Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 16, 2019 5:41 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2016 7:50 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 763
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge
Onko kokemuksia ko renkaista, eteen 21"/taakse 18"? Soratiesurautuksiin BMW XChallengeen niin kuivalle kuin märälle kelille- vähempi asfalttiajoa,lähinnä siirtymät asfaltilla. Heinolla näin Hussen ensiasennusrenkaina TKC80-renkaat, jotka vaikuttivat varteenotettavalta vaihtoehdolta. Mielipiteitä kaivataan? Vai joku muu, jolla pärjää tarvittaessa myös asfaltillakin.


Viimeksi muokannut oppeS päivämäärä Ma Huhti 11, 2016 7:59 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TKC80 vastaan Karoo3
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2016 8:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Tampereen seutu
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
oppeS kirjoitti:
Onko kokemuksia ko renkaista, eteen 21"/taakse 18"? Soratiesurautuksiin BMW XChallengeen niin kuivalle kuin märälle kelille- vähempi asfalttiajoa,lähinnä siirtymät asfaltilla. Heinolla näin Hussen ensiasennusrenkaina TKC80-renkaat, jotka vaikuttivat varteenotettavalta vaihtoehdolta. Mielipiteitä kaivataan? Vai joku muu, jolla pärjää tarvittaessa myös asfaltillakin.

Karoo3 on mukavan pehmeä rengas maantiellä, ei täristä. Mutta kuluu takana hetkessä ja edessä soralla levoton kun tekee äkkinäisiä sivuluistoja - kuvio on todella avoin sivusuunnassa. TKC80 twinduro on tasaisen hyvä, täristää hieman maantiellä muttei ei tee äkkinäisiä sivulipsuja soralla, paljon helpompi käsitellä ja hauskempi ajaa.

Asvalttipainotteiseen matka-ajoon Karoo3 parempi ja sora-ajoon TKC80.

edit: niin ja mullahan oli viime viikolla pyörä heinolla päivän, ensihuollossa. Joko ne oli saaneet uuden enduron sen supermoton kaveriksi myymälän puolelle vai ihanko minun pyörää ihastelit :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: TKC80 vastaan Karoo3
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2016 9:46 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 763
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge
petteripunakuono kirjoitti:
.

edit: niin ja mullahan oli viime viikolla pyörä heinolla päivän, ensihuollossa. Joko ne oli saaneet uuden enduron sen supermoton kaveriksi myymälän puolelle vai ihanko minun pyörää ihastelit :D


Juu, myymälän puolelle oli tullut uusi komea Husqwarna 701 toisen viereen TKC80-renkain! Mikäli harkitsisin uuden ostoa, niin siitäpä sopiva pyörä soratiesurautuksiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2016 6:21 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 763
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge
Eikö muilla ole kokemuksia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2016 10:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Viestit: 905
Paikkakunta: Sauvo
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Molempi kokeiltu takana. Edessä vain TKC tästä kaksikosta.

Eturenkaana TKC toimii hyvin jos ei missään kovin pehmeässä aineessa yritä kovaa edetä. Hyvin vastaavanlainen on esim. Michelin T63. Jos enemmän haluaa painottaa maastoajoa kovien pintojen kustannuksella niin esim Metzeler Unicross on ollut ok kummi.

Hinnaltaan T63 on edullisempi kuin TKC ja ominaisuuksiltaan mulla toiminut jopa paremmin.

Takarenkaasta aika samoilla linjoilla kuin petteripunakuono, TKC tai Karoo3 on ollut mun mielestä hyvin samanlaisia. Ehkä TKC aavistuksen parempi sivuttaispidoltaan ja helpompi hallita luistoja soralla. Karoo3 vähän äkkinäisempi ja tuntuu että kun sivupito lähtee niin se lähti sitten kerralla kaikki. Varsinkin kuraisissa urissa hyvä varautua Karoolla siihen että takapyörä hakee sivusuunnassa kokoajan. TKC saattaa sateella asfaltilla aavistuksen helpommin lipsua kuin Karoo3. Kulumiseltaan mulla oli aika samanlaisia alku kuluu äkkiä ja loppu taas kestää pitempään. Karoo3 ei vielä ihan loppuun ajettu mutta nyt jo kilometrejä enemmän mitä TKC:llä tuli ennen vaihtoa. Ajotyyli saattaa vaihdella mutta pääsääntöisesti 70/30 asfaltti/sora -suhteella maisemienkatteluvauhtia.

Hinnaltaan Karoo3 on halvempi ja ominaisuuksiltaa niin lähellä TKC:tä että Karoo3 vie voiton mun kirjoissa kun tämän tyylistä kummia ostan.

