Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Loka 15, 2019 2:32 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 18, 2007 3:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Viestit: 516
Paikkakunta: Päijät-Häme
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Ei oikeen kulunut MT21:nen pitänyt tänään Nastolan Mäkelässä päitsipätkällä. Pito loppui kuopan ylityksestä takapyörästä ja etupyörä kuoppan ja kyljelleen. :D Tankki lommolle. Nyrkkiä tankin kylkeen niin lommokin oikeni ja matka jatkui.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 9:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1140
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Mulla on kevyehkössä kakspuokki suzukissa alla Bridgestonen Trail Wingit ja varastoituna tuommoiset Pirellin mt 21:set. :shock: Wingeissä on pintaa vielä jokunen milli.Aioin vaihtaa kokeeksi Pirellin taakse,mutta en tiedä kannattaako,kun on pintaa jäljellä noissakin.Kyllä tuo Bridgestone tuntuu kuitenkin pitävän kohtuullisen hyvin,ja nyt kun tarkistin paineen alemmas,niin ehkä pito hieman parani,epäilen että aiemmin oli liikaa.Täytynee heittää Pirellit kehiin vasta kun olen saanut noi Bridget on ihan loppu,lienee viisainta. :roll: Kuvio noita renkaita verratessa on ainakin hyvin erilainen,nykyisissä on hieman salmiakki-kuvio,pirellit ainakin näyttää pitävämmältä löysällä isojen nappuloidensa vuoksi. :shock: No,täytyy katsoa nyt milloin lähtis taas tänä vuonna kumia kuluttamaan..

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Viimeksi muokannut x-mean päivämäärä Ti Tammi 08, 2008 11:00 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 9:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
IMHO trailwing on ehkäpä jopa mailman huonoin MP-rengas. Erityisen huono eturenkaana. Sinuna toimittaisin TW:t kierrätyskeskukseen ASAP. MT21 on sorahommissa huomattavasti parempi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 9:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1140
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Pasi kirjoitti:
IMHO trailwing on ehkäpä jopa mailman huonoin MP-rengas. Erityisen huono eturenkaana. Sinuna toimittaisin TW:t kierrätyskeskukseen ASAP. MT21 on sorahommissa huomattavasti parempi.

:shock: Ööö..siis Bridgestone huonoin? :shock:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 9:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
No ei siltakivi varmaan merkkinä ole sen kummallisempi kuin toisetkaan mutta mielestäni TW on huono. Katupyörään sorruin ostamaan BT14sen taakse mutta ei siitäkään ole juuri hyvää sanottavaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 10:43 pm 

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Viestit: 1146
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Liekö yksikään muu rengas niin taajaan haukuttu kuin Bridgestonen Trail Wing? Lempinimihän tuolla on Death Wing - omien ja tuttujen kokemusten mukaan aika osuva nimi.

Jos MT21:set on odottelemassa, niin vaihtaisin itsekin kyllä alle odottelematta. Kunhan saat siitä pikkusen pintaa karheaksi, niin alkaa ihan eri luokan pito, voin luvata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 11:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1140
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Kiitän tiedoista,enpä arvannut että Bridgestonekin osaa tehdä suvikumien lisäksi "susikumeja" :evil: Kyllähän noilla nyt on pärjännyt,mutta hyvä tietää että voi hyvillä mielin vaihtaa pois :) Mikä noissa Trail wingeissä sitten on mielestänne huonoin ominaisuus?onko nimenomaan metsä-ominaisuudet vai ajettavuus..vai nuo kaikki :?

