Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 11:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mousset pitkällä reissulla
ViestiLähetetty: Su Marras 24, 2019 6:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
Viime kesän reissulla enskailtiin 10tkm reissu mousseilla.

Lisää infoa täällä: https://therollinghobo.com/2019/11/mousses-on-expeditions.html

_________________
"Non Serviam."

The Rolling Hobo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 25, 2019 9:54 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2790
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Yllättävän hyvin on muussit kestäneet.
Tätä Lyndonin tipsiä ihmettelen: A little tip for you, if you drill and tap your rims in a couple of places and add grease nipples, you can just put a bit more grease in now and again without having to remove, it’ll work it’s way around especially if you don’t use rim locks (which I don’t) with the bigger mousses and it also helps them to last longer.
-> Tällä tavalla rasva tulee muussin ja vanteen väliiin jota itse pyrkisin kyllä välttämään ja varsinkin ilman lukkoa.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2019 8:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
ehkä keskipakoisvoima ja pumppausliike hoitelee ajaessa rasvat ulkokehälle? Taisi olla vielä niin että hän käyttää muussia vain eturenkaassa.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2019 9:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2790
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Joo eturenkaassa ja vielä ilman lukkoa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 27, 2019 10:48 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1893
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Mielestäni ihan oikea paikkahan se on ja sieltä leviää sitten ulospäin. Voima välittyy vanteesta renkaaseen päällikumin ja vanteen kosketuksessa. Etenkin jos ei lukkoa ole ja muussi ei luista renkaan pyörähtäessä, luulisi muussin repeävän.
Misukan M16:sen paketissa taisi lukea että ei pidä sinun lukkoa käyttämän. En kyllä noudattanut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 28, 2019 5:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
Rasvanippoihin liittyen; se rasva leviää joka tapauksessa myös vanteelle, mutta eipä se kaiketi mitään haittaa. Georgiassa kundit rasvasivat ensin koko moussen ja laittoivat vasta sitteen renkaaseen, joka vaikutti aika toopelta. Ainakin sotkusita hommaa näytti olevan. Laittoivat myös sen verran paljon, että rasvan juoksettuessa lämmöstä se puski vanteen ja renkaan välistä pihallee renkaan sivua pitkin tangentin suuntaan.

Olen tosin itse hieman skeptinen vanteeseen rasvanippojen porailuun, mutta olisihan se jees jos saisi moussen kestämään saman kuin renkaan. Ei tarvis kuin rasvata 5 k välein kun vaihtaa renkaat.

_________________
"Non Serviam."

The Rolling Hobo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 11, 2020 1:09 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1893
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Katselin tuossa ajotunteja niin Michelin M16 Muussi on nyt pyörinyt Superin etusessa 30h syksystä saakka. Lähinnä enskaa, jotain pikku tiesiirtymiä välissä hissusseen. Ehkä vähän pehmennyt ja pari raudanjälkeä, muuten priima. Pari kertaa rasvattu välissä piikkejä alle ja pois laitettaessa.
X-Gripin muussit kesti Superissa takana 30h ja etunen 50h. Takanen oli aivan silppua lopussa ja etunen vastasi jäykkyydeltään aikalailla tyhjää UHD-sisukkaa. Nuo oli kesäkaudella ajossa, eli lämpöä enemmän. Tietä satunnaisia muutaman kilsan siirtymiä maltillisella vauhdilla, maastossa loput.
Misukka vaikuttaa lupaavalta. Jos se on edes hintaeronsa verran X-Grippiä pitkä-ikäisempi, ottanen tavaksi. Takana pysyn sisäkumissa, takarengas on vähemmän altis käärmeenpuremille kun veto päällä rengas pyrkii asioiden yli ja onhan se sukkelampi vaihtaakkin jos hajoaa. Muussille perä puolestaan on huonompi paikka kun sieltä työnnetään kilowattia toisensa jälkeen läpi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2020 1:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Olisiko järkeä asentaa tuommoseen 950 adveen moussea eturenkaaseen? Maantieajoa ja nopeaa hiekkatietä kuitenkin valtaosa ajosta.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 12, 2020 2:22 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1893
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Mielestäni ei. Muussilla saa pehmeän renkaan ilman rikkoutumisriskiä ja vaimennusta renkaan joustoon. Maastossa parempi mutta epämääräisempi tievauhdeissa.
Tiellä kovempi rengaspaine on mukavampi ja se vielä osaltaan säästää sisukkaa. Jos haluaa varmistella niin uusii sisukan usemmin, tulee silti muussia halvemmaksi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com