_________________
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2016 5:18 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1710
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
tkc oli alpissa alla kun ostin, hyvä rengas mut sitten kun km tuli paljon niin pykälty, käänsin vielä toisinpäin mut sitten alko oleen vaarallinen sateella kun lipsu tosi pahasti
motonetin kumissa kuvio aika lailla vastaava ja halpa, siihen ollut tyytyväine, samoihin km päässy n.5000 ja tämä ei taitu tuossa km määrässä sateessa alle

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 2:10 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 763
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge
TKC80-renkaat ostettu ja nyt takana n. 700 km lähinnä sorateitä. Ei valittamista. Ajettu sateessa ja kuivalla kelillä niin asfaltilla kuin soralla ja metsäkoneurilla. Hyvin pitoa. Aiemmin oli Metzeler Sahara enduro 3:set, mutta ei tule enää. Rengaspaketin hinta kotiintuotuna oli 183.50 €.
Ps. Millaisilla paineilla ajatte? Itsellä edessä 1.9 bar ja takana 1.8.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 8:20 pm 

Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Viestit: 797
Paikkakunta: WEST
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
TKC voi sopia yli 250 kg matkapyörään jos haluaa näyttää"katu_uskottavalta"
muuten pöheikköön T63_ monen.
Suomessa ihmejuttu vinkuttaa nappuloilla joilla yleensä on kamala ajaa, ilman pitoa.
Kesällä, kovalla vaikka santatiellä pitää matalakuvioinen rengas hyvin ja ajaa suolla sitten erikoisrenkailla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 8:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 5:58 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Tampereen seutu
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Uusi TKC80 odottelee noutoa rengasliikkeessä..huomenna hakemaan 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 20, 2016 11:25 pm 

Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Viestit: 763
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: XChallenge
vikonloppuna tuli käytyä ja ajettua BMW GS-meeting Saarijärvellä. TKC80-renkaat olivat ' paikallaan ' erilaisilla soratiealustoilla vesisateessa
ajopäivänä lauantaina, kunhan rengaspaineet piti kohdallaan! Moitteen sijaa ei vielä ole löytynyt.

Ps. oli rengas mikä tahansa, niin aina löytyy moitittavaa. Sama ruoan suhteen! Niin monta mieltä kuin 'miestä' !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2016 10:14 pm 

Liittynyt: To Heinä 01, 2010 12:57 am
Viestit: 31
Pyörä: WRR,AdvR
Minulla on KTM:ssä ensimmäinen Karoo 3 eturengas ja toinen Karoo 3 takarengas menossa. Rengas kuluu alussa nopeahkosti, mutta kestää lopulta yllättävän pitkään (8tkm). Kokonaisuutena rengastus on toiminut myös kuraisissa paikoissa ja pehmeässä hiekassa. Takarenkaan kuvio on vähän lapiomainen ja kauhoo hyvin eteenpäin tukkeutumatta. En ole päässyt vertaamaan Karoo 3:sta ja TKC80:sta samassa pyörässä ja samoissa paikoissa, joten renkaiden välisistä eroavaisuuksista on paha kommentoida.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 7:25 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Viestit: 708
Paikkakunta: Valkeakoski
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Kokemusta näistä vain TKC:stä.
Jos kevyt mopo ja kapealla vanteella (esim 690), niin sopii hyvin reissuajoon/assulle, soralle kannattaa laittaa karkeammat.

Jos raskaampi mopo ja leveempi takavanne, niin vaihtoehtoja on aika vähän tarjolla. TKC on silloin hyvä vaihtoehto. Sopii assulle, sorallakin pito kohtuullinen ja kovapintaisille poluille. Pehmeessä menee tukkoon nopeasti.

Takarenkaalla ajoin 1190R:llä luistonestot päällä 3500km, mutta 2000km jälkeen oli jo nappula tosi matala, eikä siitä enää kulunut mihinkään, vaikka kuinka ajoi.

Parempiakin renkaita voi olla, mutta TKC on ainakin takuuvarma yleisrengas joka paikkaan. Hiukan kallis.

_________________
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 10:54 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7227
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
ÖÖ. kirjoitti:
Eturenkaana TKC toimii hyvin jos ei missään kovin pehmeässä aineessa yritä kovaa edetä. Hyvin vastaavanlainen on esim. Michelin T63.


Ehkä merkittävin ero näissä renkaissa on niiden kuvion profiili, T63 on profiililtaan pyöreämpi kuin kantikas TKC.

Kantikkuudesta on etua soralla sivupidossa, renkaan kantti pureutuu soraan paremmin ja maltillisista nappuloista huolimatta TKC:ssä on yllättävän hyvä pito soralla. Miinuksena tulee ohjaustuntuma mutkissa ja risteyksissä, mitä enemmän joutuu kanttaamaan pyörää, sitä enemmän ohjaus laittaa vastaan kun eturengas menee kantilleen. Tämän huomaa parhaiten asfaltilla mutta kyllä se kulmikkuus oireilee myös soralla, keulaa laittaa vastaan pyörää kääntäessä/kallistaessa. T63 on pyöreämpi ja paljon johdonmukaisempi ajettava asfaltilla, eikä se missään nimessä ole huono soralla. Molemmilla olen ajanut ja paha sanoa kumpi on parempi, ehkä nostaisin T63:en korkeammalle sen paremman kaarrekäytöksen johdosta.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com