritin.... :wink:

Kipa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 1:23 pm 

Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Viestit: 1788
Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Pyörä: pyörät myyty
Kipa kirjoitti:
vkoivu kirjoitti:
Ensi viikon reissulle pitäisi laittaa rupulia hp2:n alle ja olen vielä hieman kahden vaiheilla kumpi rengas taakse päätyy. Kahden vaiheilla siksi, että reissussa on kahdenlaista soranajoa.

Eli uraalle olisi tarkoitus mennä ja menomatka tehdään autolla mopot kärryssä. Uraalla sitten ajellaan ilmeisesti pari-kolmepäivää pehmeää hiekkaa, suota, mutaa yms maastoa myöten, johon C-02 on varsin ylivertorengas.

Uraalta olisi sitten tarkoitus ajella kotiin kolmessa vuorokaudessa pääosin sorateitä myöten. Kotimatka olisi lyhyintä asfalttireittiä 800km joten ne tiet ovat (toivottavasti) isolta osaltaan isoja kovapohjaisia sorateitä ja asfalttia, jossa aiempien kokemuksieni (DR800:ssa) mukaan C-02 ei ole enään ollenkaan niin kiva rengas. Uutenahan se tuntuu kohvapohjaisella tiellä leijuvan ja sitten kun kovapohjaisilla teillä ajaen ne keskinapit on saanu kulumaan lyhyemmiksi kuin sivunapit niin sladittelu ei ole sen jälkeen ollenkaan niin kivaa kuin pyöreäolkaisemmalla nappikumilla.

Toinen vaihtoehto olisi sitten E-09, joka aiempien kokemuksieni mukaan on lähes kaikissa olosuhteissa helppo ajettava, mutta sanomatakin selvää että sen kanssa joutuu uraalla mopontyöntö hommiin paljon useammin kuin c-02:lla.


Vain pikikset ratkaisevat eli ääni C-02:lle, kyllä sillä ajaa sorasiirtymätkin ihan mukavasti. Viime suvena Päijänteen kierrossa kaksi päällä kuluneella C-04:lla Marjoniemen asfalttivuoristoradalla ei ollut kyllä kivaa, mutta toi C-02 on kyllä reunoilta parempi). Ekan kerran kun olet suossa jumissa E-09:n kanssa, niin muista, että ainakin yritin.... :wink:

Kipa


C-02 näyttäsi johtavan tässä ääntenlaskennassa. :) Ryhmämme pääsuunnistajalla anssilla on kuulemma takana tuore c-02 ja saattaapi olla että sellainen löytyi muistakin ryhmämme mopoista eli se sanelee aika paljon myös mun rengasvalintaa. Jos muut olisivat katunappirenkailla liikkeellä niin silloin voisi itsekin ajella vajaasti kuvioidulla renkaalla.

Muistan kuinka joskus all road tourilla AJOIN isolla tohtorilla c-02:lla yhdellä suopätkällä ja TYÖNSIN t63:lla varustettua kotaria. Tietty suolla ja pehmeissä paikoissa ajaminen on aina jossain määrin myös tuuripelä, mutta kyllä c-02 on pehmeissä paikoissa hyvä rengas.

Ehkä mä laitan c-02 alle ja otan auton paksiin sen e-09 mielenrauhaa tuomaan ja vaihdan sen alle kotimatkaa varten jos kotimatka c-02:lla ei tunnu mielekkäältä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 1:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Ittelläkin alkaa taas renkaiden osto olla ajankohtaista ja C-02 vaikuttaa kiinnostavalta. Mistäs niitä kannattaa ostella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 2:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Viestit: 1990
Paikkakunta: Hämeenperä
Pyörä: SE ja kolmipökö
Pasi kirjoitti:
Ittelläkin alkaa taas renkaiden osto olla ajankohtaista ja C-02 vaikuttaa kiinnostavalta. Mistäs niitä kannattaa ostella?


MP-Racingillä on ollut Suomessa, mutta eräs nimeltä mainitsematon Sawdoc osti kaikki. Mynetmotolta saa: http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... 2_m/c.html
Kolmen renkaan rahti taisi olla 25 euroa.
Itse olen tuonut noita syksyn Saku-reissuilta, mikäli Saku-laatikoiden päälle on sopinut :wink:

Kipa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 3:13 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Viestit: 761
Pyörä: 701
Tommonen firma ainakin mainostaa myyvänsä Mitaksia, en ole itse ostanut, mutta sattui jostain silmään.

http://www.valmer.fi/?id=26&keel=fi


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1038 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 70  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com