Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Marras 22, 2019 6:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2008 8:15 am 

Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Viestit: 260
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Pyörä: SE & MXV & EN
Petri.Uutela kirjoitti:
Janne kirjoitti:
Itsellä armeijarenkaasta on kokemusta vain kisaendurossa verrattuna ei-tielailliseen krossinappularenkaaseen.

Heitäppä jotain kommenttia että oliko minkalainen verrattuna krossinappularenkaaseen?
ajoitko sillä kovalla alustalla, eli kiinnostais eniten tietää miten se käyttäytyy asfaltilla
mutta kaikki muutkin käyttökokemukset ovat tervetulleita :)


Asvalttipidosta ei kokemusta, mutta hiekalla ja kivikossa on tullut rytyyteltyä Saariselän endurosafarireiteillä. Pyöränä siis KTM 250 EXC Racing.

Maasto on siellä niin kuluttavaa, että 450-pyörästä saa takarenkaan jauhatettua vaihtokuntoon kolmessa päivässä.

Trellikan kestävyys hyvä, mutta pito vastaavasti kivikossa huono verrattuna kisakumiin. Hiekalla ja suolla ero likin sitten jo huomattavasti pienempi.

Louhikkoisessa ja teräväkivisessä maastossa sivunappulat tahtovat revetä irti motocrossrenkaista. Trellikka kestää tuota huomattavasti paremmin. Eli vuokrapyörään noihin olosuhteisiin oiva valinta.

_________________
Janne
http://www.urheilukuvat.net


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2008 8:21 am 

Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Viestit: 260
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Pyörä: SE & MXV & EN
RTJ kirjoitti:

MT21:hän on todella hyvä ajaa niin asfaltilla ja maastossakin. huonompi se on asfaltilla, eli ei kannata leikkiä Mika Kalliota. Itselläni tuo ei kyllä ole koskaan edes yrittänyt livetä asfaltilla alta pois.

Hiekalla ensin tykästyin eturenkaaseen koska se ei lähde ikinä yrittämään alta pois. Tähän tietty vaikuttaa käytettävän moottoripyörän alusta. Takarengas antaa tarpeeksi pitoa mutkasta ulostulossa viihdytämään soratiekuskia. Etu- ja takarengas on kulutustavaraa. 5tkm on hyvä suoritus kummallekin. Eturenkaalle saa vähän enemmän elinikää jos sen tasapainottaa.

Itse ajan 50/50 eri alustoilla, kun tämä nyt on ainoa ajoneuvoni. Asfaltilla tuo eturengas alkaa pompottaa ilman tasapainotusta. Hiekallahan se ei haittaa mitenkään. Pompotus lisääntyy mitä kuluneemmaksi rengas käy.

Riku


Saman suuntaisia kokemuksia, vaikka etunen ei ainakaan vielä pompota ilman punttia...

Jäi tuosta kysymyksestäni näköjään pois, että Superissa on nyt alla MT21:t. Onneksi kuulin sen heikohkosta märkäpidosta ennen kuin testasin pitoa liikenteessä.

Kiinnostaisi tietää, onko Army Special liukkaampi asvaltilla kuin MT21?

Onko vakaampi hiekkatiellä?

_________________
Janne
http://www.urheilukuvat.net


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2008 10:49 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1142
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Miten pitkään tuota mt 21:stä on tehty? :shock: Taitaa olla jo jonkinverran "kokenutta" mallia. :roll: ..ja hyvä tietysti niin,seokset ja nappulat kohillaan.
Itse vaan ihmettelen miksi edellinen moponi omistaja oli vaihtanut Pirellit poies ja heittänyt Br Trailvingit tilalle?..kai ne wingit on kuitenkin sitten senverran mukavemmat asfaltilla,muuhun niistä ei oikeen taida ollakkaan :oops:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2008 2:49 pm 

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 2:30 pm
Viestit: 285
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200 GSA
RTJ kirjoitti:
MT21:hän on todella hyvä ajaa niin asfaltilla ja maastossakin. huonompi se on asfaltilla, eli ei kannata leikkiä Mika Kalliota. Itselläni tuo ei kyllä ole koskaan edes yrittänyt livetä asfaltilla alta pois.

Hiekalla ensin tykästyin eturenkaaseen koska se ei lähde ikinä yrittämään alta pois. Tähän tietty vaikuttaa käytettävän moottoripyörän alusta. Takarengas antaa tarpeeksi pitoa mutkasta ulostulossa viihdytämään soratiekuskia. Etu- ja takarengas on kulutustavaraa. 5tkm on hyvä suoritus kummallekin. Eturenkaalle saa vähän enemmän elinikää jos sen tasapainottaa.


Millaisia paineita RTJ oot pitäny MT21:ssa asfaltti-hiekka-seka-ajossa? Huomenna alle eteen MT21 ja taakse D908RR, kummatkin tasapainoitettuna.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2008 4:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Terve

Edessä 1.6-1.9, takana 1.8-2.2 ihan kuormasta ja alustasta riippuen.

Eli minimi 1.6 soralla, silloin saa jo isompia kiviä kiertää ettei mene Behrin-Burman-tinaiset vanteet enempi solmuun. 1.8:lla voi ajaa kaiken yli. Tämä siis pikkuadventurella.


