Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Elo 19, 2019 4:50 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pirelli MT16 ja MT21
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2018 9:20 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1426
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
MT16 Garacross löytyy taas Pirellin nettisivuilta:

https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... -garacross

En tiedä oliko vain vahingossa välillä pois, vai oliko tuotannon ajateltu päättyvän. Nyt kun Unicross on poistumassa tuotannosta, niin tässä voisi olla yksi korvaaja samasta konsernista. Juttua niiden eroista ja yhtäläisyyksista näyttää löytyvän foorumilta paljonkin. Eturengas on tieliikennehyväksytty, mutta takarengas näköjään ei, vaikka esimerkiksi harvempikuvioinen XC Mid Hard on (vanha MT18).

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pirelli MT16 ja MT21
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 10:06 am 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 913
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Jani M kirjoitti:
MT16 Garacross löytyy taas Pirellin nettisivuilta:

https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... -garacross

En tiedä oliko vain vahingossa välillä pois, vai oliko tuotannon ajateltu päättyvän. Nyt kun Unicross on poistumassa tuotannosta, niin tässä voisi olla yksi korvaaja samasta konsernista. Juttua niiden eroista ja yhtäläisyyksista näyttää löytyvän foorumilta paljonkin. Eturengas on tieliikennehyväksytty, mutta takarengas näköjään ei, vaikka esimerkiksi harvempikuvioinen XC Mid Hard on (vanha MT18).
Pidän itse eturenkaana parempana tuota MT16 garacrossia, kuin unicrossia. MT16 on pehmeämpi rungoltaan ja ehkä kumiseoskin, pito on selvästi parempi ainakin pehmeässä ja savessa. Rengaspaineella pystyy hyvin säätämään renkaan maantielle tai metsään, mutta toimii myös kohtuullisesti isommilla paineilla maastossa jos ei ole mahdollisuutta paineiden muuttelemiselle. Maantiellä menne uutena erittäinkin mukavasti, kuluneena kannattaa ainakin nostaa paineita. Kestää yllättävän hyvin kuitenkin pikiteitä ja kuluu unicrossia tasaisemmin ainakin omassa ajossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pirelli MT16 ja MT21
ViestiLähetetty: Su Heinä 28, 2019 3:26 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1426
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Ei ole turhaan täällä kehuttu MT16:sta. Uudessa 690:ssä on sellaiset nyt molemmissa päissä ja tuntuvat hyviltä renkailta näillä helteiden kuivattamilla pölyisillä teillä, joissa on runsaasti irtosoraa pinnassa. Aika lailla haastavin soratiepinta matkaendurolle sepelin jälkeen. Eturengas pitää hyvin ja takapään luisuja on helppo hallita. Nyt 630 km takana ja eturengas ei ole kulunut juurikaan, mutta takarengas ei näytä pitkäikäiseltä, vaikka pyörässä vasta sisäänajo menossa ja isompia revittelyjä on vältelty.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com