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 11:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Kuivalla ja kovalla pinnalla ne toimivat jotekuten mutta ovat helvetin liukkaat jos on vähänkään kosteaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 01, 2008 11:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1140
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Pasi kirjoitti:
Kuivalla ja kovalla pinnalla ne toimivat jotekuten mutta ovat helvetin liukkaat jos on vähänkään kosteaa.
Ok,joo,onhan täällä näköjään ennenkin noista keskusteltu,kun kattelin noit vanhoja viestejä.Ei todellakaan ole kovin kehuttu gummi maastossa varsinkaan :? Kiitän osanotosta! :wink:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 12:28 pm 

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 2:30 pm
Viestit: 285
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R 1200 GSA
MT21 asennettuna paikallisessa rengasliikkessä (Jyväsrengas):

90/90/21 75€
140/80/18 95€

Ja on kuulemma uus rengaskone, johon mahtuu hyvin tuo 21" (ei itsestäänselvyys rengasliikkeissä). Lähinnä siis meille tumpeloille tiedoksi, jotka ei osaa / jaksa / viitsi vaihtaa itse. Mielestäni ei kohtuuton hinta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2008 9:42 pm 

Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:47 pm
Viestit: 43
Ainakin pikkutohtorin alla nuo MT21:set ovat tämän kevään toimineet oikein hyvin. Asfaltilla ei ole tullut renkaiden takia mitään "tilanteita" eikä sorateilläkään tarvitse kummemmin arastella vaikka tien pinta vaihtelee liejusta "kuulalaakerisoraan" (riittävästi hanaa niin kyllä se siittä yli menee... ;). En kyllä eri renkaista hirveästi tiedä mutta näistä ainakin tykkään. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 12:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Viestit: 281
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: Ei ole
Tape kirjoitti:
MT21 asennettuna paikallisessa rengasliikkessä (Jyväsrengas):
90/90/21 75€
140/80/18 95€

Onko tämä sama Jyväs-Rengas mikä sijaitsee ahjokadulla?
Ei ole hirvittävän pahan hintainen setti.
Tosin mulla on jo Trelleborgin army specialit varastossa mutta hirvittää minkalainen pito niissä on märällä asfaltilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 7:27 pm 

Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Viestit: 260
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Pyörä: SE & MXV & EN
Petri.Uutela kirjoitti:
Tosin mulla on jo Trelleborgin army specialit varastossa mutta hirvittää minkalainen pito niissä on märällä asfaltilla.


Onko kellään kokemusta, minkälainen tuo armeijan erikoinen on verrattuna MT21-renkaaseen?

Itsellä armeijarenkaasta on kokemusta vain kisaendurossa verrattuna ei-tielailliseen krossinappularenkaaseen.

_________________
Janne
http://www.urheilukuvat.net


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 8:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Viestit: 281
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: Ei ole
Janne kirjoitti:
Itsellä armeijarenkaasta on kokemusta vain kisaendurossa verrattuna ei-tielailliseen krossinappularenkaaseen.

Heitäppä jotain kommenttia että oliko minkalainen verrattuna krossinappularenkaaseen?
ajoitko sillä kovalla alustalla, eli kiinnostais eniten tietää miten se käyttäytyy asfaltilla
mutta kaikki muutkin käyttökokemukset ovat tervetulleita :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 10:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Viestit: 1610
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: none
Terve

MT21:hän on todella hyvä ajaa niin asfaltilla ja maastossakin. huonompi se on asfaltilla, eli ei kannata leikkiä Mika Kalliota. Itselläni tuo ei kyllä ole koskaan edes yrittänyt livetä asfaltilla alta pois.

Hiekalla ensin tykästyin eturenkaaseen koska se ei lähde ikinä yrittämään alta pois. Tähän tietty vaikuttaa käytettävän moottoripyörän alusta. Takarengas antaa tarpeeksi pitoa mutkasta ulostulossa viihdytämään soratiekuskia. Etu- ja takarengas on kulutustavaraa. 5tkm on hyvä suoritus kummallekin. Eturenkaalle saa vähän enemmän elinikää jos sen tasapainottaa.

Itse ajan 50/50 eri alustoilla, kun tämä nyt on ainoa ajoneuvoni. Asfaltilla tuo eturengas alkaa pompottaa ilman tasapainotusta. Hiekallahan se ei haittaa mitenkään. Pompotus lisääntyy mitä kuluneemmaksi rengas käy.


Riku

_________________
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com