Riku

_________________
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: rengaspaine
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 12:33 am 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 766
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge
MT21:set. RTJ:n ohjeita likimain noudattaen edessä 1.6 ja takana 1.7 baria asfaltilla. Enduropoluilla takana 0.8 ja edessä 0.9 baria. Kokemusta ei ole takana vielä nimeksikään näillä renkailla(185 km)., joten tuntumaa vielä haetaan. Pyöräni painaa n. 115 kg ilman kuskia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 18, 2008 12:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Viestit: 1231
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Pyörä: Ready To Push
Mistäs näitä mt 21:siä pitäis tällä hetkellä ostella jos edullisesti haluais?

_________________
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 18, 2008 11:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Terve

Viime aikoina olen roudannut renkaat mynetmotosta. Olikohan takanen luokkaa 80EUR ja etunen 50EUR.

Tänään väänsin alle taas tuoreen takasen.
Eturenkaat näissä MT21:ssä kuluu sitten hieman ihmeellisesti.

Ja paineet olen nostanut jo eturenkaassa 2.0:aan, vauhti on hidastunut tai taidot kasvaneet (arvaattekko kummasta mahtaa olla kyse?).

Ja sitten jos alotetaan tämä minua aina askarruttanut asia!
Miten niin MT21 liukas asfaltilla!
Kyllähän se sladiin lähtee kun kurapyörällä liian äkkiä antaa kaasua!? Ja onko se joku säikähdyksen paikka jos vähän lähteekin, ettekö te kaikki ole jo sladissa oppineet ajamaan.
Tänään vedin hienon sladin tuoreella kumilla ABC:n rampissa (vähän tökkäs ja meinas mennä yli).


Riku

_________________
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 20, 2008 8:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1295
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Renkailla ajettu nyt 3000km pääasiassa hiekkateitä ja metsäajoa, asfaltilla n.30% Takana keskinappuloissa 5mm pintaa jäljellä ja hiekkatie ajo on kaverin mukaan jo todella näyttävän näköistä, vaan eipä tällä mitään ongelmaa perän irtoamisessa ollut uutenakaan.

Etukumilla ajaisi varmaan kolme takasta, kun edes nappuloiden keskellä olevat pienet urat eivät ole hävinneet. Jarrutus puolelta nappulat on kuitenkin pyöristyneet reilusti ja muilta reunoilta hieman. Etusella aion ajaa vielä toisen takasen, mutta sitten se vaihtuu johonkin muuhun, koska tuo pehmeällä vaeltelu ärsyttää, vaikka sen kanssa kyllä pärjää kun pitää sen mielessä eikä anna sen yllättää. Tuo on silti varmaan hyvä ja kestävä rengas hieman painavampi keulaisessa pyörässä kuin DR-Z.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2008 11:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 3:10 am
Viestit: 21
Paikkakunta: Kajaani
ramirin kirjoitti:
Mistäs näitä mt 21:siä pitäis tällä hetkellä ostella jos edullisesti haluais?


Laitoin tänään tilaukseen mynetmotosta 90/90-21 ja 120/90-17 kumit. Hintaa tuli yhteensä 139€ etunen 47€ takanen 66€+rahdit ei paha hinta minusta!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2008 1:25 pm 
Avatar

Liittynyt: La Tammi 12, 2008 12:31 pm
Viestit: 559
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KTM 950 SE
MT-21 ei ilmeisesti ole pyörimis suunnalla väli? Ainakaan KO. etusesta en merkintää löytänyt.

(Ekaa kertaa väänsin itse kumin ja nätisti meni kahdella pilteman 20cm raudalla. Vahva tunne :lol: )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2008 9:08 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 01, 2008 7:32 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: vantaa
Pyörä: ktm 990s
ei oo pyörimissuunnalla väliä. asvaltilla tietysti huono verrattuna tkc:hen. soralla minusta hyvä, takarenkaan pidon oppii nopeasti. kulutuskestävyydestä ei tietoa.... :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2008 10:39 pm 
Avatar

Liittynyt: La Tammi 12, 2008 12:31 pm
Viestit: 559
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KTM 950 SE
juja kirjoitti:
ei oo pyörimissuunnalla väliä. asvaltilla tietysti huono verrattuna tkc:hen. soralla minusta hyvä, takarenkaan pidon oppii nopeasti. kulutuskestävyydestä ei tietoa.... :D


SEssä noi takaset ei ole tupannut kauaa kestämään :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 03, 2008 10:52 am 

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Viestit: 665
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Omakinen kirjoitti:
SEssä noi takaset ei ole tupannut kauaa kestämään :lol:

Eihän siellä mikään voi kestää kun takapyörä pyörii soralla kolme kierrosta siinä ajassa kun etupyörä yhden.

_________________
Taas menossa jonnekin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 03, 2008 11:09 am 
Avatar

Liittynyt: La Tammi 12, 2008 12:31 pm
Viestit: 559
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: KTM 950 SE
Ylimatti kirjoitti:
Omakinen kirjoitti:
SEssä noi takaset ei ole tupannut kauaa kestämään :lol:

Eihän siellä mikään voi kestää kun takapyörä pyörii soralla kolme kierrosta siinä ajassa kun etupyörä yhden.


Ai siitä se johtuukin :lol: Minä olen miettinyt mikä siinä mättää :shock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com